La nova editorial
Ara que estem treballant per incorporar directius i editors al projecte editorial que presentarem a la propera Fira de Frankfurt, us adjunto algunes notes personals i informals sobre el projecte.
De que parlem quan diem que "presentarem un projecte editorial ambiciós??
El projecte ha d?aspirar a ser líderVolem ser grans. I no perquè sigui millor que ser petits ni perque pensem que sigui fàcil. Creiem que la cultura catalana necessita empreses grans i treballem per això. I ens encantaria, a 20 anys vista, que una de les indústries editorials líders a Europa sigui catalana i sigui cooperativa.
Ha de projectar el model de país que volem.Somniem un país europeu, que aporta al món la seva capacitat creativa, modern, crític, innovador, que recull el millor del passat i no posa límits al futur… I així volem el nostre projecte editorial.
Ha de ser punt de trobadaLa indústria cultural i de la comunicació que ens imaginem és punt de trobada. Ha de tenir vocació de dinamitzar els grans debats del futur. És oberta, ambiciosa i intel·lectualment exigent.
Ha de promoure i centrar-se en la creativitatLa vella economia donava prioritat a la producció, la nova economia ha de donar prioritat a la creació. Cal posar tota la organització al servei de la creativitat, cal facilitar que neixin les millors idees, hem de ser capaços de seduir la millor matèria gris d?aquí i d?arreu (els millors escriptors, els millors editors, els millors directius)
Ha de voler ser de referènciaHem de ser excel·lents, hem de ser de referència. Recollint el millor del passat (que en aquest país és moltíssim) i treballant amb rigor i profunditat.
Ha d?estar preparada per explotar els continguts de forma complexa i pel màxim de canalsCal estar preparat per explotar els continguts per tots els canals actuals i els que vindran. Caldrà estar especialment atents a la revolució digital però també als nous canals de distribució (promocions amb diaris, hipermercats, venda directa)… Destinarem tots els fons de promoció i formació cooperativa a I+D per trobar noves vies de negoci, de distribució, d?explotació dels continguts.
Ha de tenir vocació internacional des del primer diaLa indústria editorial catalana del futur ha de tenir un paper concret en la indústria cultural global. És una qüestió vital. I no només als mercats tradicionals (Espanya, Llatinoamèrica) sino fonamentalment a Europa i els mercats emergents.
Ha de tenir mitjans de comunicació, ha d?acumular marques prescriptivesA Cultura03 ja tenim 5 revistes i n?hem de tenir més. Hem de saber que els mitjans de comunicació son fonamentals per bastir una indústria editorial sòlida que projecta les seves idees i els seus autors el més enllà possible. A més, ja ho deia l?altre dia, acumular marques prescriptives dóna capacitat d?articular i projectar continguts i, a mitjà termini dóna un gran valor afegit al projecte.
Que em deixo? Us agrairé les vostres idees.Aquí queda aquest bloc fins al setembre. Bones vacances!