Arxiu de la categoria: Martí Montserrat

A TOCAR D’ EL PORT 26-30.10.2020

Aquest any degut a les restriccions per COVID ens veiem obligats a modificar la ja tradicional setmana de vacances al Pirineu i a preparar una alternativa que no depengui de si als hotels els deixen obrir o no.

Per sort podem disposar de la finca Can Manel, que està als peus del fantàstic Port de Tortosa-Beseit. Des de aquest punt podem anar fent les sortides que he estat preparant, durant aquestes ultimes setmanes.

TOMB DEL CARLIT AMB BTT 04.08.2020

L’Alta Cerdanya i el Capcir son unes de les meves zones preferides del Pirineu i molt concretament es una zona que dona molt de joc per fer-hi traçats amb bicicleta d’alta muntanya, per les seves, en general, poc sobtades pendents i per tenir grans zones de prats per sobre 2000m.

Ja fa temps se’m va ficar al cap de provar de fer la volta al massís del Carlit, una possibilitat es seguir el traçat ja existent i marcat, GR Tour de Carlit que amb dos o tres jornades a peu completen la circular del gran Massís.

Després de donar-hi moltes voltes per tal de trobar el traçat més ciclable i al mateix temps el més fidel possible al traçat original, vaig dibuixar-me el traçat sobre el mapa  i vàrem preparar una sortida amb pràcticament tota la colla, que malauradament no vam poder acabar. A Porté ens vam veure obligats a avortar la gran volta, per anar  ja amb força retard sobre les previsions horàries i segurament ens hagueren faltat hores de llum per poder completar tant exigent traçat.

PEDALANT PER L’ALT MILLARS. PAÍS VALENCIÀ. OCTUBRE 2019

Com ja comença a ser costum, uns quants de la colla disposem d’una setmaneta de vacances a l’octubre i, ens agafem els dies laborables per aprofitar-los de valent fent el que més ens agrada.

Aquest any amb l’Anscari, en Manel i en Luca hem pensat anar al Pirineu Aragonès, concretament a la Vall de Besnasque, tot aprofitant part de les rutes de la gent de Puropirineo i passar de dilluns a divendres, pedalant i gaudint de la vall.

Com a novetat aquest any també s’apunten en Gomes i l’Enric els dos primers dies i en Kueka els darrers tres. Per tant aquesta vegada serem més que mai, això promet ser un bon festival !!!

ELS TRES DIES DE LA FIRA AL CAPCIR 11.06.2019

Com és costum a la colla, aprofitant els tres dies de festa que tenim per la fira de Mataró, fem la gran sortida de l’any fora comarca. Enguany en som 22 de colla i, l’Anscari i l’Albert Gil fan molt bona feina i lloguen una casa mansió al poble d’Odello, per tal de fer-hi el campament base.

CINC DIES A LA VAL D’ARAN. OCTUBRE 2018

Ja fa molts dies que vull escriure aquesta crònica, però per A o per B ho he anat deixant… Ja que malauradament fa molt que no escric res al nostre Blog i penso que val molt la pena per deixar constància del que anem fent.  Així doncs aprofitant el confinament pel maleït Coronavirus, disposo de temps i ja no hi ha excuses que valguin.

Amb l’Anscari, en Luca i en Manel, ens agafem una setmaneta de vacances i el dilluns al matí ens dirigim cap a la Vall D’Aran, per tal d’aprofitar el bon temps que encara hi fa.

CINC DIES A LA VAL D’ARAN. OCTUBRE 2016

DIA PASSAT PER AIGUA. DILLUNS 24 D’OCTUBRE DE 2016

Sortim de Mataró amb l’esperança que la predicció del temps sigui errònia i un cop allà puguem sortir a fer el primer tomb de les mini vacances que tenim.

Arribem a primera hora de la tarda i el temps ens dona un xic d’esperança al poder gaudir uns moments de sol just al baixar del túnel cap a Vielha.

BiCiCORRiOLS REPETIM AL MONTSANT. 3a. PART: A LLEVANT DE LA SERRA 15.05.2016

20160515_152224(2)

Un cop tots preparats i amb un pícnic carregat ens acomiadem fins la tarda d’en Jordi Pou, guarda de l’alberg Racó de la Finestra, i d’en David Ribas, amics retrobats després de molts anys. Amb en Jordi sobre tot ara ja fa forces anys, havíem fet cents de sortides per anar a escalar, per tota la península, molt per França i fins havíem arribat a anar un estiu a escalar a l´Ogre, al Nord de Noruega, …que dir… milers de records … el temps passa i van canviant les coses i les aficions.

Ens dirigim al pantà de Margalef per la carretera i flipem amb les vaumes (més…)

CRESTA DEL PIC PEDRÓS DE LANÓS AL COMA D’OR 26.08.2015

A finals de vacances quedo amb l’Andreu per pujar uns dies a la Molina per tal de fer un xic de Muntanya abans de tornar a treballar. La idea inicial era anar a la zona del pic d’Escobes / pic d’Alba però quan tombem el coll de Pimorent, constatem que l’ambient esta força carregat. Parem al voral de la carretera i

AMB BTT PEL PLATRAVER I EL SALT DE SALLENT. GARROTXA 13.09.2015

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Amb en Gio i en Joan sortim ben d’hora cap a la Garrotxa per fer un tomb improvisat per la zona del Puigsacalm amb la bicicleta. Parem a fer un mos a les Preses mentre acabem de concretar la ruta a fer. Finalment ens dirigim a Sant Privat per aparcar a la àrea de pícnic Pla d’en Xurri. Gairebé estem sota el Salt de Sallent i els desnivells que ens esperen són força considerables. Comencem la sortida direcció Sant Privat, fins trobar un sender senyalitzat que travessa el riu per un bucòlic pontet just sota la Canova.

VOLTA BICICORRIOLS AL PALLARS 23-25.05.2015

198 Km i 6500m positius en tres etapes  23/24/25 de MAIG

Com ja heu pogut llegir en Joan ja ens ha fet una fantàstica i divertida crònica sobre la sortida anual que fem sempre per la fira. En aquesta ocasió ha preferit escriure una crònica de sentiments i a l’hora descriure un per un, els afortunats que vàrem poder passar aquests tres dies per l’Alt Pallars.

Per tant el que jo intentaré és descriure i donar ressenyes de la Volta Bicicorriols al Pallars doncs penso que aquest any ha quedat especialment rodona.

Publicat dins de General i etiquetada amb , , | Deixa un comentari

PASSANT PER 3 NACIONS. ESQUÍMU 12.04.2015

DSCF6980(2)

Amb en Joan anem cap Andorra a fer esquí de muntanya, ja que la temporada està força avançada i al Pirineu més pròxim comença a estar força just. En Xarli ens ha passat informació fresca i ens comenta que per aquí encara hi queda un bon gruix de neu. Aparquem al Pas de la Casa, just a l’entrada del poble/engendro i remuntem pel costat de les pistes direcció al Coll dels Isards, tot anant a buscar la petita vall que hi ha l’est del Pic de les Abelletes.

MATINAL PER LA MOLA 28.10.2014

Sortida per canals, cims i racons poc transitats del parc.

Amb en Joan sortim a fer un tomb pel Parc de Sant Llorenç del Munt i concretament per la falda Est de la Mola, on el relleu escarpat dona joc per fer una sortida divertida i diferent. Deixem el cotxe a l’aparcament del dipòsit a tocar del Camí dels Monjos i senyalitzat com a PR C-31. Comencem la sortida pel camí anomenat Matiner fins trobar el torrent (més…)

SORTIDA PER LA VALL DEL CONGOST 16.11.2014

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Una bona colla de bicicorriolaires quedem ben d’hora, ben d’hora, ben d’hora per tal de poder fer be la feina abans de migdia i ser a dinar a casa amb la família. Ens dirigim amb varis vehicles cap a Aiguafreda per fer una matinal de bicicleta 100% estil Bicicorriols, per tant, els ingredients bàsics i alhora infal·libles seran: corriols, trialeres, muntanya, vistes espectaculars i natura amb estat pur.

BICICORRIOLS AL 1ER. ROGAINE DEL PORT DEL COMTE 14.09.2014

Quan em van informar de que feien aquest Rogaine de seguida ho vaig comentar amb en Joan per tal de fer caps i mànigues per poder-hi participar, doncs és una zona que en guardo molt bons records.

Fa un grapat d’anys que amb varis companys de la colla, participant en un Raidvert,  vàrem fer un final d’etapa a dalt de Port del Conte i concretament al refugi del pla de la Bòfia. En aquella ocasió ja vaig quedar frapat per aquest meravellós racó.

VOLTANT PEL PONT CABRADÍS A LA ROCA DE FERRÚS 20.05.2014

La neu malauradament ja s’està retirant de les nostres contrades, ja toca gaudir de la muntanya d’altres formes. En aquesta sortida agafarem les bambes i intentarem unir la Gallina Pelada amb el pintoresc Pont Cabradís.

Deixem el cotxe al Portell dels Terrers, força a prop de l’entranyable poble abandonat de Peguera, i comencem corrent pista avall direcció a la Font del Pi seguint el GR 107.1 Les vistes de la gran Roca  de  Ferrús són  espectaculars  i  ens  amaneixen  el  camí  i  distreuen  la ment fins  l’inici  de  la remuntada cap el Portell de Griells.