Voluntaris compromesos, #apunt

Si cliqueu en aquest enllaç accedireu a una sèrie de tuits encadenats de Jordi Calvís. A través d’aquestes piulades coneixereu o reconeixereu l’ Oriol Codina Puig, una de les peces clau de la mobilització de la Diada aquest any.

És de Badalona, per si no ho sabieu. Alguns vam tenir la sort de tractar-lo el#9N, com a referent de l’Assemblea al nucli local d’Ara és l’hora.

Gràcies, Oriol!

Mirar enrera és, de fet, una manera de mirar endavant

Memòria compartida. Mirar enrera és, de fet, una manera de mirar endavant, una manera de fer ciutat. Vegeu sinó aquesta notícia: els arxius històrics dels barris de #Badalona s’uneixen en un projecte per mostrar online els seus fons documentals. Aquests arxius compartits poden ser –de fet ja ho són, en bona part– instruments de cohesió i de construcció d’un relat de ciutat més fort i equilibrat.

A la ciutat tenim diferents arxius en marxa, una iniciativa ciutadana d’alt valor afegit, que compta amb la complicitat del Museu de Badalona. Us animo a conèixer la feina de l’Arxiu Històric de Llefià, del de Sant Crist o del de Dalt de la Vila.

Podeu accedir a la notícia, aquí.

Nou paviment i més espai per a vianants a la nova carretera de Can Ruti

carreteracanrutiNo ha estat fàcil, però avui, en el marc de la Setmana de la Mobilitat a Badalona, anunciarem una inversió del tot necessària a la ciutat. 1,5 milions d’euros per a millorar els accessos per carretera a l’Hospital Germans Trias i Pujol de Badalona. Més informació, aquí.

Els que hi heu passat o hi passeu sovint no cal que us expliqui la importància d’aquesta inversió, que hem acordat amb l’Àrea Metropolitana i el seu programa PACTE.

En els pròxims dies, un equip tècnic seleccionat per l’AMB començarà la redacció del projecte, que ha de donar resposta a les particularitats de la infraestructura, que passa per zones clarament diferenciades. En el recorregut d’aquesta via de comunicació hi ha zona industrial, vials que donen pas a urbanitzacions, entrades a pistes forestals i l’accés a tots els serveis vinculats a l’activitat sanitària i d’investigació de l’Hospital Germans Trias i Pujol i la resta d’operadors al sector.

La millora de la carretera va molt més enllà de la pavimentació (del tot necessària i urgent). En aquest sentit, volem que el projecte signifiqui un pas important en un canvi de fons en aquesta carretera, que a més del trànsit de vehicles, doni resposta a les moltes persones que la fan servir per caminar-hi, i que sigui, a més, una via que ens comuniqui millor amb la serralada i els seus tresors patrimonials. També s’aportaran solucions per fer més segures les parades dels autobusos.

La nostra idea és licitar el projecte el primer trimestre de 2017 i poder tenir l’obra acabada el segon trimestre de 2018.

Objectiu: mobilitzar pisos buits per al mercat de lloguer social

+ info: http://ow.ly/Gx83304oxDs 

Per aconseguir-ho al proper ple portarem una nova ordenança que ens permetrà aplicar allò que ja diu la llei de 2007 de l’habitatge, i que defineix sancions per als propietaris que a) tinguin la seva propietat desocupada permanentment per un període superior a 2 anys i que b) no s’acullin a cap de les exempcions previstes (per exemple que l’immoble estigui buit per raó de feina, litigi, dependència o que ja estigui inscrit en una borsa de lloguer).

Les sancions s’aplicarien —diu la llei— als propietaris que, malgrat haver-se verificat en un procediment administratiu que tenen un pis buit, es resisteixen encara a llogar l’habitatge.

L’ordenança que avui hem començat a treballar amb alguns partits de l’oposició (els que s’han presentat a la primera reunió) ens permet definir aquest procés de verificació. Aquest procés és clau, sense ell no podem fer valer la llei a la nostra ciutat. Ens posem en sintonia a altres ciutats metropolitanes, i comencem a normalitzar i a fer homologables les nostres polítiques d’habitatge, després de ser trista excepció al país.

Amb l’ordenança, també estem treballant una taxa, que s’incorporaria en el bloc d’ordenances fiscals, i que també es tractarà en el proper ple. Aquesta taxa s’aplicaria als propietaris que tinguin habitatge buit verificat.

Un parell de qüestions, que em sembla important destacar:

- Prioritzarem grans tenidors. L’objectiu del govern municipal és abordar la gran bossa d’habitatge buit detectada, que correspon als anomenats grans tenidors (bancs i fons d’inversió). El registre públic d’habitatge buit dels grans tenidors gestionat per l’Agència de l’Habitatge de Catalunya determina que hi ha uns 1300 pisos buits de grans tenidors a la ciutat. Estem enllestint un pla d’inspeccions que prioritzarà els primers l’obertura dels primers expedients en aquest àmbit.

- L’ordenança i la taxa, així com les posteriors sancions si s’escauen, no solucionen per si soles el repte de l’habitatge a Badalona. És important destacar aquí, l’augment substancial en el pressupost de l’Oficina Local de l’Habitatge (OLH), que ha d’oferir nous serveis, una part significativa dels quals al suport al sistema de lloguer. No només això, la nova OLH oferirà per fi un servei de finestreta única. N’anirem parlant.

En parlarem dijous una estona a l’audiència pública de les ordenances fiscals que tindrà lloc al Centre Cívic de la Salut a les 19h. Us hi esperrem!

Avancem amb el futur hotel del port, oportunitat per la ciutat

Ja ho tenim en marxa! Badalona té un enorme capital no prou aprofitat: un es diu Barcelona i el seu poder d’atracció internacional, l’altra una façana marítima, amb 5 envejables quilòmetres de costa. Aquí és on el futur hotel del port ha de jugar un paper de dinamització econòmica i de referència al territori.

Crec que a la ciutat li convé una façana marítima on hi passin coses, amb un bon equilibri d’usos, buscant la compatibilitat amb el descans, l’oci, la pràctica esportiva… i sempre amb la complicitat de la ciutadania. Un hotel ben dimensionat i orientat al turisme familiar, esportiu i vinculat amb el node sanitari de Can Ruti és un actor interessant per fer possible aquesta oferta.

Hem preparat un concurs on valorarem la qualitat arquitectònica de l’edifici, les millores ambientals i el compromís amb la contractació social. N’hem parlat amb els veïns i hem estudiat bé el tema. La venda del solar, per últim, es fa mitjançant la fórmula del dret de superfície per 99 anys, després dels quals la propietat seria pública.

Esperem que el nou hotel sigui una realitat al llarg del 2019.

+ info sobre el tema en aquesta notícia publicada a El Punt.

+ debat a Facebook, aquí.

Habitatge de lloguer a 360 graus

oriolprogramahabitatgeDimarts vaig tenir el plaer de participar parlant del repte de l’habitatge en la taula de debat del nou programa en directe Badalona 360 graus.

Us apunto algunes dades i informacions que potser us són d’utilitat per a fer-vos un context.

- Els primers sis mesos de 2016 es van aturar a Badalona 199 desnonaments, gràcies a la feina de la societat civil (la PAH, principalment, i també la PAC). L’Ajuntament a través de Serveis Socials, liderats per Agnès Rotger, ha participat d’aquesta resposta, en la major part de casos facilitant tràmits i mediació i també amb la participació directa de treballadors i de la pròpia regidora. Per situar-vos, durant el 2015 se’n van aturar 142. A la setmana, es produeixen una mitjana de 10 desnonaments.
- El parc públic d’habitatge a Badalona el gestiona l’Agència d’Habitatge de Catalunya i té uns 360 pisos. Segons la pròpia agència, hi ha 1331 pisos buits de grans tenidors a la ciutat.

En què hem treballat:

- Hem establert un protocol intern i hem assegurar una línia de treball regular d’intercanvi d’informació amb la PAH per fer front al drama de tantes famílies que es veuen explusades de casa seva. Hem millorat la nostra capacitat de reacció.
- Ens hem dotat de la Mesa d’Emergència a Badalona, que ens permetrà donar una resposta més ràpida i eficient en l’adjudicació d’habitatges.
- A hores d’ara, estem treballant en l’ordenança reguladora del procediment de verificació d’habitatges buits a Badalona, que ens permetrà castigar els grans tenidors que tinguin pisos buits.
- Hem assegurat un pressupost que triplica l’actual a l’Oficina Local d’Habitatge, que podrà així ampliar els seus serveis.
- Hem tornat a convocar el Consell de l’Habitatge i hem presentat i aprovat un document de Polítiques Públiques que consensua l’estratègia del municipi en la qüestió de l’habitatge.
- Hem participat activament en les taules de treball amb altres administracions i col·lectius, també en els fòrums en què s’ha discutit la nova llei de l’Habitatge, en substitució de la 24/2015, irresponsablement suspesa pel TC.

Els objectius actuals són:

- Assegurar una finestreta única dels temes d’habitatge, amb l’objectiu de donar una millor resposta al ciutadà i els seus problemes.
- Dotar el municipi d’un parc propi d’habitatge social.

Aquí el podeu recuperar el programa si us interessa.

9 respostes i alguns aclariments sobre Badalona Capaç

mobbaFa uns dies, la Sara Muñoz es va fer ressò a El Punt Avui (hi podeu accedir aquí, i també aquí) de les línies de treball actual del govern sobre Badalona Capaç i el seu nou centre de treball. Al fil de l’article i de la lògica repercussió pública de la qüestió em proposo contribuir al debat amb una mica d’informació… i algun aclariment.

Intento respondre 10 preguntes sobre aquest projecte i les dues alternatives que ara mateix està treballant el govern.

1. Quina és la posició del govern?

El mes de juliol passat el govern va anunciar que revisava la tramitació del projecte del Turó de l’Enric, que implica la construcció del nou centre de Badalona Capaç i de dos Mercadones a la ciutat. La suspensió de la tramitació es va fer amb el compromís de trobar una solució per a les necessitats dels usuaris de la Fundació, –ara en una situació crítica, i que mereix resposta per part de l’administració. Aquesta resposta, s’argumentava aleshores, hauria de permetre reduir o neutralitzar les implicacions ambientals del projecte.

El govern va anunciar a finals de juliol que dedicaria el mes d’agost i de setembre a estudiar si existien aquestes alternatives. Això és el que ha fet el govern aquestes darreres setmanes: identificar dos escenaris de treball que ara han d’acabar de ser validats tècnicament (tot i que hi ha hagut un intens treball a urbanisme i patrimoni), i sobretot uns escenaris que han de convèncer i implicar la pròpia Fundació.

A més del compromís per identificar si era possible un altre enfocament, el govern es comprometia a fer aquesta feina en un termini acotat de temps, que situava en el 30 de setembre.

Per tant, el govern està treballant en la definició d’escenaris alternatius per a la Fundació Badalona Capaç i les seves necessitats. Hi ha dues alternatives principals damunt la taula i de moment el govern no en descarta cap.

2. Què ha passat aquesta setmana? 

Qualsevol solució alternativa al projecte inicial ha de tenir la complicitat de Badalona Capaç, i un suport polític suficient (14 regidors) per a poder abordar amb èxit la tramitació al ple municipal. És per això –la imprescindible complicitat de la Fundació– que aquesta setmana, jo mateix i el regidor Jose Téllez, els dos en representació de tot el govern, ens vam reunir amb representants del Patronat de la Fundació. L’objectiu era explicar-los les dues línies de treball actuals, que són les que recull l’article d’El Punt d’avui. Malgrat les propostes no estan tancades, era imprescindible tenir un primer retorn de la Fundació, amb la idea de poder aclarir així alguns aspectes de viabilitat de les mateixes.

3. Què en diu Badalona Capaç?

Els representants de l’organ de govern de la Fundació (el patronat) van escoltar amb atenció les propostes, tot expressant dubtes i més d’una reticència. En tot cas, vam prendre bona nota de les seves consideracions i ens vam comprometre a donar-los resposta en un termini breu de temps en un document formal. Aquest informe més detallat els ha de servir per a que ells puguin valorar amb la informació que necessiten les avantatges de les dues propostes que ara mateix estem estudiant.

Com a govern ens vam oferir a explicar les propostes als pares de la Fundació després de tenir el document enllestit. Aquest treball d’explicació ja l’hem començat a fer també amb els partits de l’oposició.

Cal dir, finalment, que a les xarxes, la Fundació Badalona Capaç ha expressat diverses crítiques públicament, i fins i tot a emès un comunicat.

4. Quins són els punts forts de l’opció Mobba?

L’anomenada opció Mobba consisteix a intercanviar els usos de l’actual edifici de l’emblemàtica antiga fàbrica (edifici que caldria rehabilitar) i de la Cros, actual seu de la Fundació. Fruit d’aquest ‘intercanvi’, que quedaria recollit en un conveni entre les dues parts i que hauria d’aprovar el ple, la Fundació obtindria l’ús dels més de 4.000 metres quadrats de l’edifici de la Mobba, rehabilitats i adaptats a les seves necessitats.

Les noves instal·lacions permetrien guanyar centralitat a la Fundació i sumar sinèrgies amb una nova plaça adaptada (de fet la major part de la parcel·la de la Mobba continuaria sent zona verda) i altres serveis vinculats amb la població amb discapacitat presents a la zona (platja adaptada, escola Llevant…).

La rehabilitació seria assumida per l’Ajuntament, tot garantint una nova seu amb tots els estàndards requerits i de referència quant a qualitat d’acabats i disseny arquitectònic.

L’Ajuntament, a canvi, obtindria l’ús de l’actual edifici de la Cros, a Sant Roc, on aniria un equipament per a la ciutat, molt probablement dedicat a l’àmbit de la cultura.

La Fundació, amb l’intercanvi, mantindria el seu patrimoni.

El calendari és certament més dilatat que amb l’opció al Turó de l’Enric i això és el principal escull d’aquesta proposta. L’acabament del nou equipament per a la Fundació es podria situar a mitjans del 2019. En aquest sentit, l’Ajuntament es comprometria també a incloure en el conveni arranjaments puntuals d’urgència a l’actual seu mentre la nova no estigui enllestida.

L’altra incògnita important és el pressupost de la rehabilitació, a l’espera d’un estudi en vies d’encàrrec per comprovar l’estat de l’estructura de l’edifici.

En aquesta opció, que és una de les dues que tenim damunt la taula, entenem que la inversió pública queda més que justificada amb a) l’objectiu social del nou equipament; b) amb la conservació del patrimoni industrial a la Mobba i a la Cros; c) amb el guany de l’ús públic d’un nou equipament a Sant Roc i d) amb el fet que, sigui com sigui, calia actuar a la parcel·la de la Mobba, ara molt degradada i ja de titularitat municipal des de fa un any i on a més de conservar l’edifici es farà una gran plaça pública.

5. Quins són els punts forts de l’opció ‘projecte actual millorat’?

L’altra opció en la qual estem treballant és la que coneixem com a projecte actual millorat implica una modificació puntual de l’actual conveni entre tres parts. Fruit d’aquest canvi, a) es reduiria l’impacte del vial d’accés a la Fundació, que en la proposta actual travessa el Turó i b) s’ampliaria l’abast de la nova urbanització en diferents punts del sector, a la cerca d’una millor integració del nou conjunt amb el barri. … i aquesta proposta, c) tindria a més el compromís de la pròpia Fundació (expressat ahir en la reunió) de treballar per la conservació del Turó de l’Enric mitjançant un manteniment regular.

Aquesta proposta té en el calendari d’execució el seu punt fort, així com també en l’estalvi per a les arques municipals. Malgrat caldria estudiar alguna aportació extraordinària per assumir el sobrecost respecte el projecte que inicialment aprovat, aquesta aportació seria significativament menor a la prevista en el cas de la solució Mobba, ja que el gruix del finançament continuaria assumit dins el conveni amb Mercadona.

Les millores ambientals serien prou importants i donarien resposta, està per veure si de forma total, al moviment ecologista; però en tot cas, la solució continuaria implicant un Mercadona al barri… i per tant és probable que la controvèrsia ciutadana es mantindria dempeus en algun grau.

6. Qui prendrà la decisió i quan? 

La decisió l’ha de prendre el govern i els partits que el conformen i ho farà quan hagi trobat una proposta de mínim consens amb Badalona Capaç i amb els partits de l’oposició que es vulguin implicar. Aquest acord de mínims haurà d’acotar aspectes tan importants com el pressupost o el calendari. Difícilment el ple de setembre veurà el tràmit de qualsevol dictamen en una direcció o altra. Situem l’impuls polític de l’alternativa per a Badalona Capaç de cara al ple d’octubre.

7. A partir d’ara, què?

Tècnicament hem d’acabar de treballar les propostes, quant a la tramitació requerida, als costos i al possible calendari. Entenem que Badalona Capaç esperarà a que els fem arribar tota la informació necessària per a que puguin valorar els diferents escenaris. Entremig, a ningú se li escapa que ens espera un inici de curs polític intens on els pares i els usuaris de la Fundació expressaran la seva legítima demanda perquè s’atenguin les seves justificades necessitats. Allà estarem treballant per la solució i debatent amb rigor i compromís.

8. En què consisteix el projecte revisat?

El projecte que havia d’anar al ple i que el govern desestima tramitar sense introduir-hi canvis s’articulava a partir d’un conveni entre Mercadona, Badalona Capaç i Ajuntament fruit del qual l’empresa comercial obtenia la parcel·la ara ocupada per la Fundació a Sant Roc, on faria un centre comercial, i obtenia igualment el compromís municipal de tramitar un canvi de planejament a Morera per permetre la construcció d’un nou Mercadona al Turó de l’Enric. A canvi, construïa les noves instal·lacions de la Fundació, que cedia ja claus en mà, malgrat abans passaven a titularitat municipal amb la cessió de l’ús en dret de superfície per 99 anys a la Fundació. La Fundació, perdia el patrimoni de la Cros, però guanyava una nova seu adaptada a les seves necessitats i amb espai de creixement.

L’espai on es plantejava el conjunt és privat i està qualificat amb una clau 18, que admet des del 1976 la construcció d’un equipament privat socio sanitari (tanatori, residència de gent gran, etc). Afecta el Turó de l’Enric, tot i que en una part molt petita. Tanmateix, el projecte ha despertat crítiques de diferents col·lectius, com l’ecologista i el dels petits comerciants.

9. Quin és el valor del Turó de l’Enric?

Es parla molt del Turó de l’Enric, però la veritat és que aquesta part de Morera, situada en la frontera amb Bufalà no ha estat mai qualificada com a espai natural. Té qualificacions (i usos) diversos en el seu conjunt: la major part és verd urbà, per bé que hi ha encara dues parcel·les privades amb una qualificació urbanística que permet l’aprofitament econòmic. Una d’aquestes parcel·les, ja us ho podeu imaginar, és la que forma part de l’operació Mercadona.

No hi ha cap estudi específic que en detalli i argumenti l’interés ecològic, però sí la certesa que el turó, lligat amb el Torrent de la Font, poden constituir un node valuós des d’un punt de vista natural i d’utilització ciutadana. L’ajuntament ha encarregat aquest juliol un informe independent per valorar l’interés ecològic del Turó i els requeriments de conservació.

10 … i alguns aclariments, al fil de diferents temes que han anat sortint a les xarxes:

La cessió a la Mobba seria a precari?

En cap cas. Estaria recollida en un conveni que obligaria les dues parts i que blindaria els usos per un període de temps, fos via concessió o concessió de dret de superfície; seguint, d’altra banda, una figura legal molt similar (sinó idèntica) que en el cas de l’actual proposta al Turó de l’Enric.
 
Es perd zona verda?
La llei d’urbanisme no permet que es perdi zona verda, per tant, la part no majoritària de zona verda actual que es passaria a qualificació d’equipament públic s’hauria de compensar en altres llocs de l’entorn. El pas de verd a sistema, que és el que s’estudia, no permetria el dret de reversió per part de l’antic propietari de la finca.
 
Oferir un espai industrial rehabilitat és una opció indigna?

La rehabilitació del patrimoni industrial no és indigna i les noves instal·lacions de Badalona Capaç en l’antic edifici de la Mobba, en cas de desenvolupar-se aquesta opció, tindrien uns acabats i uns serveis comparables als d’un equipament de nova creació. A més, però, la Fundació guanyaria l’ús d’un espai singular, de clar valor afegit arquitectònic.

Tres comentaris sobre l’acte institucional de la Diada a Badalona

acteinstitucionalTres comentaris sobre l’acte institucional de la Diada a Badalona:

- Guió equilibrat i precís, dins el consens polític de l’actual consistori. Plantejament hàbil a l’hora de lligar la lluita de fa 302 anys per trencar el setge a l’absolutisme dels borbons a Barcelona, amb les lluites d’avui en defensa dels drets socials i nacionals. Badalona com a exemple, de nou; abans i ara. Referències històriques ben escollides i selecció de poetes locals (Soler i Amigó, Gual i Lleal), amb la participació de l’exquisida Orquestra de Flautes de Bec del Conservatori i el ball de l’Àliga de la ciutat, emocionant com sempre.

- Davant d’un bell mediterrani, referència obligada al drama de tants ciutadans germans aquests darrers mesos. Un encert, convidar Amina Hussein, jove estudiant kurda que ha recitat Escolta llibertat, del poeta Ebasê Bazîdî; un dels moments més emotius de l’acte. L’alcaldessa Dolors Sabater es va referir de forma punyent a la catàstrofe dels refugiats i al fracàs d’Europa per donar-hi resposta. La Diada Nacional a Catalunya mira enfora amb solidaritat i compromís. A Badalona, això cal celebrar-ho especialment.

- Escenari immillorable. De nou el passeig marítim, a la falda del pont del petroli, esdevé un espai privilegiat, d’alt valor cívic per celebrar actes de ciutat. Primer va ser l’arribada dels Reis d’Orient, el 5 de gener, ahir la celebració de la Diada. L’emplaçament diria que tindrà continuïtat. Caldrà millorar el so, segurament; però la veritat és que prop de 300 persones van seguir l’acte amb interés. Es va descobrir una placa en record del setge trencat pels nostres conciutadans de fa tres segles. Per cert, que es complia així una moció aprovada per tots els partits del ple municipal (menys el PP, diria que no caldria ni dir-ho) el mandat passat.

No sé si compartiu les meves valoracions, però m’ha vingut de gust compartir-les. Ja direu què us sembla, en tot cas.

Apostem per un wifi de qualitat als equipaments municipals

#Badalona apostarà x #wifi de qualitat a equipaments municipals i desestima actual política (cara i poc utilitzada). Aquesta notícia d’El Punt Avui que enllaço ho explica bé: http://ow.ly/ZXqf304536N

Per contextualitzar, us recomano aquestes dues fonts. El fil del Gaby (el seu usuari de Twitter és @drSimago, per si us interessa), on, amb diferents dades objectives i amb molta pedagogia, explica la poca utilització del servei: https://twitter.com/DrSimago/status/774475458440224768

També està bé donar un cop d’ull a aquesta notícia d’El Periódico per veure què tot plegat està emmarcat també en un canvi general d’hàbits, i que són més els ajuntaments que es plantegen canvis com els que ara ha anunciat el de Badalona: http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/societat/els-ajuntaments-debaten-donar-wi-fi-amb-lactual-limitacio-4467427

Espero que us sigui d’utilitat…

Com fer front a aquesta falta de cura acumulada?

Som una ciutat gran i densa (en alguns punts, amb una densitat rècord, fins i tot a escala europea), on des de fa molts anys, massa anys, s’ha oblidat el manteniment de l’espai públic. No és una excusa, és el context necessari per entendre que posar al dia la ciutat no és ni pot ser cosa d’un mes, ni tan sols d’un any.

La veritat és que la ciutat fa patir quant a l’estat dels seus carrers, places i parcs… és una obvietat i és absurd negar-ho, o xiular cap a una altra banda.

Com fer front a aquesta falta de cura acumulada? Com abordar l’arranjament de voreres, mobiliari urbà i neteja d’espais –oblidats des de fa tant de temps?

No cal dir que alguns dels punts negres que ara determinats partits polítics denuncien com si els haguéssin descobert venen d’una desatenció acumulada, en algun cas de 2, 3 i fins i tot 4 anys.

És igual, benvingudes siguin aquestes llistes, complementaran o enriquiran les que ja tenim. És una bona notícia que parlem de l’espai públic. És un dels principals reptes que tenim com a ciutat.

La nostra feina és donar-hi resposta, i aquí és clau la feina que en Francesc Duran desenvolupa al capdavant de la regidoria d’Espais Públics i també la continuada i compromes atenció dels diferents responsables de districte, bons coneixedors de les mancances arreu.

Permeteu-me algunes puntualitzacions, que em sembla que són justes, però que sobretot són contrastables:

- hem augmentat les partides destinades a neteja (i hem ampliat diferents serveis, com el d’aiguabatre; o n’hem reforçat d’altres, com el de les zones d’oci nocturn). Hem incrementat també el control i inspecció sobre la contracta vigent; també hem actualitzat la contracta de verd urbà per intentar millorar-la.
- el pressupost ordinari municipal, aprovat fa uns mesos, determinava un augment de les partides de manteniment que no s’havia vist en molts anys; i el juliol passat s’aprovava el Pla Recupera, 17 milions per abordar actuacions d’urgència, principalment sobre l’espai públic.
- hem posat en marxa les brigades d’actuació immediata, que han actuat sobre l’espai públic des de la primavera passada, amb desenes d’actuacions setmanals.

Però la ciutat continua bruta, i hi continuen havent punts negres. Sí. Cert. També ho és, però, que en un any ens hem dotat d’algunes eines importants i que poc a poc això s’anirà notant. Això, de fet, ja es va notant. Seguim.

+ actuacions BAI.
+ entrevista Francesc Duran.

Resum d’un any de govern

portada_revista_postal-01

Fa uns dies el Diari de Badalona em va demanar una resposta breu a les següents preguntes:

1. Quina mesura presa fins ara destacaríeu?

L’enfocament social: el pressupost més social, amb augment de les partides d’un 40%; l’impuls finalment d’un pla de socialització de llibres de text i les primeres mostres de tarificació social a les ordenances. A més, el desbloqueig del projecte dels laterals i pla d’accessibilitat mecànica als barris amb més pendents.

2. Hi ha hagut un aire nou a l’Ajuntament, tal i com es prometia?

Sí, Badalona ara surt als mitjans com a ciutat on s’escolta a la ciutadania i no es contraposen uns veïns amb altres. Generem titulars en positiu. Som exemple de governança compartida i amb un govern cohesionat que ha superat partidismes.

3. Quin gran projecte/promesa per al primer any creieu que no s’ha complert?

Tenim aprovat per primera vegada en molts anys un pla d’habitatge i tenim inversió compromesa per ampliar serveis d’habitatge i començar a fer parc municipal… però encara hi ha molta feina a fer! La suspensió de la llei no ha ajudat. Ja hem començat a prepara via sancionadora contra habitatges buits.

4. Quin ha estat el pitjor moment del primer any?

No hi ha hagut un ‘pitjor’ moment. Aquests primers 12 mesos han estat plens de reptes i de molta feina en comú. Algun moment de desànim, però per damunt de tot el compromís a posar Badalona al dia.

5. Quin és el repte per al proper any?

El desenvolupament del procés participatiu sense precedents, amb 14 milions posats a consideració de la ciutadania i que aviat s’han de traduir en moltes millores arreu de la ciutat.

+ Accediu aquí a la revista 1 any de govern editada per ERC.

Ple ordinari de juliol

Resum personal via Twitter:

7 bones notícies recents sobre l’autopista c31

reunio-c-31
Article del mes de juliol al Diari de Badalona:
  1. La setmana passada ens vam reunir a Can Cabanyes representants de la FAVB, del Departament de Territori de la Generalitat i de l’Ajuntament, conjuntament amb les associacions de veïns directament implicades pel pas de l’autopista. Era la presentació formal d’una comissió de seguiment que aplega les dues administracions que s’han conjurat a treballar plegades i un veïnat exigent, implicat i constructiu. Més informació aquí.
  2. Aquella mateixa setmana, el ple de Badalona havia aprovat inicialment al ple el pla Recupera, que inclou una partida per fer un arranjament provisional al tram del Sant Crist del lateral de l’autopista, avui en estat de degradació vergonyosa. Més informació, aquí.
  3. L’Ajuntament ha començat a treballar amb l’AMB aquesta setmana l’expedient que ha de permetre aportar al Consorci de Sant Crist un milió d’euros per a projectar i construir un bloc de pisos. L’objectiu? Reallotjar els primers veïns afectats i alliberar el sòl necessari perquè la segona fase dels laterals es pugui licitar abans d’acabar el 2019. Més informació, aquí.
  4. El Departament de Territori de la Generalitat ha anunciat aquests darrers dies que les cates arqueològiques de la primera fase estan a punt de començar, i també l’Ajuntament ha explicat que a finals de setembre executarà els enderrocs previstos a Martí Pujol. El projecte de la primera fase s’ha endarrerit uns mesos, però va avançant… no està parat. Més informació, aquí.
  5. Més coses: ha començat l’estudi de mobilitat requerit a instàncies municipals per estudiar l’impacte dels laterals en la circulació a la ciutat i s’ha licitat ja un estudi per evaluar l’impacte acústic de l’autopista al seu pas per Badalona. Més informació, aquí.
  6. L’Ajuntament ha anunciat també que farà obres a Torrent de la Batllòria i a Molí de la Torre amb doctor Daudí, per millorar connexions amb el futur lateral, i així fer que el nou vial contribueixi més eficientment a la millora de la mobilitat a la ciutat. Més informació, aquí.
  7. L’Ajuntament i Territori han acordat sol·licitar aquest mes formalment la instal·lació d’un radar per trams a la c31. Ha de permetre reduir impacte sonor i de contaminació als veïns de Badalona. 

Més informació: