Veure Lluïsos a EBA no té preu
Aquest és el video de promoció. No tot és el futbol en l’esport del nostre país !
Fotografia: Seu dels Lluïsos de Gràcia a la Plaça del Nord. Entitat fundada l’any 1855.
Aquest és el video de promoció. No tot és el futbol en l’esport del nostre país !
Fotografia: Seu dels Lluïsos de Gràcia a la Plaça del Nord. Entitat fundada l’any 1855.
En els díes següents van estar enviant missatges per la ràdio de l’avió. Es van rebre senyals per part de navegants propers a l’illa, avui coneguda, com Nikumaroro, de la República de Kiribati. Una setmana després de la desaparició del vol, la Marina dels EE.UU. van anar fins a Nikumaroro. Feia ja uns díes que no es rebíen senyals i les marees i les corrents es van engolir l’avió fins al fons del mar. Els Marines i l’equip de rescat no van veure cap avió ni cap senyal de vida humana. Van pensar que totes les illes estaven deshabitades i van marxar.
El dia 19 de juliol de 1937 i després de cercar infructuosament les restes de l’avió i a Amelia Earhart i Fred Noonan, van decidir posar fí a la recerca, la més costosa i gran que s’havia fet fins aleshores; més de 3.000 persones, 10 vaixells, 102 avions i un nombre indeterminat d’avions del Japó. Un cost de més de 4 milions de dòlars i una àrea de recerca de més de 250,000 milles quadrades.
L’any passat el TIGHAR (The International Group of Historic Aircraft Recovery) va confirmar definitivament les troballes que havíen descobert al llarg dels anys (mai s’ha deixat de fer recerca de l’avió ni dels cossos de l’aviadora i el seu navegant), i de 120 objectes, 57 han estat avaluats com a restes confirmats dels dos intrèpids aventurers, trobats a l’illa de Nikumaroro. Dos nàufrags que ara se suposa van sobreviure un temps en aquest illot deshabitat, restes com vidres, ossos de tortugues i ocells, peix, closques de musclos, fragments d’ossos humans, botelletes de cosmètics i cremes, defecacions d’origen humà.
La possibilitat de trobar els cossos i l’avió és encara possible. La llegenda continúa. Es creu que sí que van sobreviure, sols, en aquesta illa en mig del Pacífic, sense aigua potable i molt poca vegetació, esperant sempre l’aigua de la pluja.
El pensar que Amelia Earhart i Fred Noonan van poder viure, una setmana, dues, un mes, dos mesos, encara fa més gran la llegenda d’un viatge de volta al món en un avió de dos motors i que mai va arribar al seu destí.
Amelia Earhart va ser una dona extraordinària, la primera en volar sola l’Atlàntic, com també el Pacífic i el seu projecte de volta al món va ser tot un desafiament. Avui 2 de juliol fa 75 anys que el seu avió Lockheed Electra va fer un aterratge d’emergència en un illot del Pacífic i mai més es va saber res d’ella ni del navegant Fred Noone.
Aquest va ser el projecte de fer la volta al món.
En desaparèixer Amelia Earhart ha estat viva i morta a la vegada. Després de 75 anys encara avui molta gent es pregunta on és.
Amelia Earhart va lluitar per fer el que més estimava en un món masculí. Ella com a dona va arribar a ser una pilot extraordinària i el vol des de Los Angeles fins a l’illa de Nikumaroro ha estat i és una fita que molt poques persones podíen dur a terme.
Fotografia: Amelia Earhart i el seu avió Lockheed Electra.
Arxiu: Mapa de l’etapa del vol Lae-Howland islands i la localització de l’illa Nikumaroro.
Illa de Nikumaroro.
Pot de crema de bellesa que s’ha trobat i que correspòn a la mateixa que Amelia
Earhart utilitzava.
Una orquídia d’un indret de l’altra punta de món. Bellesa i vida.