Roda de calls

bloc d'enduro

Blazusiak s’emporta el SuperEnduro de Barcelona

0
El polonès i actual campió mundial Taddy Blazusiak (KTM) es va emportar el SuperEnduro de Barcelona, segona prova dle Mundial de l’especialitat.
Blazusiak va guanyar dues de les tres finals (en l’altra fou tercer) i es va mostrar recuperat de lesió d’espatlla que no li va impedir, però, guanyar la primera prova a Polònia.
El Palau Sant Jordi va veure el retorn del català Ivan Cervantes amb la taronja KTM. El pilot de Cambrils va fer un segon lloc en la primera final, que amb el cinquè a la tercera li va donar el cinquè lloc de la classificació final.
Per sota de Blazuciak, al pòdium, van pujar el britànic David Knight (Honda) amb un primer lloc, un quart i un cinquè. L’espanyol Alfredo Gómez (Husaberg) fou tercer gràcies a un segon i un quart.
Font: KTM (Traducció automàtica al català i versió original)
Foto: Ivan Cervantes al Sant Jordi (©Edmunds, J. KTM Images) 
 

Presenten la Bassella Race 1 a la Diputació de Lleida

0
La Diputació de Lleida va acollir divendres la presentació de la IV Bassella Race 1 que es disputa aquest cap de setmana, del 15 al 17, al SIP Motor, el Club Esportiu del qual, juntament amb la Federació Catalana de Motociclisme, organitzen la prova.
En el moment de la presentació ja hi havia 886 inscrits i s’espera arribar als 900.
Durant els tres dies d’activitat està prevista la participació del català  Ivan Cervantes (KTM) i del nou fitxatge de Gas Gas, el francès sotscampió del món d’E1, Rodrig Thain. 
Dakar
Com cada any, la Bassella Race 1 organitza una activitat paral·lela a la cursa, que en aquesta edició consistirà en un acte d’homenatge a tots els pilots que han participat al Rally Dakar amb moto. Els organitzadors han explicat que fins a dia d’avui tenen una quarantena de pilots confirmats, entre els quals es troben Nani Roma, Marc Coma, Jordi Arcarons, Isidre Esteve i David Serra, entre d’altres. 
Presentació
En l’acte de presentació de la Bassella Race 1 a la Diputació de Lleida hi van participar el diputat Antoni Navinés; del director de la cursa, Pau Soler; del president del Club SIP Sport, Estanislau Soler, i del secretari esportiu de la Federació Catalana de Motociclisme, Xavier Llasat. 
El director de la cursa, Pau Soler, va repassar algunes de les dades més destacades d’aquesta cursa, com són els 5.000 espectadors que assisteixen a la prova, els 250 voluntaris, les 45 persones que formen part de l’equip organtizador, la trentena de periodistes acreditats i els 30 expositors de la zona comercial.
Els organitzadors de la Bassella Race 1, que compta amb un pressupost de 150.000 euros, han fet un estudi que conclou que la prova genera 351.000 euros d’impacte econòmic sobre el territori.
Durant la seva intervenció, el diputat Antoni Navinés va explicar que entre les funcions de la Diputació de Lleida hi ha la promoció del desenvolupament socioeconòmic del territori la qual cosa inclou la cultura i l’esport, dues activitats que mobilitzen un elevat nombre de persones i ajuden a donar a conèixer el territori. 
Foto: X.Llasat, A.Navinés, E.Soler i P.Soler duran la presentació de la Bassella Race 1 a la Diputació de Lleida (©Diputació de Lleida) 

Barcelona, capital del SuperEnduro

0
El Palau Sant Jordi de Barcelona torna a ser l’epicentre del SuperEnduro, acollinta avui a la tarda la segona prova del Campionat del Món de l’especialitat.
La cursa tindrà l’alicient de veure el retorn a KTM del català Ivan Cervantes que a ben segur miraré de posar en dificultats al seu company d’equip i actual campió mundial i líder de l’actual campionat, el polonès Taddy Blazuciak.
La cursa comptarà amb destacats pilots del Mundial d’Enduro com Antoine Meo (KTM), David Knight (Honda), Joakim Ljunggren (Husaberg), Rodrig Thain (Gas Gas) entre altres.
També es podrà veure altres pilots catalans com Xavier Leon (Husaberg) Marc Solà (que estrena Sherco), Dani Gibert (Husaberg) o Melcior Faja (KTM).
Font: www.enduro-abc.com (Traducció automàtica al català i versió original
Foto: SuperEnduro (©ABC Communication) 

Seb Guillaume plega a la força

0

El francès Sebastien Guillaume es retira, ell confia que temporalment, del món de l’enduro. De fet, el fins ara pilot de Gas Gas, diu que ha estat la marca de Salt la que li ha rescindit l’any de contracte que encara li quedava (per aquest 2013) adduint motius econòmics i tècnics.
Això i un repàs al seu historial esportiu el repassa en una llarga entrevista que li ha fet ABC Communication, organitzadors del Campionat del Món d’Enduro. 
Sense equip però amb ganes
Guillaume parla de la impossibilitat de trobar un equip o pressupost per organitzar quelcom amb cara i ulls per competir. Amb 35 anys, Seb considera que encara té corda i opcions al que seria un dels seus somnis, ésser campió del món. I es mostra obert a qualsevol oferta que el permeti competir. 

De moment fa un repàs als seus tretze anys de professional amb els moments bons i els dolents encapçalats per certes lesions i problemes físics, sobretot en els darrers anys que considera no l’han permès rendir al seu nivell.
Els millors resultats els ha obtingut amb motos de dos temps (2T) tot i que considera que també  es troba a gust en les 4T. Amb tot creu que l’inici de temporada 2008 amb una 4T (per passar a la 2T) podria ésser una de les raons que no el van deixar aconseguir el títol mundial.
Evolució de l’enduro
Per Guillaume l’entrada dels actuals organitzadors del Mundial, ABC Communication, fa uns deu anys, ha fer evolucionar a bé l’enduro. El francès remarca que en els darrers anys els pilots de motocròs es passen a l’enduro quan fa uns anys això era impensable. i destaca que la varietat d’especials fa que tothom tingui més opcions. I es declara partidari de recorreguts de ral·li llargs amb poques passades.
Equips
Dels equips pel que ha passat destaca el de l’equip de l’exercit francès (EEAT) encapçalat per Fred Weill i els caps Rocheleux i Pineau, que li van donar la primera oportunitat. I en especial per Fabrizio Azzalin, responsable de CH Racing, l’equip d’enduro de Husqvarna, la marca amb la que va tenir millors resultats.
Pilots
Entremig de diferents generacions de pilots, destaca l’actual (Meo, Renet, Nambotin, Aubert…) per la companyonia que hi ha entre tots. En això, per Guillaume, hi té culpa la Federació Francesa per les estades que organitza amb les pilots. De fet amb Meo ja es coneixien quan aquest era pilot de motocròs i els uneix una bona amistat. El campió d’E1 ha esta un dels que s’ha mogut més per buscar-li un equip).
I no es talla a l’hora de parlar dels nous valors, com Mathias Bellino (campió mundial Júnior) del que destaca la seva vàlua però també que té que calmar-se una mica.

Per últim deixa anar el que per ell és la raó que hi hagi més bona relació en el món de l’enduro (respecte al motocròs). El pilot de motocròs lluita contra altres pilots. El d’enduro contra el temps i no és culpa dels altre corredors que faci o no una bona cronometrada. 

Podeu llegir tota l’entrevista en aquesta traducció automàtica al català o en versió original.
Foto: Sebastien Guillaume (©ABC Communication) 

Publicat dins de Sense categoria | Deixa un comentari

Rodrig Thain, nou pilot Gas Gas

0
El sotscampió mundial d’E1, el francès Rodrig Thain, ha fitxat per la marca catalana Gas Gas.
Thain ja debutarà amb la moto vermella aquest mateix cap de setmana en le SuperEnduro de Barcelona. I serà un dels atractius de la Bassella Race 1 que es disputarà el cap de setmana del 15 al 17 de febrer.
La Gas Gas 300 R serà la moto amb que Thain disputarà en la categoria E3 del Campionat del Món i de França. 
Foto: R.Thain (esquerra) amb el director general de Gas Gas, Ramon Puente (©Gas Gas) 

O.Mena, doble victòria en Cros-Country

0
Oriol Mena (Husaberg) lidera el Campionat d’Espanya de Cros-Country després de guanyar les dues primeres proves del calendari, la primera O Irixo, a Ourense, i la segona a Malpartida de Càceres.
El segueix l’actual campió, Jaume Betriu (Husaberg), amb un segon i tercer lloc.
Bona actuació dels germans Quer, enguany amb Husqvarna, que lideren la categoria Júnior, dos primers per a Ramon i dos segons per a Jordi, a més de fer dos quarts (Ramon) i dos cinquens (Jordi) a la general absoluta.
Tot plegat domini dels pilots del Moto Club Segre en els dues categories principals.
Altres classificacions a destacar són tercer lloc de Veterans de Joan Antoni Castelló (Husaberg), la quarta de Ruben Beneyto (KTM) en Júnior, el sisè d’Hector Fragoso (KTM) a Sènior B 2T.
I el primer lloc en categoria Femenina ha estat pe Arantxa Belda, corredora del Moto Club Ciutat d’Albaida. Tot i ser la única participant femenina, el mèrit de finalitzar les dues curses no li treu ningú. 
El Campionat s’acaba diumenge amb la tercera prova, organtizada pel Moto club Alcarreño de Gualdalajara.
Foto: Oriol Mena a l’Endu-Roc (©Miquel Bresolí)
  

Gas Gas donarà suport als privats de la marca

0
La marca catalana Gas Gas ha endegat la Enduro Challange, una campanya de suport als pilots privats que disputin el Campionat d’Espanya d’Enduro amb motos Gas Gas 2013.
Gas Gas donarà suport en les sis curses del Campionat, hi posarà la benzina, el càtering i un joc de pneumàtics Metzeler nous en cada prova, entra altres atencions.
Font: Gas Gas (Traducció automàtica al català i versió original)
Foto: Cartell de l’Enduro Challange de Gas Gas.
 

Meo, cinquè a l’Enduropale de Le Touquet

0
L’actual campió del món d’E1, el francès Antoine Meo (KTM), es va estrenar dissabte en l’Enduropale de Le Touquet.
Davant dels pilots locals, molt més experimentats en aquesta cursa, Meo va sortir el vuitè i va pujar fins la quarta posició abans de patir una caiguda que el va situar dotzè.
El campió va tornar a remontar posicions però es va quedar en la cinquena ja que l’organització va decidir aturar la cursa en la segona hora, i no arribar a la tercera, pel temporal de mar que hi havia a la platja.
Fabio Farioli, director de l’equip d’enduro de KTM, va lamentar aquesta aturada ja que va considera que el seu corredor hauria pugut pujar, coma mínim, al pòdium. 
Amb tot, va valorar l’experiència de Meo com a positiva ja que va lluitar contra pilots molt més habituats en aquest tipus de cursa.
La cursa la va guanyar Jean Claude Mousse.
Aquest cap de setmana, Meo canviarà el cel obert de la platja de Le Touquet pel trebol del Palau Sant Jordi de Barcelona on s’hi celebrarà la segona prova del Campionat del Món de SuperEnduro. Una bona oportunitat per veure debutar al català Ivan
Cervantes, de nou, amb els colors de KTM.
Font: KTM (Traducció automàtica al català i versió original)
Foto: Antoine Meo (©KTM)
 

3 Hores de Resistència de Ponts

0
El circuit El Bosquet de Ponts va acollir diumenge la primera prova del Campionat de Catalunya de Resistència sobre Terra.
La XXXIII 3 Hores de Resistència de Ponts, organitzada pel Moto Club Segre, va veure la victòria dels crossistes Nil Arcarons i Gerard Salavedra (KTM) que van tenir un frec a frec durant tota la cursa amb els enduristes Jaume Betriu i Oriol Mena (Husaberg). L’intercanvi de posicions es va acabar en la darrera volta, on un ensurt de Mena els va treure totes les opcions de victòria.
A la cursa hi van participar 36 equips.
Foto: Jaume Betriu (©Josep M. Pàmies)

 
 

BMW ven Husqvarna al propietari de KTM

0

BMW Motorrad va anunciar dijous, dia 31, que venia la totalitat de Husqvarna a Pierer Industries AG, l’empresa austríaca popietària de KTM i Husaberg.
Ara el dubte es saber quins plans té Stefan Pierer per les tres marques. 
A la xarxa ja hi ha el debat de si es bo o no que un sol controli tres marques capdavanteres de l’enduro. També es planteja si els controls antimonopoli i del a competència de la Unió Europea hi donaran el vist i plau.
La resposta, d’aquí uns mesos.
Font: BMW
Foto: Husqvarna entra en l’òrbita de KTM (©Miquel Bresolí)
 

 

La Bassella Race 1 retrà homenatge als dakarians de tots els temps

0

El Club SIP Sport prepara pel cap de setmana del 15 al 17 de febrer una seguit d’activitats que tindran el punt culminant amb la IV Bassella Race 1 de diumenge que ja compta amb més de 800 inscrits. 
Les inscripcions romandran obertes fins el dia 10. Cal recordar que la llicència pel dia de la cursa s’ha rebaixat a 40 euros. I que bona part de la inscripció es pot recuperar amb vals de descompte en diversos establiments. 
La prova de Bassella també enceta la Super Enduro Challange que enguany tindrà les tres proves (Motor-Land X-Races i Endu-Roc) en el mateix any.
El suec Robert Kvarnström (Beta) fou el guanyador de l’any passat.
Dakarians
Un dels actes destacats és l’homenatge que els organitzadors volen retre a tots els pilots que hagin disputat el Dakar en moto al llarg de la seva història. L’homenatge tindrà lloc dissabte a la tarda on també es podrà veure una exposició de motos dakarianes.
Per participar-hi podeu demanar informació a info@bassella.com o als comptes de facebook i twitter.
Foto: Marc Coma a la Bassella Race 1 de 2010 (©Bassella Race 1) 

Sardenya, ISDE 2013

0
L’organització dels Sis Dies Internacionals d’Enduro 2013 (ISDE 2013) que es celebren a Olbia, Sardenya, ja publicat un vídeo recordant que del 30 de setembre al 5 d’octubre es celebraran aquesta competició que enguany fa 100 anys que es va iniciar tot i que, amb la d’enguany, s’haurà celebrat 88 vegades.

 

Publicat dins de ISDE 2013 | Deixa un comentari

Els enduristes, protagonistes de la festa del MC Segre

0

Ivan Cervantes, Jaume Betriu, Ramon i Jordi Quer foren alguns dels protagonistes de la festa anual del MC Segre celebrada fa uns deu dies a Ponts (la Noguera).
Els pilots d’enduro van assistir a un acte en que hi van participar un centenar de persones i on també es van lliurar els premis del Trofeu Social de Motocròs i la Challange Yamaha.
L’acte també va servir perquè Lluís Capdevila, president del MC Segre, reivindiques la tasca promocional que porta a terme el club (amb l’ajuda de patrocinadors). 

També es va queixar de la negativa de la RFME perquè el Segre pugui organitzar una prova del Campionat d’Espanya. Capdevila va recordar l’experiència en organització d’enduros que té el club que presideix, entre aquests, tres proves del Campionat del Món, la darrera fa un parell d’anys. 
III Hores de Resistència de Ponts
Tot just tancat el 2012, el MC Segre inicia diumenge, dia 27, l’activitat esportiva amb la celebració de les III Hores de Resistència de Motocròs de Ponts. Al circuit del Bosquet a les onze del matí. Entrada gratuïta.
Foto: Pilots guardonats del MC Segre (©Josep M. Pàmies) 

Publicat dins de Sense categoria | Deixa un comentari

Gas Gas porta la seva escola de campions al Mundial

0

La marca catalana Gas Gas portarà la School of Champions al Campionat del Món d’Enduro Maxxis FIM (EWC 2013).
Els pilots, que també disputaran el Campionat d’Espanya (CE 2013), ho faran dins l’estructura de competició de l’equip Oriol Pons. La nova estructura esportiva tindrà com a director d’equip (team manager) a Sergi Durán i com a director esportiu (motorsport manager) a Santi Navarro.
Mundial Júnior
El pilot de l’Illa de Man, Danny McCanney (tercer al Mundial Júnior -EJ- 2012) tornarà a disputar la categoria amb l’objectiu de guanyar-lo. El britànic tindrà de company el xilè Diego “Toro” Rojas que va tenir una destacada actuació en els passats ISDE d’Alemanya. A més del Mundial, també disputaran el Campionat d’Espanya amb l’EC 300 R. Per altra banda el pilot de l’equip Oriol Pons, Arnau Solà correrà amb la Gas Gas EC 250 F 4T.
Copa Júnior
Gas Gas també tindrà representació a la Copa Júnior (EY) amb una de les promeses de l’enduro xilè, Esteban Lanz (16 anys) que també disputarà el Campionat d’Espanya Júnior 125 amb la nova EC 125 R.
La School of Champions també porta al guatemalenc Oscar Berhancourt que participarà a l’Espanyol d’Enduro, tot i podria disputar alguna prova d’E2 del Mundial amb una CE 250 R.
Suport oficial als privats
Per altra banda, i encarat al Campionat d’Espanya, Gas Gas engega l’Enduro Challange. La iniciativa dóna suport als pilots privats que comprin, o hagin comprat, una Gas Gas aquest 2013.
Foto: (d’esquerra a dreta) Óscar Bethancourt, Esteban Lanz, Santi Navarro (manager), Danny McCanney i Diego “Toro” Rojas (©GasGas)
Font: Gas Gas (Traducció automàtica al català i versió original

Cinquena posició del Dakar 2013 per J.Pedrero. Tercer Dakar femení per L.Sanz

0

Joan Pedrero (KTM) ha mantingut la posició general dels darrers dies i, tot arribar el 48 a la meta de Santiago de Xile, ha finalitzat el Dakar 2013 en cinquena posició. El de Canet de Mar (Maresme) s’ha mantingut molt constant amb vuit etapes entre els deu primers, dos d’elles amb pòdium i ha igualat el seu millor resultat de fa dos anys.
Ja sabem que al Dakar s’hi sumen moltes coses, però sense el cinquè dia de Joan Barreda (Husqvarna Speedbrain) es posible que avui parléssim d’un altre resultat al pòdium del Dakar. El corredor de Torreblanca (Plana Alta) ha aconseguit quatre victòries d’etapa i altres tres pòdiums. Molts el situen com un directe competidor de Cyril Despres i Marc Coma (absent del Dakar 2013, al no haver-se refet d’una lesió) pel proper Dakar. 
Tot i esta pendent del desenvolupament de la nova Gas Gas Rally, Marc Guasch s’ha refet de la seva greu lesió de l’any passat amb un magnífic lloc a la general. El de la Garriga (Vallès Oriental) ha entrat entre els trenta primers de la general (el 27) tot i no haver pogut preparar-se físicament la cursa per culpa de la lesió esmentada.
El debut d’Àlex Busquets (Husqvarna Busquets Team) al Dakar ha estat el somniat per a qualsevol debutant, acabar-lo. A més a més el de Tarragona ho ha fet anant de menys a més fins acabar el 56 de la general.
Julián Villarrubia (Yamaha Sonik Team) ha estat dels darrers a tastar la solidaritat esportiva del Dakar. El de Requena (Requena-Utiel) ha arribat remolcat a la meta, el que li ha tret les últimes opcions de situar-se entre els 50 primers. Amb tot un bon 65 general.
Quan les averies no li ho han impedit, Gerard Farrés (Honda Wild Wolf) ha demostrat que és un dels pilots a estar davant (l’any passat va ser setè). El de Manlleu (Osona) s’ha situat sis vegades entre els deu primers. Al final, el 69.
Després de la mala experiència de l’any passat, David Serra (Yamaha Lleida Dakar) torna a provar-ho amb l’objectiu d’acabar el Dakar. Una caiguda amb lesió en una mà no han impedit al de Bellpuig (Urgell) acabar la cursa aconseguint un magnífic 55 d’etapa i el 81 de la general. 
Laia, de nou la millor
Desconec si existeix aquesta classificació, però a ben segur que ningú dubta que Laia Sanz (Gas Gas) és la millor corredora de fora carretera del món (per no deixar-ho en la millor motociclista del món). Sense la malaurada novena etapa (i la ressaca de la desena) avui parlaríem d’un resultat històric per la de Corbera de Llobregat (Baix Llobregat). En tot cas queda el tercer títol femení del Dakar, una primera part del Dakar 2013 (de vuit dies) entre els trenta primers de la general i una dotzena posició d’etapa. En aquest cas, el lloc 93 final és gairebé una anècdota.
I no oblidem a Jordi Viladoms (Husqvarna Tumarugal XC) i Ignacio Chivite (Bultaco Servimoto)
El d’Igualada (Anoia) es va presentar amb ganes de millorar el quart lloc de 2012, tot i haver estrenat equip poc abans del ral·li d’enguany. Els primers dies va demostrar que tenia un lloc entre els primers. Al final, però, la mecànica va fallar i va haver d’abandonar en la desena etapa.
El corredor de Barcelona portava l’única dos temps del Dakar 2013. Amb dificultats fins i tot abans d’iniciar-se la cursa (no el volien deixar corre) Chivite va disputar el primer dia per abandonar el segon.
La cinquena per Cyril Despres
Sense Marc Coma, tot semblava fàcil perquè el francès resident a Ordino (Andorra) Cyril Despres (KTM) aconseguís el seu cinquè Dakar. El canvi de motor  va donar certa emoció a la cursa que Despres es va cuidar d’esvair el desè dia en que va tornar a ocupar el primer lloc de la general i ja no l’ha deixat.
El pòdium l’ha completat el portuguès Ruben Faria i el xilè Francisco “Chaleco” López. Els ha seguit l’eslovè Ivan Jakes que, amb Pedrero, han fet que els cinc primers llocs del Dakar estigui ocupat per KTM.

Foto: Joan Pedrero (©Maragni,M. KTM Images)