Arxiu de la categoria: Enric Subiñà

EL MONTSENY MÉS HUMÀ: ALZINARS, FAGEDES, MASIES, POUES… 18.12.2017

Per Enric Subiñà

Cel cobert i fred, però bona visibilitat. Sortim de Campins, on fem un cafè a redòs del mas Pons, una de les masies històriques de la parròquia, esmentada a inicis del segle XIII. Fem camí cap a Mosqueroles, tot passant pel davant de can Valls, amb portal rodó de nou dovelles i finestra gòtica i un pou a l’era.

VAL D’ARAN. ESQUIMU 13/14.01.2015

DSCF1361(2)

Per Enric Subiñà

Des d’abans d’acabar l’any que en Martí buscava colla que l’acompanyés uns dies la segona setmana de l’any, que tenia vacances, i em coincidia a mi amb uns dies de festa. Vam concretar que, si el temps era bo, marxaríem el dimarts i el dimecres, i el destí, Val d’Aran, ja que dos dies calia aprofitar-los per anar al nostre Pirineu més Occidental, on malauradament no hi anem gaire, a banda de la poca neu que hi havia al Pirineu Oriental. El diumenge anterior, Festa Major de Sant Julià a Argentona, em vaig trobar el Joan guaitant els Tres Tombs i em va dir que també s’hi apuntaria. Ja erem tres!

EL MONTSEC (IV) 18a. ESCAPADA D’ESTIU: 7-9.06.2014

I continuem amb les aportacions dels bicicorriolaires que van suar al Montsec: Tricorni i el Nét de la Trini. Bona lectura.

MONTSEC

Enguany el pastor va proposar de fer la sortida anual al Montsec, espai de fet força desconegut per molts de la colla. La principal mandra que feia era la possible calor que hi trobaríem, tractant-se d’inicis de juny i de ser una serralada, com el seu nom indica, no molt ufanosa en aigua, humitat i grans arbredes, tot i que ens guardava alguna sorpresa. Les setmanes prèvies havia fet fred i força pluja, pel que vam arribar a pensar en què hauríem d’anar amb tèrmiques i calces llargues. Però en iniciar la setmana ja ens van anar anunciant un gran canvi de temperatures amb la primera calor forta de l’any, i no es van equivocar…

NERASSOL 10.12.2013

Per Enric Subiñà

Enguany la temporada d’esquí de muntanya ha començat molt bé. Les copioses nevades de mitjans de novembre ens va deixar el Pirineu curull de neu, sorpresivament des del Canigó fins a l’Aragó. L’any passat, a banda d’una nevadeta per les mateixes dates, fins a mitjans de gener no es va poder començar la temporada en el Pirineu Oriental.

PEDRAFORCA: TOTS ELS SEUS CIMS 01.10.2013

Per Enric Subiñà

Tot just iniciada la tardor, amb poc fred, buscàvem una nova sortida a la muntanya. Mica en mica tenim el país trillat, però sempre es pot trobar alguna variant que pot fer diferent la sortida que ja s’havia fet temps enrera. Com que habitualment intentem sortir de bon matí per tornar a la tarda, el Pirineu i Prepirineu Oriental sembla que se’ns ha fet petit. L’opció per aquell dimarts era anar al Pedraforca i fer els dos Pollegons, acompanyats del Calderer.

BASTIMENTS 07.03.2013

Per Enric Subiñà

Com era habitual aquell any les sortides a la muntanya les feia entre setmana. Aquella, però, no fou possible coincidir amb el Martí, company habitual en aquell tipus de sortides. Aquell cop vaig quedar amb el Jaume Querol, que aquell dia no treballava i va poder venir. El darrer cop que havia fet esquí de muntanya ho vaig passar molt malament amb les botes, i el cert és que em feia cert respecte que em

PIC DE MORTIERS (2605 M.) I LA VALL DE GALBA 29.01.2013

Per Enric Subiñà

Enguany no va començar a nevar “en serio” fins a inicis del mes de gener, tot i que les nevades sempre van venir acompanyades per fronts del nord, amb el que gran part de la neu va caure al Pirineu Occidental i, en menor mesura, a l’Oriental, sempre acompanyat de forts vents. Teníem ganes d’estrenar la temporada d’esquí de muntanya, tot i que en Martí ja havia fet alguna sortida però sempre aprofitant la neu de les pistes d’esquí.

ENVOLTANT VALLTER 09.01.2013

Enric Subiñà

Una altra setmana esperant poder gaudir d’un dia per anar a la muntanya, esperant la neu per fruir de la muntanya hivernal, una neu que de moment tan sols abraçava el Pirineu Occidental. A prop de casa, en els Pirineus de llevant, la neu no havia caigut amb abundància, i ens havíem de remuntar al novembre per trobar la darrera nevada important. Des d’aleshores, un potent anticicló que ens va abraçar tot el principi d’any, amb altíssimes temperatures per les dates, va provocar la fosa de la neu que quedava, deixant aquest espai amb neu testimonial.

UNA VOLTA AL RIPOLLÈS 20.11.2012

Per Enric Subiñà

Dimarts matí. Havíem quedat amb en Martí per anar a fer un tomb pel Ripollès amb la flaca. La metereologia marcava dia transparent, i el primer que vam fer fou mirar el temps a les 8h: Sant Pau de Segúries -1ºC. A quarts d’onze aparcàvem a Ripoll. Culotte llarg però tèrmica, xaleco i manguitos a dalt. El cel era blau i el dia esplèndid. Una jaqueta ens podria molestar. Per si de cas jo duia peücs.

L’ESPECTACLE DE LA MUNTANYA: ORDESA 24-26.09.2012

Per Enric Subiñà

Des d’inicis d’estiu que havíem parlat amb el Martí de buscar un parell de dies per anar a fer alguna sortida al Pirineu. Ell proposava fer tots els tresmils de la zona del Mont Perdut (des del Gabietú a la Punta de las Olas), exceptuant els dos Astazús que queden una mica allunyats. A tal efecte calia fer un bívac d’alçada, segurament a prop del Marboré. L’idea era sortir de bon matí de l’aparcament

ENCERCLANT EL PORT DEL COMTE 22.07.2012

Per Enric Subiñà

Moltes expectatives per aquella jornada que ens prometia un bon dia de ciclisme a cavall de les comarques pirinenques de l’Alt Urgell i del Solsonès. Teníem un parell d’incògnites que miraríem de resoldre: com seria el tram de sorra de coll d’Arnat i si podríem pujar la “paret” de Montnou…

FERRATA REGINA DE PERAMOLA 02.07.2012

Per Enric Subiñà

El dilluns 2 de juliol, aprofitant un dia no laborable pels que acostumem a treballar els dissabtes o caps de setmana, vam decidir d’anar a fer quelcom diferent, no relacionat amb els pedals. La proposta era inicialment anar a fer un barranc, el de Núria, però encara portava massa aigua i era aconsellable esperar una mica. L’opció triada era anar a fer una ferrata, i ens vam decidir per la Regina de Peramola, que segons alguna opinió, és de les llargues i boniques del país.

PIC D’ALBA EN FAMÍLIA 21.08.2011

Per Enric Subiñà

Cada any acostumem a anar a fer algun cim amb la família a finals de vacances, pernoctant en refugi, fet que els hi agrada molt a les nenes. L’any passat vam anar al Montardo i enguany feia gràcia de fer algun tres mil facilet. La primera opció era la Pica d’Estats, però es massa llarg dormint al refugi i no els hi feia gràcia de dormir en tenda als llacs. Per tant vam triar d’anar a dormir a la Renclusa, ja que era un refugi de fàcil accés i amb un desnivell petit des d’on es comença a caminar.

SENSACIONAL VOLTA AL BISAURA 09.10.2010

Per Enric Subiñà

D’aquell cap de setmana en teníem moltes expectatives. Era el que s’havia de fer el Tourmalet i molts altres cims del Pirineu francès, però el mal temps previst, sobretot per diumenge, desaconsellava de fer la pallissa del viatge. L’alternativa, d’un dia, també tenia força encant: la volta al Bisaura. Així que dissabte 9 sortíem a les 6:30 del Maresme camí de Montesquiu. En Joan ja hi havia estat acompanyat de l’Albert i en Carles un dels dies més freds del darrer hivern, i una part de la ruta ja la coneixia, fet que ens permetria anar més per feina.

VOLTANT EL SUI. LA CALMA 17.05.2010

Per Enric Subiñà

Jo soc dels privilegiats que puc sortir els dies laborables i gaudir de la natura en estat pur, sense trobar ciclistes a cada cantonada. La part negativa és que molts diumenges, sóc dels “desprivilegiats” que no puc gaudir de la vostra companyia.
El dilluns al matí, ben d’hora, carrego la bicicleta al cotxe i faig camí cap a Cànoves, aparcant al costat de l’església. Fa sol tot i que hi ha forces núvols, i fa una mica de fresqueta, amb manguitos.