Roda de calls

bloc d'enduro

Seb Guillaume plega a la força

El francès Sebastien Guillaume es retira, ell confia que temporalment, del món de l’enduro. De fet, el fins ara pilot de Gas Gas, diu que ha estat la marca de Salt la que li ha rescindit l’any de contracte que encara li quedava (per aquest 2013) adduint motius econòmics i tècnics.
Això i un repàs al seu historial esportiu el repassa en una llarga entrevista que li ha fet ABC Communication, organitzadors del Campionat del Món d’Enduro. 
Sense equip però amb ganes
Guillaume parla de la impossibilitat de trobar un equip o pressupost per organitzar quelcom amb cara i ulls per competir. Amb 35 anys, Seb considera que encara té corda i opcions al que seria un dels seus somnis, ésser campió del món. I es mostra obert a qualsevol oferta que el permeti competir. 

De moment fa un repàs als seus tretze anys de professional amb els moments bons i els dolents encapçalats per certes lesions i problemes físics, sobretot en els darrers anys que considera no l’han permès rendir al seu nivell.
Els millors resultats els ha obtingut amb motos de dos temps (2T) tot i que considera que també  es troba a gust en les 4T. Amb tot creu que l’inici de temporada 2008 amb una 4T (per passar a la 2T) podria ésser una de les raons que no el van deixar aconseguir el títol mundial.
Evolució de l’enduro
Per Guillaume l’entrada dels actuals organitzadors del Mundial, ABC Communication, fa uns deu anys, ha fer evolucionar a bé l’enduro. El francès remarca que en els darrers anys els pilots de motocròs es passen a l’enduro quan fa uns anys això era impensable. i destaca que la varietat d’especials fa que tothom tingui més opcions. I es declara partidari de recorreguts de ral·li llargs amb poques passades.
Equips
Dels equips pel que ha passat destaca el de l’equip de l’exercit francès (EEAT) encapçalat per Fred Weill i els caps Rocheleux i Pineau, que li van donar la primera oportunitat. I en especial per Fabrizio Azzalin, responsable de CH Racing, l’equip d’enduro de Husqvarna, la marca amb la que va tenir millors resultats.
Pilots
Entremig de diferents generacions de pilots, destaca l’actual (Meo, Renet, Nambotin, Aubert…) per la companyonia que hi ha entre tots. En això, per Guillaume, hi té culpa la Federació Francesa per les estades que organitza amb les pilots. De fet amb Meo ja es coneixien quan aquest era pilot de motocròs i els uneix una bona amistat. El campió d’E1 ha esta un dels que s’ha mogut més per buscar-li un equip).
I no es talla a l’hora de parlar dels nous valors, com Mathias Bellino (campió mundial Júnior) del que destaca la seva vàlua però també que té que calmar-se una mica.

Per últim deixa anar el que per ell és la raó que hi hagi més bona relació en el món de l’enduro (respecte al motocròs). El pilot de motocròs lluita contra altres pilots. El d’enduro contra el temps i no és culpa dels altre corredors que faci o no una bona cronometrada. 

Podeu llegir tota l’entrevista en aquesta traducció automàtica al català o en versió original.
Foto: Sebastien Guillaume (©ABC Communication) 



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de General per rodadecalls | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent