Transport gratuït
Potser no és el lloc del món amb més ciutadans que ho necessiten, però benvinguda la iniciativa: Luxemburg serà el primer país d’Europa amb el transport públic gratuït. Felicitats!
Potser no és el lloc del món amb més ciutadans que ho necessiten, però benvinguda la iniciativa: Luxemburg serà el primer país d’Europa amb el transport públic gratuït. Felicitats!
Potser ho tenen estudiat i ho han descartat, però no sé per què a @ccespaigirones no cuiden tant la gent que hi va o aniria en bici com la que hi va en cotxe. No deixen de banda clients potencials? Quan hi trobarem un aparcament així?
S’hi pot estar d’acord o no, poden tenir raó o no, però admiro aquesta gent tan llegida i amb el cap tan clar (com l’Enric Vila o @enricvd) quan escriuen cròniques compromeses.
Quan el PSOE estava a l’oposició tenia clar que no prorrogaria la concessió de l’AP-7, no la tornaria a licitar i hi hauria circulació lliure de peatges. La concessió dels primers trams s’acaba l’any que ve, i tota l’autopista el 2021. Ahí lo dejo.
Aquest matí, paradeta amb vermut que el CDR i la gent de l’Assemblea de Salt hem muntat al Passeig. Us hi esperem per brindar per la República Catalana! A partir d’ara hi serem cada primer dissabte de mes. Mentrestant, cada dimarts al vespre continuem a la plaça de la Llibertat, just a davant de les Bernardes.
Aquest vespre, IPS ens ha fet un regal: escoltar i intercanviar impressions i idees amb en Jordi Navarro a la presentació del seu llibre “República i ecologia”.
Per altra banda, he sabut que tindrem la sort de poder veure un documental que ajuda a fer visible la repressió contra Tamara Carrasco i Adrià Carrasco. Serà d’aquí a uns dies gràcies al CDR Salt, probablement a l’Ateneu.
Mentrestant, un poble del Gironès habitat per saltencs indomables rebutja una vegada i una altra vegada ferotgement el desencís…
No cal pas anar a Holanda ni a Dinamarca per descobrir bones pensades per a ciclistes. Fa 10 anys que els carrers de zones 30 de tot França que són de sentit únic per als automòbils són de doble sentit per a ciclistes. I si ho provem a Salt?
Comparo com és el Passeig Països Catalans amb el que m’agradaria veure d’aquí a… posem-hi 10 anys? Ara hi ha quatre carrils per a automòbils, dels quals en quedarien només dos; els altres dos, per a ciclistes i transport públic. Somio truites? Si només somio i sóc l’únic, sí. Però…
Què s’ha fet d’aquell estudi per instal·lar un tramvia? També recordo la candidata de CiU a Girona un dia que ens va venir a veure al local de Mou-te en Bici per vendre’ns la seva proposta estel·lar per a la mobilitat a Girona: un tramvia!
Avui, com cada dia, cal seguir fent política amb les entitats, amb els clubs i associacions, amb la gent. Però avui no és bon dia per fer campanya electoral. Salut i Bona Diada!
Si et compres una bici barata barata per poder deixar-la dormir al carrer, grata’t una mica més la butxaca i inverteix en un bon candau que valgui tant com la bici. I després fes el favor d’assegura-te’n i lligar-la bé (al menys quadre i dues rodes) si vols trobar-la sencera.
Exemple de mesura que beneficia mobilitat en bici i requereix un pressupost hiperbaix: fa 10 anys que a França les bicicletes poden circular en sentit contrari en els carrers de velocitat 30 que són de sentit únic per als cotxes. Provem-ho nosaltres?
Holanda no ha estat pas sempre un paradís ciclista. El progrés els portava pel mateix camí que nosaltres, però van tenir prou serenitat per aturar-se i pensar bé què volien, i prou valents per plantar cara a un futur que semblava que ja estava escrit.
Van tenir (i tenen) clara una cosa: la llibertat per moure’s és de les persones i no pas dels automòbils. Confondre “llibertat per moure’s” amb “llibertat per moure’s en cotxe” és letal.
Així és com va anar.
Jo sóc dels que deia que no havíem de participar a les eleccions espanyoles, però miro al meu voltant i veig que la gent que políticament em mereix més de confiança està fent campanya pel Front Republicà. No n’estic convençut i l’operació no em mereix gaire confiança, la veritat, però potser acabaré votant-los.
Entrevista a David Lois.