Les aigües turbulentes

Bloc personal de Jordi Casadevall Camps

27 de juny de 2007
3 comentaris

La campanya “Les 4 raons” ja està en marxa

Dilluns de la setmana passada vaig iniciar una acció personal per aconseguir que la publicitat que ens llancen (i llencen) a les bústies sigui en català. Ja he enviat quatre correus (dues empreses tarragonines i dues multinacionals, tan conegudes com Sony i Leroy Merlin). Serà interessant veure la resposta i també ho serà si no diuen res.

Us recordo les quatre raons per fer publicitat en català: 1) És la llengua pròpia del lloc on visc; 2) És una llengua que necessita foment i protecció; 3) El seu ús fa augmentar el nombre de clients; i 4) Ho mana la llei, perquè és una oferta de serveis al consumidor.

Només adreço correus a empreses que tinguin botiga a Tarragona, que em dipositin publictat a la bústia  i que ofereixin productes o serveis.

Animo tothom a fer-ho.

  1. Hola,

    Em va agradar molt la teva carta i, de fet, ja la vaig enviar a algunes empreses.
    Ara bé, crec que hi podem alguna coseta més:

    *) La publicitat en català ens està parlant -inconscientment- d’una empresa arrelada i propera. I, atès que defuig el recurs fàcil del castellà, una empresa que fa les coses amb cura.
    *) Molts ajuntaments (tots?) tenen un servei de català que els ajudarà a traduir la publicitat. (De franc? Caldria mirar-ho)

    Aquests dos arguments nous també són força potents. Reescriu-los, si vols, que jo no estic del tot content de com han quedat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!