tempus fugit

de tot i de res

15 de maig de 2014
Sense categoria
1 comentari

la vigilància

Entres al temple i el silenci contrasta amb el barroc de la simbologia que hi ha a cada una de les laterals capelletes on santes i sants -màrtirs o no-, són venerats pels fidels en els seus respectius altars de culte on potser, el calaixet per dipositar una almoina, farà la feina perquè l’oració arribi una mica abans a l’orella de la glorificada  persona venerada.

A dins del temple, mentre dura la visita, no hi ha ningú, però l’ensinistrament rebut en la infància d’aquell cristianisme fonamentalista de postguerra que feia témer que sempre hi ha uns ulls divins controlant tots els moviments i fins i tot pensament, encara et passa pel cap – maleït temor après fins al moll de l’os!-, paor només superada, pel raonament propi en l’edat adulta, quan t’endinses en el laberint de les religions per donar credibilitat o no, al vertader significat del mot fe, i així, de manera respectuosa cap a tot tipus de creences, només faltaria!, amb ironia captes el missatge que damunt l’instrument musical més litúrgic ens volen fer arribar de què, anem alertes, doncs fins i tot, el temps, ens està vigilant.


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

  1. Vostè escriu: “cristianisme fonamentalista de postguerra“. En realitat era [és] “cristianisme fonamentat amb el Catecisme de l’Església catòlica apostòlica romana de post, pre i inter guerres”, cosa molt diferent al fonamentalisme cristià basat en la Bíblia.

    El Déu bíblic tot ho sap i tot ho controla, però és Déu de d’amor i llibertat. En tot cas, als humans ens ha donat el lliure albidri.

    Atentament

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.