Arxiu de la categoria: Garrotxa

QUÈ S’HI FA A COLLSACABRA? 26.06.2022

Sector del Camí Ral previ a les Marrades. Autor: Joan Lladó

Si hom va d’excursió pels topalls més enlairats de Collsacabra no podrà evitar de fer com aquest adorable animal que li és tan fàcil d’enfilar carenes rocalloses com de baixar per les gorges més pregones en cerca d’aliment i aigua: si, parlem de la cabra. L’excursionista no ho farà per l’aliment, simesnó per gaudir i envolcallar-se de ple per un dels paisatges més trencats, acollidors i suggerents del país. Vet aquí que això és el que hem fet avui, trepitjar aquesta rodalia talment fóssim un d’aquests bells i entranyables animals que se’n cuiden –se’n cuidaven més ben dit– de tenir aquest jardí ben llustrós, malgrat que no n’haguem vist ni un per casualitat. I crec que n’hi hauria d’haver molts més –bàsicament en les comarques més seques– per fer-ne un pasturatge de conservació que possiblement evitaria, en part, aquesta plaga d’incendis que estem patint.

El Collsacabra. Autor: Joan Lladó

VOLTA D’ESBARJO PER LA FAGEDA D’EN JORDÀ I LA VALL D’EN BAS 22/05/2022

Per Pep Famadas

Ves que en Joan m’ha fet reviscolar el cuquet d’enfrontar-me de nou a les tecles després de força temps. Els seus relats de les sortides enganxen i encara et fan sentir més cofoi de tenir la sort d’haver-ne compartit un grapat.  Sortides per a explaiar-se escrivint no en manquen, talment com la de tot just diumenge passat a la Garrotxa. Vaig per feina.

Som convidats a la Garrotxa pel nostre estimat company bicicorriolaire en Ferran Sans, en Sardineta, que junt amb la Maria han decidit canviar el Maresme per la Garrotxa. Després d’uns mesos de voltar pels corriols de la seva nova llar ens proposa una sortida ludico-social on l’objectiu no són les pedres ni la dificultat sinó els retrobar-nos de nou amb l’excusa de la bici gaudint del pedalar, del paisatge i de la companyia, apta per a tothom.

APROFUNDINT EN LA GARROTXA 04.10.2020

Si en l’anterior entrada constatava que sortir amb els Btt Night Club és sempre exitós, què hauria de dir en embrancar-nos en una ruta d’en Kolo, dels Bicivicigarrotxa? D’ençà d’una colla d’anys que seguim les petges d’aquests garrotxins i no en restem mai decebuts, ans el contrari. Sotmetre’s als itineraris que ens marquen aquests dos grans ciclistes vol dir que coneixerem la terra ben a ran. La mamarem perquè són uns indubtables amants del seu entorn i de totes les joies que clou, allí on se’ns en van els ulls.

SORTIDA REMEMBER A COLLFRED 04.07.2020

Per Joan Llimona

Crònica anacrònica de la sortida de bicicleta de carretera del dissabte quatre de juliol de 2020 amb les colles BTT Night Club i Bicicorriols.

Recorregut: Sant Pere de Torelló, Coll de Bracons, Sant Privat de Bas, Collfred, Ciuret, Vidrà, Santa Maria de Besora, Llaers, Sant Joan de les Abadesses, Coll de Santigosa, Coll de Canes, Vallfogona, Ripoll, Montesquiu, Torelló i Sant Pere de Torelló.

Després d’una organització que donava completa validesa a la teoria del caos, a les vuit ens trobem amb més cotxes que persones a l’aparcament de Sant Pere deTorelló.

TORNEM AL PUIGSACALM. BTT A LA GARROTXA 25.07.2017

Dimarts de Sant Jaume. Som a l’inici de les Santes. El jovent del carrer no m’ha deixat dormir, però em llevo a un quart de sis. Hem d’anar d’hora perquè a les quatre de la tarda haig de ser a la feina. A les sis recullo en Martí i a un quart i mig de set, a en Pep; un nouvingut al Jaésdimarts!

Ens plantem a Sant Privat de Bas i arrenquem que són les vuit. Fresqueja, el nas ens regalima. El contrast de temperatura és important: a casa no es pot dormir (més…)

FLACA INTENSA: COLLFRED-LLAERS-CANES 25.06.2017

Després de Sant Joan calia estirar cames i fer alguns portets a la fresca. El Mamalló proposà de fer Bellmunt, Bracons i Collfred però els que ens podíem afegir a l’escapada ens convenia de ser a dinar a casa, per tant, ens calgué escurçar. Doncs així quedàrem: cinc per un costat i un per l’altre.

AMB BTT PEL PLATRAVER I EL SALT DE SALLENT. GARROTXA 13.09.2015

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Amb en Gio i en Joan sortim ben d’hora cap a la Garrotxa per fer un tomb improvisat per la zona del Puigsacalm amb la bicicleta. Parem a fer un mos a les Preses mentre acabem de concretar la ruta a fer. Finalment ens dirigim a Sant Privat per aparcar a la àrea de pícnic Pla d’en Xurri. Gairebé estem sota el Salt de Sallent i els desnivells que ens esperen són força considerables. Comencem la sortida direcció Sant Privat, fins trobar un sender senyalitzat que travessa el riu per un bucòlic pontet just sota la Canova.

RETORN AMB BON REGUST: SENGLAR IV 17.04.2016

20160417_113011_Richtone(HDR)

Tornem després de mig any d’inactivitat al bloc. Ens ha sabut molt de greu aquesta llarga aturada però una força major ens hi ha obligat. A partir d’ara, esperem donar-vos una crònica setmanal, com a mínim, i que la pugueu gaudir amb la mateixa intensitat i il·lusió com ha estat viscuda i elaborada.

BICI DE MUNTANYA? L’ESPERXADA DE PORQUERES 03.05.2015

11168540_811964162216060_3399510101717052388_n

Al Maresme som massa gent practicant esports de muntanya: fent ciclisme i corrent, en situació de creixement exponencial; les motos, amb lleis cada vegada més permissives, trinxant fràgils camins; d’excursionistes, també creixent; de boletaires, gràcies als “caçadors”, també amunt; de caçadors, cada vegada menys, per sort. Paral·lelament a aquesta massa que s’avoca, frueix i entrena al bosc,  hi ha un munt d’esdeveniments de cap de setmana que realment fa marejar i que s’organitzen perquè aquests practicants ens acabem d’esbravar. A partir d’aquí és on neixen els problemes dels drets d’ús del territori i dels seus viaranys.

LA SENGLAR 2.0 AMB RETOC BiCiCORRiOLS 15.03.2015

Per David Argüelles

El passat diumenge 15 de març, ens vam aventurar tot i saber el que ens trobaríem –fred, neu, fang–, a fer la senglar 2.0. Tot i que la majoria ja l’havia fet, era nova per mi. Arribem a Sant Esteve d’en Bas i ja notem que serà un dia fred, després de fer un cafè i un mos de coca, enfilem la ruta, de forma feixuga pel fred però amb ganes de fer les primeres pujades, no per res, sinó per entrar en calor. Primera parada volcà de Sant Marc, el dia promet, la neu caiguda la nit anterior i el fang acumulat, no ens ho farà fàcil.

CRESTA DEL FERRAN. ALTA GARROTXA 19.07.2008

Per Manel Trenchs

Feia dies que amb en Joan li donàvem voltes a fer una sortida a la muntanya, finalment el dijous al Casal decidirem fer la Cresta del Ferran. Els que ens hi vam apuntar per anar-hi el dissabte fórem l’Anscari, en Joan i un servidor.