Roda de calls

bloc d'enduro

L’Extrema d’Antas, en vídeo

0
El web Enduro 21 publica quatre vídeos (aquí us en adjuntem el primer) de l’usuari de YouTube yulipalomares, on es pot veure l’Extrema de l’Enduro d’Antas, primera prova del Campionat d’Espanya.
Dues pujades amb tres entrades diferents que ens mostren com diversos pilots encaren, i solucionen, de manera diferent un tram difícil de l’especial.
Tot i que els vídeos estan gravat en format vertical i hi ha alguna sortida de pla, paga la pena fer-lis una ullada.

  

Publicat dins de CE 2014 | Deixa un comentari

Cervantes s’emporta el segon dia i la general d’Antas

0
Ivan Cervantes (KTM) s’ha imposat en el segon dia de l’Enduro d’Antas, prova inaugural del Campionat d’Espanya de l’especialitat.
Aquest resultat, juntament amb el segon del primer dia, l’han fet guanyar la general, a banda de dominar la categoria E3.
A la general també destacar el sisè lloc de Jaume Betriu (Husqvarna, segon d’E1), el setè d’Oriol Mena (Beta, segon d’E2), el vuitè d’Eloi Salsaenc (KTM, quart d’E3), el desè de Kirian Mirabet (KTM, tercer d’E1) o l’onzè de Marc Solà (Gas Gas, quart d’E2).
Destacar la quinzena posició general del Júnior Ramon Quer (Husqvarna), que també ha guanyat en Júnior Open.
Altres resultats destacats són el primer lloc de Miquel Pujol en Júnior Trofeu, Josep Garcia en Júnior Open Sub21, Sergi Lasala en Màster o Arantxa Belda en Femenines.
La segona cursa, el prope cap de setmana a Solsona, coincidint amb el Campionat del Món.
Font: RFME (Traducció automàtica al català i versió original)
Foto: Ivan Cervantes (©Future7Media)

Publicat dins de CE 2014 | Deixa un comentari

Cervantes s’emporta l’Extrema… i la Clàssica de la Bassella Race 1

0
El català Ivan Cervantes (KTM)  s’ha presentat a Bassella amb ganes de revalidar la victòria de l’any passat a la Race 1.
I ho ha fet de manera sorprenent. Per una banda guanyant la Xtreme del dissabte, el que li dóna el primer lloc de la graella de diumenge.
I per altra, sorprenent a tothom amb la seva participació (i victòria) en la Clàssic Race.
El pilot de Cambrils ha arrancat últim però ha superat als altres 24 pilots i s’ha imposat al jove, 16 anys, Albert Pons (Montesa) i Fernando de Portugal (Yamaha)
Xtrem
Tornant a la Xtreme, Xavi León (Husqvarna) ha estat el més ràpid però ha estat superat per Cervantes i Taddy Blazusiak. Els pilots de Gas Gas, Antoine Basset i Oriol Mena completen els cinc primers llocs que formen la primera línia de sortida.
Infantil
En les curses infantils, la categoria Cadet ha estat per Alex Iscla (KTM), seguit de Marc Tarragona (TM) i Sergi Castillo (KTM).
I en la categoria Juvenil el primer lloc l’ha aconseguit Albert Fontova. Darrera seu, Valeri X. Mascarilla i Gerard Mercader, tots tres amb KTM.
Ara a espera fins diumenge, dia 16, on, a partir de dos quarts de deu del matí, més de 1.100 corredors disputaran la V Bassella Race 1.
Font: Bassella Race 1 (Traducció automàtica al català i versió original)
Foto: Ivan Cervantes clàssic (©Bassella Race 1) 

Gas Gas s’estrena a la Bassella Race 1 i a la Hell’s Gate

0
L’equip d’Enduro de la marca catalana Gas Gas obre la pretemporada aquest cap de setmana amb la seva participació a la Bassella Race 1. Els catalans Oriol Mena (Gas Gas EC250F) i Marc Solà (Gas Gas EC450F) la disputaran acompanyats dels nous fitxatges l’italià Jonathan Manzi (Gas Gas EC300 Racing), i els francesos Loïc Minaudier (Gas Gas EC250 Racing) i Antoine Basset (Gas Gas EC300 Racing).
Hell’s Gate
Per altra banda l’equip d’Extremes s’ha desplaçata Itàlia on estan corrent la Hell’s Gate. S’hi han desplaçat dos dels tres pilots oficials, els catalans Melcior Faja i Dani Oliveras. El tercer, Dani Gibert, s’ha quedata a casa on s’està recuperant del genoll lesionat que es va resentir al Super Enduro de Barcelona. Gibert està mirant d’arribar a la darrera cursa del Mundial en les millots condicions.
Font: Gas Gas (Traducció automàtica al català i versió original)
Foto: Assistència de l’equip Gas Gas (©Gas Gas) 

A punt la Bassella Race 1 més multitudinària

0
1.115 pilots repartits en 7 categories: Amics (435), Elit (35), Sènior (160), Júnior (60), Clàssic (20), Infantil (16) i Afició (389) disputaran la Bassella Race 1 més multitudinària dels seus cinc anys d’història, que es posa al capdavant d’aquests tipus de proves a Europa.
Cervantes i la resta
El català Ivan Cervantes correra amb la intenció de revalidar la victòria de l’any passat i no ho tindrà fàcil. A la graella de sortida es trobarà amb Taddy Blazusiak, Jaume Betriu, José Manuel Pellicer o tot l’equip oficial de Gas Gas amb Oriol Mena, Arnau Solà, Jonathan Manzi, Antoine Basset i Loïc Minaudier. També hi serà Laia Sanz to i que disputarà la cursa en la categoria Sènior. Amb tot la catalana disputarà la Xtreme del dissabte.
Recorregut renovat
Com ja es va dir, la meitat del recorregut serà nou pujant cap a Oliana. A les instal·lacions del SIP Basella no hi faltaran les habitals parades de les marques de motos i complements, amb demostacions dels seus productes.   
Dissabte, dia 15, es disputa les curses Infantil ,Clàssic i la Xtreme a més de la presentació de la prova del Mundial d’Enduro que es disputarà a Solsona el 4 i 5 d’abril.
Diumenge, dia 16, es correra la Bassella Race 1, a més d’un miler de corredors.
Foto: Sortida de la categoria Amics (©SIP Bassella) 

El Super Enduro de Guadalajara, per D.Knight

0

Una Super Pole i tres mànegues: quatre guanyadors i un vencedor absolut, David Knight (Sherco).
El pilot de l’illa de Man es va tornar a situar en lo més alt del pòdium d’una cursa del Campionat del Món de Super Enduro (SEWC 2013-14), aquesta vegada a Guadalajara (Mèxic) (vídeo). I es situa (o s’hi continua mantenint) com el rival més seriós per disputar el títol al tetracampió Taddy Blazusiak (KTM).
Cursa
La primera tanda  classificatòria, la Super Pole, va tenir com a guanyador al britànic Jonny Walker (KTM), que acabaria ocupant, al final de les tres mànegues, el tercer lloc del pòdium final.
En canvi la sortida ràpida de la primera mànega fou pel polonès Blazusiak, que ja no deixaria el liderat, seguit de Knight i Walker.
La segona mànega, amb sortida d’ordre invers, va endarrerir a Blazusiak. Ho va aprofitar Knight, que agafaria el liderat seguit de Walker. L’actual campió del món, després d’una gran remuntada, encara es situaria tercer. 
Inèdit fins ara, la tercera mànega tindria com a protagonista el francès Mathias Bellino (Husqvarna) . El més ràpid a la sortida, una caiguda el situaria per darrera de Blazusiak i Knight. El jove francès, però, va engegar una espectacular remuntada que el portaria al primer lloc de la darrera mànega. Blazusiak seria segon (també al pòdium final) mentre que Knight, veien que s’emportava el Gran Premi, es quedava al tercer lloc.
Dani Gibert
Una lesió al genoll, moto nova i diverses caigudes van ajudar a que el català Dani Gibert (Gas Gas) acabés en la novena posició general, després de fer setè, vuitè i novè. 
Tot i els entrebancs, el corredors dels Monjos (Alt Penedès) manté una impressionant 
cinquena posició general en el Mundial.
La pròxima cita, Barcelona. Al Palau Sant Jordi, el 9 de febrer.
Font: www.enduro-abc.com (Traducció automàtica al català i versió original)
Foto: David Knight (©David Knight) 

 

D.Gibert, novè a Mèxic i es manté cinquè a la general del SEWC

0
El català Dani Gibert (Gas Gas) es va classificar novè a la prova de Guadalajara  del Campionat del Món de Super Enduro (SEWC 2013-14), disputada dissabte.
La lesió al genoll i l’adaptació a la seva nova moto no van ajudar a aconseguir una millor classificació.
Amb tot, un setè lloc, un vuitè i un novè (amb dues caigudes en aquesta tercera mànega), a més del vuitè de les classificatòries, fan que Gibert vagi sumant i es mantingui en un més que meritori cinquè lloc de la general del Mundial de Super Enduro.
Oimés tinguen en compte que va començar el Mundial com a privat i, fet i dit, fins la prova mexicana no es pot considerar que debutés oficialment amb la Gas Gas.
Ara, a esperar el retorn a Europa i que la prova de Barcelona, el 9 de febrer, davant del seu públic, serveixi per veure una bona cursa del tàndem català format per Gibert i Gas Gas.
Foto: Dani Gibert (©Gas Gas)
Font: Gas Gas. 

Gas Gas, també a l’Enduro Extrem i al Super Enduro

0

La marca de Salt (el Gironès) obre nous mercats entrant en competició en noves especialitats fora carretera.
Si Gas Gas ja es present a l’enduro, trial o al Dakar, ara agafa tota aquesta experiència per entrar a les proves d’Enduro Extrem i al Super Enduro.
Gibert, Faja i Oliveras
I ho fa amb tres pilots. Un és una de les sorpreses de l’actual Mundial de Super Enduro, Dani Gibert. L’altre, un experimentat Melcior Faja. I el tercer, el trialer (de fet tots tres en venen, del trial) Dani Oliveras que, després de debutar i acabar al Dakar, provarà noves sensacions off-road.
Tots tres es podran veure al Palau Sant Jordi, el 9 de febrer, on es disputarà la prova de Barcelona del Campionat del Món de Super Enduro (SEWC 2013-14), que ahir, dissabte va tancar el seu periple americà a Mèxic.
Enduro Extrem
Tots tres pilots, però, no es limitaran a corre en circuits tancats. També disputaran algunes de les proves més importants de l’enduro extrem: l’Erzberg Rodeo, la Red Bull Sea to Sky o la Red Bull Romaniacs.
EC 300 Racing i suport en cursa
Tant per Super Enduro com per les curses d’Enduro Extrem, els tres pilots de Gas Gas correran amb la EC 300 Racing 2T i que ja va estrenar Dani Gibert  en la prova de Belo Horizonte del Mundial de Super Enduro.
A banda del suport als oficials, Gas Gas també donarà assistència las pilots privats que disputin algunes de les proves d’Enduro Extrem internacionals, sota el paraigua de la Gas Gas Riding Experience de Romania.
Font: Gas Gas (Traducció automàtica al català i versió original)
Foto: M.Faja, D.Oliveras i D.Gibert (©Gas Gas) 

 

Gas Gas i Ossa, s’uneixen

0
Dues marques de motos catalanes emblemàtiques, Gas Gas Motos i Ossa Factory, van anunciar aquesta setmana que s’unien per aconseguir un millor desenvolupament industrial i comercial, alhora que de treure nous productes.
Tot i que són marques amb motes de muntanya un dels productes que podria sortir en els proper anys és uan Ossa de carrer.
En tot cas que sigui cert lo de que la unió fa la força  i que les dues marques catalanes (que mantindran el nom en els seus productes) tirin endavant.
Font: Gas Gas (Traducció automàtica al català i versió original).

 

Breu resum del Super Enduro de Brasil en vídeo

0
Els organitzadors del Campionat del Món de Super Enduro (SEWC 2013-14) han editat un vídeo amb un breu resum  de la tercera prova disputada a Belo Horizonte. De fet ben just la meitat del mateix es competició. La resta ambient i unes breus entrevistes a Taddy Blazusiak i David Knight.
Prèvia
També publiquem un segon vídeo, el que van editar com a prèvia. Una prèvia que inclou el resum de la segona prova a Lodz i part del primer (ambient i entrevistes). El publiquem, però, perquè permet veure la victòria de Dani Gibert (61) a la segona mànega polonesa i una breu entrevista al corredor català.

 

Marc Coma guanya el Dakar 2014

0
Absent l’any l’any passat per una lesió, el pilot d’Avià (Berguedà), Marc Coma (KTM) ha tornat enguany al Dakar per aconseguir d’una manera incostestable, per quarta vegada, el ral·li més prestigiós del món. Sempre entre els deu primers (tret del darrer dia) i la majoria en els llocs de pòdium, Coma es va situar primer el cinquè dia… i no ha deixat el lloc fins passar la meta de Valparaiso. Una més que merescuda victòria.
Laia Sanz
I encara que la història recorda el guanyador absolut, enguany, la història i l’afició  també recordarà Laia Sanz (Honda) no tant per ser la millor femenina, si no per la increibla cursa que ha disputat. Setzena a la general, setena en una etapa i millor temps parcial absolut en alguna etapa ha fet que s’hagin esgotat els qualificatius per la corredora de Corbera de Llobregat (Baix Llobregat).
Jordi Viladoms
També forma part dels llocs destacats Jordi Viladoms (KTM). El pilot d’Igualada (Anoia) havia de disputar el Dakar amb Gas Gas, però la mort de Kurt Caselli va precipitar el seu fitxatge per KTM. Sense temps per provar la moto, Viladoms ha anat escalant posicions, fins aconseguir el segon lloc del pòdium, només per darrera el seu cap de fila, Marc Coma.
Joan Barreda
En aquest poquer d’asos no pot faltar Joan Barreda (Honda). El pilot de Torreblanca (Plana Alta) va ser el primer líder del Dakar 2014 i va ocupar el primer lloc quatre dies. La resta va ser segon i lluitant per recuperar el liderat… fins la vigilia d’acabar, en que una caiguda i averia en la moto el va fer baixar fins la setena posició. Un resultat injust per un pilot que ha aconseguit cinc victòries d’etapa. En tot cas Bang Bang Barreda ha demostrat, amb només tres participacions, que és un candidat a guanyar el Dakar.
Joan Pedrero
I posats a fer repoquer, Joan Pedrero ha debutat amb Sherco. Després de no ser renovat per KTM (amb qui havia corregut els darrers anys) el corredor de Canet de Mar (Maresme) ha disputat la prova amb la marca occitano-catalana sense  gairebé sense temps de provar-la. Tot i que el resultat final (21e), no ha superat el de l’any passat (5e) cal destacar la victòria de la quarta etapa, un èxit a l’abast de pocs.
Acabar també es guanyar
Tot i que soni a tòpic, en una prova com el Dakar, acabar ja és una victòria.
Marc Guasch va defensar els colors de Gas Gas (la marca catalana fou la quarta més utilitzada pels participants al Dakar) amb un més que meritori 25e lloc a la general.
I el seu company d’equip (ocupant el lloc de Viladoms) i debutant Dani Oliveras va portar la seva Gas Gas a un destat lloc 36.
I una meció destacada pel barceloní Ignasi Chivite. Després d’haver-ho provat amb una Bultaco Pursang (amb la que no va poder acabar l’any passat) enguany ha portat una Yamaha que l’ha situat el 77. El penúltim de la cursa… però dels que han passat la meta de Valparaiso. Una victòria de per si. 
Pel camí
En un any en que els especialistes parlen del primer Dakar americà que recupera l’essència… i la duresa de l’africà, la llista de baixes també es considerable.
Des de l’absurda del cap de fila de Gas Gas, Gerard Farrés, al que se li va cremar la moto per culpa d’un matoll encés amb el motor, a l’aparatosa lesió de Gilbert Escalé (Suzuki) (i l’abandonament del seu germà Oriol (Suzuki), per acompanyar-lo a l’hospital) altres pilots no han arribat a la meta de Valparaiso: Marc Pedrola (Gas Gas); Julian Villarrubia (Yamaha); Rosa Romero (Yamaha); Enric Martí (Gas Gas) o José Manuel Pellicer (Suzuki).
I encara que aqui no parlem de cotxes, no podem deixar de parlar d’un ex-motorista com Nani Roma que ha portat el seu Mini a la victòria, convertint-se en el tercer corredor que guanya el Dakar en moto i en cotxe. I aconseguint amb Marc Coma el doblet històric de situar dos catalans al capdamunt de les dues categories més importants del Dakar.
Foto: Marc Coma al pòdium del Dakar 2014 (©Maragni, M. KTM Images)

La Bassella Race 1, amb nou recorregut

0
Més de la meitat del recorregut de la Bassella Race 1 2014 serà nou. És la novetat principal d’una cursa que es disputarà el 15 i 16 de febrer, organitzada pel Club SIP Sport.
Així una part important dels 65 quilòmetres del recorregut es faran per la banda nord de Bassella, amb camins i corriols inèdits fins ara en aquesta cursa.
Curs de pilotatge
Una altra novetat és el curs de pilotatge que dirigirà Jordi Figueras, encarat a pilots amaters i que es farà el proper cap de setmana, del 17 al 19.
Participació
Quan falta un mes per la prova, les inscripcions (fins el 31 de gener) voregen els 600 corredors amb la categoria Amics com la més nombrosa.
La cinquena Bassella Race 1 escalfa motors!
Foto: Recorregut Bassella Race 1 (©Bassella Race 1)
 

Joan Barreda, primer líder del Dakar 2014

0
Publicat el 6 de gener de 2014
El pilot de Torreblanca (Plana Alta) Joan Barreda (Honda) és el priemr líder del Dakar 2014 desp?es de guanayr la primera etapa, del diumenge, dia 5, a les muntanyes de Cordova (Argentina).
Barreda ha agrait la feina feta per l’equip en els mesos previs a la cursa. Del primer dia, ha destacat que era terreny dur, amb rocs i que requeria una atenció especial al recorregut.
Honda també ha destacar que és la primera victòria d’una Honda en l’etapa inaugural en 25 anys.
Segon va quedar Marc Coma (KTM) mentre que Joan Pedrero (Sherco) fou setè.
Jordi Viladoms (KTM) i Gerard Farrés (Gas Gas) es van situar catorzè i quinzè, mentre que Marc Guasch (Gas Gas) és el 29.
Laia Sanz (Honda) és la 35 i José Manuel Pellicer (Suzuki) el 36.
El debutant Dani Oliveras (Gas Gas) està a fregar dels 50 primers, el 53.
També s’han classificat José Ignacio Chivite (Yamaha), Enric Martí (Gas Gas), Rosa Romero (Yamaha), Alberto Salido (Yamaha), Marc Pedrola (Gas Gas), David Batalla (Gas Gas), Julian Villarrubia (Yamaha) i els bessons Oriol i Gilbert Escalé (Suzuki) que han tingut un dur debut segons expliquen en una entevista feta per l’organització (Traducció automàtica al català i versió original)
El francès afincat a Andorra i campió vigent, Cyril Despres (Yamaha) va quedar tercer.
Foto: Joan Barreda (©HRC Rally Team – Speedbrain Facebook)