Totxanes, totxos i maons

El Bloc de Joan Josep Isern

24 de juliol de 2006
0 comentaris

Diu que a La Vanguardia regalen mòbils…

A part de les seves consideracions sobre els cagarros i els museus, degudament detallades aquí dies enrere, una altra de les coses que el meu pare em va ensenyar és que en aquesta vida ningú no et regala res. Que davant de qualsevol ganga cal llegir atentament la lletra menuda perquè segurament allí trobarem el truc de la cosa. És a dir, els matisos, puntualitzacions, aclariments i condicions que a cops de realitat aigualeixen els aspectes miraculosos de la ganga.

Ve a tomb tot això perquè La Vanguardia d’ahir anunciava a tota pàgina -la 35- i amb notable prosopopeia que aquest estiu regalaria -literal: a un cost de zero euros- als seus lectors un mòbil Sony Ericsson W300i que es veu que és quasi quasi la perla negra de les telecomunicacions de butxaca.  (n’hi ha més)

Un mòbil que, com diria Joan Capri, menys els peus plans ho cura tot: fa funcions de walkman, té ràdio FM, connexió a internet i so polifònic. A més a més fa fotografies, porta altaveus, té una memòria que no te l’acabes i va equipat amb dues pantalles: la interna, amb una definició "ultranítida" de 262.144 colors (ni un més ni un menys) i l’externa que també es porta l’oli. Fins i tot sembla que aquesta bomba atòmica en miniatura és capaç de fer i de rebre trucades telefòniques.

I tot aquest bé de Déu és a l’abast del comú dels mortals només enganxant en una cartilla que es distribuirà el proper diumenge amb el diari deu cupons que es publicaran entre el 31 de juliol i el 14 d’agost. Deu cupons en quinze dies, tu. No cal, doncs, ni comprometre’s a comprar La Vanguardia tot el temps que dura la promoció.

Llegint la pàgina on es detallen una per una les múltiples virtuts de l’aparell sembla que la cosa està clara… fins que arribes a l’últim paràgraf del requadre final -el "finis terrae" de la pàgina, com si diguéssim- on, com qui no diu res, es deixa caure la frase següent: "A partir del 10 de agosto le llegará un SMS para que vaya a recoger el teléfono móvil en el centro Carrefour de Catalunya que haya escogido en la reserva telefónica. En el centro debe presentar la cartilla con los cupones y realizar un contrato de alta con Amena".

Glups! Ja li tenim la cua, al gat: "un contrato de alta con Amena". Vet aquí el forat per on s’apunta que s’escolarà aigüera avall una bona part d’aquella enlluernadora fira de meravelles i vanitats tecnològiques a cost zero euros.

Avui, dilluns, l’enigma ha començat ja a desvelar-se (per cert, algun dels nostres indocumentats amb micròfon no dubtarien a dir "desvetllar-se", però no): a la pàgina 50 de La Vanguardia llegim la part dolorosa de l’assumpte. Allò que segons les sàvies teories de mon pare sempre va al costat de les gangues: la lletra menuda.

I, efectivament, amb una lletra que requereix el suport d’una bona lupa per llegir-la -"si ens posem a fer lletra menuda, posem-nos-hi de debò", sembla que s’han dit la gent de can Godó- a peu de pàgina es poden llegir els següents detalls de la promoció:

"Promoción válida para altas nuevas, migración de prepago a contrato y portabilidad, siempre que se realice un contrato Amena Particulares, antes de 30/09/06 en tiendas Carrefour de Catalunya, se presente la cartilla cumplimentada y se supere el scoring de Amena. Compromiso mínimo de permanencia en Amena de 18 meses y sujeto a una penalización de 150,25 euros. Compromiso mínimo de consumo en función de tarifa contratada con Amena. Sujeto a C.G.C. Amena. Promoción limitada a 10.000 unidades."

Sincerament, amb tantes cauteles, compromisos, "scorings" i requisits a mig detallar em confesso incapaç de ponderar els avantatges reals que l’operació pot tenir per als lectors de La Vanguardia tot i que no dubto en absolut que, fent números en funció de les circumstàncies i les necessitats de cadascú, aquesta oferta pot tenir suficients avantatges com perquè s’hi apunti força gent.

El que està més clar que l’aigua, però, és que, tal com deia mon pare, en aquest món ningú no et regala res. Encara que els publicitaris s’entestin a fer-nos-ho creure de primeres per si algú s’empassa l’ham. I mira, si cola, cola, no?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!