ALBERT CORTES MONSERRAT

EL DRET A DECIDIR

LA PRESA DE PEL ESPANYOLA

Sense categoria

Dos fets han succeït les últimes hores, que son un gran exemple de la monumental presa de pel que l’Estat espanyol utilitza quan es tracta de Catalunya. Una es la nova societat que actuarà com a Consell Rector de l’aeroport del Prat, i que el socialisme vendrà com una victòria per Catalunya, quan en realitat es simplement fum i més del mateix. Per altra banda, els arguments populars contra la independència que cada cop son més pobres, i fan riure per no plorar, ara la gran motivació per no ser lliures es la pèrdua turística d’algunes ciutats espanyoles. Tot forma part d’aquest tracte indignant dels dos partits, que son dues cares de la mateixa moneda.

Efectivament, el consell de ministres espanyol per intentar un gest que ajudi la campanya socialista catalana, aprova aquest consell rector aeroportuari, i que ven com un nou model, i on les institucions catalanes seran majoritàries, encara que ves per on la capacitat de decisió d’aquest nou consell serà nul·la sobre les línies o prioritats aèries, i tant sols supervisarà el bon funcionament de les instal·lacions, i impulsarà actuacions sobre l’entorn de l’aeroport. En concret el catedràtic Germà Bel, ja ha afirmat que vetar els preus del cafès, dels diaris o els aparcaments de cotxes posem per cas, es tot menys poder real. La societat seran dos vocals de la Generalitat, un de l’Ajuntament barceloní, un de l’àrea metropolitana, un escollit entre persones de reconegut prestigi econòmic i industrial catalanes, i quatre d’Aena, qualsevol acord necessitarà dos terços com a mínim o tres quarts, i s’ocuparà de l’esmentat amb consens i posició determinant de la Generalitat. Per altra banda el número 2 popular de Barcelona Jorge Moragas, considera que Catalunya hi perdria molt amb la independència, per exemple coses maques com les ciutats de Sant Sebastià o Sevilla, i denuncia que es vulgui renunciar a totes les riqueses d’una gran nació com Espanya.

 

Realment no se per que ens prenen, em venen molts adjectius al cap, però per respecte i educació no els diré, el nou gran model que ens volen vendre el socialisme espanyol, es una mica com el finançament o la llei de dependència posem per cas, simplement fum, ni descentralització perquè gestionem des del punt de vista dels nostres interessos el nostre aeroport i es converteixi en un focus econòmic de primer ordre, ni res de res. Aena reconverteix el seu model centralista, i tant sols de protecció a l’Aeroport de Madrid amb un model igual amb diferents noms, un consell amb majoria catalana amb unes pobres funcions com ja he explicat, i que encara  necessitarà acords amb els quatre representants d’Aena, ja que els dos terços significarien 6 membres, per tant ni tant sols son determinants per decidir com diu en Germà Bel, la tarifa dels aparcaments de vehicles, francament una presa de pel que mereixeria la condemna immediata, i el rebuig total a aquesta burla sense precedents,cosa que encara no he vist per enlloc. El tema important com son les línies i prioritats aèries seguiran a les mateixes mans de Madrid, que s’ocuparan de que l’aeroport del Prat no deixi de ser un gran aeroport de low cost amb nul·les o poques connexions intercontinentals, i on les inversions majoritàries com fins ara seran per Barajas, que a més compta amb els famosos convenis signats per l’Estat espanyol amb diverses capitals mundials, per atorgar-se la exclusivitats d’aquests vols que realment son els importants. No se que en dirà la Sra. Chacon d’això, però si gasta el mateix cinisme que amb el Corredor Mediterrani, suposo que ho presentarà com una gran victòria catalana, evidentment amb el segell socialista al capdavant. Per altra banda les ocurrències populars per rebutjar la nostra independència, cada cop son més esperpèntiques, ara resulta que renunciaríem a la riquesa d’una gran nació, jo diria que al contrari, abraçaríem i aprofitaríem la riquesa que nosaltres generem, i ara marxa per no tornar mai més, que no han sentit a parlar de l’espoli fiscal, crec que precisament el de Sevilla o el de Sant Sebastià no, el primer rep, i el segon gaudeix d’un concert econòmic. Per altra banda, i com qualsevol ciutadà de la resta del planeta podrem anar de turisme a aquestes dues ciutats, i tota la resta de poblacions espanyoles quan ho desitgem, i a l’inrevés, no es necessari ser d’un estat per visitar-lo, que ho saben els personatges com en Moragas, algú li hauria d’explicar.

 

En definitiva, uns nous exemples del tracte indignant que rebem, i el que es més greu sense resposta catalana.

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.