Josep Garcia guanya el primer dia de la prova britànica de la WESS

El català Josep Garcia (KTM) ha estat el clar guanyador del primer dia del la prova britànica de les Super Sèries Mundials d’Enduro (World Enduro Super Series-WESS). La cursa ha esta un Sprint Enduro que ha vist, també, la bona classificació d’un altre català, Jaume Betriu (KTM).

Amb aquest resultat, Garcia puja posicions gràcies a una prova, disputada al Hawkstone Park Cross Country, que s’adiu més a les seves ràpides condicions enduristes. De fet, tal com ha explicat el mateix Garcia, en aquesta prova ha pogut disputar-la amb la moto de 250 cc i 4 temps amb que va guanyar l’any passat el Mundial d’Enduro 2 . I amb la que sembla trobar-se més a gust que amb la 2T amb que ha disputat les anteriors proves, més adequada a les curses de Hard Enduro.

Per la seva part, Jaume Betriu ha fet una gran carrera (sobretot en la prova de motocròs) i només 2 segons l’han separat de la tercera plaça al podi. Un podi que han completat dos britànics, el company d’equip de Garcia, Nathan Watson, i el pilot oficial Husqvarna, Billy Bolt. L’actual líder de les WESS, l’alemany de KTM Manuel Lettenbichler ha quedat sisè.

Original Fast Eddy Cross-Country

La cursa de dissabte, tot i que puntuable per a les WESS, és una prèvia de la l’Original Fast Eddy Cross-Country que es disputarà diumenge amb 250 corredors (classificats entre els 650 que han corregut dissabte).

Una nova ocasió perquè el pilot català demostri que en proves similars a l’enduro tradicional és un dels més ràpids del món.

Foto: Josep Garcia al Red Bull Meggawats 2018 (© Future7Media)

Font: WESS (Traducció automàtica al català i versió original)

Torna el GP de França d’Enduro

Després de dos anys fora del calendari i una mica de rebot (per la suspensió del GP del Regne Unit), França tornarà a allotjar una prova del Mundial d’Enduro (la penúltima d’enguany). El cap de setmana del 21 al 23 a Metàmias, prop d’Avinyó.

El Moto Club Mazanais aprofitarà el seu circuit de «Bleu Blanc Moto» i l’organització de l’Endurance de Metàmias (que fa 25 anys), que es fa diumenge, per afegir-hi un primer dia (dissabte) i adaptar-ho a la prova mundialista. De fet serà un Enduro Sprint, el primer dia, i un Cròs Country el diumenge. A més a més, dissabte s’acabarà amb un Super Straigh, una cursa en línia recta (uns 300 metres) plena d’obstacles que pujarà l’emoció i l’espectacle.

Tot per decidir

Amb la prova francesa i l’alemanya per disputar tots els títols estan en joc…uns més que altres.

Després de l’ensopegada inesperada (i amb molt mala sort, aigua al combustible de la moto) d’Alex Salvini (Husqvarna) al Gran Premi d’Itàlia, és el britànic Steve Holcombe (Beta) el que lidera la classificació d’Enduro GP (i que va guanyar l’any passat)… amb tot ,16 punts de diferència no són res i qualsevol dels dos pot guanyar… o alguns dels seus competidors.

Categories

E3

Per categories, Holcombe ho té mes fàcil a E3 tot i que els pilots de Gas Gas, el francès Christophe Nambotin i el britànic Danny McCanney encara li poden arrabassar el títol.

E2

Quelcom semblant passa amb Salvini a E2, tot i que l’ensopegada de l’italià a casa fa que el finès Eero Remes (TM) i francès Loïc Larrieu (Yamaha) s’hagin atansat a 20 punts.

E1

També té una bona diferència el britànic Brad Freeman (Beta Boano), 24 punts, sobre el seu compatriota Jamie MacCanney (Yamaha) però com la resta, la categoria E1 no té encara un campió segur.

Júnior

Els més joves encara ho tenen més complicat ja que la regla X-3 (que treu els tres pitjors resultats) encara ho embolica tot més…tot i això, en Sub-23, l’italià Matteo Cavallo (Beta Boano) és qui ho té més encarrilat, tant en la general Júnior com en Júnior 2. El seu compatriota Andrea Verona (TM) el segueix en la general i encapçala Junior 1… res està però, decidit.

El mateix que a Juvenil 125cc, on el xilè Ruy Barbosa (Husqvarna) veu perillar el liderat per l’equip Sherco, amb un destacat Hamish MacDonald, el neozelandès que va guanyar els dos dies a Itàlia.

Foto: Christophe Nambotin (©endurogp.org)

Font: EnduroGP (Traducció automàtica al català i versió original)

Holcombe domina a Itàlia

El britànic i actual campió del món, Steve Holcombe (Beta), s’ha endut els dos dies del Gran Premi d’Itàlia del Campionat del Món d’Enduro que s’ha disputat durant el cap de setmana a Edolo.

Holcombe va tenir la sort afegida que el fins ara líder d’enduro GP, l’italià Alex Salvini (Husqvarna) hagués de plegar el primer dia per problemes mecànics a la moto degut a que la gasolina tenia aigua. El segon dia, Salvini es mig refaria pujant al tercer lloc del podi, ja que no va poder superar al britànic Brad Freeman (Beta Boano), que va ocupar segon lloc els dos dies. Amb aquests resultats, Holcombe passa a liderar Enduro GP ocupant el lloc de Salvini, ara segon, i seguits de Freeman.

Categories

Els tres pilots també encapçalen les seves categories: Holcombe a E3, Salvini a E2 i Freeman a E1. En Júnior, domini de l’italià Matteo Cavallo (Beta Boano), mentre que a Joves 125cc (Youth) es va veure la doble victòria de neozelandès Hamish McDonald (Sherco), que va ser la sorpresa del cap de setmana al ser el primer pilot d’aquest país en aconseguir una victòria a EnduroGP.

Vídeo Dissabte, 1

Vídeo Diumenge, 2

Font: www.endurogp.org. Primer dia (traducció automàtica al català i versió original). Segon dia (traducció automàtica al català i versió original)

Foto: Steve Holcombe (©endurogp)

Vídeos: EnduroGP

Cavallo sorprèn a casa i s’emporta el SuperTest del GP d’Itàlia

El junior Matteo Cavallo (Beta Boano) va donar la sorpresa divendres al guanyar el SuperTest del GP d’Itàlia del Mundial d’Enduro. L’italià, actual líder de la categoria Júnior, fou el més ràpid dels 84 pilots que disputen la prova italiana.

A Cavallo el va seguir el seu company d’equip, el britànic Brad Freeman, seguit dels pilots de Gas Gas, el pilot de l’Illa de Man Danny McCanney i el francès Christophe Nambotin.

El SuperTest està patrocinat per la marca Akrapovic que donarà 1.500 euros al pilot que guanyi a final de temporada. La classificació d’aquesta prova l’encapçala l’italià Alex Salvini amb quatre corredors al darrera que poden optar al guardó: Steve Holcombe, B.Freeman, C.Nambotin i D.MacCanney.

El darrer Akrapovic SuperTest es disputarà al GP d’Alemanya, que tancarà el Mundial el cap de setmana del 12 al 14 d’octubre.

Font: www.endurogp.org. Traducció automàtica al català i versió original (english).

Foto: Matteo Cavallo (©endurogp)

Vídeo: EnduroGP

Pohjola fitxa per Gas Gas

La marca catalana Gas Gas retorna amb força al Mundial d’Enduro. Després de fitxar una llegenda com Gio Sala (que fa de director de l’equip), i recuperar dos pilots que ja havien vestit de vermell, com són el francès Christophe Nambotin i el britànic Danny McCanney, ha anunciat un nou fitxatge, el finès Eemil Pohjola.

El finès competirà en la categoria E1, a la vora del francès Antoine Basset. Dos companys de categoria que venen d’un any difícil per culpa de lesions.
Pohjola només va tenir ocasió de mostrar la seva categoria en la primera prova del Mundial de l’any passat, tot just a Finlàndia, ja que es va lesionar en la segona, al GP d’Espanya.
E3
Els altres dos fitxatges disputaran la categoria E3, amb Nambotin (tricampió mundial) damunt la nova EC 300, acompanyat de Danny McCanney (campió del Món Júnior 2014).
Tot plegat, ben just un any després que Torrot comprés Gas Gas i hagi introduït al Mundial un nou al·licient.

Font: www.endurogp.org (Traducció automàtica al catalàVersió original)
Foto: Eemil Pohjola (©Xracing.fi)

Marc Sans s’emporta l’Enduro del Francolí, primera prova del Campionat de Catalunya

El vallenc Marc Sans (KTM) s’ha endut la general (scratx) i la categoria Enduro Elit de l’XI Enduro del Francolí, organitzat pel Moto Club Francolí i que ha obert el calendari del Campionat de Catalunya de l’especialitat.

Ramon Quer (Husqvarna) i Bernat Cortés (Honda) han ocupat la segona i tercera posició general i també d’Enduro Elit (de fet, el quart també és d’aquesta categoria, Jordi Quer (Husqvarna).

Marc Sans

Marc Sans ha dominat totes les especials, tret del primer pas pel Tram, que ha guanyat Ramon Quer. De fet el pilot de Juneda ha aconseguit el segon lloc al situar-se en aquesta posició en totes les especials (tret del que ha guanyat i el primer pas per la Crono, on Bernat Cortés ha fet segon).

La cinquena posició general l’ha ocupat Gerard Gómez (Sherco), que ha guanyat a Enduro 125 2T, mentre que el sisè ha estat el tercer germà Quer, Carles, que s’ha imposat a Júnior Open.

Aquestes categories (Elit, 125 2T i Open) han donat tres passades a recorregut de 65 quilòmetres on el Moto Club Francolí ha situat les dues especials (Tram i Crono). La resta de categories han dues passades.

El president delMC Francolí, Quim Morgades, ha celebrat la gran participació, un 170 corredors, però ha lamentat els impediments de Medi Ambient, que ha obligat a retallar el recorregut. Els temps «no estan molt ajustats» i el recorregut presentava un bon estat, amb un matí fresc però amb sol i un punt d’aire que desfeia la mica de pols que s’ha pogut aixecat en algun punt al final del matí. Morgades també ha destacat que la Crono es trobava a tocar del poble, els que facilitava l’accés a peu pes afeccionat i veïns de l’Espluga que ho han volgut veure, mentre que pel Tram s’ha aprofita de nou les instal·lacions del Moto Parc Francolí.

Enduro 125 2T

A la vora de Gómez, al podi de 125 2T, han pujat Dani Riera i Adrià Sanchez.

Júnior Open

Després de C.Quer, els més ràpids de Júnior Open han estat Marc Flores i Miquel Pujol.

Júnior Trofeu

A la categoria Júnior Trofeu, el primer ha estat Alejandro Ceballos-Escalera seguit de Segi Girabet i Albert Pons.

Sènior B 2T i 4T

En Sènior B 2T, la victòria ha estat per David Martínez seguit de Eduard Aguilar i Oriol Casany.

I en 4T Jaume Abella s’ha imposat a Ferran Pujadas i Sergi Casademont, els tres més ràpids de la categoria.

Sènior C

Els 2T de Sènior C l’ha guanyat Albert Esteban amb Dani Olles i Roger Casas a continuació.

Pel que fa als 4David Gómez ha pujat dalt del podi amb Ramon Codina segon i Ranir Parera tercer.

Màster

David Serra s’ha imposat en la categoria Màster seguit de Josep Marsal i Josep Comallonga.

Fèmines

La guanyadora de la categoria Fèmines ha estat Aida Castro (Husqvarna) amb Míriam Rivera (Husqvarna) en segona òsició i Alba Vilaplana (Husqvarna) en tercera.

Betriu i Ubach guanyen les 3 Hores d’Hivern de Ponts

El circuit El Bosquet de Ponts va acollir la primera prova del Trofeu de Catalunya de Resistència Terra, cursa que enceta el calendari del Moto Club Segre, amb les XXXVII 3 Hores d’Hivern-Motocròs de Ponts.

La cursa, que va tenir lloc el 28 de gener, va reunir una vuitantena de pilots, agrupats en equips de dos o participant en solitari.

J.Betriu, amb S.Ubach, va dominar les 3 Hores d’Hivern de Ponts (Foto: Moto Club Segre)

A les onze d’un magnífic matí per la pràctica d’una prova de resistència es va donar a la sortida tipus Le Mans als pilots que van disputar la prova conjuntament però optant a 4 categories diferents.

Sènior

En la categoria Sènior, domini de l’equip de Jaume Betriu i Simeo Ubach, seguit de Pedro Tragter i Nil Arcarons, i Marc Sans i Alfredo Gomez en tercer lloc.

Júnior

Lluis Riera i Nil Pons foren els més ràpids en Júnior. El segon calaix del podi d’aquesta categoria va ser per Valeri Mascarilla i Guillem Mascarilla i el tercer per Adria Mesas i David Riera.

Màster 40

La victòria final de la categoria de Master 40 va anar a mans de Oscar Gonzalez i Santiago Bertran, acompanyat per Jordi Tugues i Manel Temprano en segona posició. La tercera posició final va ser per a Alex Velasco i Antoni Pujals.

Màster 50

Els pilots guanyadors de Master50 van ser Jordi Redon i Antoni Vilar seguit de Jordi Casas i Antoni Mas i en tercer lloc Josep Trilles que corria en solitari.

La propera activitat del MC Segre és el Motocròs de Lleida, el diumenge, 11, al matí al circuit de Rufea. La prova és puntuable pel Campionat de Catalunya de l’especialitat i l’entrada és gratuïta.

Font i foto: Moto Club Segre

Alex Salvini i Jet Racing-Zanardo Team

Salvini fitxa per Jet Racing

L’italià Alex Salvini ha fitxat per l’equip Jet Racing-Zanardo Team i debutarà amb el seus colors, damunt d’una Husqvarna, el dissabte, 6, en la prova alemanya de SuperEnduro. El bolonyès també disputarà el mundial d’Enduro 2 dins la mateixa estructura esportiva de Franco Mayr, amb qui va guanyar el mundial d’E2 de 2013.

Aquesta ha estat l’opció triada per Salvini després de que la que ha estat la seva marca els darrers dos anys, Beta, fitxés el francès Christophe Charlier (que tindrà de company d’equip l’actual campió d’EnduroGP, el britànic Steve Holcombe).

Salvini encara ha de triat quina motor utilitzarà, una decisió que ha d’encarar per poder disputar dissabte la segona prova del mundial de SuperEnduro, on ocupa la novena posició i al que ha retornat després de disputar-lo el 2012…i abans del tercer cap de setmana de març, quan comença el Mundial a Finlàndia.

Font: EnduroGP (traducció automàtica al català i versió original)

Font: SuperEnduro (traducció automàtica al català i versió original)

Foto: Alex Salvini (©www.endurogp.org)

J.Garcia ISDE 2017

Josep Garcia domina els ISDE de França

El català Josep Garcia (KTM, E1) domina la classificació general individual després del quart dia dels Sis Dies Internacionals d’Enduro (ISDE) que es disputa aquesta setmana a França. El pilot de Súria, actual líder del Mundial E2 d’Enduro, es presenta com un ferm candidat a la victòria de la cursa més difícil i de més prestigi del calendari endurístic.

També domina la seva categoria Laia Sanz (KTM), primera en femení, mentre que Jaume Bertriu ocupat un destacat tercer lloc a E3.

De la resta de participants del país Ramon Quer (Husqvarna) en situa entre els deu primers de E3, mentre que el seu germà Jordi (Husqvarna) és 25e en E1. En aquest categoria trobem a Enric Francisco (KTM) en la dotzena posició. En E2, Tosha Schareina (Husqvarna) es setzè.

Equips

El World Trophy segeuxi dominat per França tot i que Austràlia i Finlàndia es troben a menys de deu minuts.

Més ajustat es presenta el Junior World Trophy, amb França també en primera posició però amb altres cinc equips a menys de deu minuts. Tot just el sisè equip és el de la Federació Espanyola format per E.Francisco, J.Quer i T.Schareina.

El Women’s World Trophy té a les australianes al capdavant seguides de les americanes a poc més de set minuts.

Divendres es disputarà el penúltim dia on s’acostumen a aclarir les posicions, abans de la cloenda del dissabte

Josep Garcia també guanya a Grècia

El català Josep Garcia (KTM) segueix dominant la categoria mundial d’Enduro 2. amb una nova victòria en el primer dia del GP de Grècia.

El pilot de Súria ha tret més de 18 segons al que s’apunta com a màxim rival pel títol mundial, el britànic Jamie McCanney (Yamaha) en el primer dels dos dies de la prova grega puntuable pel Campionat del Món d’Enduro Maxxis FIM. El tercer lloc ha esta per l’italià d’Honda, Davide Guarneri.

A més a més , Garcia ha esta el primer al Trofeu Mike Ahola «Brave One».

Enduro GP

En la categoria Enduro GP, Jaume Betriu (KTM) ha aconseguit un bon sisè lloc (amb el segon millor temps en una especial) mentre que Ramon Quer (Husqvarna) segueix acumulant punts, aquesta vegada els 8 que donen la tretzena posició (amb una cinquè lloc en una especial).

El guanyador de la màxima categoria ha estat el seu líder actual, el britànic de Beta, Steve Holcombe (que divendres ja va guanyar el SuperTest), que s’ha imposat al seu compatriota Nathan Watson (KTM), seguits del francès Loic Larrieu (Yamaha).

Júnior

En la categoria Júnior Tosha Schareina (KTM) ha fet quart; sisè ha estat Enric Francisco (KTM) seguit de Kirian Mirabet (Sherco). Marc Sans (KTM) ha fet catorzè mentre que Jordi Sala (KTM) no ha acabat.

Foto: Josep Garcia (KTM) al GP d’Hongria (©Future7Media)

Més informació a www.endurogp.org