Núvol vermell

El blog d'Oriol Soler

Els amics del Baròmetre

Quan ens vam inventar el Baròmetre de la Cultura i la Comunicació, la veritat és que no sabíem ben bé on ens posàvem. Senzillament, necessitàvem com a empresaris una eina d?anàlisi del consum cultural i de la comunicació a tots els Països Catalans, el volíem clarament al servei dels que treballem des d?aquí, que fos de lo milloret d?Europa qualitativa i quantitativament i, amb l?atreviment dels ignorants, vam decidir posar-lo en marxa.

I ara que ja estem a punt de donar el tret de sortida al treball de camp (40.000 enquestes a totes les comarques del país!!) faig un balanç en forma de llista amb els amics que hem fet en aquest temps. I el viatge, sense haver arribat al destí, ja ha valgut la pena. Quina alegria.

En Salvador Cardús
En el país de l?ara, el regne del peix al cove, en Salvador és dels pocs que també treballa per demà passat i per això te la perspectiva històrica que el fa tan lúcid. Que bé tenir al costat a l?optimista més ben camuflat del planeta!!!
En Ferran Rodés
És un dels personatges més importants del món de la comunicació a Europa (ara CEO d?Havas) i per això sol tot el suport que hem rebut d?ell te un valor incalculable. Ara, el més important és que un dels directius més qualificats del món de la comunicació a Europa creu que en aquest país estem jugant els últims partits de lliga i estem en zona de descens. ?oeAquí es tracta de triar entre si volem ser Toledo o una capital europea, aquest és l?únic debat que hi ha al voltant del baròmetre? explicava fa quatre dies a un grup d?empresaris bocabadats…
En Lluis Pistoni d?Odec
Odec és una empresa valenciana líder en la innovació en software pel tractament de dades estadístiques. Gandia, capital de l?estadística, si. Son propietaris del software més important de gestió d?audiències i porten des dels anys 60 innovant en aquest terreny i al voltant del tractament de dades estadístiques (per exemple recompten les eleccions a molts països). En Pistoni ens ha ajudat a entendre aquest món, bolcat completament en el projecte i buscant en tot moment com podia incloure en la normalitat de la planificació de publicitat el baròmetre. Gracies a Odec per exemple, quan un anunciant vulgui planificar una campanya podrà triar entre la informació que li doni EGM, Sofres o El Barometre, o creuar-la o…
En Paco Bachiller d?AC Nielsen
La multinacional lider en estudis d?audiències està preparant a consciencia tot el treball de camp. Han desplaçat a Barcelona la persona de la seva organització amb més experiència, un andalús brillantíssim, en Paco Bachiller, i a reunió inacabable diària, estan construint tota la malla de dades que permetra que els tablet-pc que porta cada enquestador facin la pregunta que toqui en cada moment i en cada zona. Cal tenir present que a la potència quantitativa del baròmetre s?hi afegeix la voluntat de ser excel·lents i innovadors qualitativament, buscant la precisió comarcal, donant dades de perfils sociodemogràfics fins ara inèdits i això fa molt complexa la tasca d?en Paco del que tant estem aprenent.
En Vicente Lopez
Invisible en el dia a dia però molt important, cervell del Barcelona Media Centre d?innovació, un projecte per innovar en la creació de continguts per cinema, videojocs, telefonia… desde Barcelona,  ens ha fet veure la importància d?aprofitar l?ocasió per innovar i per estar molt atents als nous mitjans. El Baròmetre pregunta sobre internet, sobre telefonia mòbil, sobre videojocs… I amb ell estem estudiant construir una seu conjunta per la fundació que ell presideix i la nostra al 22@, ells innoven, nosaltres estudiem el mercat. Molt potent.
I els patrons, i els politics que hi van creure desde el primer moment (un record especial per l?Antoni Vives, en Miquel Sellarés i  l?Enric Marin), i els qui hi treballen, en Lluis Tolosa que s?hi ha deixat la pell, el Marc el Pere i la Clara. I darrerament l?Eduard Voltas que ha demanat una excedència a Cultura03 per ser president d?Escacc i dedicar-se en cos i anima a l?èxit d?aquest projecte…
I, sobretot, en Jordi Fortuny al mai podrem agraïr tot el que ha fet.

Per tots ells el Baròmetre ja ha valgut la pena.
I els enemics? Son molts més, la veritat. Però vam quedar que en aquest bloc no parlaria malament de ningú i no canviaré les normes el sisè dia, no?



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Sense categoria per OriolSoler | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent