Arxiu de la categoria: pirineu

TOMB DEL CARLIT AMB BTT 04.08.2020

L’Alta Cerdanya i el Capcir son unes de les meves zones preferides del Pirineu i molt concretament es una zona que dona molt de joc per fer-hi traçats amb bicicleta d’alta muntanya, per les seves, en general, poc sobtades pendents i per tenir grans zones de prats per sobre 2000m.

Ja fa temps se’m va ficar al cap de provar de fer la volta al massís del Carlit, una possibilitat es seguir el traçat ja existent i marcat, GR Tour de Carlit que amb dos o tres jornades a peu completen la circular del gran Massís.

Després de donar-hi moltes voltes per tal de trobar el traçat més ciclable i al mateix temps el més fidel possible al traçat original, vaig dibuixar-me el traçat sobre el mapa  i vàrem preparar una sortida amb pràcticament tota la colla, que malauradament no vam poder acabar. A Porté ens vam veure obligats a avortar la gran volta, per anar  ja amb força retard sobre les previsions horàries i segurament ens hagueren faltat hores de llum per poder completar tant exigent traçat.

ESCAPADA D’ESTIU. 1er. JORN: ESTANY GENTO, TOT FESTEJANT AMB LA NEU 19.05.2018

Per Pep Famadas

Hem sopat, dormit i, sobretot, esmorzat molt correctament als apartaments de l’hotel. Prenem als cotxes i ens endinsem ben amunt de la Vall Fosca, a Espui, on els testimonis de la febre especuladora aturada a temps són ben vius en el paisatge.

CRESTA DEL PIC PEDRÓS DE LANÓS AL COMA D’OR 26.08.2015

A finals de vacances quedo amb l’Andreu per pujar uns dies a la Molina per tal de fer un xic de Muntanya abans de tornar a treballar. La idea inicial era anar a la zona del pic d’Escobes / pic d’Alba però quan tombem el coll de Pimorent, constatem que l’ambient esta força carregat. Parem al voral de la carretera i

ALTA MUNTANYA AL PN D’ORDESA 9-10.10.2013

Per Andreu Calvó

Son dos quarts de set del mati i una agradable veu, “que se levanten, però yaaaa” ens desperta de cop al pàrquing de la Pradera d’Ordesa. Amb en Marti vàrem sortir el dia abans al vespre, i vam arribar molt tard a aquest meravellós paratge del Pirineu. Es admirable la cura que tenen del entorn als gestors del Parc, poden tenir maquines treballant a la llera del riu, cents de cotxes, vehicles que circulen per les pistes deixant un fumera molt ecològica, però  dos desgraciats que volen dormir al costat del cotxe son despertats de males maneres, perquè, segurament, alteren l’equilibri natural del Parc, Quins Collons¡¡¡¡

PEDRAFORCA: TOTS ELS SEUS CIMS 01.10.2013

Per Enric Subiñà

Tot just iniciada la tardor, amb poc fred, buscàvem una nova sortida a la muntanya. Mica en mica tenim el país trillat, però sempre es pot trobar alguna variant que pot fer diferent la sortida que ja s’havia fet temps enrera. Com que habitualment intentem sortir de bon matí per tornar a la tarda, el Pirineu i Prepirineu Oriental sembla que se’ns ha fet petit. L’opció per aquell dimarts era anar al Pedraforca i fer els dos Pollegons, acompanyats del Calderer.

CRESTA N/O DEL PIC DE L’INFERN. 24.09.2013

L’Andreu en Ferran i jo deixem el cotxe a l’aparcament de l’estació de Vallter i a bon ritme ens dirigim al famós Coll de la Marrana, tot seguit comencem a flanquejar de forma ascendent la falda del Bastiments,  direcció la  collada de Comamitjana. En un tres i no res remuntem fins el pic de Fresers (2836m), que

EL CAPCIR, QUIN PIRINEU! 18.08.2013

Finides les seves vacances pel Tirol, i ja de ple en la feina, en Martí em proposà de pujar el Costabona amb BTT cercant un nou itinerari des de Bagà. En parlàrem entre setmana i ho proposàrem a la colla. L’Andreu era a la Molina i li feia més el pes d’anar cap al nord. L’altra opció que tenia previst en Martí era Matamala-Camporrells. Res a discutir, ja ens anava bé, també, la segona proposta. Ningú més s’afegí a la festa de bicicleta.

TAST DE NEU. PIC DE LA DONA, BACIVERS I BASTIMENTS 09.10.2012

Aprofitant un descans d’entre setmana, fem cap a Vallter per gaudir de la primera nevadeta de la temporada. Comencem a caminar direcció al coll de Mentet tot remuntant per la vora del torrent. Del coll estant disfrute’m ja de les espectaculars vistes que tindrem al llarg de la jornada. Ja que tenim un dia clar i lluminós i podem divisar una bona part de Catalunya. Parem una estona a repassar el que veuen els nostres ulls i podem observar paratges tant distants com el Canigó, Montserrat, el Montnegre, Collserola i també distingim el golf de Roses, les Alberes… etc…etc. És fantàstic…

L’ESPECTACLE DE LA MUNTANYA: ORDESA 24-26.09.2012

Per Enric Subiñà

Des d’inicis d’estiu que havíem parlat amb el Martí de buscar un parell de dies per anar a fer alguna sortida al Pirineu. Ell proposava fer tots els tresmils de la zona del Mont Perdut (des del Gabietú a la Punta de las Olas), exceptuant els dos Astazús que queden una mica allunyats. A tal efecte calia fer un bívac d’alçada, segurament a prop del Marboré. L’idea era sortir de bon matí de l’aparcament

GRIMPADA AL PEDRAFORCA 12.09.2012

Anem al Pedraforca amb la idea de fer els dos pollegons i també el Calderer grimpant per les seves canals equipades, tot fent una volta circular molt espectacular de gran bellesa i  a l’hora molt divertida. Amb aquesta idea prefixada comencem a caminar des del bucòlic Refugi Lluís Estasen direcció a la canal del Verdet. Un cop a l’ esmentada canal guanyem alçada ràpidament, fins arribar a la seva part més dreta, que grimpant una mica ens portarà fins la cresta cimera.

TRAVESSA CIRCULAR: VALLTER-NÚRIA-VALLTER 27.08.2011

Després d’unes vacances bàsicament de platja, tinc la necessitat de muntanyes, de verd, d’alçada… en definitiva de Pirineus.  Un cop fracassada la convocatòria, em plantejo fer la clàssica travessa dels Pirineus Orientals (Vallter / Núria), però com sempre afegint-hi… una mica de salsa, ja que el tema d’anar i tornar pel mateix camí, és una cosa que no em motiva gens.

PIC D’ALBA EN FAMÍLIA 21.08.2011

Per Enric Subiñà

Cada any acostumem a anar a fer algun cim amb la família a finals de vacances, pernoctant en refugi, fet que els hi agrada molt a les nenes. L’any passat vam anar al Montardo i enguany feia gràcia de fer algun tres mil facilet. La primera opció era la Pica d’Estats, però es massa llarg dormint al refugi i no els hi feia gràcia de dormir en tenda als llacs. Per tant vam triar d’anar a dormir a la Renclusa, ja que era un refugi de fàcil accés i amb un desnivell petit des d’on es comença a caminar.

CRESTA DEL PIC DE L’ESTANHAS AL PIC D’AURIOL 31.07.2011

Per Andreu Calvó

Ja feia dies que estava prevista una escapada a fer muntanya “de veritat” al Pirineu, la proposta final és, la Cresta del Pic de l’Estanhas al Pic d’Auriol a l’Arieja. A les cinc del matí marxem amb el cotxe d’en Gomes; en Joan, en Martí i jo. Sense parar a fer un miserable cafè, ens plantem a l’entrada del sender que ens durà fins al nostre objectiu.

FENT ELS DEURES PEL PIC DE L’INFERN 24.07.2011

Per Pep Famadas

Tal i com diu en Joan, a casa ja m’havien posat deures pel cap de setmana. No hi ha bicis que valguin!! Com que sóc responsable de mena no em deixo entabanar pels galifardeus  de cada diumenge i m’aplico d’allò més a treure bona nota. Això sí, amb el cor encongit sabedor de la gresca que em perdo. Què és dur anar pel bon camí! També m’ajuda saber que altres abans que jo han hagut de pagar semblants penyores.

AL BALANDRAU AMB FAMÍLIA 03.07.2011

Per Pep Famadas

L’endemà de l’ascens a Vallter 2000 tornem a la Vall de Camprodon amb les famílies, ara per treure els ramats a pasturar i intentar trametre aquesta passió nostra per la muntanya als fills. Els Mamallons i Formigues ens apuntem a la sortida ja programada pels de Can Logístic. Ens acompanyen els Boba, també barrotaires, però de la branca runners de llarg recorregut. Tots plegats, grans i petits, 18 de colla. Només falta l’hereu de Can Gomes. L’objectiu de la sortida és coronar El Balandrau (2.554 m), tot gaudint del dia, les famílies i tota la calma del món.