I mentrestant ahir podíem llegir que “la xarxa pública assumeix quatre vegades més estrangers que la privada. Les escoles públiques acullen 560.000 immigrants front als 120.000 de la concertada. Els estudiants estrangers són el 9,4%” (EL PAÍS). Si ho volem més clar: a l’ESO tenim un 13,2% (públics) i un 6,0% (concertats) d’alumnes procedents de la immigració que representen un 1,8% sobre el total del sistema educatiu. I al batxillerat tenim un 5,0% (públics) i un 2,6 (concertats) d’alumnes estrangers, cosa que significa un 4,4% sobre el total d’alumnat estrangers que cursa ensenyaments no universitaris.
Si les dades anteriors ja són preocupants, més ho són les d’abandó educatiu. L’estat és l’únic país de l’UE on creix l’abandó escolar. Mentre que a països com Alemanya, Bélgica, Finlàndia, Polònia, Suècia, etc va a menys, al nostre territori va a més. Així de l’any 2006 al 2007 hem passat d’un abandó del 29,9% al 31,0%. Portugal, que té unes dades d’abandó superiors a les nostres, ha baixat d’un 39,2% a un 36,3%. Per tant, cal fer alguna cosa perquè la tendència canvie. I no veig cap signe que això es faça (almenys fins al dia d’avui)
Si voleu llegir la informació en què he basat el post ací ho podeu fer.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!