EL CANIGÓ PER MARIALLES AMB ESQUÍS 17.01.2009

Enguany, al novembre, s’acompliran els 350 anys del Tractat dels Pirineus. Amb aquest tractat, el nostre territori, i contra la nostra voluntat,  restava dividit entre dos estats: l’espanyol i el francès. Malgrat aquesta divisió, i sobretot en èpoques difícils, l’excursionisme ha recollit i difós l’esperit de reafirmació i unió cultural de les dues Catalunyes. Així doncs, el Canigó, bo i estant dins territori francès és, sens

L’ENRIC GUANYA EL PREMI BURRIAC 2008 16.01.2009

El mateix Enric ens ho va anunciar fa unes setmanes i avui en Manel m’ho recorda segons la notícia oficial que, diumenge passat, l’Enric va rebre el premi Burriac 2008. Ha estat guardonat amb aquest premi per l’obra: “Terra de Remences. Argentona al segle XV”.

ÒRRIUS – SANT BARTOMEU- ROCA DE LES ORENETES 11.01.2009

Per Valentí Tarrés

Nou corriolers ens retrobem de nou a la Plaça. Les festes nadalenques queden ja enrera junt  amb els excesos de torrons, polvorons, menjar i beure més del compte… bé que tornem a la vida normal, vaja. Com ja és habitual aquest any degut a les generoses nevades, tenim corriolers a la neu, avui ni més ni menys que al Matagalls.

PELS VOLTANTS DE LA CREU DE CANET 04.01.2009

Per Valentí Tarrés

Tot i que molts corriolers  són a la neu, en som nou per anar a pedalejar… Tot comentant el bon dia que tindran els nostres companys sortim com sempre de la plaça Fivaller. En Marcel ha proposat anar cap a la banda de Canet . Cap allà anem començant pel caminet arran de mar, al costat de la via del tren direcció Caldetes.

ESQUIAR A CASA: EL MATAGALLS 11.01.2009

L’onada de fred, aigua i neu que ha patit i està patint tot el continent, agravat per la crisi del gas entre Rússia i Ucraïna, i que afecta alguns països de l’est, particularment per a nosaltres és tot el contrari: la quantitat de neu caiguda al Pirineu i sobretot a les serralades més baixes i costaneres, l’ha convertit en un gaudi per a una minoria i en una profitosa reserva d’aigua per al bé comú.

COLL DE TIRAPITS I TORRENT DE COMA DE VACA 04.01.2009

Estan essent unes llargues i molt agraïdes vacances plenes d’activitat esportiva i,  cal dir-ho, de poca son. Hem d’aprofitar el moment d’abundància del preuat element blanc i fer cap al Pirineu més pròxim per gaudir-ne. En Xarli, el Maestro, el Mamalló, el Senyor, el Màster, la Flor i en Pistons, servidor vostre, anem cap el naixement del Ter, a Ulldeter. A mig camí, a Sant Joan, fem un cafè amb llet i un croissant. Encara no tenim prou clar quina ruta hem de fer: si cap a Núria o cap a la Vall de Mentet. Decidim cap a Núria i a veure què en traiem. Al pàrquing de baix ja hi fa vent, i gelat.

LA DARRERA DE L’ANY 31.12.2008

Tot i que m’ha costat molt de dormir i vaig amb son endarrerida, dimecres em vaig afegir al grup per fer la darrera sortida de l’any. A dos quarts de vuit a la plaça en som set i decidim d’anar a esmorzar a Santa Agnès. Per anar-hi comencem pel veïnat de Pins, concretament, a can Freginals resseguim el Xaragall de l’Espinal i travessem la carretera per enfilar fins a can Ribot pel torrent del Pont Gran.

HIVERNAL A LES AGUDES PELS CASTELLETS: “AMB BAMBES I A LO LOCO” 30.12.2008

Disposem de llargues vacances i molta neu al Pirineu, ideal per poder disfrutar d’unes jornades d’esquí, però el que no podíem pensar es que vingués la llevantada més forta dels últims 60 anys i ens tingués retinguts a Mataró tants dies!!!
Farts d’esperar decidim amb l’Andreu (Doraemon) i en Joan (Pistons) aprofitar la nevada que ha fet al Montseny i provar de fer les Agudes pels Castellets, tot jugant a fer l’alpinista.