EL RACO DEL MENUT

per compartir recursos, debats i experiències

Arxiu de la categoria: Càlcul

Petits negociadors

4

Tal i com comentava fa setmanes en l’article “Matemàtiques per a petits” a l’etapa de l’educació infantil podem començar a iniciar els infants en uns primers càlculs matemàtics per treballar-ho seria adequat portar a terme un racó d’una botiga d’un mercat o qualsevol establiment que afavoreixi el joc simbòlic.

L’activitat que a continuació exposo està dirigida per infants de 5 i 6 anys (P5).

Títol activitat: 

  • Petits negociadors

Objectius:

  • Aplicar diferents estratègies de càlcul en operacions matemàtiques com sumar i restar
  • Potenciar el llenguatge logicomatemàtic següent: afegir, treure, repartir i agrupar

Desenvolupament:

L’activitat es portarà a terme en un racó que tindrem a l’aula simulant un mercat, amb una prestatgeria amb diferents productes i organitzat segons la categoria de cada producte (productes de neteja, fruites i verdures, begudes…) L’educador estarà present durant l’activitat  per si els infants necessiten ajuda, però no dirigirà l’activitat. Es farà en petit grup (5 infants) dels quals dos faran de venedors i els altres de compradors. Al cap d’una estona es canviaran els papers per tal de que tots els infants puguin passar pels mateixos rols.

Els hi explicarem que tindran un pressupost màxim de 10 euros -repartides en monedes de 1,2,3,4 i 5 euros) i amb aquests diners hauran de comprar el màxim de possible de productes passant per totes les seccions del mercat. Entre ells hauran de restar i sumar les diferents operacions matemàtiques. Els productes estaran ben etiquetats amb el preu corresponent.

Avaluació:

Indicadors:

      • Mostra interès per l’activitat
      • Participa amb iniciativa
      • Li agrada fer de comprador
      • Li agrada fer de venedor
      • Sap fer càlculs per poder realitzar la compra
      • Compra el màxim de productes possibles amb els diners que té
      • Sap fer calculs per poder realitzar la venda
      • Compra variat
      • Ha tingut dificultats per realitzar l’activitat
      • Ha gaudit amb l’activitat proposada

MOLT / BASTANT / POC

ML

Publicat dins de Logicomatemàtica i etiquetada amb | Deixa un comentari