Roda de calls

bloc d'enduro

Torna SWM

0
La nova SWM
La nova SWM

Torna un nom mític de l’enduro. La italiana SWM.

Trenta anys després de la seva desaparició, retorna de la mà de l’enginyer italià Ampelio Macchi i Daxing Gong (empresai xinès del Grup Shineray). I ho fa aprofitant el que havien estat les instal·lacions de Husqvarna (fins que aquesta va passar a ser propietat de KTM). De fet les fotos vistes (de les enduro) tenen una clara influència de les darreres Husqvarna italianes.

De moment hi ha dues enduro. La RS 300 R i la RS 500 R. També es faran, però, de tipus Supermotard, Touring i Old Fashion.

Durant els 70 i la primera meitat del 80 del segle passat, la italiana SWM (Speedy Working Motors) fou sinònim de moto de muntanya. I de les guanyadores. Gualterio Brissoni, Guglielmo Andreini o Andrea Marinoni, entre altres, van portar les motos taronja  i blanques  (la majoria de les vegades) al més alt del pòdium de la “regolarità”, el tot terreny d’aleshores, l’enduro d’ara.

L’epoca triomfal va acabar al 1984 (amb una revifalla que va durar fins el 1987 com a SVM), com molts altres, per una fallida econòmica.

Font: www.enduro21.com (Traducció automàtica al català i versió original)

Font: www.moto.it (Traducció automàtica al català i versió original)

Font: www.eicma.com (Traducció automàtica al català i versió original)

Trobareu una extensa informació sobre aquesta marca en aquest apartat de la pàgina www.six-days.org (Traducció automàtica al català i versió original)

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Cervantes puja als Sis Dies de l’Argentina. Betriu i Garcia mantenen posicions

0

Ivan Cervantes (KTM). (Foto: FIM ISDE2014) Ivan  KTM). (Foto: FIM ISDE2014)

A meitat dels Sis Dies Internacionals d’Enduro (ISDE) de l’Argentina, amb seu a San Juan, els pilots de casa segueixen amb un paper destacat.

Sobretot Ivan Cervantes (KTM) que ha pujat una posició en la categoria E3 i ja és segon. El de Cambrils va a més i amb ganes d’aconseguir una victòria que li tregui del mal gust de la lesió que li va impedir guanyar el Mundial.

Sensacional també el paper de Jaume Betriu i Josep Garcia, els dos amb Husqvarna. Betriu es manté ferm en el quart lloc d’E1 i atent a poder pujar al pòdium de la categoria. Garcia ha baixat dues posicions en la mateixa categoria però es manté setè de la mateixa i en el mateix minut que el cinquè, un lloc pel que manté totes les opcions d’aconseguir.

Els francesos Christophe Nambotin (KTM) i Pierre-Alexandre “Pela” Renet (Husqvarna) dominen les categories E1 i E2. A E3 és l’australià Toby Price (KTM) el més ben classificat. La també australiana Jessica Gardiner (Sherco) domina la categoria femenina.

França és la primera al Trofeu Mundial (World Trophy) seguida dels Estats Units i Espanya (on corren els pilots catalans). El Trofeu Júnior el lidera els Estats Units seguit de Suècia i França. Austràlia lidera el Trofeu Femení, seguida del Canada i els Estats Units.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari