Educar en l’era digital (i II)

Sentiments i valors

Els sentiments naixen quan u mateix o algú posa en perill els nostres béns físics (salut), econòmics (diner), psíquics (fama, serenitat, estima, assertivitat, intel.ligència) ètics (el bé, la veritat,…) o ni a nosaltres mateixos ni als que volem i per  a  espirituals (ideals o metes, sentit de la vida, l’altre,…) en aqueix moment s’obre l’aixeta o presa dels sentiments.

Si no esdevé quelcom positiu, desitjat o un perill fóra evitat o superat també naixen sentiments que ens fan sentir-nos bé i a gust. Els sentiments ens fan de despertador de la consciència, encara que amb freqüència no se’ls faça cas.

Sentiments amb els de prop

Ens molesten els sentiments causats pels alients, companys o veïns, però ens dol molt més quan qui ens molesta o danya o fa passar-ho malament són els de prop. Per això un dels objectius de l’educació de tota persona és aconseguir no deixar-se arrossegar pels sentiments. Cal canalitzar-los per tal que no causen dany ni a nosaltres mateixos ni als que volem i per a no danyar les persones amb qui ens relacionem.

Els noms dels sentiments

Un problema que comporta certa dificultat afegida és el fet de posar-los nom als sentiments. És un treball que hem de realitzar: aprendre els seus noms ja que això ens ajudarà a dominar-los.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *