Mails per a Hipàtia

El bloc personal de Vicent Partal

Vueling és un desastre

El vol VY8101 d’Atenes a Barcelona tenia l’hora d’eixida marcada a les 15.40 per la porta B26. Com que no em fie del trànsit d’aquesta ciutat vaig decidir pujar en metro. Des de la Plaça Sintagma a l’aeroport hi ha una mitja horeta generalment còmoda. A la una agafava el tren i abans de tres quarts de dues ja era en la cua de l’embarcament. Cua immensa. L’avió anava pràcticament ple i només hi havia una guixeta oberta. Vaig tardar més de vint minuts en arribar-hi amb la maleta, i quan ja havien decidit obrir-ne dues de més. El senyor que em dóna la tarja em diu que sembla que hi haurà una mica de retard i que vaja controlant els panells. Efectivament el vol de Vueling ve marcat com a ‘Late’ en els panells. Com de late però? La tarja marca les 14.50 com a hora d’embarcament.

Com que l’aeroport està bé dine en un dels seus restaurants i faig un passeig mirant de tant en tant si això de Late canvia d’alguna manera. S’acosta l’hora de despegar així que decidisc passar el control de policia. Supose que serà un retard moderat i aprofite per a respondre correus i repassar alguns paperots. A les 15.40 hora indicada per a despegar tot segueix igual. Intente preguntar a algú però no hi ha ningú de Vueling i una senyora de l’aeroport em diu que li han dit que això va per a llarg. Òstres!

Hi ha un grupet de gent que anem tots cap a Barcelona i que comencem a agrupar-nos alarmats. Un d’ells diu que li han dit que l’avió que ens ha de dur a Barcelona encara no ha despegat del Prat. Com?? Això vol dir tres hores de vol cap ací i per tant ens en queden com a poc sis per arribar a casa. El que em sembla inaudit és que ningú no ens diga res ni ens porte una ampolla d’aigua ni que siga.

L’embarcament el farem finalment a les 20.55 hora local. Sis hores i cinc minuts després de l’hora marcada per a embarcar. I sense que ningú de Vueling se’ns hagués adreçat en cap moment ni per megafonia ni per memòria.

El primer que ens diu alguna cosa és el comandant de l’avió que diu que el problema ha estat que han tingut una revisió de l’aparell de dues hores imprevista i que després han pillat la vaga dels controladors francesos. La gent va tranquil·la, malgrat el cabreig. Aterrem a Barcelona a les 23.25 hora local. Oficialment hauríem d’haver arribat a les 17.37. Per tant el retard és de prop de sis hores. Quan toquem terra, però, l’avió no se’n va a un finger sinó que ens deixa a meitat pista per a que baixem en l’autobús i això sí que acaba d’indignar el passatge. L’home que seu al meu costat protesta de forma vehement (plou) i l’empleat de Vueling li respon amb una xuleria sorprenent.

Uns minuts abans han passat repartint-nos un paperet que demana disculpes pel retard i diu que ens compensaran amb 20 euros de descompte en el pròxim vol que comprem per internet. Això a qui m’indigna és a mi perquè intenta enganyar als passatgers. En realitat amb un retard de cinc hores la companyia ha de retornar el preu del bitllet i punt, però repartint aquest paperet espera que alguns viatgers no en siguen conscients d’això. Jo presentaré demà una denúncia a consum, però quants dels passatgers ho faran?

En resum. Vueling és un autèntic desastre. Horrorós.

Publicat dins de Viatges | Deixa un comentari

  1. Vicent,
    Ho ratifico. Varem anar l’agost a Praga, i, en mal moment, vaig triar anar amb Vueling en lloc de amb la companyam txeca.  Bé, arribats a Praga, a nosaltres ens falta una de les dues maletes, i el mateix a altres 5 parelles, o passatgers diferents. 6 de cop. En un vol sense escales.

    Malgrat la inacessibilitat del servei d’atenció telefonica (a Madrid) de maletes extraviadaes, finalment aconseguim que ens obrin incidència i quan demano que ens diguin quelcom pel mòbil (SMS’s), tururú.  QUe anem mirant per internet i ja sortirà quan la trobin. Insisteixo que segur que s’han quedat al Prat, i que, el dia seguent, (en que Vueling no vola a Praga), si us plau, les enviinn via els 3 vols directes que fa Iberia o en els 3 directes que fa la companyia txeca.  Ni cas. Ni cas.  Dimarts comprem roba, atès que la meva dona ho duia tot a la maleta perduda, en un vol sense escales… de 2 hores.
    Es compleix dissortadament el previt.Dimarts al matí l’aplicatiu ja diu trobades i inisteixo que tenen vols directes i que som 6 els afectats diferents. Res de Res.  Les porten el dimecres, i la distribució al’hotel triga, altres 6 hores més. Total 54 hores de pèrdua de maleta!! Jo i altres 6 viatgers diferents.  
    I, a la tornada, el mateix que a vosaltres. Només arribar a l’aeroport, ja ens diuen, amb un cartell, (cap persona diu res) que el vol s’ha demorat  2hores 50 minuts (per a no superar les 3 hores per a indemnització obligada del cost del bitllet).  I si, 170 minuts més tard, apareix l’avio Vueling i marxem. I ens expliquen una història, suposo que real, patètica. Una tripulació nova que ha sortit de Madrid per a fer-se càrrec d’aquest vol ajornat prop de 3 hores. L’avió que tenia que venir havia anat a 1a. hora de matí a Santiago i amb la boira no ha pogut despegar, i si ho hagues fet, la tripulacio no podia arribar a Praga i tornar a Barcelona perque haguessin excedit les hores diàries de viatge de la tripulacio. I que han esperat un altre avió, d’una altra ruta, que estava disponible a Madrid, per a venir a Praga i tornar-nos a BCN.     Tràgicòmic!
    Dos vols amb Vueling, dues incidències “greus” del servei!!
    Ja tenien raó unes noies joves madrilenyes que ens varem trobar en un tren per Txèquia. Expliquem la incidència (nomes 1, la de la maleta perduda) i es posen a riure i em diuen: Però si a Madrid ja ho sabem tothom: “Vueling sempre perd malets, gairebe cada viatge. I tu has tingut sort, t’han donat la teva”  “Si fas dos vols seguits amb Vueling sense incidència, surts, segur, i et nomenen, el Client del Mes”…. “Es un desori”.
    I jo, inocent, els hi dic: així que Spanair funciona millor..?  I se’m posen a riure i riure….”No, home, no, Vueling perd maletes i arriba sempre tard, però amb Sapanair el premi és si arribes….”   I no ho deien per l’accident de fa ans, sinó per les suspensions i cancel.lacions que sovint fan, segons elles. 
    Vaja, anem servits.!! Millor anar sempre amb companyies no espanyoles.!
    Cordialment,
    Andreu

  2. Crec que el desastre de Vueling ha esdevingut a partir de la fusió amb Clik Air (de fet, la venda a Iberia). De la primitiva Vueling, que jo diria que funcionava relativament bé, ja no en queda res.

  3. Aquestes coses són el preu per anar amb Low Cost. Vull dir que de coses en passen amb altres companyies que no en són. Però no amb aquesta freqüència. I la indemnització, és clar, també és Low Cost.
    Els duros a quatre pessetes sempre surten cars.

  4. Vueling és un desastre permanent.
    A causa de les cendres del volcà no vaig poder fer un viatge a l’abril cap a Amsterdam amb uns amics. El tema estaba clar i en tornaven els diners…  però quan? Doncs en el meu cas tres mesos per tornar els diners. El pitjor que no fan atenció telefonica, només a traves del web per mail. Però això que curiosament podria ser bó es converteix en que durant setrmanes no saps si sabes res del teu cas i ho deixes tot, pensant que algun dia et contestaran… jo ja estaba a punt d’anar a consum, quan em tornaren la pasta…
    Horrible la atenció al client, ja que de fet no hi ha…. 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.