L’estiu passat l’A. i jo vàrem veure la nota escrita a mà i enganxada a l’entrada del Panteó de Roma a què fa referència el bon amic i coblocaire Marcel Campà en el seu apunt d’abans d’ahir (vegeu-lo aquí).
Ens va fer molta gràcia aquella nota tan senzilla com entenedora. Recordo que vaig voler fer-li una fotografia però, a l’hora de la veritat, em deuria distreure alguna altra cosa (Roma és un estímul constant per a la curiositat, i el Panteó encara més) i no la vaig fer. Ara me’n penedeixo.
L’apunt d’en Campà m’ha fet reviure aquell moment que ja havia oblidat del tot. I, com les cireres, un record n’ha arrossegat un altre…
… i he pogut reconstruir el flux de pensaments que aquell matí de primers de setembre a l’interior del Panteó la meva ment va ordir després de veure la nota del vigilant. Un flux malgirbat -els mecanismes del pensament funcionen per lleis que no sempre són del tot racionals- que em va transportar d’una volada des del centre del món llatí fins a Holden Caulfield, l’inoblidable protagonista d’“El vigilant en el camp de sègol”, de J. D. Salinger.
Més concretament em va portar fins a la cabina del vigilant que crec recordar que hi ha a l’entrada del Central Park de Nova York, a tocar de l’hotel Plaza, just en el punt on es troben la Cinquena Avinguda i el carrer 60.
Aquell -vaig pensar sota la majestuosa cúpula foradada del monument romà- és el lloc ideal perquè algú expliqui en un paper escrit a mà i enganxat al vidre què dimonis fan amb els ànecs del parc a l’hivern, quan es glaça l’aigua de l’estany on viuen.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!