COMUNICAT SOBRE PARALITZACIÓ MOMENTANIA PEGO GOLF

Arran de l’últim acord pres per la Comissió Territorial d’Urbanisme sobre el PAI Pego Golf, el homes i dones del Col·lectiu en Defensa del Territori-Pego volem fer les següents consideracions:
– La paralització momentania del projecte i les consideracions fetes per la Conselleria sobre recursos hídrics, infrastructures i patrimoni cultural, estan totes recollides en les més de mil al·legacions fetes pel nostre col·lectiu durant el periode anterior a l’aprovació en plenari.
– Les deficiències del projecte Pego Golf evidencien la mala fe amb que el govern tripartit va aprovar el projecte. Recordem que el plenari es va celebrar només unes hores abans de què entrara en vigor la LUV (Llei d’Urbanisme Valencià) i es va presentar un projecte molt deficient a preses i correres per a què anara per l’antiga llei (LRAU) amb el conseqüent benefici per la mercantil Inversiones Patrimoniales Marina Alta SL, perjudicant els propietaris de la zona, per als que la nova llei preveia alguns beneficis.
– Les consideracions sobre la manca d’aigua a Pego són un fet molt greu i evidencien que ni ara ni fa 4 anys, als promotors i a l’Ajuntament els ha importat molt poc que Pego es puguera quedar sense aigua. Cal sumar-li a això el fet que la salinització dels pous del poble va en augment com demostra l’estudi del professor Fernando Sendra que el nostre col·lectiu va donar a coneixer fa tres anys. Un pas en fals i Pego es quedara en la mateixa situació hidrica que altres pobles propers.
– Demanem al govern de Pego que deixe de vendre fum. A hores d’ara amb la crisi immobiliaria i l’escassetat d’aigua, un projecte com el de Pego Golf és una quimera. Continuar parlant de la necessitat del projecte per a donar faena a la gent és un engany i posa de relleu la incapacitat del tripartit de donar solucions realistes a la crisi que estem patint. Demanem una acció decidida per al desenvolupament d’un trurisme de qualitat que respecte el medi ambient, a favor de la ubicació de sectors idustrials productius i no contaminants, i per la reconversió agricola cap a una agricultura de qualitat i competitiva.
– Remarquem el nostre compromís per aturar agressions com la de Pego Golf. Continuarem amb les mobilitzacions que creguem necessàries i si la Conselleria dóna llum verda al projecte, immediatament optarem per la via judicial. Com li vam deixar clar a Eduardo Siscar en el seu moment “No el faràs”.
Col·lectiu en Defensa del Territori-Pego
(Pego) – 16/05/2008