VIA A VIA

El món del transport sobre vies i per cable. Bloc de Jordi Casadevall

8 de gener de 2022
0 comentaris

Tres aniversaris feliços; un altre, no tant

El 2022 es compliran cinquanta anys de la inauguració de dos metros. El proper 1 de març farà mig segle que començà a operar la línia U1 del de Nuremberg. Actualment aquesta línia (dreta) és l’única de la ciutat amb conducció no automàtica. Al seu torn, el 16 de desembre del 1972 es posà en marxa la línia blava, la primera del metro de Yokohama (a sota).

En l’any que comença també tindrem ocasió de rememorar els vint-i-cinc anys de servei d’altres dos suburbans, també de ciutats asiàtiques. El 28 de juny de 1997 començà a operar a Canton (o Guangzhu) la primera línia del metro, amb cinc estacions, un inici modest d’una xarxa que actualment és de les més tupides del món (a sota). Finalment, el 26 de novembre farà  un quart de segle que roda la línia 1 del metro de la ciutat coreana de Daegu. Una línia aquesta marcada per la tragèdia: durant la seva construcció (1995), una explosió de gas ocasionà 103 morts i, anys més tard (2003), un boig va llançar en un vagó una ampolla en flames, causant 198 víctimes. Els coreans, gent pràctica, decidiren
crear un parc temàtic per commemorar els luctuosos fets i alhora conscienciar els visitants de la importància de la seguretat en els espais més concorreguts.

[Imatge de dalt: simpàtica representació dels tres tipus de tren (convencional i monorail) del metro de Daegu; imatges: deviantart.com, mapa-metro.com, chinadiscovery.com]

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!