Broquetes de fruita
Durant dues setmanes podem programar a l’aula una unitat didàctica per treballar aquesta estació.
Utilitzarem el mateix procediment que les anteriors estacions. Posarem en situació als infants explicant en que consisteix la primavera, canvis de paisatge, clima, fruites típiques, tradicions i festes populars…en concret desenvoluparé una activitat per portar a pràctica aquesta primavera.
BROQUETES DE FRUITA
OBJECTIUS:
1.Conèixer els diferents aliments que s’utilitzen per aquesta època del any
2.Experimentar la percepció d’estímuls sensorials a partir de la manipulació d’aliments
3.Habituar-se a tenir cura dels elements del marc natural i social que té al seu abast
4.Iniciar-se en l’adquisió de vocabulari nou relacionat amb la primavera
5.Habituar als infants a la ingesta de fruita
6.Discriminar els diferents sabors que tenen les fruites
DESENVOLUPAMENT: Convidarem els nens i nenes a seure en rotllana i tot seguit es fara la presentació de “Broquetes de fruita“.
Mostrarem diferents làmines mostrant les diferents fruites perquè els nens i nenes es vagin familiaritzant. Tot seguit els informarem que anirem al mercat central de la ciutat a comprar per després arribar a l’aula i elaborar unes broquetes de fruita! Els infants seran partíceps en la compra de fruites al mercat i ens ajudaran a escollir aquelles fruites que utilitzarem per fer les broquetes. Al ser una activitat fora de la llar, previament s’avisarà a les famílies demanant permís i sol·licitant que cada infant vagi amb la samarreta del centre per poder ser identificat. Des de la llar, es repartirà una insignia amb el nom i telèfon de contacte per cada infant.
Un cop que haguem fet la sortida, arribarem a l’aula i procedirem a l’elaboració, les educadores començarem a netejar, pelar i tallar la fruita davant dels infants i ensenyar-los hàbits d’alimentació (rentar-se les mans, seure bé…) conjuntament podrem fer la preparació de broquetes, els nens i nenes podran tocar, manipular la fruita i amb un pal enfilaran les fruites que els educadors hagin escollit dintre del bol.
Un cop finalitzada aquesta part, començarem amb la part sensorial i els nens i nenes tastaran les broquetes i descobriran nous sabors (àcid-dolç-amarg)
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT:
Es tindra en compte l’alumne/a que pateix al·lèrgies alimentàries.
RECURSOS MATERIALS: -Làmines amb dibuixos de fruites
-Fruita neta i de temporada (maduxes, cireres, meló, taronges…)
-Broquetes de plàstic sense punxa
-Bols de plàstic per guardar la fruita
-Plats de plàstic per servir la fruita
-Tovallons de paper
-Coberts (si s’escau)
-Davantals d’adult i de petits
RECURSOS ESPACIALS i TEMPORALITZACIÓ: L’aula de la classe. S’utiltizarà una moqueta o matalàs per fer la presentació de “Broquetes de fruita“, hi haurà una sortida al mercat central i utilitzarem les taules de l’aula per fer el taller.
Està previst que la sessió duri aproximadament tot el matí.
AGRUPAMENT: Tot el grup
AVALUACIÓ: 1. Els infants s’han implicat i han participat a l’activitat?
2. Han manipulat els diferents aliments?
3. Coneixen els diferents aliments típics de la primavera?
4. Han volgut tastar els diferents aliments?
5. Han gaudit amb l’activitat?
ML.