LA DEMANDA CATALANA PER EUROPA NO PASSA PER L?ESTAT ESPANYOL

Aquests dies veiem denuncies dels eurodiputats catalans a les continues traves i pals a les rodes que l’estat espanyol utilitza per frenar l’interes europeu pel corredor mediterrani, una infraestructura bàsica per Catalunya, i que  tant sols un interès polític espanyol justifica la seva motivació, ja que tècnicament no n’hi ha cap. Per altra banda, la futura entrada de Croàcia com a nou membre  de la Unió, implicarà l’entrada com idioma oficial del croat, i es vol aprofitar per forçar l’entrada del català, demanant un ajut ingenu a l’estat espanyol que saben perfectament que mai arribarà.

En Ramon Tremosa, eurodiputat català ha assegurat que l’estat espanyol va boicotejar i evitar la visita conjunta d’un conjunt d’eurodiputats al Port de Tarragona el passat març, i on tant sols van poder veure el de Barcelona, tot com a mostra del nul interès espanyol de que els ports catalans estiguin connectats a la resta d’Europa amb la via ample ferroviària, i que provocaria la pèrdua del monopoli que ostenta Renfe. Assegura que no hi ha cap raó tècnica per no impulsar el corredor mediterrani, però nomes reben pals a les rodes. Des del mateix port tarragoní, ja s’ha insistit que la data del 2020 com implantació definitiva del corredor, els deixarà fora de joc, i el impedirà el creixement amb el corresponent greuge que això suposarà per l’economia catalana. Per altra banda, els eurodiputats catalans presentaran al Parlament un manifest a favor de l’oficialitat europea de la nostra llengua, i demanen al govern espanyol aprofiti la propera entrada del croat, i que requereix la unanimitat del Consell europeu, i els insten a condicionar si es necessari amb el vot d’un, la implantació de l’altre.

 

Aquesta comèdia ja fa molt que dura, i potser que els nostres eurodiputats es dediquin a denunciar la xenofòbia de l’estat espanyol vers Catalunya, i no perdre el temps amb demandes, que sabem del cert que l’estat espanyol no desitja, i per tant farà oïdes sordes, no volen el nostre desenvolupament econòmic desmesurat, ni la nostra internacionalització cada cop menys depenent del mercat espanyol, qualsevol estat que ens consideres una part igual que la resta del total, hauria fet mans i mànigues per apressurar el corredor mediterrani,  un projecte necessari, i que revitalitzarà l’economia i les infraestructures catalanes entre d’altres, altra cosa es la condemna a l’ostracisme, o que quan hi arribem altres ha s’hagin posicionat. A l’estat espanyol això li es igual, es capaç contra l’opinió majoritària europea d’impulsar un altre corredor totalment il·lògic a traves dels Pirineus aragonesos, molt més car, i sense cap perspectiva econòmica, ni més ni menys que moltes vies d’alta velocitat totalment deficitàries de l’estat, ja que aquest no planifica les infraestructures en termes econòmics o logístics, sinó en termes purament politics, i sobretot que mai afavoreixin el desenvolupament català.  Fa anys que posen traves per impedir aquest corredor, i les demandes catalanes cauen en un sac sense fons davant la perplexitat europea. Pel que fa al català, caldria dir, per si no s’ha assabentat els nostres eurodiputats, que l’estat espanyol al igual que el terreny econòmic tot gira al voltant de Madrid, en termes lingüístics tot gira al voltant del castellà, llengua oficial i única, la resta no les consideren seves, i son enemics de la primera, per tal eviten qualsevol avença que puguin tenir, i l’oficialitat europea nomes s’aconseguirà sent un estat, com ho es Croàcia, tant fa el numero de parlants, la historia o la legitimitat, es una qüestió de genocidi lingüístic, que te com objectiu convertir la llengua catalana en una anècdota folklòrica, i no de cap situació casual com l’entrada croata a la Unió.

 

En definitiva, no enganyem més a la gent, amb l’estat espanyol, el català no serà oficial a Europa, ni aconseguirem el corredor mediterrani just quan el necessitem, amb un estat propi tot això serà una realitat, ja que l’estat que tindrem anirà a favor nostre, i el d’ara es l’enemic principal.