Crisi constitucional?
Vilaweb presenta la crisi que s’ha obert a Espanya com si fos prou forta per fer caure el règim. No sé pas si serà tant, ja m’agradaria, però trobo que val la pena llegir el seguit d’entrevistes que acaben de publicar al respecte.
No necessitem unitat independentista? Sembla que la tenim al menys en aquest punt perquè totes les personalitats entrevistades estan d’acord que no ens hi hem de ficar, en aquesta lluita, i que si ens hi fiquem no ha pas de ser per prendre partit per cap bàndol sinó per aprofundir encara més la crisi. També podria ser que la tria de persones entrevistades estigui esbiaixada i per això hi hagi unanimitat de criteris: ja se sap que Vilaweb està més per la ruptura que no pas per la taula de diàleg d’ERC i la baixada de pantalons que aquesta gent (o al menys la cúpula del partit) està promovent des del fiasco de la declaració d’independència.
Segons en Germà Bel, la crisi d’Estat no és pas deguda a una lluita per la democràcia sinó pel control de l’alta judicatura, que ara està plagada de gent de dreta i extrema dreta però que ha pres decisions antidemocràtiques en què tots dos bàndols, PP-Ciutadans-Vox i PSOE-Podemos han estat d’acord; per exemple, al 2015 no van permetre que al nostre Parlament es parlés d’autodeterminació ni tampoc no van acceptar presidents que tanmateix tenien prou vots per ser-ho. Encara ara em fa ràbia pensar en els “nostres” diputats i que llavors no fessin res; van acceptar aquelles imposicions i encara ara ho estem pagant.







Demà dimecres en Partal publicarà