Temps era temps -però segur que encara hi ha gent que ho recorda- les àvies i les tietes (i també la mare) feien una cosa que avui seria del tot impensable: mesuraven en oracions el temps de tenir un ou submergit en aigua bullent per fer-lo dur o passat per aigua: si no m’erro, tres Parenostres (amb el pack complet: Ave Maria i Gloria Patri) i un Credo, respectivament.
Parlo de l’època que a la cuina no hi havia ni rellotges ni cronòmetres que fessin aquesta feina, i parlo també dels sistemes casolans que havien passat de mares a filles, d’àvies a netes.
I a nets, perquè no se m’enfadi ningú.
Però l’apunt d’avui no va de batalletes del passat sinó d’idees senzilles i de solucions creatives d’ara mateix. Sense deixar la cuina, això sí.
Pregunto: ¿heu aconseguit mai coure la pasta amb aquella consistència ‘al dente’ que sembla que només a Itàlia saben trobar? No és tan fàcil perquè el resultat final depèn del tipus de composició de cada pasta, de la seva forma, dimensions, rugositat i volum. Potser és per això que, per evitar embolics, els fabricants indiquen en cada paquet el nombre de minuts d’ebullició que recomanen. I si no bades, amb això n’hi hauria d’haver prou.
Deu ser senzill. O potser no tant, perquè la marca Barilla ha tingut una idea summament original. Una idea que relliga les tradicions de les àvies amb el present més rigorós: allí on abans hi havia parenostres, ara hi ha música. Però no de la ràdio, sinó -signes dels temps- de Spotify que d’aquesta manera es converteix en el cronòmetre culinari del segle XXI.
Els creatius de Barilla han creat i penjat a Spotify vuit llistes de cançons diferents que duren en total entre els nou i els onze minuts en funció del producte concret que posis a l’olla. I, a més a més, a cada una li han atorgat una personalitat musical diferenciada que singularitza la proposta.
Aquí en teniu els detalls:
Entreu a Spotify, escriviu en el cercador els mots Barilla i Playlist Timer, poseu l’aigua al foc i tan bon punt comenci a bullir poseu-hi la pasta, busqueu la llista que correspon al producte que heu triat, gaudiu de la música… i que vagi de gust.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!