Totxanes, totxos i maons

El Bloc de Joan Josep Isern

25 de novembre de 2006
0 comentaris

“Love”, dels Beatles. Talls del 14 al 19.

(la sèrie comença aquí)

* 14) "Within you without you / Tomorrow never knows": Curiós i reeixit experiment que consisteix a substituir les percussions hindús de "Within you…" per la base de percussió obsessiva de "Tomorrow…". Un tema del "Sgt. Pepper" i un altre de "Revolver" coexistint perfectament. 

* 15) "Lucy in the sky with diamonds": Cap novetat a destacar tret de les millores tecnològiques que permeten -com en altres talls- definir millor els plans sonors per on circulen guitarres, vent, corda, teclats i percussió.

* 16) "Octopus garden": Aquest tall -que podríem definir com l’"espai Ringo" de "Love"- conté una de les troballes del disc, si més no pels qui coneguin bé els temes originals, ja que la introducció i els primers compassos de la cançó tenen l’acompanyament musical de "Good night" i val a dir que l’invent funciona força bé. També se sent algun efecte de veus que remet a "Yellow submarine". La part final recupera el "Sun King" que hem escoltat abans. Ara, però, reproduït del dret.  (n’hi ha més)

* 17) "Lady Madonna": Un dels pianos més enfollits de la discografia dels Beatles -a l’alçada, per exemple, del que sona a "We love you", dels Stones- perfectament destacat en un tema que s’obre amb una fugaç referència al que podríem dir "atmosfera Ob-la-di Ob-la-da". Per si no quedaven prou clares les seves intencions a mitja cançó el senyor George Martin (i fill) va i ens incrusta la frase principal de "Hey Bulldog", un altre tema amb presència potent del piano.

* 18) "Here comes the sun": Aquest, en canvi, és el "tall Harrison". S’obre amb els primers acords de "Within you Witout you" i de seguida passa a desenvolupar el tema principal de "Here comes the sun". La combinació, com és norma general a tot el disc, funciona a la perfecció. Simètricament, el tall es tanca amb unes frases de "The inner light", cara B del single "Lady Madonna".

* 19) "Come together": Cap canvi a remarcar. La gran cançó de sempre. La part final del tema i la transició amb el següent combina referències a dues cançons del disc doble blanc: "Dear Prudence" i "Cry, baby cry".

(continua aquí)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!