Aquest mes la campanya #SalvemlaGargallo ha estat actualitat a Badalona… i a la ciutat s’ha parlat (bona notícia) d’ensenyaments artístics, equipaments de referència i del futur de l’educació, també com a eina per lluitar contra la segregació. Han estat moltes les notícies i informacions (també la conflusió) i és per això que m’he decidit a escriure aquest post en què recullo 4 preguntes (amb la seva resposta) i en què remarco el que sembla la bona notícia a destacar. De tot aquest mes intens, en surt el compromís d’incrementar a Badalona el nombre d’ensenyaments artístics que ja s’oferien a la ciutat en dues noves línies.
Què és la Pau Gargallo?
Quan parlem del Pau Gargallo (💻 https://paugargallo.cat) en realitat parlem de ‘tres’ centres: una Escola d’Art i Superior de Disseny integrat en la xarxa nacional d’ESDAP, i que ofereix formació des del 1968; l’espai on s’hi imparteix batxillerat artístic i l’espai on també s’imparteixen diferents cicles formatius de grau mitjà i superior. Quan parlem de Pau Gargallo parlem, per tant, d’una escola d’art, d’un institut i d’un centre de FP.
El centre —segons dades de l’Independent— “compta amb uns 500 estudiants en total, repartits en l’amplíssima gamma de cicles formatius de grau mitjà i superior (gràfica impresa, gràfica interactiva, còmic, il·lustració, ceràmica, escultura…) i disseny gràfic. La Pau Gargallo és una de les set seus catalanes de l’Escola Superior de Disseny i d’Arts Plàstiques (ESDAP), creada el 2010 pel Departament d’Ensenyament i, per tant, ofereix el títol superior de disseny, equivalent a grau universitari, en l’especialitat de disseny gràfic. Un 40% de l’alumnat prové de fora de Badalona, sobretot de les poblacions de l’entorn, el Maresme i els vallesos. Es tracta, doncs, d’un centre de referència en els estudis artístics i de disseny.”
La Gargallo és un autèntic viver de l’art; ho explica l’Independent (📰 vegeu l’article).
El centre ha corregut el risc de tancament?
Cadascun dels ensenyaments que s’ofereixen a la Gargallo té les seves peculiaritats (quant a requeriments d’espai, formació de professorat, oferta educativa, etc). En tot cas, el que (més…)