VilaWeb.cat
 
smolins9 | dissabte, 4 de juliol de 2009 | 20:18h

CARTA DEL SR. JOSEP Mª ARMENGOL

empordaaccio | esborrar | divendres, 3 de juliol de 2009 | 18:28h

Benvolguts companys i companyes.

A la vida tot te un començament i una fi, diuen es llei de vida, així és,  aquesta es la fi d’una etapa, curta potser, però intensa que vaig començar el febrer de 2007 amb el Partit Republicà Català, RC.

Un partit que donava sentit a una visió diferent de la política sempre centrada en dretes i esquerres, aportava una visió transversal que prioritzava Catalunya per damunt de tot.

Avui aquest projecte es en vies d’extinció, hi ha un altre que es diu Reagrupament que diu substituir el que teníem, que entra o vol entrar amb força, però que porta els vicis ocults d’una altre formació política, per que son persones que provenen d’aquella formació les que dirigeixen Reagrupament, i amb elles es teixeix una falsa imatge de ser transversals.

El nostra quasi difunt projecte era viu, per que fruïa com el vi novell, malgrat que, els que el varen impulsar han estat els primers en enterrar-lo, s’ha venut pel no rés, s’ha desmuntat amb preses, per que era feixuc viure en un microcosmos quant avia a l’abast un suposat oceà.

Doncs bé, jo no vull anar vers aquest immens oceà, prefereixo conservar en la memòria l’ideal del què podia haver sigut i no ha estat possible.

Sempre tindré al meu cor, els meus companys de somnis, esmicolats per la forta tramuntana del Reagrupament, companys patriotes que sempre apreciaré malgrat no compartir sempre les seves decisions.

Soc un romàntic, no vull participar en curses al poder, ni fer caure a ningú, per aconseguir objectius politics. Soc un Home lliure que escull sempre el seu camí, per damunt de la llibertat no hi ha cap més camí,  el meu partit sempre serà el Partit Republicà Català, per que significava la llibertat, el respecte, la diversitat d’opinió, encara que els estrategs diguin que soc dels pocs que he cregut en el projecte, si hi he cregut, ha estat per que era un bon projecte.

No vull ser causa de discòrdia, ni cerco la gloria d’un instant en ser notícia per la meva decisió, sols dic adéu siau.

Us desitjo, hem desitjo, un poc de sort i que la vida ens doni un camí ben llarg. Deixo la política, no vull que hem malbarati el somni ni un instant per l’amargor de saber que la tramuntana no es el meu projecte.

Torno als meus llibres, a cuidar del patrimoni, dels oficis, de l’arquitectura, us dono gracies per la confiança que m’heu fet, sempre tindreu un recó al meu cor i un amic.

I si algun dia hem necessiteu, soc aquí tossudament alçat, fermament arrelat, tornaré a lluitar per una Catalunya lliure, al costat dels qui volem un projecte realment transversal, que no arrenqui amb submissions, que surti a compartir no ha imposar, a seduir per unir voluntats, mentre tant........

“Si l’atzar ens porta lluny. Que els déus ens guardin el camí, que ens acompanyin els ocells, que ens acaronin els estels, i en un recó d’aquesta veu, mentre la pugui fer sentir i aura amagat sempre el bon so del nom dels meus amics.” (adaptació de Laura. Lluís Llach) 

Fins a sempre, de tot cor.

Josep M Armengol

President de la Federació Regió de Girona del RC

info@nouestat.eu     j@articat.cat

 

smolins9 | divendres, 3 de juliol de 2009 | 11:14h
"La mentalitat “unitarista” empobreix el conjunt i el porta a l’autodestrucció en no entendre ni la funció de catalitzador que ha de tenir l’objectiu comú, ni el paper enriquidor que ha de jugar cada una de les parts, ni com el rol del lideratge s’imposa de manera natural en qualsevol procés d’unió saludable."


02 juliol 2009

Unió. Quina unió?


 

"Els veritables obscurantistes són aquells que de les llums de colors en composen la llum blanca fonamental” Goethe


Es evident que per superar aquest cul de sac fatal en què estem atrapats, cal que tots aquells que ja han saltat del carro de la “morta” i s’han encarat decididament cap a la consecució de la independència, bandegin personalismes i partidismes i construeixin la “unitat” que el nostre poble reclama.

Però,quins dels potencials implicats s’han plantejat, amb rigor, com es construeix una “unió” fecunda i quins són els factors i les actituds que en garanteixen l’èxit?

Estem immersos en una inèrcia de pensament que estrafà la concepció d’”unió”, tot fent-la sinònim d’assimilació, d’aglutinament amorf. El mot “unitat” ha esdevingut, de facto, un sinònim “d’unitarisme”. Aquest emmascarament és fruit directe de la nostra experiència històrica i psicològica que ha emprat equívocament la paraula”unitat” allà on s’estava experimentant “l’unitarisme”, o sigui, la destrucció de les individualitats, personals o col•lectives, en benefici d’un únic poder, sovint imposat.

La història en va plena d’imperis que, en nom de “la unitat”, han desencadenat autèntics processos fagocitaris on una nació n’ha destruït i n’ha sotmès d’altres per a engreixar-se i fer-se monstruosa. El grup nacional no dominant s’ha vist sotmès a la dissolució, mentre “les dretes” i “les esquerres” que aparentment polaritzen la història, es dibuixen com a “anècdotes” puntuals en un model més ampli.

En aquest context continua plenament vigent la vella idea que per unir-se en un grup, partit ... cal amuntegar-se i dissoldre’s dintre d’unes sigles, fent inevitable la massificació i la depauperació progressiva de la societat que hi està sotmesa.
 
La por i, el seus inevitables corol·laris, la violència i la manipulació física i psíquica, esdevenen els trets característics d’aquesta manera primitiva i poc madura de concebre “la unió”.

La mentalitat “unitarista” empobreix el conjunt i el porta a l’autodestrucció en no entendre ni la funció de catalitzador que ha de tenir l’objectiu comú, ni el paper enriquidor que ha de jugar cada una de les parts, ni com el rol del lideratge s’imposa de manera natural en qualsevol procés d’unió saludable.

I tampoc no entén que qualsevol “unió” sorgida sota els vells paràmetres ha de fracassar perquè és incapaç de fomentar una actitud de confiança mútua i de valoració respectuosa de l’altre. El possible “aliat” és percebut com una crossa que et permet fer-te més gran quantitativament, però, alhora, és una nosa, un perill potencial que cal neutralitzar, tot diluint-lo, dintre d’aquest magma que en diuen “unió”.

Aquest model ha dominat la història fins als nostres dies, i malgrat que ara es mostri més prepotent que mai, està tocat de mort. Es un exemple fefaent que “abans de la tempesta s’alça impetuosament per última volta allò que després ha de quedar llargament humiliat en el fang”.

Signes inequívocs provinents tant de la nova percepció de la realitat que va dibuixant la ciència, com de la mateixa dinàmica psicològica i històrica assenyalen l’emergència d’un nou paradigma on la unió es concep a partir de la integració d’elements diferents que treballen coordinadament, en xarxa, en benefici de tot el conjunt, en un context de confiança i acceptació profunda, agraïda.

En aquesta nova concepció emergent, la configuració de la unitat reconeix el valor de la individualitat humana i nacional com un factor fonamental. Com més ric és cada individu, més ric és el conjunt.


La lliure responsabilitat d’integració substitueix la submissió, que s’ha comprovat empobridora i distorsionadora del benefici comú.

Es un paradigma on cada individu i cada nació han d’ocupar el seu lloc i assolir la seva plenitud per assegurar l’excel.lència del conjunt.

Es perfila una realitat orgànica, on les qualitats de cada individu, posades de manera natural al servei del conjunt, acaben revertint, incrementades, en benefici propi.

Es el paradigma de l’organisme sa.

Aquesta concepció post-històrica de la unió, retroalimenta un ambient de confiança que incentiva les qualitats existents i permet l’eclosió de qualitats adormides i insospitades que només poden desenvolupar-se en un context d’aquestes característiques.

Es a través d’aquesta unitat integrada que l’home, les nacions i la humanitat desplegaran la seva nova etapa evolutiva, mostrant capacitats mentals, psíquiques i sensitives, ara, encara embrionàries.

En el vell paradigma històric, convulsament agònic, el tot mai no arriba a ser la suma de les parts, perquè hi ha una dinàmica contínua d’assimilació i destrucció. En el nou paradigma que estem fent emergir, el tot és sempre més que la suma de les parts perquè la cooperació i la interacció crea una nova realitat rica i dinàmica.

La construcció de la unitat que demana el futur immediat implica la superació del concepte uniformitzador i assimilador tant estès encara avui a casa nostra, i la seva substitució per la del concepte d’unitat integradora.

Es cert que el poble català reclama i necessita la unió, però cal que entenguem que la frontissa històrica en què la independència de Catalunya està cridada a consumar-se, exigeix no caure en l’error de repetir anacronismes històrics.

Només la integració de les diverses sensibilitats independentistes, la seva coordinació al servei de la nació i l’emergència natural de lideratge que propiciarà, farà possible una força potent i imparable que alliberarà el nostre poble de les grapes de la històrica unitat castradora dels imperis espanyol i francès, i la catapultarà cap a una experiència integradora i regeneradora, cap a un model post-històric.

Tindrem tots els actors implicats la lucidesa d’assumir la responsabilitat que se’ns demana?

Serem capaços de fer aquest salt qualitatiu en la manera de concebre i construir la unitat que els temps exigeixen?

Qui quedi ancorat en els vells models regits per la por i la desconfiança s’autoexclourà del procés en negar la llavor de futur que vol germinar al si d’aquest nostre poble.

La unió fecunda que portarà la nació catalana cap al seu futur la consumaran aquells que ja han saltat del carro de la “morta”, s’han girat definitivament d’esquena al vell ordre, i ressonant amb la visió vital i acolorida que s’obre davant la nostra nació, treballen decidits, des el cor, amb el cap i amb totes les fibres del seu ésser per fer-la possible.

Maria Torrents
Consellera de Catalunya Acció
smolins9 | dimecres, 1 de juliol de 2009 | 18:39h

20 maig 2009

E-notícies - Entrevista a Santiago Espot (vídeo)

http://politica.e-noticies.cat/catalunya-son-els-paisos-catalans-29343.html

El promotor de la xiulada a Mestalla, Santiago Espot, afrima en la segona part de l'entrevista amb e-notícies que "quan parlem de Catalunya parlem de Salses a Guardamar i de Fraga a Maó" en al·lusió als anomenats Països Catalans. "És molt senzill, diga-li Catalunya", insisteix tot recordant un llibre del valencià Josep Guia "malgrat que a la ciutat de València sigui una ciutat governada pel PP".

Espot, president de Catalunya Acció, considera que "hi ha campanyes adreçades a separar la nació: els catalans del principat dels valencians", però que "la nació és molt clara". També assegura que "l'independentisme cada vegada és més popular" i que, en el cas d'un referèndum, "la victòria serà dels partidaris del sí". Pel que fa a Ciutadans, afirma que "ja no és un partit, és una tanda de penals perquè queden quatre i el cabo".

18 maig 2009

E-notícies - Entrevista a Santiago Espot (vídeo)

http://politica.e-noticies.cat/espanya-fa-figa-29290.html

El president de Catalunya Acció, Santiago Espot, que ha estat un dels impulsors de la xiulada contra l'himne espanyola durant la Copa del Rei, ha afirmat en la primera part d'una entrevista amb e-notícies després dels esdeveniments que ell "no és el dolent de la pel·lícula, sinó el bo". "El que pensin a Madrid no m'importa", ha afegit.

Espot considera que la xiulada ha servit per a "infondre als catalans una moral de victòria ampla i suficient com per a endegar un procés de secessió". "El que va passar a Mestalla va ser un èxit del qual ens hem de congratular tots els catalans", ha indicat.

En la seva opinió, "l'Estat espanyol és una entitat política molt i molt feble" malgrat els seus "cinc-cents anys d'història", com demostra que la protesta hagi provocat "un terratrèmol polític". Santiago Espot assegura, d'altra banda, que "els seus fonaments van fent figa", i augura que, "amb un parell de xiulades més, l'Estat espanyol està finiquitat".

El dirigent independentista també considera que el Govern espanyol mai enviaria els tancs "al carrer" en cas d'independència, perquè "és absolutament inviable". "L'Exèrcit que tenen els espanyols està integrat bàsicament per gent de Sud-amèrica, i aquesta gent tampoc estaria disposada a defensar la unitat de la pàtria", insisteix.

Respecte a les reaccions a la resta de l'Estat, afirma que "em preocupa poc", perquè "la imatge dels catalans a Espanya tradicionalment sempre ha estat la imatge de gent garrepa, el jueu de la península ibèrica, i que parla català per una mena de malaltia mental".

"Castella, que és l'ànima d'Espanya, és una mentalitat que no tolera la diferència", afegeix. Espot considera que "la imatge d'una xiulada no canviarà la nostra imatge, ni la millorarà ni la empitjorarà", acaba.
0 comentaris
smolins9 | dimecres, 1 de juliol de 2009 | 12:24h

El president executiu de Catalunya Acció, Santiago Espot, s'ha negat a contestar en castellà al periodista de Telecinco que ha assistit a la roda de premsa sobre la valoració de la querella interposada per Denaes a causa de la xiulada a l'himne espanyol durant la final de la Copa del Rei. El periodista ha preguntat a Santiago Espot si podia contestar en castellà i aquest ha replicat: "a Telecinco tenen servei de traducció, no? Jo li respondré en català per la meva comoditat". Llavors, el periodista ha hagut de formular la pregunta en català i Santiago Espot ha contestat en català.

El president executiu de Catalunya Acció, Santiago Espot, ha acusat la fundació Denaes de "criminalitzar els drets i llibertats" dels catalans, ja que compta amb "destacats enemics de Catalunya". La querella que ha presentat Denaes contra Catalunya Acció per la xiulada a l'himne espanyol durant la final de la Copa del Rei "és un clar exemple de com es pretén vulnerar de forma flagrant els Drets Civils dels catalans, criminalitzant drets i llibertats tan fonamentals en qualsevol democràcia occidental com són el dret a la protesta i la llibertat d'expressió", ha afegit.

En aquest sentit, Catalunya Acció ha denunciat que "la Fundació Denaes compta entre els membres del seu patronat d'honor destacats enemics de Catalunya, com el franquista Sabino Fernández Campo (militar que va desfilar l'any 1939 amb l'entrada de les tropes de Franco a Barcelona, va formar part del Ministeri de l'Exèrcit de Franco durant 20 anys, exministre d'Informació i Turisme l'any 1976, excap de la Casa del rei Juan Carlos i que va cer indecentment guardonat l'any 1988 amb la Creu de Sant Jordi per part de la Generalitat de Catalunya presidida per Jordi Pujol), Alejo Vidal Quadras (dirigent del PP, vicepresident del Parlament Europeu i declarat opositor al reconeixement del català a la Unió Europea i dels Drets Nacionals de Catalunya); i Santiago Abasal Conde (dirigent del PP al País Basc, fundador de Denaes, i promotor de la querella contra Pepe Rubianes)"

Espot considera que la denuncia "és una constatació que els drets civils dels catalans no estan garantits a l'Estat espanyol, i que Catalunya ha passat simplement de viure empresonada durant el franquisme a viure en llibertat condicional vigilada durant la monarquia borbònica actual. Només un estat català pot garantir els Drets civils i llibertats que ens corresponen als catalans com a ciutadans i com a éssers humans".

smolins9 | dimecres, 1 de juliol de 2009 | 12:10h

El portaveu de Deumil.cat i exdirigent de CDC, Enric Canela, ha afirmat en una entrevista a El Punt que "la independència és possible. Tot és qüestió de posar-se i de prendre-ho seriosament". A criteri de l'exmembre del comitè excecutiu nacional de CDC, "només cal que primer estiguem d'acord aquí dins i després trobar les aliances internacionals necessàries".

Canela admet que "no es pot fer un referèndum", però apunta que "hi ha dues vies: podem fer una declaració unilateral i a partir d'aquí veure què passa, o bé demanar mitjançant el Parlament el referèndum d'autodeterminació".

D'altra banda lamenta que a Esquerra "no actuen com un partit independentista. Han deixat de ser-ho". Sobre el referèndum del 2014 de Carod-Rovira, opina que "és una broma, un titular de diari. No s'ho creu ni ell. Això de voler convertir la gent és un rotllo".

També ha negat haver estripat el carnet de CDC després de 25 anys de militància. "No l'he estripat! El guardo. M'he donat de baixa perquè no comparteixo l'acció política de CDC en aquest moment". Canela es confessa "cansat" de "l'ambigüitat. Sobiranisme sí, independentisme, no; catalanisme... Hi ha gent a CDC que no és independentista i altres que sí, per això fan aquest discurs ambigu, però ha arribat un punt que no es pot seguir així".

De la mateixa manera, ha volgut desmentir que Unió sigui el fre sobiranista de Convergència. "A UDC hi ha tants independentistes com a CDC. A Sobiranisme i Justícia hi ha molts independentistes que són d'Unió. Pot ser un fre Duran, que no és independentista".

Preguntat per si un referèndum per la independència es guanyaria, l'exdirigent de CDC contesta que "crec que sí, però no demà. Amb la situació econòmica i el sentiment que hi ha és possible". Tampoc creu que Espanya enviés els tancs, "però això s'ha de plantejar en un context internacional. Hem de saber què en pensen els Estats Units i la resta d'Europa".

També denuncia que "tenim un Parlament de fireta, que no pot prendre grans decisions polítiques. Legislem a partir del que ens deixen unes lleis estatals que cada cop ens donen menys espai de decisió. I a més ens escanyen amb els diners i ens condicionen. Anem enrere".

smolins9 | diumenge, 28 de juny de 2009 | 01:43h
"Quan Santiago Espot xiula, Espanya tremola!"

CONFERÈNCIA DE PREMSA: VALORACIÓ DE LA QUERELLA DE LA FUNDACIÓ DENAES A CATALUNYA ACCIÓ

Convoca: Catalunya Acció

Día: Dilluns 29 de juny del 2009
Hora: 12h
Lloc: Centre Internacional de Premsa - Rbla. Catalunya, 10 1er - 08007 Barcelona

Amb motiu de la querella que la Funación DENAES (Fundación para la Defensa de la Nación Española) ha presentat a l’Audiencia Nacional en contra de Catalunya Acció i Esait per la protesta que es va produir a la final de Copa que van disputar el F.C. Barcelona i l’Athletic Club de Bilbao el passat dia 13 de maig a València, CATALUNYA ACCIÓ en farà una valoració dels diferents aspectes i repercusions polítiques nacionals i internacionals.

Intervindran:
Santiago Espot, President Executiu de Catalunya Acció
Josep Castany, Director General de Catalunya Acció
Francesc Castany, Conseller de Catalunya Acció

Per a més informació:
Josep Castany
Director General de Catalunya Acció
Tel 620 087 720
www.catalunyaaccio.org

---------------------------------------------------------------------------

El que podia haver estat:

Espanya dins Mestalla

No passarà d’una anècdota, però tindrà la seva gràcia. Com se sap, el 13 de maig es disputarà a València la final de la Copa del Rei entre el FC Barcelona i l’Athletic de Bilbao. Un esplèndid espectacle futbolístic i, en paral·lel, un problema polític de difícil solució.

D’entrada, la Copa implica el rei a la llotja. El protocol determina que, quan aparegui, haurà de sonar la Marxa reial. I aquí han començat els nervis, perquè no és previsible que els aficionats catalans i bascos, imbuïts de sobtat fervor monàrquic, es posin drets amb la mà al cor. Tampoc no entra en els pronòstics de la Federació Espanyola de Futbol que Mestalla sigui un mar de banderes espanyoles.

Així les coses, els rumors que publica la premsa madrilenya fan referència a una megafonia especialment potent, que podria ofegar tota mena de xiulets incòmodes. Pel que fa a les banderes, se’n podrien instal·lar unes quantes, estratègicament, sobretot de cara a la retransmissió televisiva. Tot perquè la realitat no espatlli el que ha de ser un bonic acte patriòtic/esportiu presidit per la cordialitat interregional.

_________________________

El que va ser:

No es podia amagar

EVIDENT · Majoritària i eixordadora xiulada de les aficions amb l'entrada del rei i les notes de l'himne espanyol RECURS · Batuda la megafonia, TVE renuncia a monarca i música i tira de connexió externa
P. Lloveras / J. Cortada

Ni tímida, ni minoritària, ni dissimulable ni molt menys amagable. Les aficions del Barça i l'Athletic Club, i es pot considerar que els presents ahir a Mestalla eren representatius dels dos col·lectius, van protagonitzar una xiulada de proporcions històriques. La música de vent va coincidir amb l'entrada del rei Joan Carles I a la llotja i es va perllongar amb les primeres notes, i fins a les últimes, de l'himne espanyol. Les interpretacions són lliures, però la mostra de rebuig contra dos dels símbols que la llei consagra com a definitoris d'Espanya va ser evident. A la grada hi havia majoria basca, en proporció de 70 a 30 (que s'ho faci mirar la Federació, que la seva zona estava plena de bascos), però la unanimitat xiuladora va ser espectacular.

Molt superior a l'entrada dels mateixos rei i himne a l'Estadi Olímpic de Montjuïc el dia de la inauguració -i el diluvi i les goteres-, el setembre del 1989 amb motiu de la Copa del Món d'atletisme, i comparable a la del 24 de juny del 1925 -anem enrere- a les Corts, en l'homenatge a l'Orfeó Català que, en plena dictadura de Primo de Rivera, va acabar amb clausura governativa del vell estadi blaugrana per sis mesos, que van ser finalment tres.

Ahir els responsables de l'organització bé prou que sabien que això es podia produir. Amb la supervisió de l'UCO (unitat central operativa) de la Guàrdia Civil, Santa Monica Sports s'havia fet càrrec de la situació. L'empresa que ostenta els drets de qualsevol acte de la Federació Espanyola de Futbol era la responsable de la retransmissió, però també -gentilesa del València CF- de la taula de control de la megafonia de l'estadi. Com s'havia avisat també, l'exagerat volum en sonar l'himne espanyol l'hauria fet eixordador en qualsevol altra situació. No ahir, malgrat els esforços de les agències d'informació espanyoles per dir el contrari.

"We are nations of Europe"

I potser la millor prova de la contundència de la situació va ser la reacció dels màxims responsables de Televisió Espanyola. Ni dos segons d'himne van aguantar en antena, per donar pas a una inèdita -perquè el rei era dempeus i sonava l'himne- connexió exterior, en aquest cas amb l'estadi bilbaí de San Mamés. Santa Monica Sports també va intentar reaccionar, i va aconseguir enfocar un -un!- seguidor de l'Athletic que es posava la mà al cor sentint -o intuint- la música.

Igualment, no va oferir cap pla de la gran pancarta desplegada en una zona compartida per les dues aficions, basca i catalana, en què es llegia: "We are nations of Europe. Good bye Spain [Som nacions d'Europa. Adéu Espanya]".

I encara sort -per a ells- que se'ls en va escapar una altra de més coneguda. Perquè l'esverament a les Espanyes hauria estat encara més gros si arriben a retrobar-se amb la famosa "Catalonia is not Spain", que si parlés podria explicar moltes coses i de molta gent. Militants de la JNC, amb el seu líder, Gerard Figueres, al capdavant, la van dur cap a València. Això sí, sense amagar-se'n. I a mitja tarda van ser interceptats per agents de policia. De fet, detinguts -mitja dotzena-, perquè d'entrada els joves van intentar evitar els policies, hi va haver empentes i els agents els van acusar -formalment- de resistència a l'autoritat; al cap de mitja hora, però, els van deixar anar cap al camp. Sempre els quedarà el consol que en Gerard Piqué va saludar el rei... estelada en mà.

-------------------------

El qui ho va conduir i canalitzar:

Article d'en Santiago Espot al diari Gara "Eskarrikasko ESAIT, Eskarrikasko Euskal Herria!

"podem afirmar que el passat dia 13 de maig les hordes mediàtiques i polítiques hispàniques, captives i desarmades per les veus independentistes basques i catalanes, van començar el seu replegament, que acabarà amb la proclamació més d’hora que tard dels estats català i basc."

http://www.gara.net/paperezkoa/20090516/137408/es/Eskerrik/asko/ESAIT;/eskerrik/asko/Euskal/Herria/

ESKARRIKASKO ESAIT, ESKARRIKASKO EUSKAL HERRIA!

Espanya trontolla. El cop que ha rebut és d’aquells que fan época i sembla que els fonaments de l’Estat (que mai no han estat precisament massa sòlids) no resistiran gaire més. Amb un parell d’escridassades més a l’himne i al Borbó, els bascs i els catalans podrem dir al món “Good bye Spain”. Però, com va començar tot plegat?

Fa anys que conec el coordinador d’ESAIT, Martxel Toledo, amb qui he col·laborat en diverses iniciatives amb l’objectiu comú de poder fer realitat l’oficialitat de les seleccions esportives de les nostres nacions respectives. Dimecres passat, naturalment, amb motiu del partit entre el Barça i l’Athletic, es presentava una ocasió immillorable per poder escenificar les ànsies de llibertat d’ Euskal Herria i Catalunya. Ho teníem tot i calia aprofitar-ho: un clima independentista cada dia més gran en ambdós països, unes afeccions entregades, tots els mitjans de comunicació presents, i els màxims símbols de l’espanyolitat a les grades de Mestalla. Amb aquest escenari els amics d’ESAIT sabien que hi havia una gran oportunitat i el primer que van fer va ser allargar fraternalment la mà a Catalunya. Volien compartir amb nosaltres la possible victòria, i amb tota l’honestedat van proposar al seu homòleg català (la Plataforma Pro-Seleccions Catalanes) el manifest “Una nació, una selecció”, en el qual, a banda de reivindicar l’oficialitat de les nostres seleccions, es proposava xiular i girar l’esquena als símbols d’un dels estats que trepitja els drets dels nostres pobles. Desgraciadament, la resposta de l’entitat catalana no va ser la que hauria de correspondre a aquells que diuen que defensen una aspiració legítima de Catalunya. Van mantenir l’ambigüitat fins el darrer moment per acabar dient que no podien subscriure un redactat que “instava a xiular al Rei i a l’himne espanyol”. Si consideren que no tenim dret ni a xiular, com diantre tindrem dret a les nostres seleccions? Quina credibilitat patriòtica pot tenir algú que no gosa protestar? Desgraciadament, aquestes són les misèries que també hem de patir els països sotmesos.

Sé perfectament que això va desanimar els amics d’ESAIT. Però en comptes de deixar-nos de banda van continuar procurant que el possible èxit de la iniciativa també repercutís en la nació catalana, i per això en Martxel Toledo va contactar directament amb mi per fer una roda de premsa conjuntament a Barcelona, on vam fer públic el manifest. A partir de llavors tots coneixem la història. La iniciativa d’ESAIT i Catalunya Acció va ser seguida de manera absoluta pels seguidors catalans i bascs durant la final. Era antològic sentir les ràdios espanyoles que, amb un fil de veu, assumien una derrota amb totes les de la llei en veure del tot boicotejat i anul·lat tant el seu himne nacional com el seu cap d’estat. Si el tirà d’en Franco proclamava l’abril de 1939 “en el dia de hoy, el ejército rojo, cautivo y desarmado,..”, nosaltres podem afirmar que el passat dia 13 de maig les hordes mediàtiques i polítiques hispàniques, captives i desarmades per les veus independentistes basques i catalanes, van començar el seu replegament, que acabarà amb la proclamació més d’hora que tard dels estats català i basc.

No puc negar que els aconteixements d’aquests dies han estat un gran impuls per al nostre projecte polític. Tant nosaltres com els nostres companys bascs hem sabut aprofitar l’ocasió a favor dels interessos nacionals dels nostres països. Però gràcies a l’oferiment i la col·laboració d’ESAIT el nom de Catalunya Acció, i el meu en concret, han arribat més lluny del que havien arribat fins ara. Per tant, en nom de la meva organització vull enviar un cordial i afectuós “Eskarrikasko, ESAIT!”, i en nom de Catalunya un ben fort “Eskarrikasko, Euskal Herria!”

Santiago Espot
President Executiu de Catalunya Acció i impulsor de Força Catalunya

------------------------------

Benvinguda "Copa del Generalísimo" ... ai! vull dir del "Borbonísimo" que ensenya el cul i l'esquerda d'un estat abusiu que ja s'acaba.

Espanya comença a tastar les urpes dels catalans i no li agrada! Molt bé! Ara nosaltres ja ens preparem per a la següent urpada!»

---------------------------------------------------

Del com es van emprenyar:

"y además del GRAVÍSSIMO ULTRAJE A LA NACIÓN ESPAÑOLA,
estos separatistas catalanes aún sacan pecho ...!


Benvolguts catalans: (Per a la vostra informació)

Mireu com es queixen de l'urpada catalana:

· El dilluns 11 de maig a Barcelona fem una conferència de premsa entre ESAIT (Plataforma Proseleccions Basques) i Catalunya Acció. Llegim un manifest en què en un dels seus punts animem a les aficions del Barça i del Bilbao a mostrar la seva protesta durant la interpretació de l’himne d’Espanya per no poder tenir seleccions nacionals. Tota la premsa espanyola se’n fa ressó i als més espanyolistes els puja la mosca al nas. Vam enviar també una breu notícia a la premsa internacional sobre la protesta.

· El dimecres 13 de maig, mentre sona l’himne espanyol abans del partit, es produeix una xiulada i una protesta de dimensions colossals que provoca una autèntic terrabastall polític a la premsa espanyola. Tota la premsa espanyola està indignada i la més espanyolista està molt emprenyada. Una quantitat important de mitjans internacionals (esportius i no esportius) s’han fet ressó de la protesta.

· El dijous 14 de maig, enviem a la premsa un nou comunicat conjunt entre ESAIT i Catalunya Acció on felicitem a les aficions del Barça i del Bilbao per l’èxit de la protesta i pel seu exemplar comportament dins i fora de l’estadi. Tota la premsa espanyola se’n fa ressó i alguns com la COPE (http://www.cope.es/deportes/14-05-09--separatistas-felicitan-que-pitaron-himno-nacional-copa-rey-52142-1) diuen “No sólo no rectifican, sino que sacan pecho.” Es veu que els sorprèn que hi hagi catalans que no demanem perdó. L’afer de la xiulada ja ha agafat dimensions polítiques i fins i tot alguns demanen que Barça i Bilbao no puguin jugar la Copa.

· Com que els espanyols són espanyols i no poden fer-hi res, avui divendres ha sortit la notícia de que la Fundación en Defensa de la Nación Española es querellarà contra ESAIT i Catalunya Acció.


------------------------------------

i del "Com s’acabarà?" ... :

CONFERÈNCIA DE PREMSA: VALORACIÓ DE LA QUERELLA DE LA FUNDACIÓ DENAES A CATALUNYA ACCIÓ

Convoca: Catalunya Acció

Día: Dilluns 29 de juny del 2009
Hora: 12h
Lloc: Centre Internacional de Premsa - Rbla. Catalunya, 10 1er - 08007 Barcelona

Amb motiu de la querella que la Funación DENAES (Fundación para la Defensa de la Nación Española) ha presentat a l’Audiencia Nacional en contra de Catalunya Acció i Esait per la protesta que es va produir a la final de Copa que van disputar el F.C. Barcelona i l’Athletic Club de Bilbao el passat dia 13 de maig a València, CATALUNYA ACCIÓ en farà una valoració dels diferents aspectes i repercusions polítiques nacionals i internacionals.

Intervindran:
Santiago Espot, President Executiu de Catalunya Acció
Josep Castany, Director General de Catalunya Acció
Francesc Castany, Conseller de Catalunya Acció

Per a més informació:
Josep Castany
Director General de Catalunya Acció
Tel 620 087 720
www.catalunyaaccio.org
smolins9 | divendres, 26 de juny de 2009 | 22:34h
A la fotografia Salvador Molins, responsable d'aquest Blog.

Tens bastanta raó ...
smolins9 | esborrar | divendres, 26 de juny de 2009 | 22:29h
Tens bastanta raó:
En López Tena molt equivocadament renuncia d'entrada a més de la meitat de Catalunya.
Cert, molts han sofert fortíssimes repressions d'Espanya i dels col·laboracionistes amb Espanya.
També és cert, en aquest sentit i en molts altres sentits, que l'Oriol Junqueras és un altre factor molt digne, i n'Uriel Bertran també, i a més bastant interessants, perquè en la Gran Coalició per a la Independència Catalana també hi hauran de ser Esquerra i Convergència, regenerades ... está clar!

Ara és l'hora de determinar-se, tots plegats, a donar un decissiu pas endavant.

Atentament, Salvador Molins, President del BIC, Membre de Som 10 Milions-Mou-te per Catalunya i Conseller de Catalunya Acció.
smolins9 | divendres, 26 de juny de 2009 | 11:29h
I com que el pitjor no és pas caure sinó restar caigut ...

els catalans, molts, es regeneraran i a l'hora oportuna s'esdevindrà una gran coalició, de dones i homes i de partits lliures ... !
smolins9 | dijous, 25 de juny de 2009 | 20:13h
(A la fotografia, Maria Torrents, Consellera de Catalunya Acció)

És l'hora de treure'ns el barret de palla reivindicatiu i preparar partits independentistes de veritat.

Catalans posem-nos mans a l'obra!

Sense partits independentistes absolutament fidels al Poble Lliure Català i a la dignitat de Catalunya perderem una nova ocasió d'or.

-----------------------------------

De l'escrit "Siguem rigorosos" de Maria Torrents, Consellera de Catalunya Acció:

"Però el quid de la qüestió és que aquesta consciència per a exercir una veritable acció regeneradora que amari tota la nació catalana, ha d’estar encarnada per les classes dirigents de la nació.

I aquesta és la gran tragèdia de la Catalunya actual: que les classes dirigents no són portadores d’aquesta consciència, i accepten amb una irresponsabilitat esborronadora la submissió de la nostra pàtria a la metròpolis. No qüestionen la nostra colonització, i manipulen en molts casos els sentiments sagrats que hi ha implícits en el concepte d’independència per guanyar escons que no es tradueixen mai en dignitat nacional.

I, per què és vital que siguin les classes dirigents les portadores de la nova consciència de dignitat i regeneració? Doncs, perquè un poble no pot anar mai més enllà d’on arriben les seves classes dirigents.

Per més que el poble espernegui, faci manifestacions o doni la volta al món reclamant allò que legítimament li correspon, si els que tenen el poder dins la pròpia nació no estan disposats a transformar en praxis política aquests anhels, queden en absolutament no res. I encara més, tan sols generen frustració entre el poble, perquè la gent del carrer constata que tots els seus esforços no canvien res.

Per això en aquests moments històrics que preludien la nostra independència és de cabdal importància que tots els qui tenim un compromís vital amb l’alliberament de la nostra nació, comencem a desvetllar-nos, a veure les coses tal com són i a desfer-nos de tota una sèrie de tòpics que s’han demostrat erronis.

a- En primer lloc cal pensar totes les accions que es portin a terme en el marc d’una estratègia encaminada a l’objectiu.

Cal preguntar-se sempre qui recollirà el fruit de les nostres accions i què en farà. Pensem en totes les accions que es fan en nom de la independència, i acaben beneficiant políticament als qui estan treballant per mantenir-nos encaixats i, per tant, sotmesos a Espanya.

És imperatiu també trobar el to de dignitat que reclama l’afer històric que tenim encomanat. No podem pidolar que se’ns reconegui el dret a l’autodeterminació. L’hem d’exercir. Aquesta és la via que n’assegura el reconeixement.

b- En segon lloc hem d’entendre que la dita tan comuna a casa nostra “ que entre tots ho farem tot” només es fa efectiva si hi ha un lideratge, una punta de llança que assenya-li amb claredat, audàcia i intel.ligència l’objectiu i el camí, i es comprometi a fer fructífer l’esforç de tots.

c- I per últim cal treure’ns la bena dels ulls i deixar d’esperar i creure que els polítics que han permès i han empès, amb les seves accions i omissions, la nostra nació fins al caire de l’abisme on ara es troba, poden liderar la independència i fer efectiva la nostra regeneració nacional."

Paràgrafs de "Siguem Rigorosos" escrit per Maria Torrents, Consellera de Catalunya Acció
(http://mariatorrents.blogspot.com/2009/02/siguem-rigorosos.html)


---------------------------------------------------------------------------------

Cal preguntar-nos si plantar-se davant del Parlament de Catalunya compleix en aquest moment i d'aquesta manera les condicions a, b i c, d'aquest escrit ara mateix relacionat.

Si no les complissin caldria fer-ne un anàlisi per tal de millorar-ne les condicions.

Salvador Molins, Conseller de Catalunya Acció.

-------------------------------------------------------------

Notícia de Vilaweb:

Acte de Sobirania fa una crida a plantar-se davant el Parlament de Catalunya dissabte vinent
L'acte té l'objectiu de demanar responsabilitats als representants polítics per encarar el procés de construcció nacional

Acte de Sobirania, després d'omplir (vídeo) de gom a gom la plaça de Sant Jaume de Barcelona, torna a cridar la ciutadania a la mobilització. Dissabte a la tarda han convocat una marxa a Barcelona, des d'Arc del Triomf fins al Parlament, per demanar els polítics que assumeixin responsabilitats i facin un acte de sobirania per construir el camí cap a la independència, segons que ha dit avui a VilaWeb Enric Fontanals, portaveu de la plataforma.

L'acte començarà amb una concentració a l'Arc de Triomf a les cinc de la tarda. Seguidament es farà una marxa cap el Parlament de Catalunya, on es farà una 'plantada'. Des de l'organització es fa una crida perquè tothom s'hi sumi, ja que 'la pressió popular és ben necessària.'

Enric Fontanals ha dit que l'objectiu d'aquesta convocatòria, talment l'acte que es va fer a la plaça de Sant Jaume, és de 'denunciar la fi de la via estatuària, demanar responsabilitats als representants polítics i exigir-los que facin un acte de sobirania.'

Els organitzadors argüeixen que l'estatut 'es vergonyós': 'L'estatut és un marc legal que no ens permetrà d'avançar cap a la construcció nacional. Si l'acceptem no podrem caminar cap a la independència. És per això que volem deixar enrere l'estatut'.

Des de l'organització es vol col·locar els representants en una 'disjuntiva', car consideren que 'ens trobem sense representació independentista en el Parlament. Se'n parla, tot i que poc, però no se'n fa', segons que ha dit Fontanals. Cal recordar, en aquest context, que la setmana passada la mesa del parlament català no va admetre a tràmit la Iniciativa Legislativa Popular (ILP) que Deumil.cat havia presentat en favor d'una convocatòria de referèndum d'autodeterminació.

Accions per la independència

La de dissabte vinent és una més de les accions amb què la plataforma Acte de Sobirania vol demanar la independència. Aquesta campanya va començar al maig, quan es van enviar més d'un miler de cartes al president Montilla en què s'explicitaven les conviccions de la plataforma. Va continuar amb l'acte de l'11 de juny passat a la plaça Sant Jaume i continuarà ara amb la 'plantada' de dissabte vinent. 'A partir d'aquí continuarem desenvolupant accions fins l'objectiu final', ha dit Fontanals.

Acte de Sobirania

Acte de Sobirania és integrat per un grup de persones vinculades al món associatiu, impulsors d'entitats com la Plataforma pel dret de decidir, Sobirania i Progrés, Sobirania i Justícia (vídeo), encapçalada pels ex-consellers Agustí Bassols i Max Cahner, i la Comissió de la Dignitat. Tots ells treballen sota el lema 'Només un poble que hi va, hi arriba. Un país lliure, un país millor'.
Factor A: Carretero
Factor B: Canela
Factor C: Tena
Factor D: Renyer
Factor E: Fonollosa
Factor F: Espot
Factors guanyadors per a una Catalunya lliure i unida.

--------

Sense partits independentistes absolutament fidels al Poble Lliure Català i a la dignitat de Catalunya perdrem una nova ocasió d'or.
smolins9 | dimecres, 24 de juny de 2009 | 17:45h

22 juny 2009

13-S: comença la independència

Alguna vegada ho havia sentit comentar a certs càrrecs municipals d'una suposada filiació independentista, però mai ningú no posava fil a l'agulla. Que si d'aquí un temps, que si ara no és moment, que si el perdríem... El cert és que fer una consulta popular en un municipi català sobre la independència del nostre país sempre trobava les excuses pertinents per part d'aquells que podíen impulsar-la. Dic "trobava" perquè fa uns dies el regidor d'Arenys de Munt Josep Manel Ximenis ha aconseguit que el proper dia 13 de setembre aquesta vila maresmenca sigui la primera on els veïns seran cridats a les urnes per decidir si volen una Catalunya independent. Les meves més sinceres felicitacions, patriotes arenyencs!

En efecte, per primer cop en la història, uns milers de catalans podran decidir democràticament allò que tants de nosaltres esperem poder fer també en un futur no gaire llunyà. Que només té caràcter consultiu? Que no tindrà més trascendència? Que no guanyarà el SÍ? Ja ho veurem. De moment, em consta que altres viles del Principat estan disposades a intentar-ho també per fer d'aquell dia una mena de primàries sobre la voluntat popular de crear un Estat independent. Si així s'esdevingués, no hi ha dubte que significaria la visualització de la millor imatge motivacional per assolir la nostra llibertat. Puc imaginar-me els arenyencs dipositant a les urnes la seva papereta de forma natural i civilitzada, després d'haver viscut quinze dies de campanya electoral, tal com l'organització preveu realitzar. Els del front del SÍ defensaran la independència amb la seva dialèctica i les seves raons. On seran els del front del NO? Aniràn en Vidal-Quadras o en Joan Ferran a Arenys de Munt a defensar la "unidad de la patria"? Doncs allà us hi esperem, els demòcrates.

Imagino que, a mesura que es vagi acostant el 13-S, les pressions s'aniran incrementant, i encara més si d'altres viles o ciutats prenen la mateixa via. Voldran posar la Constitució espanyola per damunt de tot i ens amenaçaran per... voler votar! Amb tot, no només els de la "cruzada" (sigui socialista o del PP) són enemics de l'expressió de la voluntat popular catalana, també els fariseus amb carnet convergent o republicà que tenim al Parlament de Catalunya segueixen les consignes de Madrid. Així, només cal veure com han tirat escales avall la ILP per tal de poder convocar un referendum per decidir si volem trencar amb Espanya. No m'estranya que un dels seus principals promotors, Enric Canela, hagi dit que la nostra cambra actua com a extensió del Tribunal Constitucional i, amb un gest que l'honora, hagi estripat el carnet de CDC.

Ara, doncs, la nostra resposta immediata, a part d'articular una nova força electoral que porti la independència al Parlament, ha de ser fer del 13-S un clam col·lectiu per la democràcia i la llibertat de la nostra nació.

Santiago Espot
President Executiu de Catalunya Acció i impulsor de Força Catalunya

smolins9 | dimarts, 23 de juny de 2009 | 17:50h
Breu introducció:

Companys,

a l'adreça següent trobareu el missatge d'enguany que llegirem a totes les comarques on nosaltres catalans del Nord  portem directament la Flama des del Castellet amb l'esperança que el llegireu també si en teniu l'oportunitat http://dignitat.catnord.cat/missatge-2009.cfm.

Daniela Grau, Membre de Catalunya Acció. Catalunya del Nord.


Flama del Canigó

Missatge ANY 2009

Benvolguts compatriotes!

Des de la sagrada pica del Canigó us arriba infal·liblement la Flama renovada per encendre els Focs de Sant Joan d’enguany.

Aquesta Flama nasqué a la Catalunya del Nord fa mig segle com a prova de voluntat de resistència i d’afirmació nacional. Malgrat l’intent continu de genocidi identitari des del 1659 a les comarques annexades per França mitjançant el Tractat dels Pirineus, uns patriotes rossellonesos volien promoure la consciència nacional a tots els Països Catalans i lluitaren per tal que Catalunya fos reconeguda en una futura Europa federal dels pobles i de les regions.

El 1966 portaren la Flama al Coll d’Ares per esborrar per primera vegada la frontera estatal que ens separa i per agermanar de nou amb una llum d’esperança la resta dels Països Catalans.

Al cap de mig segle les reivindicacions nacionals dels promotors nord-catalans de la Flama del Canigó estan cada vegada més compartides. Cada dia s’alcen veus de personalitats reconegudes per denunciar la subordinació del nostre poble a França i a Espanya i palesar la necessitat d’independència. Fa poc en Joan Solà, nou vicepresident de l’Institut d’Estudis Catalans, la nostra Acadèmia nacional, remarcà en una entrevista a l’Avui (8.06.2009) que no ens ha de manar ningú i que no és acceptable que la nostra llengua sigui menys que l’altra i que els altres tinguin més drets que nosaltres perquè, segons ell, això és la mort.

La Flama del Canigó per contra és símbol de vida des de fa 45 anys, de Salses a Guardamar, de Fraga i Andorra a Mao i l’Alguer. És símbol d’unió dels Països Catalans, tal i com proclamà, en rebre-la al juny de l’any passat al Parlament de Catalunya, el president, molt honorable senyor Ernest Benach.

La Flama és la fe en si mateix d’un poble que ha d’aconseguir l’estat propi per tenir les eines jurídiques, polítiques i financeres que li permetin lliurement servar i compartir la seva llengua, la seva cultura, els seus valors mil·lenaris de pau i solidaritat, proclamats ja fa mil anys pel nostre abat Oliba. La Flama és el símbol d’una nació que no vol morir.

Visca la Flama del Canigó!
Visca la Festa Nacional dels Països Catalans!
Visca Catalunya!

smolins9 | dimarts, 23 de juny de 2009 | 02:21h
El nostre Nord és alliberar aquesta nostra pàtria del jou dels colonitzadors.

Treballem i lluitem dia a dia per passar del Foc d'Encenalls "Colomines" al Foc Sagrat de les Tombes Flamejants !!!

Que l'Univers lluminós de l'encesa Nit de Sant Joan, Festa Nacional de tots els Països Catalans ens empenyi a afrontar amb fermesa la batalla definitiva de la Independència de Catalunya.

Ara és l'hora de FORÇA CATALUNYA !!! Ara és l'hora de que partits autocentrats i lliures apostin  decididament per PLANTAR CARA i TRENCAR POLÍTICAMENT amb els invasors.

A fer punyetes Espanya i França!
A fer punyetes tot el que es relaciona amb els nostres enemics!

Poble aixeca't !!!
Poble canta! l'himne de la teva llibertat:

Cant de la independència

http://www.youtube.com/watch?v=C07Tq-YJv1w

No pidolem lleis noves, ni demanem clemència;
volem per Catalunya només la Independència.

No pidolem lleis noves, ni demanem clemència;
volem per Catalunya només la Independència.

Ja és hora que la Pàtria, que el nostre cor adora,
camini tota sola vers l'Ideal que enarbora
bon punt vibri pels aires el crit de Via fora!
i la bandera santa onegi a nostra vora.

Finí el seu esclavatge la terra catalana;
avui tota es redreça sentint-se sobirana,
al cor anhels de vida, amb ànsies de victòria
si cal als braços força per aixecar els fusells.

No pidolem lleis noves, ni demanem clemència;
volem per Catalunya només la Independència.

No pidolem lleis noves, ni demanem clemència;
volem per Catalunya només la Independència.

Serem potents, i indòmits com vents desenfrenats.
Que si morim, la glòria valdrà molt més que el viure.
I si vivim veurem la Catalunya lliure
formant en la sardana dels pobles alliberats.

No pidolem lleis noves, ni demanem clemència;
volem per Catalunya només la Independència.

No pidolem lleis noves, ni demanem clemència;
volem per Catalunya només la Independència.

 

------------------------------------------


Lletra: Vicenç-Albert Ballester(creador el 1908 de la senyera estelada)
Música: Del cantautor Josep Meseguer
Veu: Núria Inglès
Arranjaments musicals: Jordi Prades




http://www.youtube.com/watch?v=C07Tq-YJv1w


smolins9 | dilluns, 22 de juny de 2009 | 03:30h
A la fotografia Enric Canela encapçalant la manifestació de Brussel·les "Per un estat propi dels catalans" de la qual fou un dels principals organitzadors.

Segueixen uns paràgrafs que m'han semblat significatius de la seva Carta de Renuncia que reprodueixo íntegrament.

"Tinc perfectament clar que el vot afirmatiu a la ILP no és un tema de caire estrictament jurídic sinó polític i crec que amb la seva decisió la Mesa del Parlament ha esdevingut una sucursal del Tribunal Constitucional tot assumint una funció que en cap cas li correspon com és la de determinar la constitucionalitat dels expedients que tramita.

...

Arribat a aquest punt, la meva opció política és ajudar a què es basteixi una opció electoral, quan més àmplia millor, que posi per davant i com a prioritat la independència de Catalunya."

...

No puc romandre en una formació política que no explícita i inclou en el seu programa que vol que Catalunya sigui un Estat lliure. És la meva prioritat política personal.

...

Espero que les nostres coincidències i el futur desenvolupament històric facin que ens retrobem en el moment en que Catalunya es deslliuri del jou o abans en la lluita per aconseguir-ho si canvia la prioritat política de CDC."

(Enric Canela)

Renúncia

Juny 20, 2009 Enric Canela

Com sabeu, durant aquests mesos he mantingut el desig i esperança: que arribéssim a tenir una coalició nacional en defensa de la independència. M’hagués agradat que CiU i ERC hi fossin i volia esperar fins al setembre per determinar que fer. Això per a mi no és possible després del vot negatiu a la Iniciativa Legislativa Parlamentaria per la que es convoca un referèndum d’autodeterminació el 10 de setembre de 2010.

Vistes les coses he fet el que creia més adequat i coherent amb la meva posició política, donar-me de baixa com a militant de CDC. Ho he fet amb tristesa i neguit, vint-i-cinc anys són vint-i-cinc anys i moltes hores de feina. Hem sap greu però crec que si no hagués fet això no ho entendria ni jo mateix.

Aquestes són les meves ratlles de comiat:

Us faig avinent a través d’aquesta carta oberta que a partir d’ara hem dono de baixa a tots els efectes de militant de Convergència Democràtica de Catalunya.

Aquesta és una decisió que he pres per coherència personal i en cap cas de forma precipitada. Existeixen molt aspectes del comportament polític tant intern com extern de CDC que m’han fet meditar durant ja massa temps la conveniència d’abandonar la militància. Certament el moment ho ha determinat el fet que CiU no votés dimarts a favor d’admetre a tràmit la Iniciativa Legislativa Popular (ILP), per la que es convoca un referèndum el 10 de setembre de 2010. És evident que, com tots els promotors, jo ja sabia que la ILP era antiestatutària i anticonstitucional, però també sabíem que no hi ha cap mecanisme estatutari i constitucional pel qual el nostre país pugui assolir la plena sobirania i arribar a ser una estat dins la Unió Europea.

Tinc perfectament clar que el vot afirmatiu a la ILP no és un tema de caire estrictament jurídic sinó polític i crec que amb la seva decisió la Mesa del Parlament ha esdevingut una sucursal del Tribunal Constitucional tot assumint una funció que en cap cas li correspon com és la de determinar la constitucionalitat dels expedients que tramita.

Potser equivocadament em crec amb el dret d’exigir que els diputats als que he votat i que pertanyen al mateix polític que jo donin el seu vot favorable a què la discussió sobre la conveniència de convocar al poble per a què es manifestés sobre la independència de Catalunya tingui lloc al si del Parlament de Catalunya. Ho esperava d’un partit que s’autodefineix com a nacionalista (definició DIEC: nacionalista: Que propugna o afavoreix la unitat i la independència de la seva nació) i que té una gran part de la seva militància favorable a la independència de Catalunya, tal com es va posar de manifest en el darrer congrés de CDC., malgrat alguns intents de diluir les tesis sobiranistes. Malauradament el comportament de CDC només es correspon al d’un partit catalanista (Catalanisme; definició DIEC: Moviment que defensa el reconeixement de la personalitat política de Catalunya o dels Països Catalans) que treballa per assolir el reconeixement nacional però no l’Estat propi.

Entenc que CDC empra massa sovint un pragmatisme d’ideologia variable i anteposa aplicar unes línies econòmiques i socials determinades a la lluita per la independència. Coincideixo plenament amb la majoria de les aspiracions en els àmbits econòmics i socials, però crec que cal anar més enllà en la defensa dels valors nacionals. Ja sé que una explicitació clara d’objectius nacionalistes més ambiciosos, que una gran part de la militància vol, portaria a una pèrdua d’un cert suport electoral, segurament recolliria suports d’altra gent, però ningú no sap si això portaria a un saldo positiu.

L’ambigüitat ha estat una constant en la política de CDC: L’objectiu recollir votants de diferents sensibilitats. No m’he sentit massa còmode però alhora pensava que CDC potser evolucionaria cap al sobiranisme ple. Esperava, haig de reconèixer que amb poca esperança vistes algunes manifestacions en la recent campanya electoral al Parlament Europeu, que impulsada per temes com el del finançament o la previsible sentència del Tribunal Constitucional espanyol faria que CDC es declarés públicament partidària de la independència de Catalunya. Per tot això m’havia donat un termini, finals de vacances per veure si CDC agafava el testimoni del centre independentista. També confiava que dins l’ambigüitat característica de CDC prevaldria el sentiment nacional i la coalició seria favorable a l’admissió a tràmit de la ILP. No ha estat així, raons tindrà la direcció de la Federació per haver acordat aquest vot en contra, però no seran, en cap cas, suficients per fer-me variar d’opinió sobre la línia política que en el futur haig de seguir.

Per a mi l’ambigüitat s’ha trencat amb aquesta decisió de la forma que no desitjava i per tal de no resultar jo també ambigu he decidit marxar ara. Crec que per davant de tot ha d’haver una claredat política sobre quins són els objectius nacionals i, lamentablement, no hi és. És el punt que ens separa i que per a mi és prioritari, la lluita per la sobirania nacional plena i no pel mer reconeixement nacional. No puc romandre en una formació política que no explícita i inclou en el seu programa que vol que Catalunya sigui un Estat lliure. És la meva prioritat política personal.

El procés de degradació nacional no s’aturarà si seguim dins de l’Estat. No ens podem enganyar, l’esperit de la transició es va trencar amb la LOHPA i, malgrat anar aconseguint competències, l’esperança de poder polític s’ha perdut. Durant el mandat del president Pujol, la seva gran capacitat i presència va impedir que això és manifestés amb la cruesa que ara tothom veu. La Generalitat, un cop “constitucionalitzat” l’Estatut, un Estatut rebaixat i mal escrit que vaig votar per disciplina de partit, igual que vaig fer amb el simulacre de constitució europea (no fer-ho sent militant de CDC m’hagués semblat immoral), quedarà convertida en una diputació provincial, un òrgan de descentralització administrativa. No crec que ens puguem recuperar dins l’Espanya regionalista i homogeneïtzadora. Certament CDC lluita per una llengua vehicular i uns símbols, però sense el poder de l’Estat, en un món globalitzat, no existeix cap esperança de perdurabilitat. No us enganyeu ni deixeu que ens enganyin. Això queda perfectament explicat per la teoria de les catàstrofes del matemàtic francès René Thom. Estem a punt de sobrepassar el punt de bifurcació, el punt de no retorn. Cal sortir urgentment de l’Estat espanyol. O en sortim ja o perdrem la Nació.

Arribat a aquest punt, la meva opció política és ajudar a què es basteixi una opció electoral, quan més àmplia millor, que posi per davant i com a prioritat la independència de Catalunya. Alguns poden argumentar que primer l’economia, que cal redreçar el país. No hi estic d’acord, sense la total capacitat de decidir mai no serem amos dels nostres recursos, mai no podrem decidir realment que hem de fer i no fer amb les infraestructures, mai no podrem apostar per la recerca i la innovació o tenir una universitat realment integrada a Europa, mai no podrem decidir sobre res que no autoritzi el govern espanyol i ens seguirem degradant. És hora que el Parlament deixi de fer el ridícul i gastar els diners dels contribuents discutint unes lleis de dependència com la de Consultes. Estem immergits en una crisi econòmica que no seria ni de ben lluny tan profunda si fa uns quants anys haguéssim estat senyors del nostre destí. N’estic ben segur.

Marxo sense cap rancúnia, sense animadversió i amb la sensació de deixar amics amb els que tinc moltes coses en comú, però que no tenen col·lectivament la mateixa prioritat que jo.

Espero que les nostres coincidències i el futur desenvolupament històric facin que ens retrobem en el moment en que Catalunya es deslliuri del jou o abans en la lluita per aconseguir-ho si canvia la prioritat política de CDC.


Enric Canela

6 de les 140 respostes:

Juan Manuel Rodríguez diu:
Sr. Canela, us felicito pel gest valent que esteu fent, el país necessita un pas endavant, i molta intel·ligència

enric galceran diu:

Bona nit Enric. Jo m’he donat de baixa d’ERC per les mateixes raons que tu el mateix dia de la negativa a la ILP. Peró, la veritat és que no m’ha vingut de gust explicar-los les raons, si no les saben encara és que ja s’han allunyat tan de la realitat que no val la pena.
Ja que els partits tradicionals rebnuncien ho haurem de fer nosaltres.
Ni un pas enrere.

Enric Canela diu:

Pumo,
Per què sempre l’obsessió de tanta gent de voler col•locar sempre a les persones? Jo no soc de Reagrupament. Si defenso una aliança independentista en la que volia que hi fossin Rcat, ERC, CDC, UDC, FC i tants d’altres.
Deixem que les coses madurin. Jo no sé a quin col•lectiu polític pertanys, però si veig un anti- reagrupament, per què? Si defensa la independència de Catalunya quan d’altres que s’omplen la boca d’independentisme no ho fan?

ALBERT CORTÉS MONSERRAT diu:

Hola Enric, soc l’Albert, coordinador de la ILP a l’Alt Camp i enhorabona pel pas valent que has fet. Entenc molt be les teves raons,jo em vaig donar de baixa dijous com a militant d’ERC amb una decisió tambe madurada i que amb el no a la Mesa del Parlament, vaig confirmar, curiosament vaig fer una carta interna per oficialitzar i comunicar la baixa i molts dels punts que he llegit en el teu escrit hi figuren. Es un sentiment comú. Ara com molt ben be diu hem de sumar, començant pel dia 27 i intentant que en les properes eleccions hi hagi una opció transversal amb l’objectiu de l’estat Propi com unica sortida per la nació catalana. Estic molt desebut amb ERC, com tu amb CIU i si no volen no hi podem fer res mes, hem de buscar noves vies i les trobarem. Anims que junts ho aconseguirem.
Salutacions. Albert Cortés.

Boris Masramon diu:

Enric,
penso que hauries d’escriure l’article més important de la teva vida als principals diaris. És imprescindible que sigui en diferents diaris, perquè cal que tingui la màxima repercussió. Has d’arrosegar a la gent. Has de marcar el camí. Amb modestia però amb seguretat. La gent sempre han necessitat que algú els marqui el camí. Com ja vaig dir, cal una gran sacsejada: motivar als molts abstencionistes. Proposo una candidatura unitària i transversal amb l’objectiu d’un Govern Unitari, amb l’únic objectiu de proclamar unilateralment la independència. En tenim tot el dret. Som la darrera colònia dels espanyols. Les altres colònies que tenien fa anys que es van alliberar. Perquè no ens hem alliberat encara? El dorado no estava a Sudamèrica sinó a Catalunya i ens el segueixen robant.
O aprofitem el maltracte d’Espanya cap a Catalunya actual (Estatut, finançament, etc) o haurem perdut una oportunitat històrica de tornar a ser lliures. Potser per 300 anys més?

Josep diu:

Em pregunto si el sector crític de CiU que pregona la independència, està sospesant abandonar la militància per adherir-se a una autèntica aliança independentista. Tant de bo sumem entre tots. S’apropen grans dificultats en el terreny econòmic i social. No podem continuar eternament amb les ambigüitats de sempre. Els catalans sempre hem sigut molt generosos, però em sembla que ja comença a ser hora de destinar “la generositat” cap a nosaltres mateixos. Enhorabona al senyor Canela i els que com ell decideixin emprendre el mateix camí.
Visca Catalunya lliure! Som catalans!

.............

Més comentaris a: http://blocgran.cat/?p=725#comment-28035

smolins9 | diumenge, 21 de juny de 2009 | 06:24h
Extret del Blog de Jordi Martí.

jordimarti | dissabte, 20 de juny de 2009 | 20:43h

La mort de Vicenç Ferrer, per esperada, no ha deixat de colpir-nos profundament. La seva bondat, la magnitud de la seva obra i el seu compromís amb els autèntics pàries de la terra, el situen en una dimensió ètica difícilment assumible en els nostres temps. Uns temps marcats per l'individualisme, l'egocentrisme, l'enveja, la insolidaritat, la maximització del benefici ràpid i especulatiu, la mentida i la frivolitat. Ahir, veient el reportatge especial que ens va oferir TV3, vaig plorar, intentant contenir les emocions. Quina lliçó d'humanitat i de sacrifici! No vaig poder evitar recordar els deu anys que vaig viure a l'escola Sant Ignasi, dels Jesuïtes, quan a la pregunta del per què va entrar a la Companyia de Jesús, va contestar que els seus membres sempre serien perseguits allà on fóssin...

Vicenç Ferrer, català universal, ha donat una lliçó al món sencer d'humanitat i d'eficàcia organitzativa. Poca gent és capç d'orientar les seves energies solidàries i la seva bondat cap als resultats. Uns resultats espectaculars en l'ordre social i en el progrés de milers de persones de les castes més repudiades de la India. Quan intentes analitzar la seva obra i la magnitud del bé que ha estat capaç de generar, te n'adones de les teves pròpies limitacions i de la distància a anys llum a la que et trobes d'aquestes persones. Gràcies Vicenç Ferrer, moltes gràcies. I ajudan's i guian's des d'on siguis.

------------------

Gràcies també,
Vicenç Ferrer, català universal !!!

"
Així de convençuda es mostrava la seva dona, Anna Perry, en el missatge d’agraïment que va deixar a la web de la fundació (www.fundacionvicenteferrer.org). «Ha arribat el seu moment de descansar en pau, i el nostre, de continuar amb la gran tasca que ell va començar, així com també de difondre els seus ideals de compromís amb els més desafavorits i l’acció per posar remei al patiment d’aquest món.
smolins9 | dijous, 18 de juny de 2009 | 11:36h

17 juny 2009

Edificant la victòria (II)

Espanya i França: la geografia de l’odi

De totes les passions i emocions humanes, l’odi és una de les més abjectes. Per mitjà de l’odi l’individu empobreix el seu potencial humà i passa a esdevenir una màquina devoradora de la seva pròpia espècie. I l’odi, ja ho diuen, engendra odi. És clar que si tothom apliqués l’ull per ull el món acabaria cec en quatre dies. Per això, per combatre l’odi, primer cal identificar-lo per poder-s’hi encarar després amb l’arma més implacable que hi ha: la contundència.

Sigui com sigui l’odi és, per damunt de tot, una malaltia. Però té cura, l’odi? I tant que sí.

Catalunya es troba literalment assetjada per dos països que són l’encarnació viva de l’odi. D’una banda, a ponent, hi ha el projecte d’Espanya, un país artificial construït –encara avui- sobre un pilar fonamental: l’odi a la diferència. Així, no és d’estranyar que per als espanyols els catalans sempre hem estat titllats de “los judíos de la península”. Entre nosaltres, quina garantia ètica i democràtica pot aportar un país que considera ser jueu com a un insult? Ara resulta que els qui van de demòcrates per la vida van ser pioners en nazisme molt abans que el mateix Hitler iniciés la seva follia exterminadora per tot Europa! Deu ser per això que a Amèrica van exterminar 100 milions d'amerindis i es van quedar tan amples. No és casualitat, doncs, que el dictador Franco tingués en els seus plans deportar tots els catalans, com a jueus de la península, en territori africà per expulsar-nos de la nostra terra natural.

Avui provoca vergonya aliena observar com una certa classe de dirigents polítics continuen negociant i pactant amb aquest projecte polític espanyol que mai no ha demanat perdó oficialment als catalans i no ha reparat l’odi històric a què ens ha sotmès, inclòs els temps actuals. O és que algú creia que el culebrot del finançament que estem patint és un innocent joc polític normal en ple segle XXI? L’odi, quan es tracta d’abocar-lo sobre Catalunya, no en té res, d’innocent.

Per una altra banda, al nord del país hi ha França, un estat que amb la fal·làcia d’erigir-se com el país dels “drets de l’home” ha trobat l’excusa perfecta per canalitzar el seu odi a la diferència mitjançant totes les hostilitats conegudes. Des de l’edicte de Lluís XIV, en vigor des del 1700, on proclamava que “l’ús del català repugna” i les últimes declaracions de Georges Frêche afirmant textualment que “els catalans em fan cagar”, algú pot creure que hi ha prop de 350 anys de diferència?
Per si fos poc, els catalans hem assistit l’ignomiós espectacle de veure com la UNESCO aprovava la petició de França de reconèixer les fortaleses militars del mariscal Vauban com a patrimoni de la humanitat (per cert, amb la complicitat d’UNESCO-CAT). És el primer cop que la UNESCO, a petició del país dels “drets de l’home”, considera patrimoni de la humanitat un genocidi. O és que hem de recordar-los que Vauban, sota ordres reials, va fer incendiar els vilatges originals catalans, va humiliar-los fent-los construir les seves fortaleses amb les seves pròpies mans i amb les pedres de les seves antigues cases, per després fer-los empresonar si no els havien executat abans? Quina ment sensata consideraria patrimoni de la humanitat el Valle de los Caídos o els camps d’extermini nazis?


Com encarar-se a l’odi?

L’odi, com deia, és una malaltia. I sí, aquesta malaltia té cura. No tant per qui l'encarna dins seu, sinó per qui en rep les conseqüències. L’odi no necessita engendrar odi. Tot és més senzill que això. L’odi es combat, ras i curt, amb contundència. Amb contundència i sense contemplacions. En aquest cas, amb contundència catalana.

Ni França ni Espanya, prou que ho veiem, mai no han demanat perdó per l’odi abocat contra Catalunya històricament. Tampoc no el demanaran per l’odi que, encara avui, manifesten per la diferència que representem els catalans. Aquesta diferència tossuda, obstinada a no deixar-se assimilar per ells i que defineixen aquells pobles que se saben cridats a vèncer el destí que la història els reclama.

Perquè això és Catalunya. Aquest país que ha perdut guerres, sí, però no ha perdut mai la batalla. Entenen ara, perquè dic que els catalans som un poble vencedor, perquè si no hores d’ara encara no podríem dir que som catalans? Si l’odi sempre busca la manera d’empetitir l’altre mitjançant la ridiculització, la humiliació i l’escarni, quan es troba amb la Catalunya orgullosa de si mateixa i disparant contundència pertot, l’odi es desarma i esdevé un vulgar xaiet amansit.

Que ningú es pensi que per encarar-se a l’odi valdran les actituds polítiques de minyona a què ens han acostumat en els últims trenta anys. No. Encarar-se a l’odi demana de dirigents polítics preparats per actuar amb la contundència que només empren els qui no tenen complex d’esclau davant del qui et vol empetitir. Dirigents que pensin, parlin i actuïn amb visió d’estat –d’Estat Català- dins i fora del país. Dirigents formats expressament per lliurar la batalla dialèctica duríssima que el camí cap a la secessió comportarà fins a la victòria.

En volen una mostra? No es perdin les periòdiques intervencions de Santiago Espot al programa Catalunya Opina del Canal Català. Podran comprovar com encarar-se al racisme anticatalà no és cap joc i quina és la manera, de fet l’única, per fer que els qui gosen agredir Catalunya se’n tornin a les seves trinxeres convertits en vulgars xaiets amansits de corral.

Albert Ubach

Properament: Fons i forma del discurs polític de la victòria.

Últims 40 canvis

Arxiu

« Juliol 2009 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031