Núvol vermell

El blog d'Oriol Soler

233.000 usuaris únics a Timeout.cat

Un “amic”, ho poso entre cometes perque no ens coneixem de res, del Facebook, Gerard Furest,
em pregunta sobre el creixement fulgurant de l’audiència de Timeout.cat a la
web. En només quatre mesos som els quarts de la web catalana, només per darrera
de tres mitjans generalistes, l’Avui, Vilaweb i el 324.cat, i per davant
d’e-noticies, el Punt… i pregunta en Gerard si hi ha trampa.

I ni n’hi ha, ni, com pregunta ell, estem acumulant
dominis per sumar audiència  (si que tenim el domini del capdesetmanade3dies.org
però l’audiència que reporta com a tal és insignificant). Només hem fet quatre
coses:

·        
Posar tota la base de dades de
Timeout, una de les millors d’oci i cultura a Barcelona, a internet de manera
que les cerques de google relacionades amb oci i cultura a Barcelona adrecen en
molts cassos a Timeout.

·        
Millorar el web permanentment, tenir
molt clar que es una part central de la nostra estratègia. I a partir d’ara ho serà molt més.

·        
Emmarcar-ho dintre la lògica de
rellançament de la revista amb la campanya capdesetmanade3dies.org. Quan acabi
aquesta campanya crec que també baixarà l’audiència a nivells més “reals”.

·        
Invertir 10.000 euros en publicitat
a google i altres buscadors per incentivar la cerca al voltant de Timeout.

I només amb això, el creixement el
resultat ha estat passar de 30.000 usuaris únics a 234.000 en només tres mesos.

Algunes idees al voltant d’això:

·        
Objectivament la web de TimeOut ha
de millorar molt i per tant no estem davant d’un fet extraordinari sino
que el potencial de creixement es més gran.

·        
Crec que fa uns anys podíem parlar
amb orgull de la internet catalana però ara no. La internet catalana no està competint
de la mateixa manera ni amb el mateix rigor que ho estan fent altres en el camp
editorial, de les revistes, dels diaris o, sobretot, de la ràdio i s’està
quedant clarament enrera sense afrontar seriosament els reptes que te. I una
bona prova és la facilitat amb la que TimeOut està creixent però, sobretot, el 2
milions d’usuaris únics del Periodico o els 5 milions de l’Sport que ens posen
sobre la taula que en aquest negoci la internet catalana està fora del mercat
i, amb nom dels grans principis, està defugint la dura realitat.

·        
Tinc el convenciment que si
continuem treballant així amb un temps prudencial arribarem amb les nostres revistes al milió
d’usuaris únics.

Doncs això, en continuem parlant el proper dia.



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Sense categoria per OriolSoler | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent