[Setmana 37/2018] Avenços i pendents, inici de curs a Badalona

[Setmanalment envio als meu canal de Telegram un resum de l’actualitat local des de la perspectiva del govern de Badalona i d’ERC, el partit que represento. Aquest és el contingut de la setmana 37 de 2018]

Dies intensos de represa de curs polític… i escolar. A continuació alguns enllaços per ampliar informació si us ve de gust i us interessa.

✏️ Inici de curs escolar a Badalona, reptes i mancances: http://ow.ly/Of0V30lNJSD
👶 Dèficit 0-3, avenços i pendents: http://ow.ly/CJU930lNJVy
✊️ Un resum personal de la Diada: http://ow.ly/lxub30lNJQu
🚧 Obertura de pliques del projecte de parc a Can Bada: http://ow.ly/ioZm30lNTay
💪 Campanya l’Escola t’acompanyi: http://ow.ly/EHza30lO3vS

📅 Aquí la meva agenda per als propers set dies: http://ow.ly/uLXG30lKKSc

Seguim!

Fer República des dels municipis: Badalona (Reportatge a la Humanitat)

Una de les infografies que es pot veure al reportatge.

Una de les infografies que es pot veure al reportatge.

El govern d’esquerres era més necessari que mai el 2015 per retornar les polítiques socials que havia desmantellat Albiol a Badalona; la defensa d’un habitatge digne i la lluita contra els desnonaments, liderades des de l’àrea del candidat d’ERC, Oriol Lladó, n’han estat un bon exemple. Ara, el PSC ha fet fora el govern de progrés de l’Ajuntament i, amb només tres regidors, el gestiona en solitari, després de la moció de censura pactada amb PP i C’s. El 2019 Esquerra vol retornar les polítiques republicanes a Badalona. Si vols continuar llegint el reportatge publicat aquest setembre a la Humanitat, mitjà propi d’ERC, clica en aquest enllaç.

[Setmana 36/2018] Una Diada amb interferències a Badalona

[Setmanalment envio als meu canal de Telegram un resum de l’actualitat local des de la perspectiva del govern de Badalona i d’ERC, el partit que represento. Aquest és el contingut de la setmana 36 de 2018]

Ester Franquesa, entre Jordi Ballesteros (esquerra) i Jordi Subirana.

Ester Franquesa, entre Jordi Ballesteros (esquerra) i Jordi Subirana.

“Sense Pompeu Fabra no seríem qui som. És natural que el reivindiquem dins la Diada, i més des de #Badalona. Vida i obra al servei d’un projecte obert de país.” Aquestes paraules d’Ester Franquesa, DG de Política Lingüística, obrien dimecres passat els actes de la Diada a Badalona, en una xerrada coorganitzada per Òmnium i l’Ajuntament. Una demostració de normalitat (enmig de l’excepcionalitat democràtica que patim!), malauradament, espatllada per les prohibicions que han afectat la tasca de dues entitats a la ciutat (ÒC i ANC) i sobre les quals ERC Badalona ha demanat explicacions a la Guàrdia Urbana (📝 veure nota de premsa).

Més coses que han destacat aquesta setmana a Badalona:

➖La reunió amb el Department d’Ensenyament sobre l’inici de curs escolar i els reptes pendents a la ciutat que es va produir dimarts. Celebrem el compromís del conseller amb els reptes de la ciutat, però estarem molt a sobre de la molta feina pendent que tenim i dels tràmits que encara ha de fer el govern municipal. Aquí més informació i en aquest enllaç podeu repassar l’excel·lent reportatge que sobre el tema hi dedica l’Independent.
➖La licitació iniciada dijous per 124.000 euros del contracte de reposició de mobiliari urbà a Badalona, fruit d’una feina de mesos pel govern en què vam participar com a Continua llegint

Una plaça Trafalgar que recupera itineraris de ciutat

Render nova plaça Trafalgar des de la carretera Antiga de ValènciaAquest mes d’agost s’ha començat a contractar la primera fase de reforma de la plaça Trafalgar (📍accediu al projecte), al cor de #Llefià. Una plaça més accessible i que millora la connexió entre la part baixa (Carretera Antiga de València) i alta (Torre Mena i Marquès de Sant Mori), recuperant ‘camí’ Santa Coloma.

La plaça Trafalgar és una de les places més vives i dinàmiques de #Badalona, i amb aquesta actuació guanya nous espais de relació (espai d’estada CAP, grada, zona jocs) i es connecta millor amb el barri. Aquí hi ha hagut un treball intens de l’Àrea d’Urbanisme que vaig dirigir fins al juny d’aquest any i el Districte 4, amb Dolors Sabater com a regidora especial, conjuntament amb el servei de projctes de l’AMB i la Comissió Urbanisme de #Llefià. Ara està en marxa la primera fase, amb pressupost de 1,5M, però s’ha treballat un projecte ampli que inclou altres fases. Va ser una de les prioritats del govern en q vam participar com a ERC junt Guanyem i ICV/EUiA a #Badalona. Estem contents que vagi fent camí. Continua llegint

Carretera de Can Ruti, més segura i amb espai pel vianant; contractació ja en marxa

Publicada la licitació del projecte de reforma de la carretera d’accés a l’Hospital Germans Trias i Pujol (Can Ruti) a Badalona (📌 Anunci oficial). Són 1,5M d’euros que permetran recuperar el ferm, ara en molt mal estat i millorar la seguretat vianants i usuaris autobús. Es defineix un espai protegit pels que van a peu. Vam passar d’un projecte de ‘manteniment’ més o menys convencional, a una projecte que capgira el sentit d’aquest vial, fent-lo més amable, proper i ben connectat amb el gran capital natural i patrimonial de la nostra serralada de Marina.

La carretera de Can Ruti és un vial utilitzat diàriament per milers de persones i també és, de fa anys, un dels principals punts negres de la mobilitat a la ciutat. Les obres començarien entrat 2019, amb termini execució de 4 mesos. Les fotos, per cert, parlen per elles mateixes.

Com a govern (ERC, Guanyem, ICV-EUiA) vam prioritzar actuar-hi, anant més enllà del reasfaltat. Amb més detall, a continuació les solucions Continua llegint

Sèrie d’estiu… en construcció

Al meu perfil de Twitter @oriolllado podeu anar repassant el més destacat del blog aquests darrers mesos, només cal que cliqueu en el tuit adjuntat en aquest post per accedir al fil que resumeix els apunts. És una llista en construcció que mira d’aprofitar aquests dies d’agost, més tranquils i potser més apropiats per al repàs i l’anàlisi reposada, per subratllar projectes i línies de treball en marxa a Badalona. Malaruadament, moltes interrompudes o afectades després de la moció de censura pactada per PSC, PP i C’s que va acabar amb el govern de progrés en què participavem com a ERC, junt amb Guanyem i ICV-EUiA.

Radiografia de la mobilitat a l’àrea metropolitana

Il.lustració per a LV, obra de Pablo González.

Il.lustració per a LV, obra de Pablo González.

Lleuger descens dels moviments dels residents a la ciutat mentre que el transport públic segueix guanyant quota al privat, segons l’última Enquesta de Mobilitat en Dia Feiner (📊 accedir a les dades). Al voltant d’aquestes dades, dos breus apunts:

Per a qui pensem les nostres ciutats? Anar a peu continua sent el mode de desplaçament majoritari, i el transport públic manté la línia de creixement respecte vehicle privat. Tenim marge per ser més valents quant a una #mobilitat més sostenible.

A la primera corona (on hi ha #Badalona) l’ús del vehicle privat és sensiblement superior que a la ciutat de Barcelona, i també hi ha una ocupació més gran via pública per aparcament. Cal continuar avançant per extensió metro i per regular millor estacionaments.

Tornem-hi amb el 12 d’octubre…

És com d’un altre temps (vist el q ha vingut després); i tanmateix aquí, en part, comença a assajar-se una interpretació profundament restrictiva de la llibertat d’expressió i els drets polítics.

Tornem-hi amb el 12 d’octubre. Ara la fiscalia ens demana 15 mesos d’inhabilitació i una multa. En aquests moments, estem preparant el nostre escrit de defensa, previ a que es designi el jutjat que portarà el nostre judici i la data en què haurem d’asseure’ns a la banqueta d’acusats.

De les estratègies divergents en l’independentisme, reflexions al vol

Això es va enviar a totes les cases, abans del #21d. És evident q no va agradar a molts, però el plantejament seguit, ratificat a la conferència nacional, ha estat públic i defensat sense equívocs. (Via @trinitro)

De de les controvertides accions dels CDR en diferents partits, en especial per la seva significació a la seu d’ERC (📰 notícia al diari ARA), un seguit de reflexions, inicialment compartides a Twitter. Aquí van:

L’ensulsiada d’octubre i les eleccions en estat de xoc van fer que les diferències estratègiques de l’independentisme NO es poguéssin comptar bé en les eleccions. El 155 i la repressió judicial van mantenir excepcionalitat. Guerra pel relat, encara.

L’independentisme, que tant va excel·lir (potser tb abusar) en la gestió de les emocions, es confronta avui al seu mirall invers, la gestió de la frustració. En part, els CDR surten d’aquí. Alguns creuen que poden ‘pescar’ en aquestes aigües barrejades. Irresponsables.

La ‘unitat’ com la vam viure no tornarà per molt temps; això no està al caure; calen acords fora del perímetre; la independència no és només qüestió de desitjar-la i la política espanyola és encara un camp on fer feina. Sí, costa de pair. I per molts és indigerible.

El que ha passat avui ha estat depriment, però segurament no és tan greu, o no és més greu del que ja fa dies que passa, també en Continua llegint

Un port més ben connectat amb la ciutat

El mes acaba a #Badalona amb dues notícies molt importants:

✅ Dilluns es va aprovar el concurs per tenir redactat el projecte constructiu del pont damunt del canal del port. El Consell d’Administració de l’empresa municipal Marina Badalona el va adjudicar per 280.000 euros i s’adjudicarà abans d’acabar l’any. Les bases del concurs impliquen un canvi important en la manera com fins ara s’havia pensat el viaducte, ja que ara es planteja amb més accessos que se sumen als del canal. Concretament, es plantegen dos passos a Antoni Bori i al carrer Tortosa.
✅ Dimarts el #plebdn va autoritzar l’empresa municipal a adjudicar per 50 anys la parcel·la de la plaça de l’hotel. Ara només queda un tràmit al registre i que, presentada la nova documentació, la mesa de contractació faci l’adjudicació definitiva. Les obres podrien començar al llarg de la tardor vinent, amb un temps d’execució per a la plaça pública d’un any i pel que fa a l’hotel de dos.

Les dues notícies són fruit d’un treball de molts mesos i tenen un consens valuós de ciutat. Aquest mandat acabarà amb obres iniciades i amb l’acabament del projecte d’unió Port i Badalona definitivament encarat amb un projecte més obert a la trama urbana.

El govern d’ERC/Guanyem/ICV-EUiA a #Badalona va situar 3 canvis de pes en els seus tres anys de feina:

1⃣ Reduir efecte muralla del viaducte, previent accesos a Antoni Bori i Tortosa.
2⃣ Situar passera per vianants al Port a tocar Passeig Marítim, i desestimar la solució que fins ara hi havia i que implicava la interrupció del passeig, obligant al vianant a passar a l’altre costat de la via.
3⃣ No perdre propietat pública parcel·la hotel, que es cedeix en un dret de superfície de 100 anys (la finca de la plaça pública i de l’aparcament es donen en concessió de 50 anys).

Ple ordinari de juliol, pedaç pressupostari que no és suficient

Ens quedem sense pressupost, i amb una modificació pressupostària insuficient, un pedaç que no servirà per als interessos de la ciutat. El ple de juliol va certificar l’acabament del curs polític a la ciutat, sense notícia encara del pla de xoc pactat entre PSC-PP i C’s (que va donar lloc a la moció de censura), ni del programa de govern. La ciutat es mereix saber on va.

Mentrestant, continuïsme, encara que  dimarts van passar coses importants malgrat això; com la consecució del darrer tràmit al ple per a l’ajdudicació de la parcel·la de l’hotel o l’aprovació del nou contracte de manteniment a la via pública, amb una nova contracta que vam treballar molt.

En l’apartat de mocions, destaca el reconeixement que es farà als premiats de la Creu de Sant Jordi, gràcies al text proposat per ERC; o el suport al col·lectiu Mujeres Pa’lante o al CN Bétulo.

Aquí trobareu més informació:

La fragilitat de ciutats com Badalona en el clima de polarització

De la fragilitat que la polarització projecta a ciutats com #Badalona; dels mapes uniformes o les governabilitats possibles; del govern que ha de governar i d’unes eleccions avançades que serien una pèssima notícia. Això i altres coses en l’entrevista (📰 accedir a l’article) que m’ha fet en Joan Serra Carné per a NacióDigital.Cat.

Algunes idees:
➖ La fragilitat de l’àrea metropolitana en clima de polarització.
➖ No només parlar d’independència, evitar regalar espais.
➖ Eixamplar opcions de governabilitat, més enllà debat llistes.
➖ Assumir i desdramatitzar diferències estratègiques.

Espero que us interessi!

[Setmana 30/2018] Resolt finalment un dels principals punts negres en accessibilitat

[Setmanalment envio als meu canal de Telegram un resum de l’actualitat local des de la perspectiva del govern de Badalona i d’ERC, el partit que represento. Aquest és el contingut de la setmana 30 de 2018]

Va ser de les nostres primeres decisions de govern, just portavem uns mesos de mandat, però no va ser perquè sí (aquesta era una reivindicació molt i molt justificada amb anys de carrer), ni va ser la única pel que fa a accessibilitat. De fet a hores d’ara, coincidint amb la inauguració de l’ascensor d’Albert Llanes (📰 nota de premsa), entre la Salut i Llefià, està en curs la licitació (📂 anunci oficial) via Àrea Metropolitana de més de 2 milions d’euros en altres operacions per millorar l’accessibilitat als barris amb més pendents de la ciutat (sobretot als districtes 2 i 4) i que esperem que es puguin adjudicar en breu. Durant aquest mandat, a més, el departament de Projectes i Obres que vaig dirigir fins al juny d’aquest any va fer un estudi en aquesta part de la ciutat per determinar objectivament on era prioritari actuar Continua llegint

Necessària operació d’habitatge cooperatiu, entre Sant Crist i Bufalà

És una operació que lliga perfectament la col·laboració públic (l’Ajuntament és propietari del terreny) i privat (una fundació i una cooperativa sense ànim de lucre fan la promoció), i que la crisi havia deixat en suspens des de fa anys. Aquesta operació té lloc en un solar ara malocupat per un aparcament a sobre la Pineda, entre Bufalà i Sant Crist, just sota el nou estadi de futbol del CF Badalona. Aquesta operació està a punt de comercialitzar-se, pendent dels darrers tràmits administratius per a la concessió.

Implica:

✅ construcció de 56 pisos de protecció i de 80 de lloguer social.
✅ l’Ajuntament rep 4 pisos en propietat per a emergència habitacional.
✅ un gran espai d’equipament per al futur CAP.
✅ la urbanització d’una gran plaça.

Vam presentar el projecte al darrer consell de l’#Habitatge. L’Edifici Llevant (habitatge de Continua llegint