Núvol vermell

El blog d'Oriol Soler

Gràcies

0

Vull donar les gràcies a totes les persones que m’han donat suport com a president dins de la candidatura + Futur. Finalment hem estat triats per unaminitat i això reforça encara més la responsabilitat i les ganes que hi posarem.
També vull donar les gràcies en aquest moment a totes les persones que fins ara han estat al Consell Rector, als que hi son i als que no hi son, i, sobretot, a la Maika Pascual, la presidenta que jo succeeixo, per l’esforç i l’èxit de la seva feina.

Publicat dins de Sense categoria | Deixa un comentari

Nou Consell Rector a Cultura03

0

Avui a l’assemblea de Consells Rectors del grup, el màxim organ de direcció, triem nou Consell Rector i nou President. Jo em presento com a president a la candidatura “+ futur”.
Quan un grup d’amics del grup m’ho van suggerir em va semblar extrany. He sigut un dels principals impulsors del grup i per tant molt vinculat als àmbits de gestió i això d’alguna manera fins ara havia fet inimaginable que també fos el President de la cooperativa. En canvi també veien aquests amics, i jo, que ara estic molt més desvinculat, des de la incorporació de l’Anna Xicoy, de la direcció i que, sobretot, son moments d’agafar compromisos, de lideratges forts, de visió molt clara si volem passar aquesta corda fluixa que es diu crisi amb èxit.
La feina de la Maika, la presidenta que ho deixa avui i que va a la
nostra candidatura, ha estat impecable. La Maika ha conduit tota la
consolidació social del projecte amb gran èxit i amb uns resultats molt
notables.
Ara toca la consolidació empresarial i continuar amb el somni. Si ens trien avui a les 12, ens hi posem:

Bases programàtiques i compromisos
de la Candidatura +Futur per al període
2010-2013

Ja fa deu anys que vam començar a
somiar Cultura 03, que volíem que el nostre país tingués una de les indústries
culturals importants d’Europa i que, a més, fos cooperativa. Uns anys després
vam posar en marxa el projecte i durant aquest temps hem crescut de forma
important, hem tingut èxits i fracassos, hem vist les possibilitats del repte i
les seves febleses. En definitiva, hem après molt.

Els membres de la candidatura +Futur
presentem la nostra candidatura al Consell Rector de Cultura 03 convençuts que
som en un moment clau per al futur del Grup, i amb el compromís de treballar
per accentuar tot allò que hem après i hem fet bé, per no repetir els errors i,
sobretot, per donar un nou impuls al somni després de l’implacable aprenentatge
que la crisi ens ha posat sobre la taula.

Presentem una candidatura de
persones preparades, representatives, responsables, cohesionades, amb una visió
clara de què volem en el futur per al nostre Grup. I amb l’objectiu clar de fer
d’aquesta legislatura la de la consolidació del projecte i la de l’avanç cap a
la centralitat de la indústria cultural catalana després d’aquests anys de
posar-hi les bases.

El nostre programa electoral pivota
al voltant de 6 eixos que us anunciem a continuació  i que resumeixen com veiem tot el que hem fet
fins avui i com orientem el futur. A més, per a cada eix, assumim uns
compromisos i hi responsabilitzem un membre de la candidatura.

Punt programàtics: 

1.       EL MERCAT ÉS EL MIRALL DEL NOSTRE ÈXIT. Cerca permanent de
l’excel·lència, confrontació permanent amb el mercat, augment de la
diversificació dels clients buscant especialment d’incidir en el sector privat,
aprendre de les millors experiències, innovar, treballar en equip. Cada empresa
ha de tenir futur i sentit estratègic per si mateixa; el Grup ajuda a créixer i a enfortir-se, no a sobreviure.

 

2.       SEMPRE PROJECTANT EL FUTUR. Cultura 03 és un projecte de
futur que busca ser un nou referent en el camp de la indústria cultural i de la
comunicació. Nou pla estratègic per al
període 2011-2015
, revisió de la missió i de la visió de Cultura 03 i
enfortiment del compromís del Grup amb la mateixa. Incorporació o creació d’una Fundació del Grup com a eina pròpia
per invertir en innovació.

 

3.       EL RIGOR COM A BASE DE LA SOLIDESA. Gestionar bé, creixement
sostenible, màxim nivell de compromís amb la direcció, màxim nivell d’exigència
amb la qualitat de la seva feina. Nou
sistema de retribució a la direcció centrat en els resultats
. Creem un responsable d’auditoria.

 

4.       EL COOPERATIVISME ENS HA DE FER FORTS. Un Consell Rector
fort, legitimat, representatiu i amb responsabilitats concretes repartides
entre els consellers. Amb un alt nivell d’incidència sobre tot el Grup,
acompanyant la direcció, promovent la incorporació sistemàtica de socis. Creem una àrea de comunicació interna, una
de benvinguda als nous treballadors i una d’extensió social
.

 

5.       LES PERSONES PRIMER; EL COMPROMÍS TOT. Busquem la motivació
explicant el projecte, escoltant i fent
participar les persones
. Exigim un
alt nivell de compromís
.

 

6.       TENIM UN GRAN PROJECTE PERÒ SOLS NO EL PODEM TIRAR ENDAVANT.
Recerca constant de complicitats externes, cuidant la imatge del Grup,
consolidant el màxim d’afinitat al nostre entorn. Creació d’una àrea de comunicació externa. Impulsar nous projectes amb altres socis que ens permetin augmentar
el posicionament estratègic encara que no en controlem completament la majoria.

 


Persones que
integren la candidatura

Oriol
Soler;
President

Joan
Morales;
Responsable de nou pla estratègic

Anna
Periago, Maika Pascual;
Responsables
d’extensió social

Jordi
Creus;
Responsable de benvinguda als nous
treballadors

Gerard
Birbe, José María Hernandez;
Responsables
de comunicació interna

Ramon
Torrents;
Responsable de comunicació externa

Glòria
Gasch, Izaskun Arretxe;
Responsables
del programa de relacions institucionals

Gemma
Cera;
Responsable d’atenció al soci

Marc Roma; Responsable
de relacions cooperatives

Sònia Garcia;
Responsable d’auditoria


Publicat dins de Sense categoria | Deixa un comentari

233.000 usuaris únics a Timeout.cat

0

Un “amic”, ho poso entre cometes perque no ens coneixem de res, del Facebook, Gerard Furest,
em pregunta sobre el creixement fulgurant de l’audiència de Timeout.cat a la
web. En només quatre mesos som els quarts de la web catalana, només per darrera
de tres mitjans generalistes, l’Avui, Vilaweb i el 324.cat, i per davant
d’e-noticies, el Punt… i pregunta en Gerard si hi ha trampa.

I ni n’hi ha, ni, com pregunta ell, estem acumulant
dominis per sumar audiència  (si que tenim el domini del capdesetmanade3dies.org
però l’audiència que reporta com a tal és insignificant). Només hem fet quatre
coses:

·        
Posar tota la base de dades de
Timeout, una de les millors d’oci i cultura a Barcelona, a internet de manera
que les cerques de google relacionades amb oci i cultura a Barcelona adrecen en
molts cassos a Timeout.

·        
Millorar el web permanentment, tenir
molt clar que es una part central de la nostra estratègia. I a partir d’ara ho serà molt més.

·        
Emmarcar-ho dintre la lògica de
rellançament de la revista amb la campanya capdesetmanade3dies.org. Quan acabi
aquesta campanya crec que també baixarà l’audiència a nivells més “reals”.

·        
Invertir 10.000 euros en publicitat
a google i altres buscadors per incentivar la cerca al voltant de Timeout.

I només amb això, el creixement el
resultat ha estat passar de 30.000 usuaris únics a 234.000 en només tres mesos.

Algunes idees al voltant d’això:

·        
Objectivament la web de TimeOut ha
de millorar molt i per tant no estem davant d’un fet extraordinari sino
que el potencial de creixement es més gran.

·        
Crec que fa uns anys podíem parlar
amb orgull de la internet catalana però ara no. La internet catalana no està competint
de la mateixa manera ni amb el mateix rigor que ho estan fent altres en el camp
editorial, de les revistes, dels diaris o, sobretot, de la ràdio i s’està
quedant clarament enrera sense afrontar seriosament els reptes que te. I una
bona prova és la facilitat amb la que TimeOut està creixent però, sobretot, el 2
milions d’usuaris únics del Periodico o els 5 milions de l’Sport que ens posen
sobre la taula que en aquest negoci la internet catalana està fora del mercat
i, amb nom dels grans principis, està defugint la dura realitat.

·        
Tinc el convenciment que si
continuem treballant així amb un temps prudencial arribarem amb les nostres revistes al milió
d’usuaris únics.

Doncs això, en continuem parlant el proper dia.

Publicat dins de Sense categoria | Deixa un comentari

La lliçó de Cuatro i La Sexta

0

Que Cuatro hagi acabat en mans de Berlusconi i que en els propers dies La Sexta acabi en mans de José Manuel Lara és una bona noticia perquè significa que, quan els mitjans saben quina és la seva prioritat, els continguts, no la
relació amb el poder,
  els
polítics tenen molt poc marge de maniobra. I això és una bona notícia per què continua donant
sentit als mitjans com a quart poder que vetlla per la qualitat democràtica i
posa al poder polític exactament al seu lloc.

A més tot plegat és una lliçó d’humilitat
per la ingenuïtat que ha mostrat Zapatero a l’hora de construir el seu
“imperi” mediàtic, que amb l’arribada del proper govern del PP es disoldrà de
forma inexorable. Ara veurem com les
adjudicacions de llicències, Treserras també hauria de prendre nota, només hauran servit per enriquir als adjudicats que
no tenien res, la Sexta no valia res, i ara tenen, en el cas de Mediapro, 500 Milions d’euros d’una
televisió que guanya diners.

I també, no ens enganyem, és una gran
lliçó per Cultura03 perquè ens deixa clar que el camí de futur només és la
confrontació directa amb el mercat, no l’amagar-se darrera de les excuses de
sempre (que si el català es minoritari, que si la qualitat, que si no tenim diners, que
si…). Ser els millors, tenir audiència, és el camí i l’únic futur.

I en aquest entorn on queden els
principis? On queden els valors? Doncs més fàcil, els polítics que facin la
seva feina, que creïn regles de joc a favor dels valors de fons i que afavoreixin
aquests valors, no a certs empresaris. I els emprenedors hem de saber que els
valors també cotitzen al mercat. O sigui que els valors de Cultura03, el servei
al pais, el cooperativisme, també son valors que el mercat sap valorar i els
hem de posar al costat de la qualitat, no davant.

El futur és nostre, si l’agafem no
si esperem que ens el donin.
Bon any 2010 a tothom.

Publicat dins de Sense categoria | Deixa un comentari