SALVADOR BALCELLS

El bloc del Doctor Livingston

Excursió per Llorens del Penedès i les Gemenelles – Colla d’Amics GR

Aquest diumenge, més de trenta de membres de la Colla ens vam aplegar al bonic poble de Llorenç del Penedès per fer una caminada matinal circular que ens havia de portar fins el cim de les Gemenelles, amb tornada a Llorenç pel sud.
El dia va acompanyar. Lluïa un sol intens i s’havia aturat el vent que bufava els dies anteriors. Vàrem travessar diverses pistes entre camps de conreu, passàrem a prop del castell de Gemenelles (avui casa de turisme rural), vam creuar alguns torrents secs, albiràrem algunes cabanes de pastor amb la seva singular arquitectura i vàrem penetrar en algunes zones boscoses, fins que vam agafar un corriol “trialer” que s’enfila muntanya amunt i que desemboca en una pista ampla que fa de tallafocs i de pas dels camions de bombers. Així vam arribar fins a dalt de la primera Gemenella. La vista del Penedès és esplèndida. La baixada va ser per una pista de fort pendent. Un cop al pla, altres pistes entre camps en van portar de tornada al poble. Durant una estona ens van acompanyar els trets propers d’uns caçadors. La jornada es va completar amb un dinar multitudinari en un restaurant de Llorenç del Penedès.

Aquí teniu un petit reportatge fotogràfic.