Generar residus
Tan important o més que reciclar és reduir el volum de residus que generem: avui, Green Drinks sobre els residus que generem. El millor residu no és pas el més ben reciclat sinó el no generat.
Tan important o més que reciclar és reduir el volum de residus que generem: avui, Green Drinks sobre els residus que generem. El millor residu no és pas el més ben reciclat sinó el no generat.
No, a Holanda no pas tothom ha anat sempre en bici: fa 50 anys tenien ciutats tan plenes de cotxes com nosaltres però van saber dir prou i ho van capgirar tot; fem-ho nosaltres? Dues fotos del carrer de Java (Javaastraat) a La Haia: fa uns anys i avui. La tercera foto és del Pg Països Catalans avui; com el volem? Els canvis no només són possibles sinó que poden ser més ràpids del que pensem.
Jo també vull voreres sense patins, patinets ni bicis, i penso que quan l’espai públic destinat al cotxe ja no sigui el 70% que és ara caldrà fer alguna llei per prohibir-ho. Mentrestant, és prioritari recuperar l’espai que l’abús de l’automòbil ens ha pres.
També, donar una altra utilitat, o més utilitat, a usos que el cotxe monopolitza; per exemple, un carrer de sentit únic pot ser-ho per als automòbils però si se’l fa “zona 20” es podria compartir amb ciclistes circulant en sentit contrari (com es fa a França, per exemple).
L’excés de velocitat dels cotxes és el risc nº 1 al carrer. Sovint no en som conscients i per això els radars informatius són una bona idea. Al carrer Major o al passeig Països Catalans ajudarien a pacificar el trànsit, principal objectiu si volem una ciutat de tothom.
Ahir no vaig anar al debat sobre educació i no sé si algú va parlar dels beneficis econòmics cada vegada més alts que tenen les escoles concertades. Ja està bé que hi guanyin diners, és el seu negoci, però no pas que sigui a costa de rebre diners públics que s’haurien d’invertir en escola pública.
Avui el cel també es rebel·la contra Vox. No els vol ni déu.
Un parell d’hores punta al dia no hauria de justificar que Pg Països Catalans tingui quatre carrils 24h al dia i 7 dies a la setmana només per a cotxes. Canviem el xip!
Una notícia magnífica per tornar al poble el que és del poble (si és que l’aigua és d’algú).
Potser ho tenen estudiat i ho han descartat, però no sé per què a @ccespaigirones no cuiden tant la gent que hi va o aniria en bici com la que hi va en cotxe. No deixen de banda clients potencials? Quan hi trobarem un aparcament així?
Mentrestant, un poble del Gironès habitat per saltencs indomables rebutja una vegada i una altra vegada ferotgement el desencís…
No cal pas anar a Holanda ni a Dinamarca per descobrir bones pensades per a ciclistes. Fa 10 anys que els carrers de zones 30 de tot França que són de sentit únic per als automòbils són de doble sentit per a ciclistes. I si ho provem a Salt?
Comparo com és el Passeig Països Catalans amb el que m’agradaria veure d’aquí a… posem-hi 10 anys? Ara hi ha quatre carrils per a automòbils, dels quals en quedarien només dos; els altres dos, per a ciclistes i transport públic. Somio truites? Si només somio i sóc l’únic, sí. Però…
Què s’ha fet d’aquell estudi per instal·lar un tramvia? També recordo la candidata de CiU a Girona un dia que ens va venir a veure al local de Mou-te en Bici per vendre’ns la seva proposta estel·lar per a la mobilitat a Girona: un tramvia!
Avui, com cada dia, cal seguir fent política amb les entitats, amb els clubs i associacions, amb la gent. Però avui no és bon dia per fer campanya electoral. Salut i Bona Diada!
Exemple de mesura que beneficia mobilitat en bici i requereix un pressupost hiperbaix: fa 10 anys que a França les bicicletes poden circular en sentit contrari en els carrers de velocitat 30 que són de sentit únic per als cotxes. Provem-ho nosaltres?
Holanda no ha estat pas sempre un paradís ciclista. El progrés els portava pel mateix camí que nosaltres, però van tenir prou serenitat per aturar-se i pensar bé què volien, i prou valents per plantar cara a un futur que semblava que ja estava escrit.
Van tenir (i tenen) clara una cosa: la llibertat per moure’s és de les persones i no pas dels automòbils. Confondre “llibertat per moure’s” amb “llibertat per moure’s en cotxe” és letal.
Així és com va anar.