SANT JOAN DE MONTSERRAT. CARRETERA 27.03.2010

Vist l’escàs èxit que tingué la meva proposta per diumenge, divendres a la nit vaig prendre la decisió de fer l’escapada tot sol el dissabte. A la web d’en Guillem Garcia, àlies Miwi, hi vaig trobar una ruta circular que puja a Sant Joan de Montserrat i que era l’objectiu fixat de principi. M’atreia molt el fet de pujar a Montserrat i després enfilar fins al capdamunt del funicular per les grans rampes que ens suggeria en Miwi.

MITJA SORTIDA DE NETEJA 21.03.2010

Els avis enginyers ja fa uns dies que van començar d’endreçar els camins i corriols que resten obstaculitzats per la gran quantitat d’arbres que la nevada va fer caure. Nosaltres, també amb l’Avi enginyer, ens afegírem diumenge a aquesta tasca tan feixuga i ens carregàrem dels estris necessaris per facilitar aquesta feina. Fins i tot l’amic Formiga aportà una motosserra que fa el treball de trenta xerracs alhora, si no salta la cadena, ésclar.

TRAVESSIA DELS 3 COLLS, A LA FI 14.03.2010

Al tercer intent per part d’uns i l’enèssim per part d’altres, definitivament, el bon temps i la neu en força bones condicions, ens han deixat acomplir la nostra fita: el Tomb dels Tres Colls a la vall de Núria. Les previsions per aquest diumenge eren molt bones, per tant, si també teníem en compte les darreres nevades, se’ns presentava al davant una bona oportunitat per assolir el que una temporada darrera l’altra, per culpa sobretot del vent, ens era vetat.

MOUNTAIN G. AL TAGAMANENT 14.03.2010

Per Manel Trenchs

El dijous al Casal a més de celebrar els aniversaris dels Leonardis (moltes felicitats a tots dos, per cert) es va parlar de les trencadisses que han fet les nevades al bosc i la gran pèrdua de corriols que això ha comportat. D’aquesta manera i de cara al diumenge es decideix fer el mountain g.; tot i que alguns aniran a fer esquí de muntanya aprofitant la neu que hi ha per les nostres contrades i d’altres, a fer una mica de “família”, que de tant en tant, també va bé i cal.

RAT PENAT. CARRETERA 13.03.2010

Com gairebé tots sabeu, estava capficat en fer una altra de les grans pujades del país, la coneguda com a Rat Penat al Garraf, coronant-la sortint amb la bici des de casa. Però per fer-ho d’aquesta manera, calia esbrinar primer com s’havia de fer per arribar a les Botigues de Sitges sense entretenir-se massa. Fins a la Zona Franca o la Plaça d’Espanya, encara és prou clar, però des d’un d’aquests punts fins a Castelldefels, algú em podria dir com s’ho faria?

PROSPECCIONS A LA REVIENTACHULOS 10.03.2010

Per Andreu Calvó

Aprofitant la primera visita de la temporada al Sobrarbe, vaig decidir carregar la reina de l’asfalt a la furgoneta. Tot i que tenia els meus dubtes de com estaria el terreny, la reina venia amb mi. Aprofitant una estona de llum vaig començar a pedalar des de Labuerda, direcció nord, arribats a Escalona, desapareixen els

cotxes i la gent, entrem dins els límits de PN d’Ordesa i Monte Perdido. Deixo Puyarruego a l’esquerre i m’endinso, tot seguint el curs del riu Bellos, al Desfiladero de la Cambras, la carretera es va enfilant envoltada de impressionants parets, la meva única preocupació era la solitud i d’amenaçadores estalactites que per centenars hi havia dins als túnels i les baumes per les que serpenteja la carretera.

LA GRAN DESFETA 10.03.2010

Per Anscari Nogueras

Fa fred, són dos quarts de set i a la plaça Fivaller ens trobem sis corriolaires. Avui no hi ha dubte, hem d’anar a tocar neu i es proposa de pujar per la Laru i anar direcció al Parc Forestal, però a la que passem la cadena del final del veïnat ens adonem realment del mal que ha fet la neu, el camí és impracticable des del

ESQUIADA NOCTURNA AL TURÓ DE L’HOME 09.03.2010

Com que som uns ganes i d’oportunitats d’aquestes en tenim bén poques, les hem d’aprofitar i avui, enlloc d’anar a córrer de nit, esquiarem de nit. La primera idea que tenim és d’anar a cercar algun lloc del Corredor on hi puguem fer alguna baixada aprofitable, però pujant cap a Canyamars, per intentar d’enfilar fins El Corredor, veiem que de neu no n’hi ha pas gaire per no dir gens. Així és que, abans d’arribar al poble, girem cua per canviar de plans i dirigir-nos cap el Montseny. Objectiu: el Turó de l’Home des de Santa Fe. Vinga!

LA GRAN NEVADA D’APROP 09.03.2010

Per Giovanni Leonardi

Nois, no me n’he pogut estar! Aquest matí he tingut que pujar a trepitjar neu amb la bici sense demanar si algú de vosaltres em volia acompanyar. No volia que passés massa temps i trobar-me els camins del bosc ja trepitjats per la gent o, pitjor, destrossats per  les motos.

VOLTA FRESCA PEL MONTSENY 07.03.2010

Per Jordi Cid

El dijous quedem per fer una volta amb bici de carretera pel Montseny. Així que el diumenge el matí a les 7 ens trobem al lloc de costum (per cert, mal lloc per quedar amb cotxe) i un cop tot carregat i ben cofois, som-hi! que el camí és llarg. Arribem ben aviat a Vilalba Sasserra, muntem les bicis i a ritme suau com ja és habitual (maricón l´últim) ens enfilem cap a Santa Maria i Sant Esteve de Palau Tordera.

SORTINT DE LA N-II: HORTSAVINYÀ. CARRETERA? 07.03.2010

Diumenge havent dinat, vaig agafar la bici de carretera per anar a fer un tomb. Vaig voler tornar a Hortsavinyà però aquesta vegada sense desfer el camí d’anada i un xic paorós per si em trobaria, després de les pluges, la pista molt malmesa. La pujada de Calella per la carretera és molt tranquil·la i quan s’acaba l’asfalt, al Coll de l’Era d’en Mora, el pendent minva un xic. Les meves pors per l’estat de la pista

NOCTURNA ESPECIAL. CANYAMARS 05.03.2010

Dimecres va fer mal temps i no vam poder sortir amb les frontals. Fa dies que pensem amb el Mamalló que no pot sortir mai de nit i ja fa temps que buscàvem un divendres per ell i pels que no són habituals. Doncs vaaaaa… El secretari, el Nét de la Trini, s’encarregà de reservar taula a Can Víctor de Canyamars.

VISITES AL BLOG 05.03.2010

Com podeu veure en les dades estadístiques, hem passat de les 60.000 visites a la portada del blog i gairebé arribarem a les 100.000 directament als apunts. Des d’el juliol de 2006, quan vam encetar el blog fins ara, han passat tres anys i mig. De seguida és dit! La foto és força més antiga.

SUPERMARESME I NEU MEDITERRÀNIA 28.02.2010

Ha estat un cap de setmana d’aquells estranyots pel que fa a la meteorologia. Dissabte, fins ben passat el migdia, ha anat plovent intermitentment, sense massa abundància. Havent dinat, tot i estar un xic tapat, ja no queia cap gota i ha estat l’excusa per anar a fer un tomb amb la bici de carretera.