Totxanes, totxos i maons

El Bloc de Joan Josep Isern

25 de març de 2008
0 comentaris

Més coses sobre Tete Montoliu i Jordi Sabatés.

En el número 18 de “Jaç”, la revista trimestral del Grup Enderrock (no hi poso l’enllaç perquè encara tenen penjat el número 17, del mes de desembre, i fa una mica de vergonya aliena) el bon amic Pere Pons parla de la reedició del disc “Vampyria”, una meravella concebuda a quatre mans per Jordi Sabatés i Tete Montoliu una nit de juliol de 1974 i sobre la qual (vegeu aquí) ja vaig parlar el mes passat.

En el seu article -publicat a la secció “El rebost de la cova”- Pons afirma, però, una cosa que em sembla que no és del tot exacta… (n’hi ha més)

“Aquest desconeixement del Tete -escriu Pere Pons- es va fer general quan va sortir el disc “Tot l’enyor de demà” (Zeleste-Edigsa, 1976) i als crèdits dels temes “Obertura” i “Anessa” no figurava el nom del teclista. Una absència que, segons revela Sabatés, es redreçarà amb la nova reedició del disc que té previst fer el segell Picap aquest mateix any.”

És possible que Pons es refereixi a l’edició en disc compacte publicada, si no m’erro, per PDI uns quants anys més tard i en la que s’aplegaven “Tot l’enyor de demà” i els duets amb Toti Soler enregistrats el 1973. No tinc aquest disc de recopilació perquè en disposar dels dos originals que el formen no em calia, però és molt possible que en aquesta edició de PDI, per estalviar espai o per simple potineria, els crèdits siguin incomplets o, senzillament, no hi figurin.

El que sí que puc assegurar és que en la contracoberta original de “Tot l’enyor de demà” -un dels grans discos de la música progressiva catalana (*) que tinc al costat del teclat mentre preparo aquest apunt- el nom de Tete Montoliu al piano elèctric apareix clarament indicat en els dos temes que formen la cara B del vinil -“Obertura” i “Anessa”- al costat de Santi Arisa, bateria; Jordi Clua, contrabaix i baix elèctric; Toti Soler, guitarra; Ricard Sabatés, guitarres elèctriques, i naturalment Jordi Sabatés al piano, a l’orgue i al sintetitzador Moog.

I per acabar, una tafaneria. Em sembla que no és la primera vegada que ho dic aquí però, per si de cas, hi torno: l’any 1976 Jordi Sabatés dedicava el tema “Tot l’enyor de demà”, precisament el que dóna nom a tot el disc, “a Sam & Isabel”. Un Sam que de cognom es diu Abrams.

——————————————————————————————-

(*) I un dels dissenys gràfics més bells que han sortit de la factoria Loni Geest / Tone Hoverstad. Tant de bo la reedició de què ens parla Pons en el seu article respecti al màxim -tot i les pèrdues del pas del format vinil al de disc compacte- els delicats colors, relleus i matisos de la carpeta original. A veure si et llueixes, Doval!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!