La paella mecànica

"València té oberts, davant seu, dos camins: l’un travessa l’horta de tarongers florits i va a perdre’s en l’estepa castellana; l’altre segueix la línia lluminosa de la costa i s’enfila pel Pirineu. Cadascun va unit a un nom gloriós: el primer és el camí del Cid; el segon, el de Jaume I. Aquell significa la historia forçada, el fet consumat; aquest el retrobament de la pròpia essència nacional" (Artur Perucho i Badia, Acció Valenciana, any 1930)

La visita de la ministra Ana Pastor a València, el Corredor mediterrani, la peixatera del Mercat Central i la nova varietat de gamba “rayada de Denia toda gorda” anomenada Rita Barberà.

1
Ahir la ministra espanyola de Foment, Ana Pastor, va vindre al País Valencià.
I certament la visita la va aprofitar ben bé.

Una part del dia va estar a la ciutat de Castelló, acompanyada pel President de la Generalitat valenciana, Alberto Fabra, i pel batlle de la ciutat, Alfonso Bataller.

En el seu discurs, va anunciar el què ja havia anunciat en ocasions precedents, però allargant una volta més els terminis anteriorment anunciats: que en el primer trimestre del 2013 estaran licitades les obres per implantar el tercer carril on hauria de construir-se el Corredor mediterrani, i que aquestes obres estaran (?) acabades des de la frontera francesa fins a València i Castelló el 2015 i fins a Alacant el 2016.

També va assenyalar que el Govern sol.licitarà finançament comunitari per aquest projecte, de manera que aquest es presentarà tant als fons comunitaris de 2013 com de 2014 i es demanaran diners al Banc Europeu d’Inversions.

I ací cal dir clarament que la ministra espanyola ens està venent als valencians la moto, però una moto a la qual li falta una roda i que té a més el dipòsit de gasolina foradat.

Però el que més lamentable em sembla encara es què els nostres polítics i una part del nostre sector empresarial estan bojos per comprar-la.

I perquè dic açò? 

Doncs perquè el tercer carril NO és el Corredor mediterrani, ni de prop.

La solució del tercer carril té un avantatge important: el cost econòmic. Perquè només requereix la col.locació d’un nou perfil de via sobre una plataforma ja existent. La implantació del tercer carril costaria 2,2 milions d’euros per quilòmetre, i la del Corredor mediterrani requereix una inversió de 20 milions d’euros per cada mil metres, ja què aquest necessita la construcció d’una nova plataforma paral.lela a la que ja existeix ara, amb tot el que això significa d’expropiacions, tramitacions ambientals, aplanament de terrenys, etc…

I quin és el gran desavantatge del tercer carril respecte del Corredor complet?

Molt evident: l’experiència ha demostrat que, allà on hi havia col.lisió d’interessos, les persones sempre tenim preferència sobre els productes.

L’alternativa del tercer carril no resol aquest problema: si bé permetrà que per una sola via circulen ferrocarrils amb amplada ibèrica i europea, no possibilitarà que és dissocie el transport de mercaderies del de passatgers.
I això, sobre unes vies que estan molt saturades de trens regionals i de rodalia, és un problema perquè no deixa espai ni temps per a la circulació de mercaderies.
De manera que aquestes continuarien transportant-se, com fins ara, només a la nit, quan no passen ni regionals ni trens de rodalia.
 

I quina és la moto avariada que la senyora ministra ens vol vendre?

Doncs que, probablement, l’assumpció del tercer carril com a solució per a garantir el transport ferroviari està aparcant la reivindicació històrica del Corredor mediterrani (podeu veure al respecte els meus posts anteriors: “El Corredor mediterrani a València …” The Neverending Story “ i ” Corredor mediterrani vs. tercer carril: història d’una nova desfeta valenciana amb genuflexió inclosa davant la cort madrilenya“).

És a dir, que l’alternativa presentada ara pel Ministeri espanyol pot acabar convertint-se en la solució definitiva per al transport de mercaderies a l’arc mediterrani.
Allò que havia de ser una solució temporal esdevinga definitiva, la qual cosa seguiria mantenint minvada la capacitat competitiva dels pols logístics de Catalunya i del País Valencià i, per extensió, dels propis territoris mateixos.

Tota una bona jugada dels espanyols envers els valencians i catalans!

A més de vendre’ns la moto del tercer carril mediterrani, a la senyora ministra li va donar temps també d’inaugurar la secció de peixateria que culminava la reforma integral del Mercat Central de València.
I la va fer en companyia, com no, de la nostra inefable batllessa, na Rita Barberà.

La senyora ministra va visitar les diferents parades del mercat, especialment les de la peixateria, i diuen les cròniques que va comprar d’una rica gamba “ratllada i grossa” pescada a Dénia, coneguda pels peixaters amb el nom de “Rita Barberà”, com podeu vosaltres mateixos comprovar a la foto que acompanya el post.

Les cròniques no assenyalen si la seua degustació va causar alguna indigestió a la senyora ministra, sobretot pensant en la voluminosa mida i en els collars de perles que caracteritzen aquesta varietat particular de gamba…

Patraix, València, a 19 de desembre de 2012.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Equació senzilla de resoldre: PP espanyol + empreses de l’Ibex-35 = Paradisos fiscals.

0
Si hi ha alguna cosa que m’indigna especialment en el sistema econòmic mundial actual, és la vergonyosa permissivitat existent per part dels polítics cap a aquest soscavament de la democràcia i de la justícia social que es diu paradisos fiscals.
Perquè aquesta permissivitat demostra fins a quin punt el poder de les grans corporacions i del món financer està per sobre de la política i, conseqüentment, de la voluntat del poble.
Tot açò ve perquè fa unes setmanes, concretament el passat 20 de novembre, la Comissió d’Hisenda i Administracions Públiques del Congrés dels Diputats va rebutjar la creació d’una subcomissió per tractar específicament l’harmonització fiscal, la lluita contra el frau tributari i els paradisos fiscals, a proposta del PSOE.

La iniciativa del PSOE va ser rebutjada per la majoria del PP, mentre que la van recolzar els grups parlamentaris socialista, de CiU, d’Esquerra Plural (IU, ICV i Cha) i UPyD.

Els arguments esgrimits pel portaveu parlamentari socialista d’Hisenda, Pedro Saura, eren bastant clars: va dir que era “crucial” per al país oferir propostes concretes al Govern per “aturar el frau internacional”, tal com es fa en “molts” parlaments de països desenvolupats.
En la seua opinió, per aquesta subcomissió haurien de passar experts, despatxos professionals, gestors públics, diputats d’altres països i el fiscal francès Éric de Montgolfier, que ha investigat a 130.000 evasors fiscals de diferents països.

El portaveu del PSOE va apuntar també algunes coses que han estat repetidament publicades i denunciades: que els recursos existents en paradisos fiscals fluctuen entre 21 i 31 trilions de dòlars -la meitat del PIB mundial-, que el 86% de les empreses cotitzades en l’Ibex-35 té filials en ells i que l’Estat espanyol només té 9 convenis amb ells per intercanviar informació i amb 25 no en té cap, el que li semblava “insuficient”.
Totes aquestes eren “raons de fons” per crear la subcomissió, i considerava la hisenda un tema fonamental per a la eixida de la crisi.

El parlamentari valencià Ricardo Sixto d’EUPV, en nom d’Esquerra Plural (IU, ICV i Cha), va recolzar la seua creació, però li va recordar al PSOE que en la passada legislatura tingué temps sobrat per constituir-la, però no ho va fer… També es va mostrar realista en estimar “difícil” que la subcomissió fora capaç de solucionar alguna cosa, perquè mentre que no canvie el sistema, els paradisos fiscals seguiran existint.

Per part del PP, Ana Madrazo va respondre que no compartia la necessitat ni l’oportunitat de la seua creació, a més de preguntar-li al PSOE perquè durant els seus vuit anys de Govern precedents no va fer res al respecte.

La conclusió a tota aquesta pantomima, al meu parer, està bastant clara.

Tal com va recordar Ricardo Sixto i la representant del PP, el PSOE tingué vuit anys de govern per impulsar una comissió similar, i no li va interessar fer-ho. Ara intenta, un cop més, rentar la seua imatge davant l’opinió pública i sumar-se al carro dels que demanen que s’investigue on han anat a parar tots els diners que es van generar durant la bombolla immobiliària, així com aquell que en origen va generar l’enorme deute dels bancs espanyols amb els bancs alemanys i francesos que, fet i fet, ha generat el problema de deute públic que hui pateix l’Estat espanyol.

I efectivament, crec que ja no enganyen a ningú… El PSOE és hui en dia un partit en plena decadència a tot l’Estat espanyol, que ni amb mil i una iniciatives com aquesta aconseguirà recuperar la imatge de “partit d’esquerres” que tant ha embrutat amb polítiques “soci-liberals”, quan no obertament neoliberals, clàssiques de la 3 ª via al socialisme, i que han aplicat durant pràcticament tots els seus anys de govern, i més especialment durant els de José Luis Rodriguez Zapatero.

Però la realitat és que aquesta iniciativa ha posat al descobert, una vegada més, quins són els interessos que realment defensa el PP… i que també ha defensat el PSOE durant els anys en què ha governat.

Quins són aquests interessos?

Per saber-ho només cal veure quines són les empreses que, tot i la brutal crisi que afecta la major part dels ciutadans, no han parat d’incrementar els seus beneficis, gràcies a haver estat extraordinàriament beneficiades per les diferents contra reformes fiscals que, tant PP com PSOE, han dut a cau en els últims anys, així com per la permissivitat que han mantingut aquests governs cap al immens flux de capitals que ha fugit des de l’estat espanyol cap a multitud de paradisos fiscals.

Per començar només faré un esment: el 82% de les empreses de l’Ibex-35 tenen empreses filials o participades en paradisos fiscals. I el 18% restant té entre els seus accionistes més importants companyies que estan domiciliades en paradisos fiscals, segons afirma un informe de l’Observatori de la Responsabilitat Social Corporativa (RSC).
Totes les empreses que cotitzen en l’Ibex-35 tenen vinculació patrimonial amb empreses domiciliades en paradisos fiscals, directament o a través dels seus amos més importants, assenyala l’informe d’aquest Observatori corresponent a l’any 2009, que descriu a més algunes enginyoses tècniques utilitzades per les companyies per eludir el pagament d’imposts.

El document assenyala que les empreses de l’Ibex-35 amb major nombre de societats domiciliades en paradisos fiscals són: Repsol YPF, Banco Santander, BBVA, Ferrovial, Gas Natural, Abengoa, Abertis, Inditex, Banc Sabadell i Telefónica.
Els paradisos fiscals més utilitzats per les empreses de l’Ibex-35 són: Països Baixos (63), Delaware (EUA) (41), Luxemburg (26), Illes Caiman (25), Suïssa (22), Puerto Rico (14), Panamà (13), Jersey (12).

Les societats domiciliades en paradisos fiscals amb activitats que semblen no ser operatives pertanyents a empreses de l’Ibex sumen 272, en 27 països diferents.

Aquest informe se serveix de la imatge de les nines russes per descriure algunes de les tècniques utilitzades per eludir el pagament d’imposts.
Així, per exemple, l’empresa de serveis Abertis 
explota a Bolívia tres aeroports en règim de concessió a través de la seua filial TBI. L’informe assenyala que, entre la companyia concessionària i la societat capçalera del grup, figuren vuit societats intermèdies!
Les vuit filials creades per Abertis formen una cadena de propietat en què cada societat té el 90% de l’anterior, diu el document. Així, la nina més xicoteta és la que genera l’activitat, i es denomina ‘Serveis d’Aeroports Bolivians, S.A’. A continuació hi ha quatre empreses domiciliades en la mateixa direcció de Delaware, un estat nord-americà conegut pels seus avantatges fiscals, que li han valgut la denominació de paradís fiscal. Cadascuna d’aquestes empreses té el 90% de l’empresa anterior. Després figuren quatre societats domiciliades a Londres i finalment Abertis, la matrioscaTota una obra mestra d’enginyeria financera!

Algunes de les empreses de l’Ibex informen, no només de la ciutat on els seus participades tenen el domicili social, sinó també de l’adreça exacta. Així, s’ha pogut comprovar que la immensa majoria de les que aporten aquesta adreça postal, estan domiciliades en tan sols dues direccions, ubicades a l’estat nord-americà de Delaware, un conegut paradís fiscal com he apuntat adès.
En aquest domicili de Delaware, un edifici de tant sols una planta, estan registrades 6.500 empreses!. I encara més, dos terços de les empreses de la llista d’empreses ‘Forbes 500′ -les més importants del món- tenen domiciliada alguna empresa en aquest lloc. Entre elles figuren Ford, AmericanAirlines, General Motors, Coca-Cola i KentuckyFriedChicken.

L’informe també assenyala que Corporation Trust Company és l’empresa que gestiona aquest local a Delaware, on les grans multinacionals comparteixen despeses de local i de secretàries, encara que sembla que la immensa majoria dels casos no necessiten a ningú físicament desplaçat per gestionar el moviment de fons… una autèntica cabina dels germans Marx!

De les 35 empreses que integren el principal selectiu de la Borsa espanyola, 28 van comptar en l’exercici del 2009 amb 272 participades domiciliades en paradisos fiscals com Illes Caiman, Jersey, Països Baixos, o l’estat de Delaware.

Els dos grans bancs espanyols, el Santander i el BBVA, se situen al costat de Repsol com les majors companyies de l’Ibex-35, l’índex que agrupa les empreses cotitzades més grans pel que fa a nombre de societats obertes en paradisos fiscals.

L’entitat d’Emilio Botín disposa de 34 societats operatives en països com Bahames, Suïssa, Panamà o Luxemburg, mentre que en el cas del BBVA, el nombre de filials obertes en aquest tipus d’enclavaments es xifra en 23. Aquestes societats tenen com a objecte social tant els serveis financers com les centrals de compra i gestores de drets de marca i franquícies.

Les reestructuracions dels balanços de les entitats de crèdit provoquen situacions curioses. Una d’elles és la del Banc Santander, que va guanyar més diners l’any passat amb els seus 15 filials situades en paradisos fiscals que amb les 1.714 oficines de Banesto. Aquestes quinze filials van aportar 169 milions d’euros al benefici consolidat del grup. Una xifra que, tot i suposar un descens del 8,75% respecte al benefici obtingut el 2010, va ser superior als 125 milions que va guanyar Banesto.
I així és, encara que puga semblar increïble, Banesto, amb la seua extensa xarxa d’oficines en les que dóna feina a més de 8.600 treballadors, va contribuir menys al benefici consolidat del grup que els 180 directius distribuïts per les 15 filials en territoris en anomenats offshore. La majoria estan a Illes Caiman, Jersey i Illa de Man

Caiman, un altre país on molts inversors radiquen les seues empreses per a eludir al fisc, és un dels paradisos preferits pel Banc de Santander. Enllà hi tenen un banc inactiu, heretat del mexicà Serfín, però sobretot diverses filials emissores, com Santander Central Hispano Financial Services, Santander Central Hispano Issuances, Santander Central Hispano International i Totta & Açores Financing Limited. A més, té una altra en Guemsey, una xicoteta illa situada al Canal de la Mànega, entre França i Anglaterra.
Addicionalment, manté altres quatre sucursals, tres a les Illes Caiman i una a Illa de Man. A més, el grup controla altres societats des de Brasil també domiciliades a Caiman i participa en diverses inversions financeres amb residència en paradisos fiscals. També té sis filials domiciliades a Bahames, país que des d’agost de 2011 ja ha regularitzat la seua situació gràcies a l’acord d’intercanvi d’informació entre l’estat espanyol i la Commonwealth de l’illa situada entre Cuba i República Dominicana. En totes aquestes guanyar 146 milions d’euros.

Algú pot encara dubtar que les oligarquies financeres i empresarials espanyoles són les que realment governen l’estat espanyol, a través dels seus titelles residents a la Moncloa i a la Zarzuela?
Patraix, València (L’Horta), a 18 de desembre de 2012.
Publicat dins de General | Deixa un comentari

TV3 al País Valencià… ¿Pateix el President Alberto Fabra un trastorn bipolar de la personalitat?

1

Estic francament preocupat per la successió d’esdeveniments que s’han produït arran de la sentència del Tribunal Suprem espanyol del passat 13 de desembre, en què com tots sabem, s’admetia el recurs presentat per Acció Cultural del País Valencià (ACPV ) contra les resolucions de la Generalitat presidida per Francisco Camps, per les quals es van tancar els repetidors que emetien el senyal de la TV3 i se li van imposar desproporcionades multes de fins a 800.000 euros.

Aquesta preocupació em ve perquè, sincerament, en aquests esdeveniments estic veient seriosos indicis que em porten a sospitar que l’actual inquilí de la butaca de la Presidència de la Generalitat Valenciana, el senyor Alberto Fabra, pot ser presa d’un trastorn bipolar de personalitat política, alguna cosa així com un Doctor Jekyll i Mr Hyde al què li agradara la paella, el que de ser cert complicaria molt més (més encara!), la governabilitat de la màxima institució dels valencians.

I vaig a explicar a continuació en què em base per tindre aquesta sospita.

Arran de la sentència del Tribunal Suprem, la primera reacció pública del Consell va ser positiva: comunicar que acatava la decisió del Tribunal, en afegir que “En conseqüència, s’acata la sentència i s’anul.larà la multa a ACPV, així com la prohibició de les re-emissions de TV3, atès que el Tribunal Suprem considera que una comunitat autònoma -en aquest cas la Comunitat Valenciana- no té capacitat de prohibir aquestes re-emissions radioelèctriques “.

ACPV, davant la positiva reacció del Consell, declarava poc després que TV3 podria emetre “dilluns o demà” si s’arribava a un acord amb la Generalitat, alhora que assenyalava que era “un gran dia per a la democràcia i la llibertat”, i que la sentència “soterra l’era Camps i les seues arbitrarietats”. Manifestava també que creia “que el Govern valencià estarà content per la sentència, perquè recull les aspiracions de valencians, catalans, gallecs i bascos “, i també “pel compromís que Alberto Fabra va adquirir quan era alcalde de Castelló de donar solució a aquest conflicte”.
Alhora ACPV demanava a Alberto Fabra, que “solucione aquest absurd conflicte” i oferia “tota la xarxa de repetidors d’ACPV gratuïtament a la Generalitat perquè es puga veure TV3″.

Però a les poques hores, després d’aquestes positives manifestacions del Consell i d’ACPV, que semblaven aventurar un ràpid acord i restabliment de les emissions de la TV3 a territori valencià, alguna cosa va començar a canviar…

Perquè el Consell, a través del seu vicepresident i portaveu, José Císcar, va declarar que l’únic interlocutor per “desbloquejar” l’emissió de TV3 al País Valencià era el Govern català, negant-se així a tindre cap tipus de contacte o negociació amb Acció Cultural: “El que tinc molt clar és que amb qui hem d’arribar a acords és amb el Govern català”, declarava el vicepresident.

I a més afegia una nova i folklòrica condició, treta del barret de copa dels conills. Exigia l’executiu català que respectara les senyes d’identitat de tots els valencians: “En el moment en què el Govern català estiga disposat a respectar les senyals d’identitat de tots els valencians, la llengua, les nostres tradicions, els símbols que els valencians ens hem donat com a propis en el nostre estatut d’autonomia, podem arribar a un acord de reciprocitat i desbloquejarem absolutament tot, però amb el Govern català que és el que té les competències”.
En quant a la sentència dictada pel Tribunal Suprem, Císcar afirmava que l’advocacia de la Generalitat “ara mateix està estudiant detinguda i minuciosament la sentència per veure quines implicacions té”.

L’endemà, l’ajuntament de Morella declarava que recuperava la normalitat en el seu espai radioelèctric, després de dos anys i mig en què no s’havien pogut veure les cadenes autonòmiques d’Aragó i Catalunya.
Morella es convertia així en el primer territori valencià en què es restituïen aquestes emissions, basant-se en la sentència fallada pel Tribunal Suprem de Justícia.
El batlle de Morella, Rhamsés Ripollés, afirmava que “la Generalitat Valenciana mai va haver de apagar els repetidors ni atemptar contra la llibertat d’expressió i informació dels ciutadans, així que ja era hora que es recuperara la normalitat a la nostra comarca” a més d’instar a “la Generalitat Valenciana a complir amb la sentència i que regularitze de fet la situació en tot el nostre territori”.
Per la seua banda, el regidor de governació de Morella, Ernest Blanch, també afirmava que “la sentència demostra que l’ex-president de la Generalitat va abusar de la seua autoritat, en un acte sense precedents, vulnerant els drets dels ciutadans i confiem que el actual Consell retorne les aigües al seu curs “, al mateix temps que reivindicava “una televisió sense fronteres, en la qual els ciutadans i ciutadanes puguen triar quins continguts volen veure en les seues televisions, amb una acció immediata i sense traves, atenent a la nostra realitat geogràfica, administrativa, cultural i sociolingüística, ja que Morella no és només el centre geogràfic de l’antiga Corona d’Aragó, sinó que també és centre territorial, econòmic i sociolingüístic”.

En conèixer aquesta notícia, la reacció del Consell, novament a través del seu vicepresident, no es va fer esperar.

José Ciscar va declarar en una compareixença després d’un ple del Consell que “ja siga un ajuntament o una entitat privada dona el mateix…” perquè la sentència del TS “el que diu és que les comunitats no tenen aquesta competència -per sancionar en aquesta matèria-, però no diu que els casos siguin lícits”, de manera que la sentència “no desmenteix la infracció”, assegurant a més que “A partir d’ací i atès que la competència és estatal, el que farà el Consell és, amb caràcter immediat, traslladar al Govern d’Espanya perquè actue en conseqüència”…
Es a dir, el que el vicepresident valencià estava insinuant es que cridarien al seu cosí de Zumosol-rojigualdo perquè li donara una bona lliçó als insubmisos pancatalanistes valencians!

Vista aquesta insuportable censura a la llibertat d’expressió i a la lliure comunicació en la llengua que ens uneix als ciutadans de les dues ribes del riu Sénia, i que continua protagonitzant el Consell ara presidit per Alberto Fabra, vaig decidir retrocedir en el temps només uns mesos tirant mà d’hemeroteca, concretament al mes de febrer de 2011, uns dies després que ACPV decidira suspendre les emissions de TV3 a través dels seus repetidors, a causa del brutal assetjament al que li estava sotmetent econòmic el govern de Francisco Camps.

En l’hemeroteca d’internet vaig poder trobar una declaració institucional feta pel consistori municipal de la ciutat de Castelló de la Plana, que comptava amb l’acord de tots els grups polítics del consistori, inclòs el PP.

En aquesta declaració de l’ajuntament de Castelló, es deien coses tan sucoses i sorprenents (per procedir també del PP) com aquestes:

– “Malgrat tota aquesta legislació (Carta Europea de les Llengües Regionals o Minoritàries) i normativa, les emissions de TV3 i de la resta de canals Públics catalans al País Valencià han patit contínuament entrebancs per part dels poders públics. Des de 1985, any en el qual l’aleshores delegat del Govern espanyol del PSOE, va clausurar un repetidor instal.lat per un grup de radioaficionats, fins a l’any 2007, en el qual el Consell Valencià, del PP, va executar el tancament forçós dels repetidors de TV3 al País Valencià. La situació de les emissions en territori valencià del conjunt de canals públics catalans mai no ha estat definitivament solucionada”.

– “Darrerament, la manca de voluntat del PP valencià d’arribar a un acord de reciprocitat amb la Generalitat de Catalunya per tal que els emissions de les televisions públiques d’ambdós territoris és pogueren veure al País Valencià i a Catalunya, va quedar clarament reflectida al vot contrari a les Corts Valencianes, al maig de 2009, d’una iniciativa defensada pel diputat i Secretari General del Bloc Nacionalista Valencià, Enric Morera. Aquesta iniciativa pretenia instar el Govern Central a solucionar els problemes tècnics adduïts pel Consell, amb la posada en marxa d’un múltiplex, alhora que és demanava el Consell i la Generalitat de Catalunya a aplicar la reciprocitat en els emissions dels seus respectius canals televisius públics “.

I concloïa:

– “És per tot açò que l’Ajuntament de Castelló, i a Proposta del Bloc, ha acordat:

-Instar el Govern Central a prestar conformitat a la Tramitació de la iniciativa legislativa popular ‘Televisió sense fronteres’, per tal de garantir les emissions de totes les televisions realitzades total o parcialment en la nostra llengua pròpia en el conjunt del domini lingüístic.

Instar el Consell Valencià a arribar a un acord de reciprocitat amb la Generalitat de Catalunya pel que fa a les emissions de TV3 i els altres canals públics catalans, i Canal 9 i la resta de canals públics valencians, que permeta que tots siguen rebuts al conjunt del territori valencià i català”.

El aleshores batlle de Castelló era un tal… Alberto Fabra!?

Vaig haver de refregar-me els ulls en veure aquest nom, ja que pensava que estava llegint malament… Però no, era ell, Alberto Fabra, emetent un dur comunicat contra el Consell de Francisco Camps per la censura i la manca de voluntat d’acord amb la Generalitat de Catalunya per solucionar el tema de la recepció del senyal de la TV3 en territori valencià.

Vaig pensar fins i tot que seria una coincidència de noms, segurament seria un altre Alberto Fabra qui estaria governant la ciutat de Castelló…

Però una pàgina web en la qual apareixia al Facebook de l’autèntic Alberto Fabra, va dissipar definitivament tots els meus dubtes.

Era ell, sense dubte, el aleshores batlle de Castelló i el ara President de la Generalitat Valenciana, i era el seu Facebook (que podeu veure en aquest post).

En el seu Facebook, Alberto Fabra apel.lava a la “llibertat” per veure la TV3 a Castelló, i deia: “Sembla mentida que al segle XXI es limite la possibilitat que les persones puguem triar el mitjà de comunicació que desitgem sintonitzar”!

Francament, tot això em deixa molt preocupat. Perquè en conèixer aquesta hilarant història, em plantege aquestes preguntes:

Tindrem com a President de la Generalitat un Doctor Jekyll i Mr. Hyde en versió fallera governant-nos?

Pateix el nostre President d’un seriós trastorn de personalitat bipolar, que el fa estar unes voltes a favor de l’emissió de la TV3 al País Valencià, i altres voltes en contra?

Coneixeu algun psiquiatre de confiança que sàpiga tractar trastorns bipolars, per recomanar-li al nostre President?

Patraix, València (L’Horta), a 16 de desembre de 2012.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

La matança de Newtown als EUA i les llàgrimes de cocodril d’Obama.

1

La matança d’ahir a Connecticut als EUA ha tornat a posar sobre la taula el cinisme que destil.la la política nord-americana sobre el tema del control de les armes a la població civil.

Des de Columbine, on 12 xiquets i un professor van morir en una escola a mans d’un pistoler el 1999, han passat als Estats Units 18 successos similars amb conseqüències mortals tots ells, quatre més que a tota la resta del món!

Després de cadascuna d’aquestes matances, algunes veus es van alçar als EUA per posar control a la venda lliure d’armes de foc, però en cadascuna d’aquestes ocasions es van estavellar amb el mur del poderós lobby que controla aquest negoci, un dels que més diners aporta a les campanyes polítiques dels dos partits i el que més capacitat de pressió té sobre els membres del Congrés: l’Associació Nacional del Rifle (NRA).

Els partidaris de les armes de foc, que són una àmplia majoria en tots dos grans partits polítics, i una majoria també entre la població civil, justifiquen la seua posició en la defensa de la Segona Esmena de la Constitució nord-americana el 1791: “Per ser necessària una milícia organitzada per a la seguretat d’un Estat lliure, no es vulnerarà el dret de la gent a guardar i portar armes“.
Aquesta esmena, efectivament, garanteix el dret a les armes, però de manera bastant ambigua com per a què diversos experts hagen expressat dubtes que aquest text protegisca el desproporcionat i ben profitós (per alguns) comerç actual.

Encara que puga semblar increïble, les normes per adquirir armes no només no s’han fet més exigents conforme s’han anat succeint aquests episodis, sinó que fins i tot s’han reduït.
Hui és perfectament legal en alguns estats exhibir armes en llocs públics o portar-les carregades a la guantera del cotxe. Des de començament d’enguany, el sistema nacional que controla el comerç ha comptabilitzat 16.800.000 vendes d’armes, el que suposa pràcticament el doble del que es va vendre deu anys abans.

Així, per exemple, entre 2006 i 2011, només la venda d’escopetes de caça va créixer en un 30%. L’any passat, dels 14.000 assassinats als EUA, 10.000 ho van ser per armes de foc. Segons dades oficials, el 2009 hi va haver quasi 600 morts en accidents causats per armes i altres 19.000 suïcidis pel mateix mitjà.

Quan Barack Obama va ser elegit president, també es va incrementar la venda d’armes.
En el seu primer mandat, Obama es va mantindre allunyat del debat sobre el control d’armes com si fos la pesta negra, fent així reverència a la NRA. L’anterior president demòcrata, Bill Clinton, havia mostrat una actitud una mica més decidida, ja que en el seu mandat es va aprovar la restricció de la venda de fusells d’assalt, que, per cert, no va ser renovada per l’Administració de Bush.

Després de la matança d’Aurora en juliol de 2012, a Colorado, on varen ser assassinades 12 persones, el portaveu d’Obama va dir que calia prendre “mesures basades en el sentit comú” que protegeixen el dret consagrat en la Segona Esmena amb la necessitat que les persones sense dret legal pogueren adquirir armes.
És just la classe de declaració que es fa quan no es pensa fer res.
I això és el que va passar, i de ahí les conseqüències què la societat nord-americana està patint.

El senyor Obama es pot guardar les seues llàgrimes de cocodril per a millor ocasió.

Patraix, València (L’Horta), a 15 de desembre de 2012.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

64è. aniversari de la declaració dels Drets Humans… 64 anys de genocidi alimentari induït.

0

Aquesta setmana s’han complert 64 anys de la signatura de la Declaració dels Drets Humans per part de l’Assemblea General de les Nacions Unides a París.

En la seua resolució es recullen els 30 articles dels Drets Humans que són considerats bàsics.

En l’article 25 es diu textualment: “Tota persona té dret a un nivell de vida que li assegure, així com a la seua família, la salut, el benestar, i especialment l’alimentació, el vestit, l’habitatge, l’assistència mèdica […] “

És a dir, el dret a l’alimentació figura a la Carta dels Drets Humans com un dels drets essencials de l’ésser humà.

Jean Ziegler va ser relator especial de l’ONU per al Dret a l’Alimentació entre 2000 i 2008. Actualment és vicepresident del Comitè Assessor del Consell de Drets Humans de Nacions Unides.

Aquest vell professor de sociologia a les Universitats de Ginebra i de la Sorbona, perfecte coneixedor de la geografia de la fam al món i possiblement un dels seus majors experts, va dir fa un temps: “Cada xiquet que mor de fam al món és un assassinat “. 

I perquè va dir això Jean Ziegler? 

La desnutrició està associada a l’aparició de malalties com la tuberculosi i la diarrea, responsables de la majoria de les morts que es produeixen en els països menys desenvolupats. La fam és actualment la principal causa de mort al món, més que les guerres, les malalties cardiovasculars o el càncer.

I la infància constitueix el sector de població més vulnerable.

Freqüentment es confon, o determinades informacions interessades ens fan confondre, la desnutrició amb la manca d’aliments, però no és el mateix. Perquè a més de la ingestió d’una quantitat acceptable de calories diària -Que fa que el xiquet tinga un pes adequat-, cal que la seua alimentació siga rica en micronutrients: vitamines, minerals i oligoelements. Les deficiències en micronutrients generen l’anomenada “fam silent”, responsable de milions de casos anuals de ceguesa (causada per la manca de vitamina A), beriberi (malaltia que destrueix el sistema nerviós i que és causada per la manca de vitamina B), escorbut i raquitisme (causats per manca de vitamina C) i de múltiples trastorns del creixement i desordres mentals.

La desnutrició prolongada destrueix el cos i les habilitats mentals.

Qui no pot menjar, senzillament, deixa de posseir la seua vida. Són la fam i la malaltia els que posseeixen la vida del famolenc.

Les dades aportades per institucions com la FAO o el Banc Mundial són clares: entre 2010 i 2012 hi han hagut 870 milions de persones al món subalimentades, l’equivalent a 18 vegades la població actualment resident a Espanya, o el 12,5% de la població del món.

Pensem per un moment … suportariem viure en una societat en la qual una de cada vuit persones amb les que ens creuarem pel carrer estiguera a la vora de la mort per inanició?

Segur que no, però aquesta és la realitat actual del nostre planeta, encara que no la vegem de manera directa.

Espanya forma part dels països privilegiats del món.

Mentre que a Espanya l’esperança de vida és superior als 80 anys, a Swazilàndia, per exemple, n’és només de 32.

Quan una família mitjana espanyola gasta al mes aproximadament el 15% de la renda familiar en la compra d’aliments que li proporcionen una alimentació equilibrada, en els suburbis de Manila la part dedicada a l’alimentació representa més del 80% dels ingressos familiars, sense que això ni tan sols els permeta als filipins gaudir d’aquesta alimentació equilibrada.

Tot i que la proporció de la població mundial subalimentada haja baixat lleugerament en els últims vint anys, no passa el mateix amb el total de persones que passen fam. Avui, tot i les grans innovacions agroalimentàries i de les espectaculars millores assolides en els sistemes de producció agrícola i els transports, hi ha 78 milions més de famolencs que el 1990, segons un informe de la FAO del 2012.

Fins i tot la lactància, l’única capacitat pròpiament humana -materna- de generar aliment, es veu afectada.

Per exemple a Mali, poc més del 25% de les mares aconsegueixen alletar els seus nadons d’una manera normal i durant el temps necessari. L’anèmia causada per la manca de ferro en els menors de dos anys és fatal en aquesta fase crucial del seu desenvolupament neurològic i immunitari. En absència de tot succedani lacti, les mares que no poden donar el pit assisteixen a l’espectacle insuportable de la contemplar dia a dia la degradació progressiva de la salut dels seus nadons, sovint fins a la seua mort.

El 2007, en països com Angola, Burundi, Congo, Costa d’Ivori, Etiòpia, Guinea, Libèria, Uganda, Somàlia i Sudan, un 10% dels xiquets va morir abans de complir els cinc anys d’edat per causes relacionades amb la desnutrició. La situació va ser fins i tot pitjor en altres amb greus conflictes interns, com Afganistan, Txad o Sierra Leone, on aquest percentatge va arribar a ser del 25%.

A la nostra societat egoista, avariciosa i hiper-consumista, li és molt còmode pensar en la pobresa i en la fam com fenòmens inevitables.

No obstant això, no ho són.

No són producte de cap fatalitat, ni tan sols és legítim assimilar-los en la majoria de les ocasions a situacions conjunturals fatals (sequeres, desastres naturals, guerres, conflictes polítics…), com repetidament ens fan veure els mass media occidentals.

Perquè la subalimentació i la desnutrició hui en dia són, en gran part, creacions humanes conscients, i per tant eradicar-les també està en mans humanes.

I com?

Per exemple, sumant 19.000 milions de dòlars anuals a l’actual ajuda oficial al desenvolupament, seria suficient per eliminar la fam i la malnutrició a nivell mundial.

Perquè aquesta mateixa xifra, 19.000 milions de dòlars, és aproximadament el que els països del nord ens gastem en perfums i cosmètics, i una altra quantitat semblant ens la gastem també en comprar menjar per a les nostres mascotes.

Diners per perfumar-nos o maquillar-nos, diners per donar de menjar als nostres gossos, gats o ocells, però no sumem diners per donar de menjar a persones famolenques… bonic el món en el què vivim!

Un altre exemple. Els més de cent mil milions que, només a Espanya, s’han emprat per rescatar la banca, haurien servit per eliminar un terç de la pobresa i la fam mundials.

Per tant, si hi ha fam és perquè nosaltres, els països del Nord, permetem que hi haja en els països del Sud.

És l’esclavitud i la guerra econòmica amb la qual el Nord sotmet al Sud.

Tornant al vell professor Jean Ziegler, ell opina que la fam té un cert parentiu amb el crim organitzat.

I perquè?

Un grapat de grans transnacionals agroalimentàries, com Aventis, Monsanto, Pioneer, Syngenta o Cargill, entre d’altres, controlen el mercat mundial de llavors i d’abonaments, així com l’emmagatzematge, la distribució i la venda dels productes alimentaris.

El control que exerceixen aquestes poderoses multinacionals sobre el preu dels productes els permet obtindre beneficis anuals multimilionaris. Els milions de dòlars amb els que ells fan augmentar el seu compte de beneficis són equivalents als milions d’éssers humans que pateixen la fam i la desnutrició severes provocades per la seua cobdícia i la seua set de poder.

Com a conseqüència d’aquestes pràctiques, centenars de milions de persones arreu del món veuen molt restringits el seu accés a comprar aliments essencials, com ara el blat, el blat de moro i l’arròs, fonamentals per al seu menjar diari.

Els recursos financers d’aquestes transnacionals, sovint superiors a la suma del producte interior brut dels països on estan implantades, fan desaparèixer tot poder de negociació per part d’aquests.

Fins i tot en països pobres on els seus dirigents han estat elegits democràticament i volen vetllar pels interessos socials de la seua població, aquests es troben lligats de peus i mans per garantir el dret a l’alimentació dels seus pobles. No poden lluitar contra el poder d’aquestes corporacions.

I per si tot això era poc, tenim d’altra banda els interessos econòmics de les grans corporacions financeres que, des de fa uns anys, es dediquen a apostar al gran casino borsari mundial amb les pujades dels preus de les matèries primeres, com ara les dels aliments bàsics.

I entre aquestes corporacions, i amb paper destacat, tenim a Goldman Sachs.

Goldman Sachs, que ara a cara descoberta (i des de l’ombra ja fa molts anys) controla governs, ministeris, bancs centrals i altres institucions públiques a Europa i Estats Units, no ha descuidat per res el sector agrícola com a font, no de menjar, sinó d’enormes beneficis econòmics.

Perquè el 1991, els perversos cervells de Goldman Sachs, plens sempre de sucoses idees per a la gent que li agrada especular i fer grans inversions en borsa, van crear un instrument financer (el Goldman Sachs Commodity Index -Índex de matèries primeres-) que els permetia invertir les seues riqueses en productes bàsics com el blat, l’arròs, el blat de moro, la soja o el cafè.

Tantes apostes sobre la ruleta dels mercats dels grans bàsics han estat i són les responsables de les grans pujades de preus d’aquests, i per tant, les responsables que milions de persones a tot arreu del món no puguen adquirir els seus aliments necessaris per a la seua subsistència.

Quan el 1999 el govern nord-americà va eliminar moltes de les restriccions legals que controlaven aquest tipus d’instruments financers, els grans inversors van córrer a dipositar els seus diners en els únics actius en què els seus consumidors no poden deixar de comprar… els aliments.

En conseqüència, entre l’any 2000 i el 2008 els preus d’alguns aliments es van multiplicar per 50. “Els preus de les matèries primeres han augmentat més en els últims cinc anys que en qualsevol altra etapa de la història“, va dir Michael W. Màsters (expert economista i membre del Comitè de Seguretat Nacional) davant el Senat dels Estats Units, durant la seua compareixença el 2008. 

I efectivament, per Goldman Sachs, l’especulació en productes alimentaris representa cada any beneficis de 5 mil milions de dòlars, una quantitat que representa la quarta part del necessari per eradicar la fam i la desnutrició del planeta.

Però clar, el seu negoci no és eradicar la fam, sinó tot el contrari, són fàbriques de fam, de desesperació i de mort. 

Goldman Sachs, a més, té en els aliments altra font de grans beneficis.

Els seus grans fons d’inversió cerquen i compren les millors terres fèrtils del planeta per exigir (fins al seu esgotament) la producció de biocombustibles, conreant bàsicament blat de moro i soja.

Aquests aliments deixaran d’alimentar milions d’estómacs humans per alimentar els dipòsits de combustible de milions de vehicles dels països desenvolupats.

Alguns personatges fets a Goldman Sachs ja hi són. Un parell d’exemples. Joakim Helenius i el seu fons d’inversions “Trigon Agricultura Fund”, porta ja comprades almenys 170 mil hectàrees de terres cultivables a la regió de terres negres a Rússia i Ucraïna. O Neil Crowder, que amb el fons “Chayton Capital” ha arrendat per als propers 14 anys unes 20 mil hectàrees a Zàmbia.

Aquests fons d’inversió i els governs titelles de dits països, sostreuen aquestes riques terres que haurien de servir per garantir la seua sobirania alimentària per utilitzar-les com pur negoci, alhora que milions de persones que viuen al seu voltant són víctimes de la fam.

Així doncs, mesures com:

– la prohibició total de l’especulació en borsa amb els preus dels aliments bàsics per milions de persones,

– l’eliminació de les barreres de comerç proteccionistes amb les economies desenvolupades i els aranzels a les exportacions del Sud,

– l’eliminació de l’agricultura extensiva i els monocultius dedicats a la producció de biodièsel,

– l’eliminació dels latifundis,

– la redistribució de les terres cultivables,

– la subvenció pública dels aliments bàsics,

– l’eliminació del dúmping i altres formes d’especulació oligopòlica amb els aliments bàsics,

– la preservació del sòl i…

– l’equitat en l’adquisició de l’aliment i una prohibició dels monopolis de les societats multinacionals del sector agroalimentari sobre els mercats de llavors, adobs i comerç…

n’hi hauria prou per si mateixes per eradicar definitivament l’enorme fam estructural que pateixen nombrosos països del Sud. 

Així n’és i així actua dia a dia el terrorisme mundial de les corporacions, gràcies a la ideologia capitalista neoliberal que està agranant bona part dels països del nostre embogit planeta.

Quina raó tenia Thomas Hobbes quan va descriure l’impuls natural de la nostra espècie animal des de la violència, l’explotació, el domini i la llei del més fort: “Homo homini lupus”… “L’home és un llop per a l’home”!

Patraix, València (L’Horta), a 14 de desembre de 2012

Publicat dins de General | Deixa un comentari

DE NOU TV3 AL PAIS VALENCIA! Per fi una brisa d’aire fresc ens ve de la meseta, d’on sempre ens arriba el tòrrid i irrespirable ponent.

0

El Tribunal Suprem espanyol ha deixat sense efecte la sentència del Tribunal Superior de Justícia valencià (TSJCV) del 15 de desembre de 2008, en la qual s’anul.lava l’emissió de la Televisió nacional de Catalunya (TV3) al nostre País.

El Tribunal espanyol ha considerat el recurs de cassació interposat per Acció Cultural del País València contra aquesta sentència.
A més, el Tribunal Suprem deixa sense efecte les dues multes imposades pel Consell a ACPV per import de 600.000 euros (800.000 euros amb interessos)

Després d’anys de censura, persecució i ILPs tombades, s’acaba amb una decisió purament política de Francisco Camps que pretenia:

– Provocar l’asfixia econòmica d’ACPV i la seua gradual desaparició.

– Desviar l’atenció de Francisco Camps i del seu govern davant els nombrosos casos de corruPPció que li envoltaven a ell mateix i el seu govern.

– Botar-se tots els tractats Internacionals que garanteixen la llibertat de circulació dels productes àudio-visuals, la raó de ser dels quals és la d’evitar que les fronteres polítiques i administratives segueixen un obstacle per a la difusió i promoció de la diversitat lingüística i cultural europea, com és el cas de valencians i catalans.

– Modificar arbitrària i expressament la Legislació valenciana (Llei 1/2006 de la Generalitat) per a poder forçar el tancament de TV3, arribant a l’extrem d’impulsar una modificació de llei amb ACPV com a únic objectiu i destinatari.

– Mentir l’opinió pública en dir que no havia existit la reciprocitat de TV3 i Canal 9. Precisament Acció Cultural va ser la primera entitat cívica que va impulsar la creació de Canal 9. També, des d’el 1989, va ser la que impulsa l’arribada de Canal 9 al Principat. Posteriorment, el govern català va facilitar la recepció de Canal 9 a Catalunya durant dos anys, mentre esperava  acordar la reciprocitat amb la Generalitat Valenciana. Aquest acord va ser rebutjat per Francisco Camps a fi de poder continuar la persecució contra les emissions de TV3.

– Negar al poble valencià una televisió en la seua pròpia llengua, la qual cosa va constituir una  discriminació i un atac gravíssims a la llengua i la cultura catalenes pròpies dels nostre País. 

Stop SenseSenyal#… A partir d’ara AmbSenyal!

Patraix, València, a 12 de desembre de 2012.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Corredor mediterani vs. tercer carril: història d’una nova desfeta valenciana amb genuflexió inclosa davant la cort madrilenya.

0
Fa un parell de setmanes els mitjans de comunicació es van fer ressò de la reunió que la Consellera d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient del País Valencià, Isabel Bonig, i el President de la patronal valenciana Cierval, José Vicente González, havien tingut a Madrid amb la Ministra de Foment, Ana Pastor.

L’objectiu de la reunió era la de “analitzar l’estat de les actuacions i comprovar el compliment dels terminis de redacció de projectes i la previsió de les licitacions de l’obra” del tercer carril ferroviari del Corredor mediterrani, segons informava la Generalitat Valenciana en un comunicat.

Acabada la reunió, la Consellera valenciana manifestava la seua “satisfacció” per “el compromís adoptat pel Ministeri de Foment en l’execució del tercer carril”, de manera que manté els terminis per a l’arribada del tercer carril per a Castelló i València el 2015, i per a Alacant el 2016. Així mateix apuntava que “La proposta permetrà en un curt espai de temps i mitjançant una inversió adequada i realista, la circulació de trens en ample estàndard europeu entre el port d’Alacant i qualsevol país d’Europa”.

El president de la patronal valenciana present a la reunió també havia qualificat la trobada de “insatisfactòria, ja que la ministra ha confirmat que la implantació de l’ample europeu seguirá realitzant-se d’acord amb els terminis previstos i que en el 2013 estaran licitades i adjudicades les primeres fases del projecte”.
Fins ací la notícia. 
I ara les meues reflexions.
Aquest projecte del tercer carril preveu la seua implantació al llarg de 557 quilometres, des de Castellbisbal (a partir d’ací ja hi ha en funcionament un tercer carril) a Alacant, i requereix una inversió de 1.230 Milions d’euros. D’acord amb els plans del Ministeri, les licitacions començarien a partir de l’any 2013 i el 2016 el tercer carril des de la frontera francesa a Alacant hauria d’entrar en funcionament.

 

El passat abril, durant la presentació de l’Estudi d’implantació de l’ample estàndard al Corredor Mediterrani (tram Alacant-Frontera Francesa), el director general de Transports de la Generalitat Valenciana va declarar que “per a nosaltres el tercer carril ja és corredor” (sic)… 

No obstant això, si consultem els estàndards que defineix la FERRMED (el principal dels lobbies empresarials europeus en el tema del Corredor mediterrani), per a un “Eix ferroviari de mercaderies”, ens trobem amb les següents condicions:

• Han de ser línies convencionals amb doble via completa, electrificades (tensió recomanable 25.000 volts) i amb dedicació preferent o exclusiva per al trànsit general de mercaderies, aptes per a trens de 22,5-25 tones per eix.

• La longitud útil de apartadors i terminals per a trens ha de ser de 1.500 metres.

• Han de tindre disponibilitat d’horaris i de capacitat per a circulació de trens de mercaderies les 24 hores del dia i 7 dies per setmana.

I ara explicaré breument en què consisteix el tercer carril.
Aquesta alternativa pretén fer de manera més senzilla que els trens de mercaderies passen de circular en amplada de via ibèrica (l’Estat espanyol és l’únic país que te una amplada de via diferent del de la resta del continent, la qual cosa origina dificultats al transport de mercaderies més enllà dels Pirineus) a amplada de via internacional.

La solució que és proposa és simple: és tracta de colocar un tercer fil entre els dos de la via d’amplada ibèrica, de manera que la nova via, dotada de tres fils, permeta la circulació de combois d’amplada ibèrica i d’amplada europea, indistintament. La longitud dels seus apartadors seria el normal, i compartirien via mercaderies i trens de passatgers.

És a dir, qualsevol semblança del tercer carril amb el que deu ser un veritable corredor ferroviari de mercaderies, és pura coincidència!

Sí bé és cert que en la presentació del Corredor ferroviari del mediterrani per part de l’anterior govern socialista, l’octubre del 2011, es parlava de “instal.lació progressiva del tercer carril a tota la xarxa d’ample ibèric”, cal recordar que aquesta proposta estava indissolublement unida a la de la contrucció d’una línia completa d’alta velocitat des de Barcelona fins a Alacant per a servei de viatgers, de manera que l’actual línia convencional es deixava per rodalies i trànsit de mercaderies tant en ample internacional com en ample ibèric.
És a dir, s’eliminaven interferències de trànsit entre la xarxa de viatgers i la xarxa de mercaderies.

La solució del tercer carril te, indubtablement, un avantatge important: el cost econòmic, perquè només requereix la col.locació d’un nou perfil de via sobre una plataforma que ja existent, a banda d’uns quants altres ajusts. Així, segons la Conselleria d’Infraestructures, si la implantació del tercer carril costa 2,2 milions d’euros per quilòmetre, la del corredor mediterrani requereix una inversió de 20 Milions d’euros per cada mil metres.
La diferència està en el fet que el Corredor mediterrani, amb totes les seues prestacions, requereix la construcció d’una nova plataforma paral·lela a la que ja existeix ara, amb tot el que això significa d’expropiacions, tramitacions ambientals, aplanament de terrenys, etc. 

Però la realitat a la qual ara mateix ens enfrontem és, al meu parer, que l’assumpció del tercer carril com a solució per a garantir el transport ferroviari està aparcant per part de politics i empresaris la reivindicació històrica del corredor mediterrani (podeu veure el meu post de 10 de novembre “El Corredor mediterrani a València… “The NeverEnding Story”), per molt que es vulga tergiversar la realitat.

Perquè en el pla logístic, aquesta alternativa pot significar una eixida més àgil per a les mercaderies, però les continua obligant a compartir via amb els passatgers. I en el pla polític i empresarial, posa de manifest la tendència dels sucursalistes valencians a la genuflexió davant Madrid.

Perquè en el poc més d’un any que ha passat des del 19 d’octubre de 2011, quan la Unió Europea va incloure el Corredor mediterrani en la seua xarxa prioritària de transport, les perspectives per a aquest eix han canviat com de la nit al dia. De la inclusió en aquella xarxa de transports depenia que aquest eix passarà a formar part o no de la primera divisió de les infraestructures europees.

Finalment, i desprès d’una campanya de pressió institucional i empresarial sense precedents duta a cau per valencians i catalans, Brussel.les va beneir el Corredor mediterrani amb la condició d’eix prioritari. Per a molts, aquella benedicció fou vista com una salvaguarda, perquè la categoria de “prioritari” reportava fons econòmics, però, sobretot, representava un aval ratificat per les més altes institucions comunitàries.

Però, malauradament, el temps ha acabat donant la raó a aquells que no veien el tema gens clar. El Corredor mediterrani, una infrastructura que des de l’àmbit polític i empresarial del País Valencià s’havia qualificat d ‘”imprescindible”, ha quedat de moment postergada a l’espera de millors temps, com si de colp i volta tots els estudis que és van realitzar recalcant-ne els nombrosos avantatges s’hagueren convertit en lletra morta.

Ana Pastor, la mateixa ministra que a Brussel.les havia votat contra la xarxa transeuropea de transports (on hi havia inclosa la Prioritat del Corredor), va engegar una campanya per a convèncer els uns i els altres que el Corredor mediterrani és un projecte massa car, que en els actuals circumstancies econòmiques Espanya no s’ho pot permetre de cap de les maneres i que, per tant, de moment els valencians ens haurem de conformar amb el tercer carril, un succedani de gust semblant però que no te, ni de lluny, les propietats de l’original.

Perquè, quins desavantatges te substituir el projecte del Corredor mediterrani pel del tercer carril?

Doncs en te bàsicament un, però resulta determinant. 

Fins ara l’argument principal que s’havia mostrat per justificar la imperiosa necessitat del Corredor mediterrani era que, per a impulsar el transport ferroviari de mercaderies, era imprescindible que disposara d’una via exclusiva, és a dir, no compartida amb el transport de passatgers.

I això perquè? Per que l’experiència ha demostrat que, allà on hi havia col.lisió d’interessos, les persones sempre tenim preferència sobre els productes.
L’alternativa del tercer carril que han beneït la Generalitat Valenciana i el Ministeri no resol aquest problema: si bé permetrà que per una sola via circulen ferrocarrils amb amplada ibèrica i europea, no possibilitarà que és dissocie el transport de mercaderies del de passatgers. I això, sobre unes vies que estan molt saturades de trens regionals i de rodalia, és un problema
perquè no deixa espai ni temps per a la circulació de mercaderies. De manera que aquestes continuaran transportant-se, com fins ara, només a la nit, quan no passen ni regionals ni trens de rodalia.

És clar, doncs, que l’alternativa que Madrid proposa ara a València és molt lluny de les aspiracions d’ara fa un any, quan el Corredor mediterrani (amb plataforma diferenciada per a passatgers i mercaderies) era una reivindicació irrenunciable per tothom al País Valencià.

La conformitat de la classe política valenciana evidència la seua claudicació enfront d’uns interessos que no són els nostres, i una volta més, davant la metròpoli mesetària. Com a bona prova del que estic dient està el fet de que en els propis discursos públics del MH President de la Generalitat Valenciana, Fabra evita molt a sovint l’expressió “Corredor mediterrani”, per tal d’anar metamorfosejant davant l’opinió pública la realitat que ens ve damunt.

Igualment, la conformitat de l’empresariat valencià és, si més no, xocant. Fins el mes d’octubre de 2011, la qüestió del Corredor mediterrani semblava de vida o mort, una infrastructura de la qual depenia l’esdevenidor de l’economia valenciana. Però la seua actitud ha canviat com de l’blanc al negre. La intensitat reivindicativa que mostraven fins fa uns mesos s’ha esvaït, i la sensació general que donen és que no els queda una altra mes de conformar-se amb les molletes que Madrid ha disposat per a València, mentre que per al AVE a Galicia la despesa total serà de 9.500 milions d’euros, un tren amb parada a Zamora (la ciutat natal d’Ana Pastor) i arrivada a Galicia, la terra de Mariano Rajoy.

Una mica lluny queda la bel.ligerància que el President de Cierval José Vicente González va mostrar fa mesos, quan en un acte organitzat en el Club de Trobada Manuel Broseta, va dir, en referir-se al tercer carril: “Calen dues plataformes independents: una per a mercaderies i una alta per a passatgers. El què ha aprovat l’Unió Europea és un corredor, no una drecera. No ens podem conformar amb menys, perquè si no correm el risc que en comptes del corredor tinguem un carril bici … “.

Més enllà de les deficiències internes que te el tercer carril, hi ha un perill evident que no es pot deixar de banda: que l’alternativa presentada ara pel Ministeri espanyol acabe convertint-se en la solució definitiva per al transport de mercaderies a l’arc mediterrani. És a dir, que allò que havia de ser una solució temporal esdevinga definitiva.

En aquest cas, s’ajornaria sine die dècades de reivindicació històrica del Corredor mediterrani i, alhora, la capacitat competitiva dels pols logístics de Catalunya i del País Valencià i, per extensió, dels propis territoris mateix.

En aquest sentit, diverses entitats empresarials valencianes han advertit del greu perill que això implicaria. Així ho ha fet l’Institut Ignasi Villalonga d’Economia i Empresa (IIVEE), una de les institucions que més ha insistit en el Corredor mediterrani. Per a l’IIVEE, el tercer carril pot ser una “solució provisional”, però “contínua essent necessari el desenvolupament total del projecte, amb vies separades per a passatgers i mercaderies, que permeta d’aprofitar tot el potencial dels trànsits a l’Euroregió de l’Arc Mediterrani”.

Estem novament enfront d’una nova desfeta valenciana i d’el què em sembla encara pijor, d’una nova i vergonyosa genuflexió per part dels nostres politics i d’una bona part del nostre món empresarial al govern de Madrid.
Patraix, València (L’Horta), a 11 de desembre de 2012.
Publicat dins de General | Deixa un comentari

Hui la Unió Europea ha rebut el Premi Nobel de la Pau… Enhorabuena a los premiados!?

0

Ahir diumenge milers de simpatitzants de partits d’esquerra i de grups de defensa dels drets humans pertanyents a unes 50 organitzacions, es van manifestar a Oslo per protestar contra el lliurament del Premi Nobel de la Pau a la Unió Europea, i acusar la UE de ser antidemocràtica i de mantindre una gran força militar fins i tot quan el poble està patint una brutal recessió econòmica.

Alfred Nobel va dir que el premi hauria de ser atorgat a aquells que treballin pel desarmament… La UE no fa això. És un dels majors productors d’armes del món“, va declarar una representant de l’organització “Iaies per la Pau”, Elsa-Britt Enger, de 70 anys. Altres guardonats amb el Nobel de la Pau en ocasions anteriors, com Desmond Tutu, Adolfo Pérez Esquivel i Mairead Maguire, també han considerat que la UE no és mereixedora d’aquest premi.

La Unió Europea rep el Nobel, en paraules del propi Comitè, per “sis dècades de contribucions a l’avanç de la pau i la reconciliació, la democràcia i els drets humans a Europa” (sic)…
Es poden dir tantes falsedats en menys paraules???

La lectura d’aquesta frase, amb la qual es pretén justificar tan alta distinció donada a la UE, no deixa de produir-me una especial estupefacció, per molt que ja conega la degradació que pateix aquest premi i els seus fastos i celebracions què es fan durant el seu lliurament als “agraciats”.

Perquè l’aposta militarista de la UE no és alguna cosa que romanga amagada en el fons d’algun calaix secret i tancat, sinó que apareix meridianament reflectida en els seus Tractats, en la seua Doctrina de Defensa, en la creació de cossos militars i en el seu desplegament per tot arreu del món, en la despesa militar i en el comportament filo-imperialista de les grans empreses i bancs europeus .

La UE és, sense discussió, un dels grans agents mundials de fabricació de guerres… Aquesta afirmació es fonamenta en diversos fets evidents.

D’una banda, si fem repàs d’alguns articles del Tractat de Lisboa, es poden llegir coses com que “els Estats membres es comprometen a millorar progressivament les seues capacitats militars” a través de la “Agència Europea de Defensa”. A més “l’Organització del Tractat de l’Atlàntic Nord  (OTAN) seguirà sent, per als Estats membres que formen part de la mateixa, el fonament de la seua defensa col.lectiva i l’organisme d’execució d’aquesta“.

Des de 2007, existeix una Força de Reacció Ràpida de la UE destinada a intervindre fora del territori de la Unió. Està dotada amb 80.000 soldats.

Aquesta aposta militarista per part de la UE respon a la seua necessitat d’assegurar l’accés a nous mercats globals, a recursos energètics i matèries primeres i a tindre àrees d’influència política exclusives que protegisquen a l’euro en els mercats internacionals, això como els seus Bancs i grans corporacions transnacionals.

Tot això es reflecteix en l’estratègia de la Unió “Europa global: competint en el món”.

A Europa, l’augment de la despesa militar en aquest últim decenni ha estat d’un 16%, el que ha contribuït a que la despesa militar mundial siga igual als ingressos econòmics del 49% de la població mundial!

A més, 76 de les 100 primeres firmes que venen armes són europees o nord-americanes.

I en tot aquest marc, els bancs amb seu a la UE, com el BBVA, juguen un paper fonamental.
Perque el BBVA finança a part dels majors fabricants mundials d’armes (incloses les nuclears): Boeing (primera), EADS (sisena) i Thales (desena), empreses que el Govern de Noruega ha exclòs dels seus Fons Públics. A més, el banc continua sent accionista de manera directa o indirecta d’empreses espanyoles d’armament com Indra, Ibérica del Espacio, Rymsa, Inmize i Hisdesat.

La image que projecta la UE és, a més, la d’un ens que es dedica a matar de fam als països del sud, utilitzant els seus letals instruments neoliberals i especulatius, alhora que emmordassa l’honrat i potser alhora mig endormiscat ciutadà i el lliga de peus i mans perquè col.labore en la seua passivitat amb aquest genocidi amagat pels grans mass media occidentals al servei dels seus interessos depredadors.

Per tot açò, deduïsc que la concessió d’aquest premi no respon més que a un intent de netejar la injuriada marca “Europa” a tot el món.

Sincerament, pense què per això no calia degenerar a aquest nivell el concepte d’un terme tan noble com és de la PAU.

Patraix, València, a 10 de desembre de 2012. 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

“Fènix 11*23”, el ministre Wert i la seua obsessió malaltissa espanyolitzadora.

0

El passat 23 de novembre vaig assistir a l’estrena a València de la pel.licula  de Joel Joan i Sergi Lara “Fènix 11*23”.

Supose que molts de vosaltres la haureu vist ja, per la qual cosa no vaig a allargar-me gens en contar el seu argument.

D’aquesta pel.lícula, a més de les excel.lent crítiques que havia rebut en nombrosos mitjans de comunicació de Catalunya, un dels meus intel.lectuals més apreciats com és Noam Chomski havia dit que ‘El món hauria de coneixer la història de l’Èric’, de manera que seua visió per a mi era tasca obligada, i ho vaig fer aprofitant els tres escassos dies que es va projectar en una sala de València.

La història, verídica de principi a fi, descriu la increïble situació per la qual un xic de 14 anys de Lloret de Mar, Èric Bertran, i la seua família van haver de passar l’any 2004 després de ser denunciat per una cadena de supermercats per amenaces terroristes a través de la seua pàgina web “Fènix 11*23”, inspirada en el llibre i pel.lícula de Harry Potter i l’Ordre del Fènix.

La pel.lícula conta com una nit trenta Guàrdies civils de la brigada antiterrorista de Madrid irrompen a sa casa i l’acusen de terrorista Informàtic. El seu crim era haver enviat un correu electrònic per la seua web a uns supermercats, demanant l’etiquetatge en català dels seus productes.

La denúncia va ser tramitada per l’Audiència Nacional, i als pocs dies el xic va ser obligat a declarar a l’Audiència Nacional de Madrid acusat de terrorisme.

El film parla de la fragilitat de qualsevol persona davant l’abús de poder.
De com en nom de la seguretat és poden acabar eliminant els drets més elementals de les persones, i pretén posar sobre la taula que passa quan s’utilitza el rebuig públic que crea el terrorisme per estigmatitzar o destruir tots aquells que pensen de manera diferent al de la majoria.
És una pel.lícula de denúncia d’unes pràctiques que es consideren intolerables en un suposat (?) estat democràtic com és l’espanyol.

Una de les escenes més impactants de la pel.lícula i que a mi més em va cridar l’atenció, va ser el moment en què Èric és interrogat per la fiscal de l’Audiència Nacional a Madrid.

La brutalitat verbal d’aquesta fiscal és reveladora, fins al punt d’acusar-lo també de ultratge a la bandera espanyola, en trobar al seu ordinador una foto baixada de Google on s’observa algú cremant una bandera espanyola. “És igual de greu tindre la foto, que cremar-la”, arribà a afirmar la fiscal amenaçant l’Èric!!!

Durant l’interrogarori es va evidenciar una obsessió quasi malaltissa de la fiscal per fer reconèixer Èric que Catalunya és Espanya i que ell és espanyol.

L’escena transcorre més o menys aixina:

Fiscal: Eric, tu sabes que eres español, no?

Eric: No, no ho sóc, sóc català.

Fiscal: Pero si eres catalán, eres español Èric, verdad que sí?

Eric: No, sóc català i no espanyol.

Fiscal: Eric, te repito de nuevo, eres español, confírmamelo por favor.

Eric: No, no sóc espanyol.

Fiscal: Eric, dime ahora mismo que eres español!

Eric: No, no sóc espanyol, sóc català.

Fiscal: Eric, te lo repetiré por última vez, di que eres español!

Eric: …. (No contesta, però ho nega amb el cap)

Fiscal: Eric, di que eres espñaol o te encierro!

Eric: …. (No contesta, es queda mirant al.lucinant a la fiscal)

Fiscal: Bé, tu ho has volgut! (amenaçant amb el dit a Èric) …

I  ací s’acaba l’escena de l’interrogatori. Testimonis de la mateixa: el seu advocat i els seus pares.

Per un moment, mentre veia aquesta escena de la pel.lícula, vaig veure el reflex del ministre Wert a la cara de la fiscal, i vaig comprendre el per què.
La seua contra-reforma ideològic-educativa que pretén donar preeminència a la llengua castellana sobre la resta de les llengües de l’estat, i les seues declaracions què el seu “interés era españolizar a los niños catalanes” em va vindre al cap en aqueix moment.

Tots dos, fiscal i ministre, podrien haver intercanviat els seus papers sense cap problema, perquè ambdos compateixen la mateixa obsessió malaltissa espanyolitzadora.

Patraix, València (L’Horta), a 10 de desembre de 2012.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Senyor Wert, no l’hi pot ja dir Labordeta, però sí que l’hi puc dir jo: VÁYASE USTED A LA MIERDA, SEÑOR MINISTRO!

0

És francament indignant veure com s’està cuinant un atac a l’Ensenyament públic que no té precedents en tota la història d’aquesta suposada democràcia en la qual, diuen alguns, vivim.

En uns temps en què els centres educatius públics estan passant el seu pitjor moment, amb aules massificades, classes sense professors perquè no arriben els substituts/es fins passats 10 dies, milers de docents al carrer sense feina, el professorat obligat a treballar més i cobrar menys, pares i mares que no poden pagar les guarderies, xiquets i xiquetes sense menjador escola…, la contra-reforma del ministre Wert constituirà, sense dubte, el cop de gràcia al nostre ja de per si deficient sistema educatiu públic.

Perquè estem clarament davant d’una reforma que no s’ha plantejat en cap moment millorar l’actual model educatiu, sinó crear, sense més, un nou model ideològic d’Ensenyament, prèviament cuinat al laboratori ideològic d’una Fundació neoliberal i ultra-nacionalista espanyola com és la FAES de JM Aznar, al igual que s’ha fet amb moltes de les polítiques actuals i en diferent àmbits que està aplicant el govern de Mariano Rajoy.

Certament és altament preocupant el contingut d’aquest avant-projecte que se’ns vol imposar per decret.
I ho és perquè algunes de les mesures que es plantegen no són més que un salt cap al passat remot, ressuscitant les antigues revàlides estatals i el cos de directors, propis dels temps predemocràtics.

Les propostes persegueixen purament una re-centralització i un major control de l’Estat pel que fa a les autonomies, però és que a més són segregadores per al alumnat i proposen la desaparició total de la democràcia en el funcionament dels centres.
I en el tema lingüístic, el que persegueix aquesta reforma és carregar-se d’un cop el model d’immersió lingüística que tan bé ha funcionat al llarg de més de 30 anys a tots els nostres territoris, i reduir a poc més que una manifestació de “folklore regional” la nostra llengua i el seu ensenyament a les escoles.

La reducció de la part del temari escolar que decideixen les autonomies, més les noves avaluacions i revàlides estatals, no sembla que siguen mesures pedagògiques que ajudaran a disminuir el fracàs escolar, sinó que són un intent descarat de fer-se amb un major control ideològic dels continguts per part del Ministeri, en la nova croada nacional-catòlica del PP espanyol.

Així, per exemple, les dues revàlides imposades en finalitzar 4 º de l’ESO, diferenciades per a l’alumnat que ha cursat l’itinerari de FP o el de Batxillerat, impliquen la creació de dos títols diferenciats que donen accés a dues tipologies d’estudis, la qual cosa no ajuda en absolut a la necessitat d’obrir el sistema educatiu i que siga més fàcil transitar entre diferents opcions post-obligatoris.
Sembla, més aviat, que els/les que opten per la revàlida de FP tindran molt més difícil accedir a un batxillerat o un cicle de FP superior, la qual cosa augmentarà sense dubte la fractura educativa. I afegir una altra revàlida en acabar el batxillerat, a més de les proves que cada universitat té la competència de fer, implica també augmentar les dificultats per accedir als estudis universitaris.

Vist tot això, em faig aquestes preguntes:
¿Perquè avaluen ara els docents als alumnes, si, finalment, tot es jugarà amb exàmens externs?
¿Es tracta potser de controlar allò que el professorat ensenya a les aules?
¿I no implica tot això una desconfiança i desvalorització del treball dels docents a les seues aules?
¿Qui, i en funció de què, decidirà el contingut de totes aquestes avaluacions?
¿Tindran els docents de dedicar els seus esforços a preparar avaluacions, en comptes d’educar l’alumnat? …

Es crea, així mateix, un nou cicle de FP, la Formació Professional Bàsica, a la qual l’alumnat podrà accedir amb 15 anys i que no donarà opció a obtenir el Graduat en ESO.

Aquesta mesura obrirà la porta a la marginació de cert sector de l’alumnat amb dificultats, a qui el sistema educatiu no sap donar resposta i opta per la via fàcil, la de mantindre amb un subtítol inferior a una educació obligatòria i tirar del sistema als xiquetes de 16 anys sense possibilitat factible de tornar a entrar-hi.
En comptes d’apostar per recursos que permeten atendre aquest alumnat amb més dificultats, es fa un gran pas cap a enrere en desmantellar la universalitat i homogeneïtat de l’educació bàsica obligatòria fins als 16 anys.

Finalment, l’avant-projecte també anul.la la potestat que fins ara tenien els consells escolars per «aprovar i avaluar el projecte educatiu, així com les normes d’organització i funcionament dels centres» i, alhora, s’augmenta la professionalització de les direccions i es dota de més recursos als centres que proposen projectes de millora.
Es consolida així un model de gestió totalment piramidal i s’estimula la creació de centres públics de diferents “categories”, estimulant la competitivitat dins de la xarxa de centres públics.

En definitiva, estem davant d’una contra-reforma neoliberal i re-centralitzadora que enyora l’España-una-grande-y libre, elaborada a la mesura dels sectors més nazionalistes i ultra-dretans del PP i de la jerarquia de l’església Catòlica, ja que recupera la alternativa a l’assignatura de Religió (anomenada ‘Valors Socials o Culturals’ a Primària, i ‘Valors Ètics’ a la Secundària) però amb examen, i permet perllongar els concerts educatius i recuperar els destinats a Centres integristes i sexistes -com els de l’Opus-, que a més exigirà pagar amb fons públics l’escolarització en centres privats dels alumnes que no vulguen rebre educació en llengua pròpia.
Un retorn en tota regla a l’escola franquista.

Una contra-reforma que imposa, a més, un model segregador, menys participatiu i més autoritari i què no contempla mesures pedagògiques contra el fracàs escolar o l’abandonament prematur.
Uns canvis que, juntament amb totes les retallades, no faran més que augmentar més i més les desigualtats educatives.

Senyor Wert, Labordeta desgraciadament no l’hi pot dir ja a la cara, però l’hi dic jo, i en el seu idioma perquè m’entenga: VÁYASE USTED A LA MIERDA, SEÑOR MINISTRO!

Patraix, València, a 9 de desembre de 2012.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

El nou mapa d’Ex-panya del ministre José Ignacio Wert

0

En aquest post vull reproduir l’article de Joan Garí (periodista i escriptor de Borriana -La Plana-) aparegut fa dos dies al diari El País, per semblar-me que expressa una opinió interessant i il.lustradora sobre la contra-reforma pseudo-educativa-ideològica que vol imposar el nazionalisme espanyol jacobí i reaccionari i que està abanderant el ministre Wert.

Coincidisc plenament amb l’articulista a les crítiques cap a la Consellera d’Educació valenciana, María José Català, per la seua d’altra banda esperada actitud de submissió i vassallatge davant la reforma i el ministre Wert, tal i com exposí ahir en l’anterior post del meu bloc (“Davant de l’ATAC W-ERTpanol contra la nostra llengua … WERTgonya, senyora Consellera d’Educació valenciana, WERTgonya!”).

Perquè efectivament, que es pot esperar de tota una Consellera d’Educació valenciana que l’any passat va demanar disculpes a un auditori per si en parlar se li escapava alguna paraula en valencià, ja que tenia el “defecte” de parlar-ho habitualment?

Aquest fet demostra que l’actual Consellera té molt assimilat el fet que la nostra llengua pròpia és una llengua de segona categoria, i què la seua condició social és la de retre homenatge i vasallatge a la llengua castellana.

Només així es pot explicar la seua WERTgonyosa i humiliant actitud mostrada davant del ministre i la seua reforma a la Conferència Sectorial d’Educació que va reunir els consellers autonòmics i al propi Jose Ignacio Wert.

El mapa d’Espanya del ministre Wert (“El País”, Joan Garí 5.12.12)

“Si  podem traure alguna conclusió de les últimes actuacions de José Ignacio Wert i la seua dissortada Llei d’Educació és que cada vegada es dibuixa amb més nitidesa el seu mapa (mental) d’Espanya.

Acabava de dedicar el meu últim post a l’ínclit xarlatà i ja em veieu, de nou, havent de referir-m’hi. Mentre medite si canvie el títol d’aquest bloc i l’anomene Notes Wertianes (o Notes Wertgonyoses, qui sap), us preguntaré en veu alta si no creieu que el mapa en qüestió s’assembla extraordinàriament al que va publicar Josep Guia en un vell opuscle (És molt senzill: digueu-li Catalunya, El Llamp, 1985). Guia proposava una cartografia ibèrica on s’havien esgallat, a banda de Portugal, Galícia, Euskal Herria i els Països Catalans. El resultat era el següent:

(VEURE MAPA ADJUNT)

Suggerent, no trobeu? Sembla que, com s’ha dit, els extrems es toquen, i cada dia va quedant més clar que el que té Wert al cap és un fantasma separatista amb aquesta longitud i aquesta latitud. I no estic intentant comparar, de cap manera, un fanàtic extremista, un provocador ultranacionalista, un bocamoll extemporani amb algú com Josep Guia, respectable professor universitari, radical i ferm en les seues conviccions granítiques però que no ha provocat cap terrabastall civil, ni ha ordit cap pla demencial que afecte menors d’edat…

El problema del “català” és exclusivament madrileny. On el parlem realment no genera més torbació que la pròpia de les llengües minoritzades que no han acabat de normalitzar el seu ús.

Si ara resulta que cal promulgar una llei perquè els pares que volen escolaritzar íntegrament en castellà el seus fills ho puguen fer, doncs endavant les atxes. Però atenció a un detall: en l’últim curs, només hi hagué onze (ONZE!) famílies en tot Catalunya que van demanar educació monolingüe en espanyol. Penseu que, al País Valencià, tots els anys hi ha gairebé cent mil escolars que no poden continuar els estudis en català, en passar de primària a secundària, perquè l’oferta de la Conselleria d’Educació en la nostra llengua és insuficient. Per onze casos, Wert maquina el seu incendi. Per cent mil, no cal fer ni cas.

Tot molt democràtic, molt raonable i molt lògic, no cal dir-ho.

Així va aquest país de bojos. Després n’hi ha que s’estranya (a Madrid, naturalment), que la majoria dels catalans vulguen la independència. I després hi ha també la figa molla de la nostra consellera d’Educació, Maria José -amb perdó- Català, tota contenta perquè es podrà fer la reválida en “llengua regional”.

Com que la consellera i els seus companys de viatge al català li diuen “valenciano”, es pensen que amb això tota la resta no els afecta. Curiosa variant del pensament màgic, la d’aquests personatges. Però passa que un idioma és un ésser viu, i si li amputen un dit a Barcelona, a València en patim les conseqüències. I ja veurem quines seran.

Al final, la LOMCE és paper mullat, perquè és tan antiga que ja naix morta. Segregarà els alumnes i els retallarà el futur, beneficiarà les classes adinerades possibilitant la lliure elecció de centre, satisfarà els bisbes perquè hi haurà una alternativa avaluable a la religió… I ferirà de mort un sistema agònic -el de l’Educació Pública- al qual s’amenaça amb noves retallades però ja no en pot suportar més.

La bona notícia és que serà una llei breu. En el mateix moment en què el PP perda les pròximes eleccions -i cada dia hi queda menys-, serà revocada com va ser rebutjada la Llei de Qualitat del monstre Aznar. I així estarem, fins al final dels segles: amb cada nou govern, una Llei d’Educació nova.

Però Wert ha deixat ratlles fetes. Ningú com ell per a caminar, sense aturar-se, cap al nou mapa d’Espanya. Que continue així: la diversió està garantida.”

Patraix, València (L’Horta), a 7 de desembre de 2012.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Davant de l’atac W-ERTpanyol contra la nostra llengua… WERTgonya, senyora Consellera d’Educació valenciana, WERTgonya!

0

La Consellera d’Educació (sic), Formació i Ocupació de la Generalitat valenciana, María José Català, després d’assistir a la Conferència Sectorial d’Educació que va reunir despús-ahir  als consellers autonòmics i que va presidir José Ignacio Wert, va declarar que el ministre li havia transmès que la llengua i literatura valenciana “serà inclosa en l’avaluació final d’ESO i Batxillerat” i serà avaluada “en la mateixa proporció que la castellana”, tal com ella li havia sol.licitat.

En opinió de la Consellera, el Ministeri havia mostrat una actitud “molt dialogant”(sic) amb les comunitats, i a més va destacar que estava “molt satisfeta”, ja que en la reunió s’havien escoltat les sol.licituds de la “Comunitat” (no va dir quina “comunitat”, si la de veïns, la de regants, …?) i a més va confirmar que aquesta prova puntuarà “exactament igual en valencià que en castellà”.

I dit tot això, aquesta senyora es va quedar com un rellotge.

Perquè si la Consellera d’Educació valenciana, igual que Rafael Àngel Bosch, l’actual Conseller d’Educació, Cultura i Universitats del Govern dels Illes Balears, hagueren tingut un mínim de vergonya i de dignitat, haurien fet front comú amb la Consellera d’Educació de la Generalitat de Catalunya, Irene Rigau, i haurien abandonat la reunió tots plegats després d’haver fet sentir al ministre tot el què pensaven sobre el brutal atac que suposa la seua “contra-reforma” educativa cap a l’ensenyament de la llengua catalana en els nostres tres territoris.

Perquè, efectivament, l’avant-projecte de Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMCE) és un atac directe al bilingüisme del sistema educatiu valencià i al de la resta dels territoris catalano-parlants, un atac al desenvolupament d’un plurilingüisme valencià que assegure la competència lingüística en la llengua pròpia.

Aquest avant-projecte prohibeix la immersió lingüística en valencià i obliga a augmentar la docència en castellà d’àrees no lingüístiques, relegant el català a assignatura d’especialitat, a un nivell d’obligatorietat inferior com pot ser l’ assignatura de Religió.

A més, no dóna contestació als 93.700 alumnes que optarien a l’ensenyament en valencià si hi haguera suficient oferta. Perquè prop d’un 60% de centres d’Infantil i de Primària no ofereixen cap programa bilingüe en valencià a hores d’ara, i a la Secundària el percentatge ascendeix a un 66%.

De la mateixa manera que l’avantprojecte pretén assegurar que a les famílies que demanen ensenyament monolingüe en castellà se’ls ha de garantir, també caldria assegurar als vora 100.000 alumnes que demanarien ensenyament plurilingüe en valencià que puguen escollir la seua opció.

Per tant, és clar que el que pretén el Ministeri d’Educació espanyol amb aquesta “patochada” és malbaratar recursos públics només per imposar un sistema lingüístic-ideològic i no pedagògic.

Arran de tot açò, les reaccions per part de tota la comunitat educativa valenciana a aquesta barbaritat no s’han fet esperar.

Així, la Confederació Gonzalo Anaya d’associacions de pares d’alumnes (AMPA) del País Valencià ha denunciat que aquesta reforma suposa “un atac sense precedents a l’educació pública i en valencià“, i que per garantir el domini de les dues llengües cooficials del País, les hores lectives impartides no poden tindre “proporcionalitat equilibrada“, perquè el valencià “no té la mateixa consideració i ús que el castellà“. El president de la Confederació, Tomás Sempere, ha alertat que si l’avantprojecte prospera, podria acabar amb “un treball de 29 anys de normalització lingüística a les escoles“, fet des de l’aprovació de la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià. Així mateix, ha manifestat que espera que la Consellera d’Educació, Maria José Català, “represente a totes les famílies que, lliurement, trien el valencià com a llengua vehicular per a l’educació dels seus fills i filles” (ja hem vist com s’ha “lluït” la Consellera!)

Per la seua banda, el Sindicat de Treballadors de l’Ensenyament al País Valencià (STEPV) ha afirmat també en un comunicat que aquesta proposta “condemna el valencià a la desaparició“.  A més han declarat que el fet de què s’ofereixin les llengües cooficials en proporcions equilibrades “empitjora encara més” la situació de l’educació en valencià, i més després del decret de plurilingüisme aprovat pel Consell a l’agost passat.

També Escola Valenciana s’ha pronunciat en un comunicat sobre l’avantprojecte, que qualifica com un “atac directe al bilingüisme” del sistema educatiu valencià, i al “desenvolupament d’un plurilingüisme valencià que assegure la competència lingüística” en la llengua pròpia del País. A més, han censurat que el text “prohibeix la immersió lingüística en valencià, i obliga a augmentar la docència en castellà” en les matèries no lingüístiques”.

Escola Valenciana ha proposat que els exàmens de valencià, castellà i anglès siguen obligatoris en tots els nivells educatius, perquè consideren que l’avantprojecte “dóna peu a interpretar que es pot eliminar l’examen de valencià en tots els nivells educatius obligatoris. Per tant, la assignatura de valencià pot ser obligatòria, però no caldrà avaluar-la“. A més han dit que “cal assegurar als prop de 100.000 alumnes que demanarien ensenyament plurilingüe en valencià que puguen triar la seua opció“, igual que el projecte garanteix ensenyament monolingüe en castellà a les famílies que la demanen.

Però clar, demanar tot això i exigir un compromís amb la llengua pròpia a algú com Maria José Català, sembla una tasca impossible, ja què quan va ser alcaldessa de Torrent, i durant una intervenció en l’acte de proclamació dels candidats locals del PP al País Valencià el març de 2011, es va disculpar davant tot l’auditori del Palau de les Arts per si durant el seu discurs se li escapava alguna paraula en valencià, ya què tenia el “defecte” de parlar en aqueixa llengua!!!

Que es pot esperar de tota una Consellera d’Educació valenciana que va demanar disculpes per si parlava en valencià???

Perquè efectivament, la senyora Consellera d’Educació es va disculpar en públic dient que “En primer lugar os pido disculpas por si en algún momento me paso al valenciano. Es mi lengua materna y tengo este defecto. Si lo hago ruego que me perdonéis. Me perdonais, me avisais y pasaré rápidamente al castellano. Pero, no me doy cuenta, de verdad”. Uns moments abans, l’alcalde de Vila-real, Juan José Rubert, havia estat escridassat per tot l’auditori del PP quan havia iniciat el seu discurs en valencià … “En castellano, en castellano”, van cridar els assistents. L’alcalde es va passar ràpidament al castellà, i a continuació María José Català es va disculpar preventivament per si se li escapava alguna paraula en valencià.

Una mica de Wertgoya, senyora Consellera, una mica de Wertgonya!

Patraix, València, a 6 de desembre de 2012.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Cal fer una passa endavant tots plegats empresaris i polítics al País Valencià… volem la clau de la nostra vidriola!

0

Hi va haver un temps en el què la patronal valenciana bevia a les mans del President cartaginès de la Generalitat Valenciana, Eduardo Zaplana.
Era l’època de l'”España-va-bien” de JM Aznar, i el nostre Molt Honorable cartaginès havia aconseguit que la Cierval, la patronal valenciana d’empresaris, es mostrara submisa i obedient als desitjos del PP valencià, a canvi de disposar de tot tipus de facilitats per fer negocis fàcils i lucratius.

Això va fer que la societat mirara amb descrèdit a una classe empresarial que, fins aleshores i des de feia molts anys, s’havia mostrat com un pilar fonamental en la construcció de la identitat econòmica, productiva i exportadora, del País Valencià.

Però les arribades a la presidència de Cierval de Rafael Ferrando primer, i sobretot de Jose Vicente González després, el juliol del 2011, van constituir un primer gir radical en aquesta política de submissió empresarial als dictats que emanaven del Palau de la Generalitat, que tants anys ja durava.

Posteriorment, l’arribada de Francisco Pons primer i després de Vicente Boluda a l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE), va completar aquest gir cap a la plena independència d’actuació i de declaracions públiques dels empresaris valencians, que deixaven a la fi d’anar a remolc del Consell.

Una bona prova d’açò què estic dient la hem tingut aquesta setmana, quan Vicente Boluda, el president del més important lobby empresarial valencià (format pels 100 principals empresaris del País), ha deixat al descobert les tebieses del Consell a l’hora d’exigir al govern espanyol un tractament fiscal com cal, cosa que haurien d’haver fet els nostres polítics ja fa temps: demanar el pacte fiscal per al País Valencià.

Ja a principis d’octubre d’enguany, i en una compareixença que va fer davant la premsa, Vicente Boluda va apostar per “pujar al carro” de Catalunya per reclamar al Govern espanyol un canvi en el model de finançament autonòmic, perquè considerava “injust i inacceptable el tracte del Govern a la Comunitat Valenciana en els pressupostos generals de l’Estat… Els pressupostos són radicalment dolents, exigim al Govern que ens explique a què es deu aquest tracte. Exigim la revisió del model de finançament autonòmic i que es repartisquen els diners de l’Estat de manera més equilibrada“, alhora que demanava aprofitar la discussió oberta pel Govern català per a unir esforços a fi de “reparar un sistema que resulta discriminador per als valencians, perquè anant sols Madrid no et farà ni cas… Un tractament així fa encara més necessària la unió de tots els valencians, sense distinció d’ideologia, en defensa d’un tracte més equilibrat. No podem seguir acceptant sense dir ni piu el dèficit de finançament que hem patit històricament“.

En aquesta compareixença va recalcar els tres elements que, tant per part del seu lobby empresarial com per part de la patronal Cierval, són claus per impulsar el desenvolupament econòmic de la societat valenciana: el model de finançament, la inversió de l’Estat i el Corredor mediterrani, tots ells, per cert, postergats per l’Executiu de Mariano Rajoy.

A preguntes dels periodistes, el president d’AVE va senyalar clarament qui hauria de liderar aquesta reivindicació: el president de la Generalitat valenciana, Alberto Fabra, de qui va dir que li agradaria que la reclamara “amb més vehemència”.

La setmana passada, en una entrevista publicada pel diari “El País”, Vicente Boluda, a més de tornar a insistir en el tractament econòmic “discriminador i vexatori” que hem rebut històricament els valencians respecte a la resta de comunitats de l’estat, va realitzar unes declaracions tan sucoses com aquestes:

– Cal “d’aprofitar l’ocasió, i donar suport tant a Catalunya com a altres comunitats que creuen que el sistema de finançament no és equitatiu… No sé si hi ha una oportunitat per re-fundar l’Estat espanyol, però cal alguna cosa semblant”.

– “Si els bascos i els navarresos tenen una cosa que es diu concert, jo també ho vull. Ni més ni menys… Així com l’Estat espanyol recapta i reparteix els diners a les comunitats, jo vull recaptar i pagar a l’Estat espanyol la meua quota. Tots la mateixa quota, o amb la referència que siga necessària, com a població. Si jo sé exactament quant he de pagar, no un percentatge sobre la recaptació, la resta ja veuré en què faig la despesa i sabré gastar-me-ho molt millor”.

– “Potser és el moment de seure i re-fundar tot això. No fer una mesura passatgera per un any o dos, sinó com a la Transició, quan es van asseure quatre o cinc senyors i ens ha durat això 35 o 40 anys en pau”.

El sr. Boluda va expressar tot allò que hauria d’haver dit i barallat a Madrid el President Alberto Fabra. Aquesta lamentable imatge del Consell redueix al Govern sucursalista valencià a la seua imatge exacta: un zero a l’esquerra.

Perquè el sr. Boluda, gens sospitós per altra banda de ser simpatitzant d’idees nacionalistes o independentistes (tots recordem la seua època de president del Reial Madrid fa uns anys), ha posat el dit a la nafra en assenyalar què el problema número un per als valencians, la principal causa (conjuntament amb les polítiques neoliberals aplicades pel Consell) què origina els nostres problemes de retallades salvatges i de sacrificis, és patir un espoli econòmic i un subfinançament crònics per part de l’estat espanyol, alhora que una vergonyosa discriminació d’inversions en infraestructures (ací tenim el cas del Corredor mediterrani, o el de les xarxes ferroviàries regionals quasi tercermundistes que patim, per no parlar-ne de l’etern peatge de l’A7…).

Caldria acabar ja amb la farsa d’aquesta autonomia, reduïda a una mera descentralització burocràtica, i plantegem-nos si val la pena continuar en un estat filo-tercermundista, jacobí i depredador, que està hipotecant greument el nostre futur com a societat.
Ni Estatut ni Autonomia… Estat i sobirania!

Patraix, València, a 4 de desembre de 2012.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Es busquen joves valencians ben preparats… però amb esperit d’aventura!

0

Potser un detall important se li està escapant a la Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació de la Generalitat Valenciana, què està treballant en un projecte bilateral amb la regió alemanya de Saxònia Anhalt amb el propòsit de potenciar la Formació Professional dual.
Aquest projecte preveu que una part d’aquesta formació es faça en el propi mercat laboral, es a dir a Alemanya, millorant així l’ocupabilitat dels estudiants valencians que no troben feina a casa.

La Consellera María José Català, que s’ha reunit aquesta setmana amb responsables institucionals de Saxònia a la ciutat de València per “establir canals de col.laboració per a l’intercanvi d’informació, coneixements i oportunitats d’ocupació“, va explicar que l’objectiu d’aquesta segona trobada amb les autoritats alemanyes ha estat “elaborar un projecte de cooperació interregional per millorar l’ocupabilitat dels valencians a través de les empreses alemanyes i les cambres de Comerç de Hannover i Magdeburg“.
Així mateix va declarar que “A la cimera celebrada aquesta setmana hem propiciat un acord amb la regió de Saschen-Anhalt per fer intercanvi d’experiències i assessorament en la implantació de la FP dual i alhora aconseguir a través de les cambres de comerç propiciar que els alumnes de la nostra FP pugen realitzar la seua estada de formació en centre de treball en empreses alemanyes“.

Prop de 1.500 empreses alemanyes participaran en el projecte a través d’un portal web institucional creat per la regió de Saxònia-Anhalt que funciona com una xarxa social per posar en contacte a candidats valencians amb les empreses que demanden treballadors.

No obstant això, un detall important sembla se li ha passat per alt a la nostra Consellera d’Ocupació… Ha tingut en compte l'”esperit aventurer” dels joves valencians que s’acolliran a aquest projecte?
Perquè si no és així, aquest projecte està abocat al fracàs més absolut
.

I ho dic amb coneixement de causa, sabedor de les sucoses declaracions de la Secretària general d’Immigració i Emigració espanyola, na Marina del Corral, que va declarar la setmana passada que l’emigració juvenil es deu també al “impuls aventurer de la joventut“. “És cert que la situació interna se suma a aquesta capacitat de mirar a l’exterior, però considere desvirtuats els discursos que sostenen que l’eixida de treballadors qualificats espanyols està estricta i únicament vinculada a la situació de crisi…” … “… i per què no dir-ho, a l’impuls aventurer de la joventut“, va dir.

Ja sap vostè, senyora Consellera, fan falta joves valencians ben preparats però també ansiosos de córrer aventures, a l’estil d’Indiana Jones!

I parlant ara seriosament… com és possible que una senyora que ocupa aquesta posició diga barbaritats com aquestes, i més considerant que més del 50% dels nostres joves estan a l’atur, i amb unes perspectives molt roïnes de trobar feina a casa nostra?

Fins a quan tindrem que suportar els desgavells d’aquests cromagnons polítics espanyols?

Patraix, València (L’Horta), a 3 de desembre de 2012.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

El Conseller valencià d’Economia, Máximo Buch, i la síndrome de Peter Pan.

0

És el que ens faltava ja als valencians. A més de tindre corruptes i imputats en el govern de la Generalitat, ara els tenim també amb la síndrome de Peter Pan.

De una manera una mica socarrona, ara vos explicaré el perquè.

La setmana passada el Conseller d’Economia, Indústria i Comerç del País Valencià, Máximo Buch, va respondre a unes preguntes que li va realitzar un empresari durant la clausura d’una trobada empresarial celebrat a Fira València “Internacionalització amb marca: claus per a la competitivitat”, al que van participar representants de firmes com Porcelanosa, Lladró, Keraben, Fermax, Mustang, Pikolinos, Gioseppo, Dulcesol, Profiltek, Istobal, Vicente Gandia o Power Electronics.

El Conseller va respondre a l’empresari que considerava clau per restablir la imatge del País Valencià que “es recupere la confiança en el sector públic mitjançant la puntualitat en el pagament. Ningú es pren seriosament a un morós i ara mateix l’Administració pública (valenciana) és morosa perquè paga, però ho fa a 600 dies o més“.
Va considerar que tot i els esforços actuals per recuperar la confiança, “el canvi més rellevant” amb vista a restablir la imatge de l’autonomia es produirà quan comencen a “pagar com toca. L’important és pagar com toca“, va recalcar.

Segons la seua opinió, és fonamental resoldre els problemes financers de l’Administració, ja que “generen una pèssima imatge” amb “gent protestant” i “gent que no cobra“, punt en el qual va al.ludir al tancament de farmàcies i als impagaments a instituts tecnològics.

A més va assenyalar que la Generalitat “ho està fent bé, però és com el xiquet revoltós que el professor li pren mania i encara que faça els deures i se sent a la primera fila, ja li té mania“.

Aquesta afirmació feta pel Conseller d’Economia, quan parla d’un “xiquet revoltós a qui el seu professor li ha pres mania” (sic), em va resultar com a minim, si més no, xocant, ja que era evident que el xiquet revoltós a qui es referia era ell mateix (o potser tots els valencians), i el professor, òbviament, era el govern de madrid.

Tenim un Conseller que pateix la síndrome de Peter Pan???

A més d’això, el conjunt de les seues declaracions em van resultar també especialment xocants quan vaig recordar que fa tan sols unes setmanes, el Vicepresident del Consell, José Ciscar, i l’ara dimitit i imputat Conseller d’Hisenda, José Manuel Vela, li havien ensenyat les dents al govern espanyol, dient coses com que el govern valencià no estava disposat a aguantar «ni un any més aquest model de finançament», al qual varen qualificar d’intolerable i injust…
Perquè, efectivament, fa tan sols un mes els Pressupostos Generals de l’Estat que va aprovar el PP per al 2.013 reduien en un 35% la inversió consignada per al País Valencià aqueix any, tot i els esforços d’Alberto Fabra d’aconseguir 144 milions d’ euros d’inversió addicional, que el PP va despatxar amb uns ridículs i humiliants 100.000 euros.

Amb tan sols un mes de diferència, ens trobem ara unes declaracions d’un dels consellers de més pes dins del govern de la Generalitat en les què s’auto-immola i s’auto-qualifica de “xiquet revoltós” per resultar ser la valenciana l’Administració pública més morosa de tot l’estat espanyol (així apareix a les dades del Ministeri d’Hisenda fetes públiques el passat 30 d’octubre, en què es reflecteixen que el País Valencià té pendent de pagament un 13,99% del pressupost global de l’any 2012, el percentatge més alt en el conjunt de les comunitats autònomes de l’estat), però no obstant això, no fa cap menció al fet que el nostre territori siga el pitjor finançat de tot l’estat espanyol, ni tampoc a les principals causes què han provocat aquesta situació.

Perquè en el cas del País Valencià és dóna una situació inèdita al nostre entorn: que un territori amb una renda per càpita inferior a la mitjana estatal (més o menys una mica per sobre de l’entorn del 90% a l’última dècada, segons les dades del Ministeri d’Economia espanyol) no només no siga receptora, sinó que siga contribuent neta, i en quanties més que apreciables.

Ja abans de la reforma de 2002 al País Valencià era la comunitat autònoma pitjor finançada. I els posteriors canvis del sistema no han revertit aquesta “estranya” situació. Abans be, al contrari, han agreujat l’efecte.

Les xifres canten: la mitjana del conjunt 2002-2008 situa al País Valencià en el 90,20% de finançament respecte a la mitjana espanyola (només les Balears, amb el 89,08%, està per darrere), mentre que una comunitat autònoma com Cantàbria, amb una renda per càpita similar a la valenciana, rebia un finançament per habitant equivalent a un 120,56%.

I la història és repeteix amb el nou model posat en marxa el 2009.
El País Valencià, segons dades del Ministeri d’Hisenda espanyol, va obtindre aquest any finançament per uns 1.900 euros per habitant, el que representa uns 200 euros menys per habitant que la mitjana, i 600 euros menys que la comunitat millor finançada (de nou Cantàbria, amb 2.500 euros per habitant i any).

Però si el finançament autonòmic genera un brutal perjudici per als valencians, el repartiment de les inversions que fa l’Estat al nostre País acaba per rematar la feina.

Així, un territori que compta amb el 10,8% de la població del conjunt de l’Estat i que representa un 9,8% del PIB, ha rebut inversions estatals equivalents al 5,69% de la inversió total (període 1997-2000), al 6,63% (període 2001-2004), al 6,87% (període 2005-2008) i al 4,87% (període 2009-2011)!

Una dinàmica que continua i s’agreuja encara més i més en els Pressupostos generals de l’Estat per al 2013, tal i com he esmentat adés.

És a dir, que no només és transfereix a la Generalitat Valenciana menys diners que a altres per prestar els mateixos serveis, sinó que, a més, l’Estat inverteix de manera extraordinàriament garrepa i discriminatòria en el territori valencià.

Però això no és tot…

Per acabar d’arreglar-la, aquestes quantitats no només estan per sota de la mitjana sinó que també són sensiblement inferiors a les aportacions realitzades pels valencians. Les balances fiscals realitzades respecte de la situació del País Valencià mostren un dèficit d’entorn del 6% del PIB valencià, quan és te en compte l’efectiva territorialitat de les inversions… un espoli, un atracament a mà armada institucionalitzat!!!

I de quants diners parlem?

Doncs estem parlant d’uns 6.000 milions d’euros, i convé recordar que la Generalitat valenciana opera amb un pressupost anual que es situa a l’entorn dels 15.000 milions.
O, si ho volem expressar en termes de deute i dèficit de les finances valencianes, estem parlant que de l’enorme forat del Govern valencià d’un 3, 47% a 2010, hauria passat a tindré un superàvit d’un 2,85% del PIB!

Però de tot això, el senyor Màxim Buch no va dir res en les seues declaracions davant els empresaris allà reunits. Va reconèixer, sense més, ser un xiquet revoltós i la voluntat de mostrar una bona actitud per tractar d’agradar i fer canviar l’opinió que té d’ell el seu mestre, Mariano Rajoy.

Tota una demostració de vassallatge i de submissió davant la metròpoli!.

Vergonya, senyor conseller, vergonya!

Patraix, València, a 2 de desembre de 2012.

Publicat dins de General | Deixa un comentari