Neigà

Descobrint les Illes Canàries

Silenci, es reflexiona

Amb motiu de les eleccions de demà, i com a element de reflexió (ja que avui és el dia que toca fer-ho), m’he entretingut a entrar als programes electorals de les principals forces polítiques i reproduir algunes de les propostes que en fan en matèria de transport ferroviari.

Convergència i Unió: “Una Catalunya més hiperconnectada”

 

* Seguirem apostant per un model de transport públic potent al servei de la qualitat de vida de les persones, de l’economia, de la funcionalitat de les nostres ciutats i que contribueixi a l’estalvi energètic, la qualitat de l’aire i la reducció de gasos amb efecte d’hivernacle.

* Prioritzarem les inversions en la millora de la xarxa de rodalies i territorials, les més utilitzades per la ciutadania.

 

PSC: “Sostenibilitat: obligacions i oportunitats econòmiques”

 

* Tornar a fer de les polítiques de transport col?lectiu una política social i de cohesió territorial i de protecció mediambiental.

* De manera especial, durem a terme una aposta progressiva i continuada pels serveis ferroviaris, desenvolupant i ampliant els acords dels traspassos de regionals i rodalies, negociant més recursos amb l’Estat i exigint-li el  compliment de les inversions compromeses (Pla de Rodalies 2008-2015, etc.).

 

PP

 

* Mejoraremos las infraestructuras viarias, ferroviarias, portuarias y energéticas, como factor esencial para el desarrollo económico y la mejora de la competitividad de las empresas catalanas.

* Impulsaremos la ejecución pendiente del metro del Vallès, tanto en Sabadell como en Terrassa; periodificaremos, de acuerdo con las circunstancias actuales, la ejecución de la línea 9 del Metro; implantaremos el servicio de Cercanías ferroviarias en Tarragona i preveremos el de Girona y Lleida, y garantizaremos y potenciaremos la conexión de Cercanías a las terminales aeroportuarias.

 

ERC: “Per una xarxa eficient i de proximitat”

 

* Vertebrar la mobilitat quotidiana amb un sistema de Rodalies global al conjunt de les arees metropolitanes de Girona, Tarragona, Lleida i Barcelona.

* Consolidar una xarxa de transport ferroviari de mercaderies segregada de la xarxa convencional, que es vertebri a partir del Corredor Mediterrani, amb connexions directes amb els ports de Tarragona i Barcelona.

* Planificar les inversions en la construccio de la xarxa orbital ferroviaria, el desdoblament de la xarxa del Maresme, la modernitzacio de les linies regionals dels eixos Barcelona-Manresa-Lleida, Barcelona-Igualada-Lleida, Tarragona-Tortosa-Mora-Lleida. I la construccio de la linia d’alta velocitat entre Vandellos i Valencia.

 

ICV-EUA: “Mobilitat, infraestructures de mobilitat, transport”

 

* Revisar i actualitzar, ajustant-los a la situació econòmica de crisi, els diferents Plans Directors d’Infraestructures de transport i mobilitat,tant al conjunt de Catalunya, com a la Regió Metropolitana de Barcelona i als entorns metropolitanes de Lleida, Tarragona, Manresa-Catalunya Central, Girona i Tortosa-Terres de l’Ebre, per tal de prioritzar les infraestructures ferroviàries de més fàcil execuciói menor cost, per tal de fer créixer el nombre de persones i de mercaderies transportades en sistemes ferroviaris.

* Centrar els esforços en la millora i extensió de la Xarxa Catalana de

Ferrocarrils, que integri tots els sistemes ferroviaris que transcorren per Catalunya,amb plenes competències per la Generalitat de Catalunya, així com reclamarem competències i recursos més grans de l’estat per poder planificar, executar i gestionar les infraestructures ferroviàries, estacions, etc.

* Ampliar i millorar el sistema de rodalies de la Regió Metropolitana de Barcelona, amb increment de freqüències i millora de la qualitat del servei i implementació de trens semidirectes —com per exemple en trajectes tan estratègics com Vilafranca del Penedès i Manresa-Barcelona en hores puntes— a l’efecte del qual donarem prioritat a aquelles actuacions de cost econòmic més petit i màxima aportació a la millora del sistema.

* Completar amb caràcter urgent l’accés ferroviari a l’aeroport del Prat —terminal 1—i al port de Barcelona,amb ample internacional; el túnel de maniobres dels FGC a la plaça de Catalunya per millorar la freqüència i la qualitat del servei del metro-Vallès, així com completar les prolongacions de FGC a Terrassa i Sabadell.

* Crear o estendre el sistema ferroviari, a través de rodalies-Renfe, tren-trams o tramvies a totes les àrees metropolitanes de Catalunya, tant a la regió de Barcelona com als entorns metropolitans de Lleida, Tarragona, Manresa-Catalunya central, Girona i Tortosa-Terres de l’Ebre.

 

Ciutadans: “Infraestructures i transport

 

* Donarem suport a la construcció d’infraestructures de transports i comunicacions que facilitin un trasllat més econòmic i competitiu de mercaderies, això implica la construcció d’infraestructures ferroviàries amb ample de via europeu i la complexió del mapa de centres integrats de mercaderies, per tal de fer de Catalunya el centre logístic del sud d’Europa i del Mediterrani.

* A l’àrea metropolitana de Barcelona: completarem la línia 9 del metro; les obres dels FGC a Terrassa i Sabadell; i demanarem a l’Estat l’acceleració de l’execució del Pla de Rodalies, entre elles la connexió del tren amb l’aeroport del Prat.

* Promourem la construcció dels trams Trinitat Vella-Trinitat Nova de la L3, La Pau-Sagrera de la L4 i Fondo-Pompeu Fabra de la L1 del metro de Barcelona.

 

Solidaritat Catalana per la Independencia: “Transport i mobilitat”

 

* Prioritzarem la millora del nucli de rodalies de Barcelona, i la creació dels nuclis de rodalies de Tarragona, Girona, Lleida i Tortosa, que faciliten el dia a 2700 dia de gran part de la societat, eviten emissions contaminants i el col·lapse de la xarxa de carreteres. També caldrà apostar per una millora dels trens regionals per garantir la mobilitat arreu del territori, especialment en aquelles línies amb una menor freqüència o que han patit retallades de servei.

* Prioritzarem la finalització de l’execució de determinats trams de la L9/L10 del Metro de Barcelona, relacionats amb la Zona Franca i l’Aeroport, la L4 fins a La Sagrera així com la L3 fins a Trinitat Vella

* Prioritzarem la finalització de l’execució de determinats trams de la L9/L10 del Metro de Barcelona, relacionats amb la Zona Franca i l’Aeroport, la L4 fins a La Sagrera així com la L3 fins a Trinitat Vella.

* Promourem la conversió total de les vies ferroviàries d’ample ibèric a ample 2710 internacional des del primer moment que es pugui intervenir sobre la xarxa ferroviària actualment titularitat d’Adif. La conversió progressiva començarà pels trams que permetin millor benefici (enllaços, empreses, grans línies) i contemplarà també el desdoblament dels trams de via d’ample mètric (Súria-Martorell-Castellbisbal-Port) que ho puguin necesitar.

[Imatge: www10.gencat.cat]



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de General per jorcas | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent