Píndoles de campanya: pujar al carro

Que aquesta campanya no passarà a la història en cap sentit, no és una novetat. Però si ho haguéssim de concretar en una imatge concreta, aquesta seria la desganada publicitat del partit que totes les enquestes, cuinades o no, donen per guanyador absolut. El Partit Popular (que és tan popular com socialista o obrer ho és el PSOE) presenta uns cartells d’un color blau que ja no espanta ningú, amb les cares del Mariano i l’Alejandro, caps de llista de Madrid i Tarragona, respectivament. L’eslogan, “Suma’t al canvi”, remet a un subliminal “Puja al carro guanyador, tio”, adreçat a aquests electors que són l’equivalent a aquells que van a cridar a Canaletes quan el Barça guanya una copa però que en diuen pestes guan perd un partit.

No votaran el PP perquè siguin de dretes o perquè es sentin espanyols o perquè vulguin un canvi. El votaran per experimentar la satisfacció personal i íntima, però també ridícula, de saber que han guanyat ells. Podran dir el mateix que va dir una vegada Pío Cabanillas, aquell polític gallec tan gallec: “hem guanyat nosaltres, el que passa és que no sé qui som nosaltres”.

Però que no es facin il·lusions: les poltrones ja estan repartides de fa prou temps.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *