El més curiós, a més, és que la majoria de productes publicitats no tenen gaire a veure amb el període canicular com seria esperable. Ni rastre de cerveses (ni la mediterrània ni les altres), gelats (què se n’ha fet dels Frigopié i dels Calipos?) o el Cola-Cao i els seus artefactes per entretenir la canalla. Potser l’única evidència de que estem, publicitàriament parlant, al mes d’agost és l’inefable anunci del Tinto de Verano (“pa’l calor”), adreçat a un públic diguem-ne de xiringuito de platja.
No: el que s’anuncia més aquest estiu són productes pensats per paliar els més variats transtorns o molèsties del cos. Deu en vaig comptar ahir en poca estona. De cap a peus, aquesta és la relació: polls (“oh, no, polls!”), insomni, mal alè, mal de coll (l’aire condicionat, ja se sap), cremor d’estómac (“vinga, nois!”), restrenyiment ocasional, sequedat vaginal, cames irritades i amb pegots de cera (depilacions deficients), durícies als peus i fongs a les ungles.
La majoria de nosaltres ni tan sols som conscients de l’existència d’algun d’aquests problemes, però per això està la publicitat: per fer-nos-ho saber, perquè comprem l’article i perquè siguem feliços i mengem anissos. Que teniu durícies als peus? Pas de problème. Aneu a la farmàcia, us deixeu aconsellar pel farmacèutic (que ara que cobraran les factures endarrerides tornen a estar amables), i gustosament us vendrà la potinga adequada. És de la marca Doctor Scholl. No el confongueu amb el Doctor Oetker: aquest fa pizzes congelades.
[Imatge: www.miotrafarmacia.com]
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!