Arxiu de la categoria: catalunya

MALES ARTS. DIUMENGE 19.12.2021

Diumenge, un amic de la colla compartí via whatsapp un video que havia rebut a la vegada d’un conegut seu i també practicant de la btt/enduro. Aquest video demostra clarament les males arts i l’egoïsme que planen en els nostres cercles més propers, en algunes persones del nostre entorn i que, incomprensiblement, practiquen el mateix esport que nosaltres. Persones que no tenen la més mínima idea de com funciona el mon on ens ha tocat de viure ni tampoc tenen el respecte ni l’empatia necessaris vers els seus semblants.

VERS EL CASTELL DE SANT MIQUEL 24.09.2021

Mastruc. 1943 Font: Facebook. Cabrils abans.

En el meu viatge diari anant i tornant de la feina, quan soc a l’entorn de Granollers i Parets, tinc com a decorat al meu davant un altiu turó coronat amb una visible, tot i que discreta, torre al capdamunt. En una ocasió, deu fer uns deu anys, que baixant cap a Martorelles amb la bicicleta de muntanya tot dirigint-me a Barcelona, aquesta isolada construcció la vaig tenir ben a prop i em cridà l’atenció. Em restà pendent en l’agenda per a properes visites. Àdhuc, fa alguns mesos, els companys de la colla van ser per aquells verals i els vaig preguntar si es van apropar per visitar el lloc, doncs sabia que la ruta hi passava a prop. Fou que no, estaven més pels descensos. Aquell dia no hi cabien les antigalles.

TOMB DEL CARLIT AMB BTT 04.08.2020

L’Alta Cerdanya i el Capcir son unes de les meves zones preferides del Pirineu i molt concretament es una zona que dona molt de joc per fer-hi traçats amb bicicleta d’alta muntanya, per les seves, en general, poc sobtades pendents i per tenir grans zones de prats per sobre 2000m.

Ja fa temps se’m va ficar al cap de provar de fer la volta al massís del Carlit, una possibilitat es seguir el traçat ja existent i marcat, GR Tour de Carlit que amb dos o tres jornades a peu completen la circular del gran Massís.

Després de donar-hi moltes voltes per tal de trobar el traçat més ciclable i al mateix temps el més fidel possible al traçat original, vaig dibuixar-me el traçat sobre el mapa  i vàrem preparar una sortida amb pràcticament tota la colla, que malauradament no vam poder acabar. A Porté ens vam veure obligats a avortar la gran volta, per anar  ja amb força retard sobre les previsions horàries i segurament ens hagueren faltat hores de llum per poder completar tant exigent traçat.

LA SERRA MAJOR PEL VESSANT OBAC 20.09.2020

Per Pep Famadas

A la tercera, o la quarta, va la vençuda. L’Enric va tornar encantat del Monsant (com no pot ser d’altra manera) i proposà ruta pels verals que havia corregut a peu. Hi havia data pel gener però per mal temps la vam ajornar pel febrer. La falta de quòrum obligà un altre endarreriment pel 15 de març, quan, ai las, tots plegats fórem sotmesos a un nou jou que encara poc o molt arrosseguem. L’estiu però, ha estat un bàlsam que ha permès pedalar força i diluir patiments. I a les acaballes concertem data tot i algun cop de colze amb una altra proposta més o menys encoberta.

AMB LA FLACA EN DESCONFINAMENT 03.05.2020

Després de gairebé dos mesos tancats a casa en prevenció de propagar i rebre aquest maleït virus, iniciem el període que ens permet de sortir al pati, per dir-ho amb el llenguatge escolar. Aquest cop d’estat, encobert en un estat d’alarma digne de les millors dictadures, fa que aquest govierno, el més progressista, segons ell mateix, que hi ha a Europa, pugui fer i desfer de la pitjor manera que hom es pugui imaginar. S’han carregat, amb l’excusa sanitària, l’estat de les autonomies. Ben pla. Però un hom, o una homa, posats a trinxar la llengua amb el desdoblament de gènere, es pregunta: en un estat on sempre hi ha imperat la millor anarquia, on hi campa el més potent dels individualismes o el súmmum de l’egoisme, es podia fer d’una altra manera? No crec pas que aquests manaires tinguin la capacitat de pensar tant.

ESCAPADA DE CONFINAMENT 19.04.2020

És diumenge. Havent pres el got de llet tacat de cafè, d’acabar la curta lectura a la tassa i enllestit de rentar-me i d’equipar-me de bicicorriols, surto al carrer. Els ocells xisclen i canten desesperadament malgrat el plugim. Escolto de fa dies, des del llit estant, el cant d’una merla el qual desconeixia i que vaig esbrinar que pertanyia a aquesta espècie buscant-lo a la xarxa universal. És un cant plàcid, pacífic, melodiós, ple d’oferiment, gens impertinent, que s’agraeix, i molt, en l’hora que un hom es lleva, quan sovint costa  desfer-se dels llençols. Aixeco el cap i veig la merla enfilada en l’antena de la casa del davant. El meu gest ha fet que emprengui el vol amb la seva cantarella.

ELS TRES DIES DE LA FIRA AL CAPCIR 11.06.2019

Com és costum a la colla, aprofitant els tres dies de festa que tenim per la fira de Mataró, fem la gran sortida de l’any fora comarca. Enguany en som 22 de colla i, l’Anscari i l’Albert Gil fan molt bona feina i lloguen una casa mansió al poble d’Odello, per tal de fer-hi el campament base.

CINC DIES A LA VAL D’ARAN. OCTUBRE 2018

Ja fa molts dies que vull escriure aquesta crònica, però per A o per B ho he anat deixant… Ja que malauradament fa molt que no escric res al nostre Blog i penso que val molt la pena per deixar constància del que anem fent.  Així doncs aprofitant el confinament pel maleït Coronavirus, disposo de temps i ja no hi ha excuses que valguin.

Amb l’Anscari, en Luca i en Manel, ens agafem una setmaneta de vacances i el dilluns al matí ens dirigim cap a la Vall D’Aran, per tal d’aprofitar el bon temps que encara hi fa.

EL MIRATGE DE LES ROCALLOSES O BTT PER LES CINGLERES DEL FAI 02.02.2020

Per Pep Famadas

Poc, però encara soms vius. Bé, avui que escric la frase pren molt sentit. Segon diumenge de confinament, potser el primer sent plenament conscients del que està succeint (o no). Vull dir que la colla encara hi és i, sí, encara pedala.

Per trencar l’avorriment de l’hivern pels verals de casa, durant la setmana esvaloto una mica el galliner encara que només sigui per aconseguir una matinal fora comarca. Tot sigui trencar la rutina. No tinc cap ruta al cap, ignorant de mi, ni goso fer cap proposta. Deixo que la setmana flueixi i que algun pastor s’engresqui i caigui en el parany. I, efectivament, el dissabte en Pistons respira i ens diu que ja ho té embastat. Anirem a Riells del Fai. Ell i en Virolla fa pocs dies van anar a fer-hi un tastet i en tornaren enllepolits.

EL TAGA PASSAT PEL GLÒRIA. ESQUIMU. 25.01.2020

La llevantada de la setmana passada va deixar uns bons gruixos de neu al Pirineu Oriental però l’aigua que hi caigué al damunt amb uns respectables ruixats el mateix dijous, canvià totalment l’estat i la qualitat del mantell deixant un tou de neu compacte i totalment diferent al que esperàvem de la gran nevada.

Els noticiaris de la nit de divendres n’anaven plens -de gruixos i neu transformada- i amb aquesta informació marxàvem dissabte cap a Pardines per gaudir de la neu amb un cert grau d’escepticisme en front les grans expectatives del que havia de ser l’esquiada de l’any.

BURRIAC XTREM: MITJA DECEPCIÓ 17.11.2019

Han passat dos anys d’ençà la meva darrera participació en la cursa de casa. Dos anys! Si n’han passat de coses en aquest curt espai de temps… Em venia al cap la nostra actual lluita política. En les darreres setmanes el nostre jovent ens ha desvetllat. Ens ha espolsat la candidesa. Deixem-ho. La lesió que em feu plegar a deu quilòmetres de meta en l’edició de 2017, quan tot just estava rematant el tram més bonic, més íntim i nostrat: la Bèstia, Burriac i les seves faldes i la davallada cap a la plaça, era una qüestió de poc descans. De massa tralla, vaja. La vaig arrossegar un parell o tres de mesos però a la fi va desaparèixer. Ep! m’equivoco, em sembla que no va ser per una sobrecàrrega, va ser per culpa de les sabatilles. Si noi, ara ho recordo. Vaig fer el canvi i problema resolt.

ESCAPADA D’ESTIU. 1er. JORN: ESTANY GENTO, TOT FESTEJANT AMB LA NEU 19.05.2018

Per Pep Famadas

Hem sopat, dormit i, sobretot, esmorzat molt correctament als apartaments de l’hotel. Prenem als cotxes i ens endinsem ben amunt de la Vall Fosca, a Espui, on els testimonis de la febre especuladora aturada a temps són ben vius en el paisatge.

TOMB PER LES CAPÇALERES DE CLARÀ I RIUDEMEIA 28.01.2007

Fa temps que la colla tenia pensat de trobar algun camí que flanquegés el vessant de ponent de la vall de Riudemeia -El Solei de Riudemeia-. Avui ha estat un bon dia per posar-nos-hi. Ja hem sortit de Fiveller amb la intenció d’anar cap aquella zona i poc abans d’entrar a la vall de la riera d’Argentona, el fred ja ens glaçava els dits de mans i peus.

CAMÍ DELS BONS HOMES 20.07.2006

Perquè no ho fem més sovint?

Tot i que van ser tres dies intensos, quan t’ho mires des d’un mes i mig de distància, que curt que va ser. Qui no hi tornaria? Qui no repetiria la Portella Blanca?
Bé, tenim un altre repte: El Camí del Nord ò del Canigó. Estem preparats per fer-lo en dos dies? Crec que si.