SentEnces,seNtEnCes,And much more: SENECA
In order to play this quiz, you must read the proposed sentences, translate them into the missing language -English or Catalan- and classify them under the right head title, according to the spirit issued from them. Additionally, we propose to find out who might have written the quotes. (June, 2020)
a) SENECA
b) OTHER PHILOSOPHERS / WRITERS
c) POLITICIANS / SCIENTISTS / JOURNALISTS
d) PROVERBS
e) ART / POP CULTURE / ANONYMOUS
(En aquest joc d’endevinalles es tractarà de llegir les frases proposades, traduir-les a l’idioma que falta -anglès o català- i classificar-les dins del grup correcte, tenint en compte l’esperit que emana de les mateixes. Addicionalment es pot intentar d’endevinar l’autor de la dita.)
a) SENECA
b) Altres PENSADORS/FILOSOFS / ECRIPTORS
c) CIENTIFICS / POLITICS/ PERIODISTES /
d) PROVERBIS
e) ARTISTES / CULTURA POP / ANÒNIM
LET’S GO !!!!!! : (SOM – HI !!!!!) :
June 2021
May 2021
138.3 (C) K.Gibran
April 2021
133.3 (E) Robin Williams
March 2021
128.1
“I read a book one day and my whole life was changed.”
128.2
(Vaig llegir un llibre un dia i tota la meva vida va canviar.)
128.3
(B) Orhan Pamuk
February 2021
126.1
“You will have bad times, but they will always wake you up to the stuff you weren’t paying attention to.”
126.2
(Viuràs temps dolents, però et serviran per despertar-te cap allò a que no prestaves atenció)
126.3
(D) Robin Williams
125.1
“Love’s not Time’s fool, though rosy lips and cheeks […]
Love alters not with his brief hours and weeks,
But bears it out even to the edge of doom.”
125.2
(L’amor no és una ximpleria del temps, malgrat llavis i galtes rosats,
l’amor no s’altera tot i la brevetat d’hores i setmanes,
sinó que tot ho resisteix i entoma fins a la foscor final)
125.3 ( B ) Shakespeare
January 2021
124.1 The person who learns and learns and never practises what has learnt, is like the one who ploughs and ploughs and never sows.
124.2 El qui aprén i aprén i no practica el que sap, és com el que llaura i llaura i no sembra.
.
122.1 “I don’t overcome my goals to get admired by people, I overcome them so I can get suprised of myself”
122.2 (No supero les meves metes perquè la gent m’admiri, les supero per sorprendrem jo mateix)
122.3 (E) Anònim
121.2 (Primer has de dir-te a tu mateix el que vols ser, i després fer el que hagis de fer)
121.3 (B) Epictet
.
December 2020
.
116.1 “Be your own light”
116.2 (Sigues la teva pròpia llum)
November 2020
.
112.1 The person who only searches other people’s applause, puts his own happiness in stranger hands.
112.2 (Qui només busca l’aplaudiment dels altres, posa la seva felicitat en mans alienes)
.- October 2020
106.1 “The reading of all good books is like conversation with the finest (people) of the past centuries.”
106.2 (Llegir tots els bons llibres és com una conversa amb la gent més excel·lent dels darrers segles.)
.
104.1 I find television very educating. Every time somebody turns on the set, I go into the other room and read a book.
104.2 (Trobo que la televisió és molt educadora. Cada vegada que algú l’encèn, vaig cap a l’altra habitació i llegeixo un llibre.)
102.1 Two excesses must be avoided on youth education, too much severity and too much sweetness.
102.2 Dos excessos s’han d’evitar en l’educació de la joventut; massa severitat, i massa dolçor.
102.3 (B) Plató
101 .1 The one who learns and does not apply what he knows is like the one who ploughs but never sows.
101.2 El qui aprén i aprén i no practica el que sap, és com el que llaura i llaura i no sembra.
101.3 (B) . Plató
juliol/020
92.1 “Happy is the person who knows what to remember of the past, what to enjoy in the present, and what to plan for in the future”
86.1 “We shall not be worried about living long, but living enough. For living long is a matter of fate, while living enough is a matter of soul.”
86.2 (No ens hem de preocupar de viure molt de temps, sinó de viure suficient. Perquè viure molt és cosa del destí, mentre que viure suficient és una qüestió de l’ànima)
86.3 A / B / C / D / E
86.4 Sèneca.
84.1 “It is not a hard thing to be successful. What is really difficulti s to deserve it”
84.2 (No és difícil tenir èxit. El difícil és merèixer-ho)
84.3 A / B / C / D / E
84.4 Author……………..(A.C.).
83.1 “Success is audacity’s son. The secret of success in a man’s life is to be ready to take advantage of what may be offered to him”
83.2 (L’èxit és fill de l’audàcia. El secret de l’èxit en la vida d’un home és estar en disposició d’aprofitar el que li és ofert)
83.3 A / B / C / D / E
83.4 Benjamin .Disraeli. Polític
82.1 “Our character is the result of our behaviour”
82.2 (El nostre caràcter és el resultat de la nostra conducta.)
82.3 A / B / C / D / E
.
.
.
78.4 Proverbi turc
.
.
.
72.1 ” Quality is never an accident; it is always the result of intelligence’s struggle.”
72.2 (La qualitat mai és un accident; sempre és el resultat de l’esforç de la intel•ligència.)
70.1 “Loving books is turning tedious hours into a time of ineffable and delicious company. “
70.2 (Estimar la lectura és transformar hores de tedi per hores d’inefable i deliciosa companyia.)
70.3 A / B / C / D / E
70.4 J.F.Kennedy
.
69.1 “A wise girl knows her limits, a smart one knows that she has none.”
69.2 (Una noia assenyada coneix els seus límits, una noia llesta sap que no en té cap.)
69.3 A / B / C / D / E
69.4 Marilyn Monroe
.
68.1 “Don’t give up, don’t fall into depression: I forbid you that. It is not enough accepting your duty; you must go for it.”
68.2 (No et donis per vençut, no et deprimeixis: t’ho prohibeixo. Que no refusis la tasca no és suficient; has d’anar a buscar-la)
66.1 “Only the one who stands up and seeks the circumstances, and creates them if they are not seen is the one who has success.”
66.2 (Només triomfa al món qui s’aixeca i cerca a les circumstàncies, i les crea, si no les troba.)
66.3 A / B / C / D / E
66.4 George Bernard Shaw. Escriptor
65.1 “Future is not something we are given as a present… it is something that we must achieve”
65.2 (El futur no és una cosa que se’ns regali … és una cosa que hem d’aconseguir.)
65.3 A / B / C / D / E
65.4 Anònim
64.1 “Vision without action is just a dream; action without vision, it’s a nightmare.”
64.2 (Visió sense acció és un somni; acció sense visió, un malson.)
64.3 A / B / C / D / E
64.4 Proverbi japonès
.
63.1 “Wherever there is education, there is not class distinction .”
63.2 (On hi ha educació no hi ha distinció de classes.)
63.3 A / B / C / D / E
63.4 Confuci
62.1 “Before I got married I had six theories about children education, and no child. Now I have six children and no theory.”
62.2 (Abans de casar-me tenia sis teories sobre la manera d’educar els nens. Ara tinc sis fills i cap teoria.)
62.4 John Wilmot . Poeta
61.1 “Learning is like rowing upstream: when you stop doing it, you go backwards.”
61.2 (Aprendre és com remar contra corrent: quan es deixa, es retrocedeix.)
61.3 A / B / C / D / E
61.4 Edward B. Britten. Director d’orquestra
.
58.1 “Education is not only about providing skills for a living, but about tempering the soul for life’s struggle, too” 58.2 (Educar no és donar carrera per viure, sinó temperar l’ànima per les dificultats de la vida.) 58.3 A / B / C / D / E 58.4 Pitàgores
.57.1 “Future torture us, past chain us. Therefore we miss present.” 57.2 (El futur ens tortura, i el passat ens encadena. Per això se’ns escapa el present.)
.
56.1 “The best way to start something is to give up talking and begin to do it.”
56.2 (La millor manera de començar alguna cosa és deixar de parlar i començar a fer-la.)
56.3 A / B / C / D / E
56.4 Walt Disney
51.2 (El nostre gran error és intentar obtenir de cadascú en particular les virtuts que no té, i menysprear el cultiu de les que posseeix.)
51.3 A / B / C / D / E
51.4 Marguerite Yourcenar. Escriptora
50.2 (Cometre un error i no corregir-lo és un altre error.)
.
48.1 “We can whirl and whirl, but we always have the buttocks behind”
48.2 (Per moltes voltes que donem, tenim el cul darrere)
.
42.1 “We must release the life we have planned and move over to let way to the life which is waiting for us”
42.2 (Hem de desfer-nos de la vida que tenim planejada per deixar pas a la vida que ens espera )
42.3 A / B / C / D / E
42.4 Joseph Campbell, antropòleg.
40.2 (Els que asseguren que és impossible, no haurien d’e molestar els que ho estem intentant.)
40.3 A / B / C/ D / E
40. 4 Thomas A. Edison
39.1 “A 10.000 km journey begins with a single step”
39.2 (Un viatge de deu mil quilòmetres comença per un simple pas)
39.3 A / B / C / D / E
39..4 Chinese proverb
38.1 “Changes and development appear when a person decides to risk and dares to involve himself in living his/her own life.”
38.2 (Els canvis i el creixement succeeixen quan una persona decideix arriscar-se i s’atreveix a involucrar-se en experimentar la seva pròpia vida.)
38.3 A / B / C / D / E
38.4 Herbert Arthur Otto. Psicòleg
37.1 ” Loving yourself is the beginning of an adventure that lasts your lifetime”
37.2 (Estimar-se a un mateix, és el començament d’una aventura que dura tota la vida)
37.3 A / B / C / D / E
37.4 Oscar Wilde
36.1 “If you start working to achieve your dream, the whole universe starts working to help you reach it”.
26.05.20
34.1 “It is not enough in knowing, it’s is also compulsory to apply. It is not enough in wanting, it is also compulsory to do.”
33. 1 ” If you want wisdom you must learn to ask reasonabiy, to listen accurately, to answer sensibly, and to be silent when you have nothing to say.”
33.2 (Si vols ser savi, aprèn a interrogar raonablement, a escoltar amb atenció, a respondre serenament i a callar quan no tinguis res a dir)
33.3 A / B / C / D / E
33.4 Johann Kaspar Lavater, filòsof
32.1 “When something bad happens we have two options: to let it destroy us or to let it to make you stronger”
32.2 (Quan una cosa dolenta et succeeixi tens dues opcions: Deixar que et destrueixi o deixar que et faci més fort)
32.3 A / B / C / D / E
32.4 Anònim
31. 1 “If someone haunts two rabbits, he misses both of them”
31.2 (Si un persegueix dos conills, tots dos se li escapen)
31.3 A / B / C / D / E
31.4 Proverbi xinès
22.05.2020
20.05.20
26- 1 “Sorrow is a kind of rust of the soul, which every new idea and new activity contributes in it’s passage to wipe away”
26.2 (La pena és una mena de rovell de l’ànima. Cada nova idea i activitat contribueix a eliminar-lo)
26.3 A / B / C / D / E
26.4 Samuel Johnson. Escriptor
25.1 “Everything in human life is really about sex, except sex. Sex is about power.”
25.2 (Totes les coses de la vida humana són sobre sexe, excepte el sexe que és sobre poder)
25.3 A / B / C / D / E
25.4 Anonymous. (Attributed to Oscar Wilde)
19.05.20
23.2 (Els grans llibres ajuden entendre, i també ajuden a sentir-se entès)
23.3 A / B / C / D / E
23.4 John Green. Escriptor
19.2 (Ahir és història, demà és un misteri. Avui és un regal de Déu, per això l’anomenem present.)
18.1 “Imperfection is beauty, madness is genius and it’s better to be absolutely ridiculous than absolutely boring.”
18.2. (La imperfecció és bellesa, la bogeria és geni i és millor ser absolutament ridícul que absolutament avorrit.)
18.3 A / B / C / D / E
18.4 Marilyn Monroe
17.1 “Europe will be built through crises, and it will become the addition of the diverse solutions taken when facing those crises.”
17.2 (Europa es forjarà a través de les crisis i serà la suma de les solucions que s’adoptin davant d’elles.)
17.3 A / B / C / D / E
17.4 Jean Monnet. Cofundador de la CEE
13.05.20
16.1 “Whitout music, life would be a mistake “
16.2 (Sense música, la vida seria un error.)
16.3 A / B / C / D / E
16.4 Friedich Nietzsche
15.1 “You’ve to dance like there’s nobody watching, love like you’ll never be hurt, Sing like there’s nobody listening, And live like it’s heaven on earth.”
15.2 (Has de ballar com si no hi ha ningú mirant, cantar com si ningú t’està escoltant. Has estimar com si mai seràs ferit,. I hauries de viure com si el cel fos a la terra”
15.3 A / B / C / D / E
15.4 William W. Purkey . Pedagog
12.05.2020
13.1″Politics consists of waiting for God’s steps through History and then be able to jump into the folds of his tunic.”
13.2. (La política consisteix en esperar a sentir els passos de Déu per la història i aleshores saltar per agafar-se-li als faldons de la túnica.)
13.3 A / B / C / D / E
13.4 Author : :Von Bismarck
14.1 “Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter, and those who matter don’t mind.”
14.2 (Sigues qui ets i digues el que sents, perquè aquells a qui els molesti, no importen, i aquells que importen, no els molesta”.
14.3 A / B / C / D / E
14.4 Bernard M. Baruch, polític
11.05.20
12.1 “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I’m not sure about the universe.”
12.2 (Dues coses són infinites. L’univers i l’estupidesa humana ; i no estic del tot segur sobre l’univers)
12.3 A / B / C / D / E
12.4 Author : Albert Einstein
11.1 “Happiness is like a cat. If you try to coax it or call it, it will avoid you. It will never come. But if you pay no attention to it and go about your business, you’ll find it rubbing up against your legs and jumping into your lap.”
11.2 (La felicitat és com un gat. Si tu l’assetges o el crides, t’evitarà. No vindrà mai. Però si no li prestes atenció i continues amb la teva activitat, te’l trobaràs fregant-te les cames i saltant a la teva falda.)
11.3 A / B / C / D / E
11.4 Author : William J. Bennett, polític.
08.5.20
10.1 “Be yourself. Everyone else is already taken”
10.2 (Sigues tu mateix. Qualsevol altre ja ha estat agafat)
10.3 A / B / C / D / E
10.4 Author : Oscar Wilde
9.2 (És responsabilitat de cadascú que la pròpia vida tingui valor i només ho aconseguirem posant consciència a allò que fem, sentim i decidim. Ens devem a la vida que se’ns és donada, cuidem-la doncs)
9.3 A / B / C / D / E
9.4 Author .Alexandre Maset. Psicòleg
07.05.20
8.1 “Our true nature condition cheats us, and we, human beings attempt to cheat the nature in order to conquer it.”
8.2 (La nostra naturalesa ens enganya i nosaltres, els éssers humans, provem d’ enganyar la naturalesa per tal de conquerir-la)
8.3 A / B / C / D / E
8.4 Ignasi Aragay. Periodista
7.1“Success is achieving what you want while happiness is to want what you have achieved”.
7.2 (L’èxit és aconseguir el que vols, la felicitat és voler el que has aconseguit)
7.3 A / B / C / D / E
7.4 Charles Kettering . Enginyer
6.1 Changing the answer is evolution, changing the question is revolution”
6.2 (Canviar de resposta és evolució, canviar de pregunta és revolució)
6.3 A / B / C / D / E
6.4 Jorge Wagensberg, Físic
5.1 “The aesthetical joy has no morals; if it had, life would be distinct. Beauty consents no adjectives. It is a gift which life offers whenever it likes, whoever it likes to, randomly.”
5.2 (El gaudi estètic no té moral; si en tingués, la vida seria distinta. La bellesa no consent adjectius. És un do que la vida regala a qui vol i quan vol, a l’atzar.)
5.3 A / B / C / D / E
5.4 Josep Piera. Escriptor.
05/05/20
4.1. “Let’s imagine there is no hell below us, above, only the sky. There are no countries, nothing to kill or die for. And no religion, too. Let’s imagine no possessions, no need for greed or hunger. A brotherhood of man. And the world living as one”.
4.2 (Imaginem que no hi ha infern sota nostre, i damunt, només el cel. No hi ha països, res pel qual matar o morir. Tampoc religió. Imaginem cap possessió, no necessitat de cobdícia ni de gana. Una germandat d’éssers humans. I el món vivint com un de sol.)
4.3 A / B / C / D / E
4.4 John Lennon
3. 1 “Things you learn through your body don’t need books to remain in the memory”
3.2 (Coses apreses amb el cos no necessiten llibres per a restar a la memòria)
3.3 A / B / C / D / E (classifying the sentence)
3.4 Lluís Racionero (guessing the author)
2.1 “A friend always loves. A lover is not necesarily a friend. Therefore, friendship is always worth, while love can be sometimes harmful”.
2.2 (Qui és amic, sempre estima. Qui estima, no és necessàriament un amic. Per tant, l’amistat és sempre més profitosa, mentre que l’amor a vegades perjudica)
2.3 A / B / C / D / E (classifying the sentence)
2.4 Séneca (guessing the author)
1.1 “Tell me and I forget . Teach me and I remember. Involve me and I learn”
1.2 (Diga’m i oblido. Ensenya’m i recordo. Implica’m-hi i aprenc)
1.3 A / B / C / D / E (classifying the sentence)
1.4 Benjamin Franklin (guessing the author)