EL RACO DEL MENUT

per compartir recursos, debats i experiències

El cistell de la caputxeta vermella

6

La descoberta del color és un dels objectius que es planteja a l’etapa de l’educació infantil. Serà important disposar d’un bon grapat d’activitats dirigides per a aconseguir els objectius proposats. Els infants han de experimentar, manipular amb pintures, treballar amb barreges, utilitzar diferents recursos pictòriques…

Al primer cicle, és molt habitual celebrar les festes de colors on el protagonista només és un color i els nens i nenes van vestits únicament del color triat. En aquest cas, com a mode d’exemple, exposaré una activitat per treballar el color vermell.

EL CISTELL DE LA CAPUTXETA VERMELLA

Desenvolupament:

Introduirem l’activitat uns dies abans per treballar el color vermell. Explicarem als infants que ens portin fotogràfies i retalls de revistes d’aliments i objectes de color vermell. Repartirem una circular demanant col·laboració amb les famílies que deixarem a l’agenda o bé a la motxila de cada infant.

Els nens i nenes estaran en rotllana a la zona de la catifa, recordarem normes de convivència i de relació (fer silenci, aixecar la mà si volem parlar…) l’activitat començarà explicant el conte, variant lleugerament la versió i explicant que el color preferit de la caputxeta era el vermell i que anava recopilant tots els objectes i aliments que veia d’aquest color i els anava guardant dins del seu cistell. Però, un dia anant pel bosc es va trobar al llop ferotge i li va prendre tot el que duia dins del cistell. Tot seguit, l’educador/a treurà un gran cistell i preguntarem als nens i nens; Ajudem a la caputxeta a omplir el cistell?

Cada infant mostrarà les fotogràfies i els retalls que ha portat de casa i anomenarem què és i si coneixen aquell aliment/objecte.

L’educador, també pot aportar fotogràfies pròpies amb altres colors, per tal d’afavorir la discriminació amb altres colors.

Tot seguit, farem un mural amb tot el material que tinguem i amb el titol següent “El cistell de la caputxeta”.

Objectius:

  • Preparar l’activitat conjuntament amb la família
  • Escoltar antentament el conte
  • Ampliar vocabulari amb els diferents aliments i objectes
  • Discriminar el color vermell de la resta de colors
  • Utilitzar divesos llenguatges: verbal i plàstic

Recursos:

  • Conte Caputxeta vermella amb imatges
  • Cistell
  • Retalls i fotogràfies
  • Paper d’embalar
  • Pintura vermella

Avaluació:

  • Mostra interès en l’activitat?
  • Ha participat conjuntament amb la família?
  • Ha escoltat el conte atentament?
  • Participa a la conversa?
  • Respecta el torn de paraula?
  • Escolta els seus companys?
  • Reconeix el color vermell?
  • Aprèn noms nous?
  • Discrimina el vermell d’altres colors?

 

ML.

Publicat dins de Plàstica i etiquetada amb | Deixa un comentari