Els Papers de Santa Maria de Nassiu

EDUQUEU ELS XIQUETS I NO HAUREU DE CASTIGAR ELS HOMES (PITÀGORES)

20 d'agost de 2006
Sense categoria
1 comentari

Un viatge per terres d’Extremadura (2)

Abans de continuar amb la crònica d’aquest viatge, haig de fer dues referències al voltant de la primera etapa d’aquest viatge. Una és que el cap de cuina del Monasterio de Rocamador es diu en Xavier Lahuerta. Demane disculpes per l’errada comesa ahir. La segona és que la Catedral de Badajoz està dedicada a Sant Joan Baptista (no sé de cap altra que tinga aquest sant de titular), cosa que em resultà sorprenent perquè el patró del meu poble (Benicolet) també és Sant Joan Baptista. A més, el sant que batejà Jesús és el patró de l’arquebisbat de Badajoz.

Ja ens trobem a diumenge (13 d’agost). Ens alcem i encetem el viatge a la propera destinació que serà Càceres. Arribem prompte a la ciutat bellíssima de Càceres. Ens instal.lem a l’hotel Alcántara (Avgda. de la Verge de Guadalupe), hotel que es troba a uns 7 minuts de la Plaça Major de la ciutat. Un cop instal.lats, ens adrecem cap al centre urbà. I, primerament, ens trobem -quin casualitat altra vegada!- amb l’església de Sant Joan Baptista. Se celebrava missa. Som respectuosos i eixim al carrer. Prenem una cerveseta al costat de l’església. A continuació emprenem la marxa cap a la Concatedral de Santa Maria. Ací és el bisbe de Càceres qui celebra missa. Hem de tornar al carrer. Caminem pel centre i veiem les diverses cases (dels Carvajal, dels Golfines d’avall, de Galarza, etc.). Així fins arribar a l’hora de dinar. Dinem al restaurant de l’hotel. I fem la migdiada. Recordem que no és adequat eixir al carrer abans de les 18:00 per les altes temperatures. A la vesprada, visitem l’església de Sant Mateu, de Santiago, la Casa del Mono o dels Estadero-Pizarro, el Parador de Turisme. I cap a les 21:00 h tornem al Museu de Belles Arts -visita que diumenges té un horari interessant ja que obri de les 21:00 a 00:00 h-. Aqueixa nit tornarem a fer un tomb pels carrers de la bellíssima ciutat de Càceres.

Arriba dilluns i pensàvem que no tindríem massa sort per fer turisme -recordeu que dilluns tanca tot-, però no va ser així. Agafàrem la carretera a Trujillo i -una altra sorpresa- poguérem fer totes les visites programades. Plaça Major, Castell, Església de Sant Martí, Església de Santiago, Palau dels Orellana-Pizarro i el Parador de Turisme. Anàrem a dinar al Parador de Turisme de Guadalupe.. Relació qualitat-preu i servei molt adequats per a un Parador. Després de descansar al mateix Parador, ens adreçàrem al Monestir de Guadalupe. Poguérem visitar-lo. Hi ha 8 quadres de Zurbarán que paga la pena veure. Tot el monestir és una joia. I, en finalitzar la visita, un frare franciscà ens convidà a pujar al camerí de la Verge de Guadalupe per tal de veure-la de més a prop. Després entràrem a l’església del monestir. I un cop finalitzada la visita, férem cap a Càceres a fer nit. Aquesta nit ens aconsellaren sopar en un restaurant anomenat El figón de Eustaquio. Si alguna vegada passeu per Càceres aneu-hi. Paga la pena. I, després de sopar, més vida nocturna per la ciutat.

Com a cosa a destacar us haig de dir que poguérem comprar unes botes (extremenyes) per uns 60 euros. Sols per aquesta adquisició ja calia anar-hi. Bo, ja us diré quin resultat em donen. I hem arribat a la fi de la segona etapa d’aquest viatge. Demà acabaré la crònica amb l’estada al Balneari de Baños de Montemayor (Càceres)