Escoltant el carrer

amb Joan B. Gavaldà

Arxiu de la categoria: escola inclusiva

Relació entre la síndrome d’Asperger amb la dificultat de la pràctica de l’esport

La síndrome d’Asperger (SA), també coneguda simplement com a Asperger, és un trastorn generalitzat del desenvolupament (TGD) que es caracteritza per dificultats significatives en la interacció social i la comunicació no verbal, així com per interessos limitats i conductes repetitives. Aquest trastorn és el més lleu dins de l’espectre autista (TEA) i es diferencia dels altres trastorns d’aquest espectre pel fet que no hi ha retard en l’aparició del llenguatge ni dèficit intel·lectual.

(més…)

Cap a un Futur Inclusiu real: Desafiaments i Oportunitats del Sistema Educatiu Català

El sistema educatiu català, com fins a la data forma part del Regne d’Espanya, es regeix per la Llei Orgànica d’Educació (LOE) aprovada per les Corts espanyoles el 2020. No obstant això, com Catalunya té competències plenes en matèria d’educació, Catalunya ha desenvolupat el seu propi marc legal i polítiques educatives per adaptar-se a les seves necessitats específiques i context sociocultural i lingüístic particular.

El nostre sistema educatiu es caracteritza per la seva diversitat i compromís amb la inclusió. El concepte inclusió en un sistema educatiu de Catalunya es defineix com un principi fonamental que busca atendre a tots els estudiants per igual, adaptant-se a la diversitat de la població escolar. Aquesta filosofia es reflecteix clarament en les polítiques i pràctiques educatives de Catalunya.

Un exemple d’aquest compromís amb la inclusió és el programa SJD MIND Escoles de l’Hospital Sant Joan de Déu Barcelona. Aquest programa, segons el seu informe de resultats fins a 2021, busca millorar el rendiment escolar i acadèmic dels estudiants de primària, secundària, batxillerat i formació professional a través d’una atenció integral als problemes d’aprenentatge i conducta. (més…)