Preparem l’arribada del…hivern!
A proparem als infants al hivern, que coneguin el canvi de paisatge, el clima, les tradicions i festes populars com el nadal, els colors típics, poemes, cançons…tot això ho farem a través d’un power point del qual farem un visionat per posar els infants amb coneixement.
Per treballar els colors típics (colors freds com el blau, blanc, gris, negre, lila…) es pot fer un treball manipulatiu amb imatges, objectes amb aquesta gamma de colors.
Tot seguit podem passar a fer una activitat que desenvoluparé per a infants a partir de 20 mesos.
EL VESTIDOR
2.Relacionar les peces de roba i objectes amb la seva utilitat
3.Adquirir autonomia en el vestir i desvestir, dominant cada cop més el seu propi cos
4.Participar amb iniciativa i seguretat en ell mateix
5.Gaudir de l’activitat proposada
Explicarem que en aquest racó tindrem diverses peces de roba i complements.
De forma rotatòria cada nen podrà treure del bagul una peça de roba o complement que més li cridi l’atenció i direm què és, per a què serveix, de què està fet, a quina part del cos es posa…L’infant se la posarà i podrà gaudir lliurament de l’activitat. Un cop que tots els nens i nenes s’hagin estat provant-se tota la roba, recollirem el material i el deixarem al seu lloc.
2 Educadors. Un ajudarà a l’infant a vestir-se i l’altre estarà per la resta d’alumnes.
1. Els infants s’han implicat i han participat a l’activitat?
2. Coneixen les característiques de l’hivern?
3. Coneixen les diferents peces de roba?
4. Saben per a que serveix les diferents peces de roba?
5. Tenen preferència per un tipus de roba?
6. S’han posa’t tota la roba?
7. Han gaudit amb l’activitat?
ML.